שבוע טוב

שבוע טוב

גזירות על ציבור החרדי אינו חדש, אך לאחר הבחירות האחרונות הממשלה שכוללת את מפלגת הליכוד-שינוי-מפד"ל-והאיחוד הלאומי היא הקשה מכולן. כל הרבנים הגאונים ובתוכם הרב אלישיב והרב עובדיה שליט"א נמצאים בצער על המצב הקשה הפוקד את הארץ המובטחת. עכשיו כשהחרדים אינם בממשלה, עברו 100 ימי חסד לממשלה,אפשר להעביר ביקורת כינה ואמיתית על ממשלת ישראל. אין כסף לקיצבאות הילדים-יש כסף לאישור הקיצבה לסגני ערים, ולחברי מפלגת הליכוד כמו שפורסם בידיעות אחרונות על נתניהו שהעביר מיליונים לחברי המיפלגה ללא תקן. אין כסף לאבטחת הכנסה מטעם משרד הדתות-יש כסף לממשלה מנופחת עם 30 שרים וסגני שרים. גיוס בני הישיבות -כן אבל גיוס הסרבנים-לא! אז אני לא מאשים את מפלגת שינוי כי היא אמרה את הדברים לפני היבחרה. אבל מפלגת הליכוד תיתן את הדין. תשלם על זה בצורה פוליטית קשה מאוד! אני מאמין שרק הליכוד יכול להרוס את הארץ הזאת.ולא משנה עם זה ביבי או שרון או סילבן או שיטרית או אולמרט.
 

dannee

New member
בוקר טוב כבוד הרב

הרשה להגיב על כמה מהנקודות שהעלת: נתחיל בטענתך שגיזרות על הציבור החרדי הן לא דבר חדש. האמנם הדבר? החרדים ישבו בממשלות הישראל במשך 30 השנה האחרונות. בממשלות ישראל בעשור הקודם, עם העלייה המטאורית של תנועות ש"ס, הם גם היו גורם מכריע וחשוב בממשלה ואף קיבלו תיקים חשובים. תסלח לי שאני חולק על דעתך אבל חוק משפחות ברוכות ילדים של ח"כ לשעבר הלפרט זה בעיינך גזרה? האם זה בסדר מבחינת המוסריות היהודית שילד אחד זכאי לקצבה פי חמש מילד אחר, רק משום שהמשפחה מרובת נפשות? רבות מהמשפחות ניצלו את ההקלות, וממוצע הילדים למשפחה חרדית עלה באופן ניכר. הם חוק טל הוא בעיינך גזרה? החוק פוטר נערים משרות צבאי רק משום שבחרו ללמוד תורה. מה עם נערים שרוצים ללמוד מחשבים או פסיכולוגיה? הם פחות שווים בעיינך? עם גזרות כאלה מי צריך הטבות.. באשר לדילים בליכוד ולממשלה בת 30 שרים וסגני שרים, אתה צודק בהחלט. זה בזבוז כסף לצרכים פוליטים ויש לעקור אותו מהשורש. איך לצערנו מפלגת השלטון אחראית לדבר, והיא זו שצריכה לתת את הדוגמא. בקשר לגיוס בני הישיבות, הצעת החוק רחוקה שנה (במקרה הטוב) מלהיות על השולחן, אז תסלח לי אבל אין לך שום זכות למחות על זה בשלב כ"כ רחוק מהבציוע. אני מבין את כעסך על הליכוד ועל הוצאת החרדים מן הממשלה. אבל במקום להסתכל על התוצאה תנסה קצת להסתכל מה גרם לכך? הרי מפלגת שינוי לא הייתה נולדת ללא ש"ס, וללא שינוי החרדים לא היו היום בחוץ. ש"ס ויהדות התורה העבירו חוקים שהרגיזו את הציבור החילוני, הכעיסו אותו וגרמו לשנוא את הפולטיקאים החרדים, ובמקרים רבים גם את הדת והכפייה הדתית. לא היה עדיף להמנע מכך? אולי אם החרדים היו בוחרים בדרך יותר ישרה, יותר שיויונית, ומכבדים גם את האדם החילוני ואורך חייו, לא היינו מגיעים למצב שהגענו אליו. ועוד משהו קטן. את מכנה את הרב עובדיה יוסף גאון. אז אולי הוא באמת גדול בתורה, ואולי אפילו גדול הדור. אבל איך יתכן שבנאדם עם השפעה רוחנית כ"כ אדירה על ציבור ענקי מרשה לעצמו להתבטא באופן כ"כ בוטה וחריף (על שרון: "ראש פחי הזבל", על שריד: "המן הרשע", על הכדורגלנים: "הראש שלהם ברגלים", על הילדים הלומדים בחינוך חילוני: "יקבלו סרטן וצרעת" וזה רק קמצוץ)?. אתה בתור רב אמור לגנות בכל תוקף התבטאויות כאלו, ולקרוא להדברות. זה שהוא גאון, יכול להיות. אבל גם גאון צריך להתבטא בצורה נאותה ולא כמו מוכר בשוק. שיהיה לך שבוע טוב ומבורך.
 
למען ההגינות

אינני רב, והכינוי שלי רק לשם "מליצה". אני אדם ששומר תורה ומיצוות. אני מאמין שאכן זה מוסרי שמשפחה ברוכת ילדים יקבלו קיצבה מוגדלת, כמו שהיה לפני חוק ח"כ הלפרט. לידעתך, קיימות מדינות מערביות ונאורות שמקבלים את הקיצבאות בזכות ולא בחסד, {כגון: צרפת וכו'} בנושא גיוס בחורי הישיבה לצבא, תסכים איתי שמחוץ לתלמידי הישיבה, יש בציבור המון בחורים {טובים, ובריאים} שאינם משרתים בצבא, אם זה בגלל פרופיל 21, או ששרתו מס' חודשים והישתחררו מכל מיני מניעים שונים. ראה לדוגמא את מספר משרתי המילואים, שהולך ומיצטמצם יחסית לשרות הסדיר. בנוסף, קיימים בצבא המון חיילים קל"ב, או גובניקים שהם מעמסה לצה"ל, והם "אוכלי חינם" מקבלים את הזכיות של יוצאי צבא, ובוא נגיד שבזמן מלחמה גם הם לא ממש מתים בקרבות...אינני רוצה לציין יחידות "עורפיות" מיותרות, אבל אציין אחת שהיא "הלהקה הצבאית" או גלי צה"ל. בקשר שממשלה המנופחת בשרים ובסגני שרים, האחריות היא על הליכוד, אין בזה ספק! אבל יו"ר המפלגה שלכם ידע לעמוד על עקרון "לא לחרדים" בממשלה, והסכים על שחיתות בתוך הממשלה! אז הוא לא אשם בפשע, אבל הוא שותף לפשע! עכשיו אתה יכול לטעון הרי גם בממשלה עם ביבי או ברק היו ממשלה מנופחת? אבל כאן ראש הממשלה שרון הבטיח באמצעות הטלוויזיה שהוא יצמצם את מס' השרים ל18, ולא עמד בהבטחותיו בסיוע שינוי. תנועת ש"ס ויהדות התורה לא חוקקה חוק אחד דתי שהרגיז את הציבור החילוני, סך הכל שמרו על הססטוס קוו הקיים שהיה משנת 1948. אני מכבד את הרב עובדיה ואת הרב אלישיב כי הם גדולי הדור. נכון, הרב עובדיה התבטא בצורה שכתבת אבל אין זה גורע ממעלתו וממדרגתו של כבוד הרב. להזכירך, הרב עובדיה הוסמך לרבנות הראשית מטעם מדינת ישראל, מכח החוק, בניגוד לחלק מהרבנים שאינם הוסמכו, {ולא ארחיב בזה}
 

מטרניך

New member
אמר שמעיה: אהב את המלאכה ושנא את

הרבנות ואל תתוודע לרשות (אבות א', י'). ואני אומר: אל תתוודע לרשות, היינו לכסף. אלישיב והרבובדיה מצרים צער רב על שברז הזהב הולך ונסגר. הלוואי שיחיו הם ותמידיהם מקב חרובים כמו רבותיהם בתקופת התלמוד.
 
אתה רב יהודי או רב של דולרים?

כי משום מה כל מי שמזדהה לאחרונה בפורומים בתור בעל סמיכות רבנית מתעניין בעיקר בכמה ג'ובות ושלמונים יועברו לגדודי הבטלנים.
 

eitangn

New member
דמגוגיה

יסלח לי הכותב, אך הדברים הם דמגוגיה. אכן יש דברים גרועים בתכנית הכלכלית, אך קיומם אינו הופך הוצאות אחרות למוצדקות. הוצאת כספי ציבור ללא גבול על קבוצה המאמינה בלימוד תורה אינה מוצדקת. כל אחד זכאי לאמונתו, אך אינו זכאי לתבוע מימון אמונתו מהציבור. ואם סבור הנך כי הציבור רוצה לשלם, יבוא הציבור ויתרום מרצונו החפשי. הקיצוץ בהזרמת כספים לציבור שאמונתו כי אסור לו להתפרנס, ואסור לו לשרת את המדינה, אינו גזירות! זו הזרמת כספים שהינה תוצאה של כוחניות פוליטית, מול מפלגות ששילמו כדי לקנות רוב שילטוני. דרך אגב, שרות בצבא הנה מצווה מימי התנ"ך, ועל עבודה כבר כתב הרמב"ם כי תורה ללא עבודה סופה בטלה ומביאה לחטא (ולרמב"ם היתה השכלה "חילונית" רבה - כמדומני היה רופא, כלום היה יהודי גרוע?). נ.ב., הפסקה האחרונה רק ממחישה את דברי כי זה רק כוחניות פוליטית.
 

אלטלנה

New member
לרב היהודי

רמב"ם, הלכות תלמוד תורה ג:י "כל המשים על ליבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה ויתפרנס מן הצדקה הרי זה חילל את השם ובזה את התורה וכבה מאור הדת וגרס רעה לעצמו ונטל חייו מן העולם הבא." אני אוהב את מפלגת שינוי כמו שאתה אוהב אותה. הקישור לאתר חופש מעיד על האג'נדה שלהם. אבל תשכח מטומי לפיד - למה חרדים לא עובדים? למה חרדים לא עושים צבא? יש יחידות דתיות של תלמידי ישיבות ההסדר ויש יחידות חרדיות של לומדי ישיבות שחורות, כך שאין את התירוץ שיתקלקלו ע"י הגועל נפש שיש ביחידות חילוניות בצה"ל (ושאף אחד לא יתווכח איתי על זה, שמעתי המון סיפורים מחברים שעשו 3 שנים סדיר ביחידה חילונית). איזה תירוץ יש לחרדים לא להתגייס? במלחמת מצווה אין תירוצים - כולם נלחמים. תראה מה הרמב"ם כותב בהלכות מלכים ומלחמותיהם ז:ד ממש לא איכפת לי מה שינוי רוצה, ואני בטוח שגם לך לא איכפת. אבל מה עם הרמב"ם? איכפת לך ממנו? לי איכפת.
 
תיקון טעויות הרב

החרדים משתמשים בקיצבאות הילדים כדי לסחוט כספים ולא לעבוד ושינוי תדאג שזה יפסק למה שס ויהדות התורה לא יצאו נגד הדיל של עוזי כהן ודרשו מיד את צמצום סגני הרשויות איפה נשמע קולם??? הממשלה המנופחת הייתה כשהחרדים היו בתוכה אז היו 29 שרים ו12 סגנים כעת יש 23 שרים ו6 סגנים בסקר שנערך ששאל את מי אתם מעדיפים בממשלה שינוי או החרדים 65 אחוז מהאוכלוסיה אמרה שינוי כשבקרב תומכי הליכוד 63 אחוז אמרו שינוי הסרבנים יושבים בכלא בעוד תלמידי הישיבות לא
 
תיצמד למציאות בשטח

אתה כותב: "החרדים משתמשים בקיצבאות הילדים כדי לסחוט כספים ולא לעבוד" המציאות היא: קיצבאות הילדים אינן נחלתן של החרדים בלבד, לידעתך, יש עוד ציבור שאינו חרדי עם משפחות ברוכות ילדים שמשום מה תנועת שינוי מתעלמת מקיומה. בנוסף תבדוק בעיירות הפיתוח תושבים שבדרך כלל מצביעי הליכוד, אינם חרדים,אולי מסורתיים יש להם מעל 6 ילדים. והם אינם נכללים ב"סחיטה" שאתה מאשים. החרדים אינם סוחטים!זה פרי הסתה של פוליטיקאים. החרדים פועלים על פי החוק ועובדים בשיטת הדמוקרטית וזה לגטימי לחלוטין. אתה כותב: " למה ש"ס ויהדות התורה לא יצאו נגד הדיל של עוזי כהן" אין לך בושה? הרי ש"ס ויהדות התורה אינן בקואליציה! הכח נתון ביד שלכם!!! לא של ש"ס ויהדות התורה. אתה כותב: "הסרבנים בכלא בעוד תלמידי הישיבות לא" רק בשבוע שעבר יצא עיתון בנושא הסרבנים שהצבא כבר וויתר להם, לעומת זאת בני הישיבות נמצאים בכלא הכלכלי כתוצאה משינוי.
 

grubi

New member
עוד תיקון טעות

לבחורי הישיבות משלמים כדי ללמוד ואילולבני נכי צה"ל מבטלים את ההשתתפות בשכר הלימוד למרות שהם לומדים מיקצועות שמביאות תועלת ולא תלמוד וכדומה שאין בהם שימוש כותב את זה בן משפחה שכולה,נכה צהל ונכה פעולות איבה.
 
איני מזלזל בך

אבל לטובת העם שחי כאן, רצוי לא לערב את השכול לפוליטיקה! השכול באשר הוא אינו מבחין בן המיגזרים! אין קשר בן הקיצבה לישיבות לבן שכר לימוד, כי תמיד אפשר לטעון שהכסף הזה הלך למטרות של תרבות או כדורגל או לעוזי כהן מסיעת הליכוד...
 
למעלה