שבוע טוב. מאגר שאלות:

מצב
הנושא נעול.

Rubim88

New member
ובאופן תאורטי,

ניתן גם לתכנן קטר קיטור מפלצתי בעל ביצועים דומים
השאלה, בשביל מה? אם אנו עוסקים במציאת תירוצים עבור פקידי האוצר, אז כן, זה תירוץ אפשרי. אבל אם אנו רוצים לקדם כאן תחבורה ציבורית יעילה יותר, זולה יותר, נקייה יותר - אז לא כדאי בכלל להזכיר כאלה דברים, כי "אוזניים לכותל"
והכל ברוח טובה, כמובן.

חשמול הקווים בארץ היה צריך להעשות מזמן.. בכלל..לפי דעתי כל נושא הרכבות בארץ צריך להתנהל בצורה שונה.. ההשראה לרעיון היא מגרמניה... 1.צריך לעשות בארץ רכבות מהירות-רכבות(מקביל לICE) בין הערים הגדולות 2.בכל מחוז תהיה רכבת אזורית(מקביל לS-Bahn) צירפתי תמונה לדוגמא.. 3.במטרופולינים(חיפה, תל אביב,ירושלים) מערכת רק"ל(מקביל לU-Bahn) מה דעתכם?..
 

easylivin

New member

חשמול הקווים בארץ היה צריך להעשות מזמן.. בכלל..לפי דעתי כל נושא הרכבות בארץ צריך להתנהל בצורה שונה.. ההשראה לרעיון היא מגרמניה... 1.צריך לעשות בארץ רכבות מהירות-רכבות(מקביל לICE) בין הערים הגדולות 2.בכל מחוז תהיה רכבת אזורית(מקביל לS-Bahn) צירפתי תמונה לדוגמא.. 3.במטרופולינים(חיפה, תל אביב,ירושלים) מערכת רק"ל(מקביל לU-Bahn) מה דעתכם?..
אם תרצו, אין זו אגדה...
חזון אחרית הימים, מה שתיארת... סחטיין על המפה!!! הרשת שתכננת בהחלט היתה נותנת מענה ראוי לתושבי הצפון. מה שבולט במפה הוא שכל התנועה מתנקזת לבסוף לחיפה, וזה דבר נכון לעשות לדעתי. אהבתי גם את הקישור בין קו עמק לקו החוף דרך יקנעם דווקא, ולא דרך נחל עירון כפי שמתוכנן. אולי מעריך טיפה את הנסיעה, אבל לדעתי זה שווה את זה... מקווה ששוב לא יגבר השיקול הפוליטי על השכל הישר...
 

easylivin

New member
אם תרצו, אין זו אגדה...
חזון אחרית הימים, מה שתיארת... סחטיין על המפה!!! הרשת שתכננת בהחלט היתה נותנת מענה ראוי לתושבי הצפון. מה שבולט במפה הוא שכל התנועה מתנקזת לבסוף לחיפה, וזה דבר נכון לעשות לדעתי. אהבתי גם את הקישור בין קו עמק לקו החוף דרך יקנעם דווקא, ולא דרך נחל עירון כפי שמתוכנן. אולי מעריך טיפה את הנסיעה, אבל לדעתי זה שווה את זה... מקווה ששוב לא יגבר השיקול הפוליטי על השכל הישר...
מעריך = מאריך
 

Rubim88

New member
אם תרצו, אין זו אגדה...
חזון אחרית הימים, מה שתיארת... סחטיין על המפה!!! הרשת שתכננת בהחלט היתה נותנת מענה ראוי לתושבי הצפון. מה שבולט במפה הוא שכל התנועה מתנקזת לבסוף לחיפה, וזה דבר נכון לעשות לדעתי. אהבתי גם את הקישור בין קו עמק לקו החוף דרך יקנעם דווקא, ולא דרך נחל עירון כפי שמתוכנן. אולי מעריך טיפה את הנסיעה, אבל לדעתי זה שווה את זה... מקווה ששוב לא יגבר השיקול הפוליטי על השכל הישר...
חזון שלדעתי היה צריך להיות כבר קיים
אילולא הפוליטיקה.. בגרמניה פועלות מערכות כאלה כבר שנים על גבי שנים..ולפחות באיזור שאני גר בו(שטוטגרט) מערכות הרק"ל והS-Bahn עבודות פשוט מושלם!
 

easylivin

New member
חזון שלדעתי היה צריך להיות כבר קיים
אילולא הפוליטיקה.. בגרמניה פועלות מערכות כאלה כבר שנים על גבי שנים..ולפחות באיזור שאני גר בו(שטוטגרט) מערכות הרק"ל והS-Bahn עבודות פשוט מושלם!
 

Rubim88

New member
היה לי קצת משעמם..
אז החלטתי לנסות לתכנן מפה לכל הארץ..והמצאתי גם שמות..איזה כיף לחלום.
המפה כנראה ישנה ואין בה את המיקום של מודיעין בית שמש ועוד כמה ערים..אז יכול להיות שקצת פיספסתי
 

easylivin

New member
היה לי קצת משעמם..
אז החלטתי לנסות לתכנן מפה לכל הארץ..והמצאתי גם שמות..איזה כיף לחלום.
המפה כנראה ישנה ואין בה את המיקום של מודיעין בית שמש ועוד כמה ערים..אז יכול להיות שקצת פיספסתי
יפה, אם יהיה לי משעמם,
אולי גם אוסיף מפה משלי
 

amit1270

New member
היה לי קצת משעמם..
אז החלטתי לנסות לתכנן מפה לכל הארץ..והמצאתי גם שמות..איזה כיף לחלום.
המפה כנראה ישנה ואין בה את המיקום של מודיעין בית שמש ועוד כמה ערים..אז יכול להיות שקצת פיספסתי
המפה לא כל כך ישנה.
בית שמש מסומנת בה אבל משום מה שמה לא מופיע...
 

amit1270

New member

חשמול הקווים בארץ היה צריך להעשות מזמן.. בכלל..לפי דעתי כל נושא הרכבות בארץ צריך להתנהל בצורה שונה.. ההשראה לרעיון היא מגרמניה... 1.צריך לעשות בארץ רכבות מהירות-רכבות(מקביל לICE) בין הערים הגדולות 2.בכל מחוז תהיה רכבת אזורית(מקביל לS-Bahn) צירפתי תמונה לדוגמא.. 3.במטרופולינים(חיפה, תל אביב,ירושלים) מערכת רק"ל(מקביל לU-Bahn) מה דעתכם?..
אין שום צורך ברכבות מהירות (מעל 200 קמ"ש)
בארץ קטנה כל כך כמו שלנו.
 

easylivin

New member
אין שום צורך ברכבות מהירות (מעל 200 קמ"ש)
בארץ קטנה כל כך כמו שלנו.
לפחות לאילת יש צורך, לדעתי.
עד שיבנו קו לאילת, יכול להיות שאפילו 250 קמ"ש כבר יהיה כדאי להפעיל. בינתיים אפשר להסתפק ב-200 קמ"ש בשלב הראשון ...
 

Rubim88

New member
לפחות לאילת יש צורך, לדעתי.
עד שיבנו קו לאילת, יכול להיות שאפילו 250 קמ"ש כבר יהיה כדאי להפעיל. בינתיים אפשר להסתפק ב-200 קמ"ש בשלב הראשון ...
לא רק אילת..
גם קווי אקספרס בין ערים גדולות.. נגיד חיפה-תל אביב-אשדוד-אשקלון באר שבע-תל אביב ירושלים-תל אביב
 

amit1270

New member
זה יותר מ10-15 דקות..
וחוץ מזה..התכוונתי שבשיטה הזו היו צריכים להתנהל מלכתיחלה..עכשיו כנראה שכבר מאוחר..
כמה זמן ייחסך בין ירושלים לתל אביב,
בהנחה שרכבת "רגילה" תעשה את זה בכ-30 דקות? כנ"ל לגבי חיפה (40 דקות כבר עכשיו) ובאר שבע (50 דקות אחרי שדרוג המסילה).
 

Rubim88

New member
כמה זמן ייחסך בין ירושלים לתל אביב,
בהנחה שרכבת "רגילה" תעשה את זה בכ-30 דקות? כנ"ל לגבי חיפה (40 דקות כבר עכשיו) ובאר שבע (50 דקות אחרי שדרוג המסילה).
זה לא רק חיפה תל אביב..
כמה זמן לוקחת נסיעה מחיפה לאשקלון? כמה זמן לוקחת נסיעה מנהריה לבאר שבע?
 

amit1270

New member
זה לא רק חיפה תל אביב..
כמה זמן לוקחת נסיעה מחיפה לאשקלון? כמה זמן לוקחת נסיעה מנהריה לבאר שבע?
רכבת מהירה לאשקלון ולנהריה??
רכבות כאלה בנויות אך ורק לנסיעה בין מרכזי אוכלוסיה גדולים. אחרת אין כל יתרון לרכבת מהירה כזאת (עצירות מרובות מורידות את המהירות הממוצעת הצורה דרסטית).
 

Rubim88

New member
רכבת מהירה לאשקלון ולנהריה??
רכבות כאלה בנויות אך ורק לנסיעה בין מרכזי אוכלוסיה גדולים. אחרת אין כל יתרון לרכבת מהירה כזאת (עצירות מרובות מורידות את המהירות הממוצעת הצורה דרסטית).
לא אמרתי עצירות מרובות..
110000 תושבים של אשקלון זה לא הרבה?..222000 תושבים של אשדוד זה גם לא?.. אני מתכוון קו שיראה כזה חיפה-נתניה-תל אביב-ראשון לציון-אשדוד-אשקלון עשיתי חישוב קטן ויצא שכמות האוכלוסיה בכל הערים האלה היא 1388700(לפי נתונים מויקיפדיה)..זה לא הרבה?
 

amit1270

New member
לא אמרתי עצירות מרובות..
110000 תושבים של אשקלון זה לא הרבה?..222000 תושבים של אשדוד זה גם לא?.. אני מתכוון קו שיראה כזה חיפה-נתניה-תל אביב-ראשון לציון-אשדוד-אשקלון עשיתי חישוב קטן ויצא שכמות האוכלוסיה בכל הערים האלה היא 1388700(לפי נתונים מויקיפדיה)..זה לא הרבה?
המרחקים נורא קצרים...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה