שבוע טוב לכולם

gils33

New member
שבוע טוב לכולם

תודה לכם על ההעינות,שמח שהפורום התעורר קצת. השבוע כשישבנו עם חברים התפתח ויכוח סוער על נושא מאוד רגיש, רציתי להעלות את הנושא כאן כדי לקרוא את דעותכם. גבר ואישה התחתנו,לאחר החתונה התברר לאישה כי קיים במשפחתו ובגנים שלו גם מחלה גנטית מסויימת שיש סיכוי שתעבור לילד. האשה לא יכולה הייתה לסבול את הנושא והציעה לו אימוץ,לאחר שהבעל לא הסכים ולאחר ריבים לא פשוטים ולמרות האהבה החליטו להתגרש. מה דעתכם? האם הוא היה צריך לגלות או לומר לה לפני הנישואין? האם היא הייתה צריכה לקחת את הסיכון? האשה בשלה ומבינה את הסיכונים,הבעל לא מבין מה קרה לו.
 
דעתי הכנה!!!

מהיכרות אישית את הנושא... שלא יתגרשו!!! יש שיטה שנקראת PGD שבמסגרתה מפרים אך ורק עוברים בריאים. http://nashim.sheba.co.il/Genetica/ יש גם קומונה לנושא פה בתפוז -- http://www.tapuz.co.il/communa/jointheCommuna.asp?Communaid=16138 ממליץ להפנות אותם לקישורים הנ"ל ולהבהיר להם שזה לא הסוף!!! בגדול, מאבחנים את הגן הפגום ומוצאים אותו. לאחר- מכן, עושים הפריה במבחנה. מתקבלות כמה ביציות מופרות. מתוך הביציות המופרות, בודקים ומוצאים את אלו שאינן נגועות במחלה ואותן מחזירים לגוף האשה. בסוף התהליך וההריון נולד לו ילד בריא וחייכן. אתה יכול לפנות אליי במסר לקבל יותר פרטים. או אפילו להפנות אותו אליי, אני אנסה לעזור לו.
 

gils33

New member
תודה רבה

אני חושב שהם כבר אחרי,חברים של חברים. אני אבדוק בכל מקרה. ד"א - מאבחנים גם אפילפסיה לדוגמא?
 

kontsy

New member
לא מוציאים את הגן הפגום...

פשוט מחזירים עוברים שנבדקו שאין בהם את המחלה
 
הוא רשם מוצאים (הכוונה מוצאים את המיקום)

ואז בודקים את אותו המיקום בעוברים כדי לבדוק אם תקין.
 

motior

Member
אני לא יכול להיות במקומם

(וטוב שכך) אך לדעתי הוא היה צריך לגלות לה לפני החתונה ובכ"ז מוזר לי שעל זה מפרקים נישואים - סביר להניח שיש היום דרכים נוספות להבאת ילד בריא לעולם מעבר לאימוץ
 

gils33

New member
גם אני מניח שכן כמו קוזו אמר

העניין קרה בערך לפני חצי שנה. אני לא מכיר אישית את הנפשות. החברים העלו את זה לשיחה ונוצר ויכוח ענק על זה.
 

liza26

New member
אני חושבת שצריך לשתף

מחלה גנטית זה לא דבר שמסתירים מבן זוג והיא עוד באה לקראתו ורצתה לאמץ- לוותר על כל המהות של להרות וללדת ולכן לא מובן לי ממה הוא נעלב כלכך . מחלה גנטית זה דבר קשה . זה דבר שיכול להתפתח לילד חולה. לבן אנוש שמי יודע מה יקרה לו. כמה יסבול, במה הטיפול יהיה כרוך עד כמה שנהיה יפי-נפש, ביננו לבן עצמנו - אף אחד לא רוצה ללדת ילד מתוך ידיעה מראש שיהיה חולה . זה עוול לילד ועוול להורים מחלה גנטית מביאה איתה את האחריות ואת מידת הכנות שצריכה להיות בין בני זוג . אני מבינה את האישה שיצאה ממערכת היחסים לא מבינה את הבעל ואת סירובו לאימוץ
 

gils33

New member
גם אני טענתי כך

אם גבר או אשה יודעים שיש מחלה גנטית במשפחתם,חייבים לשתף את בן הזוג לפני הנישואין. איך הוא מעז לקחת את ההחלטה בשביל שניהם?! את צודקת בתגובתך שקשה לקחת את ההחלטה להביא ילד לעולם שיש סיכוי שיהיה פגוע. לא הייתי עושה את זה אפילו מהחשש שהילד יגדל כך.
 
רשמת בהודעתך שנודע לו רק לאחר הנישואין

אם ידע זאת, אז ברור שהיא צריכה להתגרש כי הוא הונה אותה וקשר לא יכול להתקיים על שקר ושקיפות מלאה.
 

gils33

New member
לא רשמתי שנודע לו

רשמתי שנודע לה אחרי הנישואין,הוא ידע ולא אמר,או הסתיר או בתום לב,זה אין לי מושג
 

גיתית6

New member
מאוד בעייתי

גם לדעתי הגבר היה צריך לגלות את דבר המחלה.בתור אחת שיש לה רק 50 % של ההיסטוריה הרפואית של בני אני מבינה מאוד את האישה.הגבר כנראה חשש ובצדק שאם יגלה לה לפני החתונה היא לא תרצה אותו. בלי כל קשר למקרה שמעתי שזוגות לפני החתונה עושים בדיקות התאמה ביניהם.הכוונה לסוג הדם אם זה פלוס או מינוס. לפעמים קורה שאין מומים גנטים אבל יש אי התאמה בסוג דם ואז הילדים נולדים מתים או לא מתפתחים. אני יכולה קצת להבין את הגבר כי למרות הפגם הוא רוצה ילד ביולוגי-אבל ההגינות מחייבת לגלות. אז נכון שאומרים שאמא היא לא רק זאת שיולדת אלא זאת שאוהבת ומטפלת וכנ"ל לגבי אבא אבל אין מה להשוות בין ילד שלך ביולוגית או לא.לכן האישה עשתה בשכל שעזבה ושתנסה את מזלה אם גבר אחר.לאמץ תמיד אפשר.
 

elotan

Member
משהוא קצת מציק לי במה שאמרת

אמרת: "הגבר כנראה חשש ובצדק שאם יגלה לה לפני החתונה היא לא תרצה אותו." אז מה קרה - הוא גילה לה אחרי החתונה ואז עכישו היא לא רוצה אותו. מה הרווחנו בזה?
 
נראה לי קצת מוזר

ראשית לא תמיד יודעים על זה או מבינים את המשמעות של זה לפני הנישואים. שנית, לא כל מחלה שהתגלתה במשפחה - הוא נושא אותה ולא תמיד עוברים בדיקה גנטית לפני החתונה. החרדים דווקא כן עושים את זה לפני השידוך כדי שלא יאלצו לעבור בדיקות בהריון ולשקול הפלה. אחרים לא נוהגים לעשות זאת. כך שהבעיה היא לא אם כן סיפר או לא סיפר לפני החתונה. השאלה היא מה עושים עם זה אח"כ - ודבר זה ממש ממש פתיר. יש את ה-PGD שצויין כאן, יש אפשרות של תרומת זרע, ויש כמובן אפשרות של אימוץ בארץ ובחו"ל. באפשרות האחרונה האישה מוותרת גם היא על הגנים שלה וכן על הריון ולידה כך שזוהי בהחלט גדלות נפש מצידה. אבל הבעיה האמיתית היא לא איזה פיתרון יימצא - אלא איך מוצאים אותו ואיך מחליטים החלטות מהותיות בחיים. האם הלכו להתיעצות עם מומחה גנטי או פריון? האם הלכו ליעוץ זוגי לפני שהחליטו בלהט הרגע לפרק את החבילה? מה קרה: לא סיפרת לי... אז נעשה.... לא רוצה... יאללה ביי??? זוהי הבעיה האמיתית, ואם זוהי ההתנהלות במקרה פתיר - אולי עדיף לפרק לפני שמגיעים הילדים. אם יש אהבה אמיתית מחפשים פתרונות מכל מיני סוגים, מעבדים את האבל וממשיכים ביחד, במקום לרוץ לרבנות.
 

gils33

New member
לצערי הרב

אני לא מכיר את המקרה עד כדי כך טוב. עצם הרעיון הפריע לי,ידוע היה כי הוא ידע על הבעיה והסתיר. השאלה כאן היא עצם הפגיעה בהסתרת המידע לדעתי
 
למעלה