שבועה לצה"ל

alon120

Member
שבועה לצה"ל

האם השבועה לצה"ל היא בגדר חובה? אני זוכר שבתום הטירונות יש שבועה למדינה על התנ"ך. אני רוצה לדעת האם יש חובה להישבע. האם זה תנאי להמשך ההתקדמות בצבא?
 

Anna Karenina

New member
את השבועה "האמיתית"

אתה נשבע כבר ביום גיוסך בבקו"ם. אתה חותם על נוסח השבועה, ובכך בעצם נשבע לצה"ל. טקס ההשבעה הוא משהו ייצוגי יותר, שבא לסמל אמונים לצה"ל, וכל המשתמע מכך. כמובן, שתמיד יהיו את אלה שיעדיפו "להצהיר", ולא להשבע, (הדתיים נוהגים כך, וגם כל מיני חיילים שבטוחים שאם הם "הצהירו", הם לא "נשבעו באמת"). השבועה לצה"ל היא משהו שכל חייל עובר, גם אם לא בטקס עצמו, אז ביום גיוסו, כאשר הוא חותם על המסמך.
 

indigo wing

New member
את בטוחה?

כי אני ממש לא זוכרת שחתמתי על משהו כזה.. באיזה שלב זה בשרשרת חיול?
 

Anna Karenina

New member
המממ..אם אני לא טועה,

לפני החלון שמקבלים בו את החוגר. אבל מאוד יכול להיות שאני טועה, וזה בשלב אחר...
 

alon120

Member
קצת מצחיק אבל...

אם נכון מה שכתבת, ובאמת נשבעתי, אז מה קורה אם אני מעוניין לחזור בי מההצהרה או השבועה? האם יעשו לי משהו? הרי באותה תקופה הייתי בן 18 ולא הבנתי מה אני עושה. עכשיו אני מבוגר ובוגר יותר. אז הם עוד יכלו "לשלוט" עליי. ומה הם עושים במידה ואני משנה את דתי?
 

Anna Karenina

New member
משנה את דתך?

בוא נהיה היפותטיים, ונניח שאכן שינית את דתך, והצבא מכיר בכך - אתה תשבע על הברית החדשה, נניח. ובוא נהיה ריאליים - מרגע שחתמת, זה כבר לא ממש משנה אם תשבע או תצהיר על אמונים למדינת ישראל, כי החתימה שלך, שנחתמה בכתב ידך, בזמן שהיית מעל גיל 18 (משמע - לא קטין לכל הדעות), שום דבר לא ממש משנה. אתה חתמת, וזו הוכחה מספקת שנשבעת אמונים לצה"ל ולמדינה. וברוח השאלה- מה הבעיה שלך להשבע? משהו ספציפי, או שאתה סתם מתעניין?
 

Anna Karenina

New member
לגבי הפסקה השניה..../images/Emo122.gif

כמה תיקונים: מרגע שחתמת, זה לא משנה אם תשבע או תצהיר על אמונים למדינה ולצה"ל בטקס שיערך במהלך הטירונות, מה שמשנה באמת זו החתימה שלך על נוסח השבועה.
 

alon120

Member
...

סה"כ רציתי לדעת אם להצהרה/שבועה שלי יש תוקף משפטי והאם אפשר לחזור בה. זה הכל
 

uvdude

New member
כולכם בשוק

קודם כל אין שום טופס שאתה ממלא ביום הגיוס שאתה "נשבע" לצבא או משהו. הנפצה מוחלטת. דבר שני - כל עניין השבועה בצה"ל זה חארטה. זה הצגה. אין לזה שום תוקף משפטי או שום משמעות אחרת.
 

עמית ו

New member
צר לי לאכזב אותך, אבל היחיד שבשוק..

הוא אתה. בים הגיוס אתה חותם על טופס השבועה לצה"ל. אף אחד לא באמת זוכר את זה, כי אף אחד לא טורח לקרוא על מה הוא חותם. השם השני של טופס השבועה הוא "טופס 500" ככה זה מאז ה14 ליוני 1999.
 

Dark Muse

New member
נניח ומישהו קורא את הטופס ומחליט

לא לחתום, אז הוא עף לכלא לא? :-\ מה הברירה פה בכלל אני לא מבין
 

FortuneFaded

New member
זה דבר טיקסי

אמנם אפשר לכפות על מישהו משמעת צבאית (בשביל זה בכל מקרה לא צריך שבועה. אבל אי אפשר לכפות על מישהו "להקריב את חייו למען מדינת ישראל" - זה דבר טיקסי לא מסמך משפטי.
 

Dark Muse

New member
ומה בנוגע להקריב את החיים למדינה

אם נגיד אני לא מוכן לחתום על הטופס הזה שאני רכוש צהל ואני מסכן את החיים שלי בשביל המדינה?
 

liorp1000

New member
ראשית, בטופס לא מצוין שאתה

הופך להיות רכוש צה"ל. בטופס 500 (שאגב, הכותרת שלו היא בכלל "הצהרות המתגייס/ת לצה"ל") אתה חותם על "שבועה/הצהרה לצבא ההגנה לישראל" (הנוסח מצורף), ובנוסף על הצהרה לשמירת סודיות ועל קביעת נהנים - הוראה לתשלום סכום הביטוח. כל זה מתבצע בשרשרת החיול, בתחנת אימות הנתונים. שנית, קשה לי להעריך מה יעשו למי שיסרב לחתום, שכן עוד לא שמעתי על אחד כזה. אני מניח שזה יכול לנוע החל בנסיונות שיכנוע חוזרים מצד המאבחנת הפסיכוטכנית שתחתום על הטופס, דרך התעלמות ומעבר לשאר שרשרת החיול וכלה בתלונה ומשפט על סירוב פקודה (לחתום). --------------------------------------- נוסח שבועת האמונים בטופס 500: שבועה/הצהרה לצבא ההגנה לישראל הנני נשבע/ת / מצהיר/ה ומתחייב/ת בהן צדקי לשמור אמונים למדינת ישראל, לחוקתה ולשלטונותיה המוסמכים, לקבל על עצמי ללא תנאי וללא סייג עול משמעתו של צבא ההגנה לישראל, לציית לכל הפקודות וההוראות הניתנות על ידי המפקדים המוסמכים ולהקדיש את כל כוחותיי ואף להקריב את חיי להגנת המולדת ולחירות ישראל.
 

alon120

Member
נראה לי שכולכם טועים

(לפי הוראות החוק, שהועתקו מהאתר שצורף): 1.כל אדם המשרת בצה"ל חייב להישבע שבועת אמונים למדינת ישראל, לחוקיה ולשלטונותיה המוסמכים. 2. השבועה תקוים בשני שלבים: א. השבועה האישית תקוים בבקו"ם באמצעות חתימה על טופס 500 - "שבועה לצה"ל". ב. השבועה ביחידה תקוים במסגרת טקס חגיגי שישולב עם קבלת הנשק האישי. אם מה שנכתב הוא נכון ואמיתי אזי לא ניתן לכפות מרות החוק הצבאי על אדם שמסרב להישבע. פשוט כי אי אפשר לכפות זאת. מכאן אפשר להבין שחייל שמסרב להישבע אינו יכול להיות חייל בצה"ל. מדובר כאן במידע משפטי שאני מתכוון לבדוק אותו מחר בבוקר עם עורכי דין. אם לשון החוק לא התקיימה אז אי אפשר לחייב אותי (או כל אדם אחר) לשרת בצה"ל בין בסדיר ובין במילואים. כבר קרו הרבה מאוד מקרים שבימ"ש ביטל הסכמים חתומים של אנשים כי לא התקיימו תנאים בהם יכלו לחתום ללא חשש וכו'. אפשר לטעון במקרה זה שהיה עליהם להכניס כל חייל לחדר לבד לצורך חתימת השבועה. וגם עליהם לוודא שכל החיילים בטקס שבועה יענו "אני נשבע". מספיק שאחד מהחיילים לא עונה ונשברת השבועה...
 

ReiKo

New member
למה

אני למשל צעקתי "אני אשתדל, אני אשתדל, אני אשתדל" גם אפשרות.... ;)
 
למעלה