שאלת תם - למה קיים מצב של דחיסת נוסעים בצפיפות של סרדינים?

מצב
הנושא נעול.
שאלת תם - למה קיים מצב של דחיסת נוסעים בצפיפות של סרדינים?

שאלת תם - למה קיים מצב של דחיסת נוסעים בצפיפות של סרדינים?

לאחרונה נסעתי בכמה קווים בשעות שלא נהגתי לנסוע בהם, וגיליתי שבשעות מסויימות הקווים סופר מפוצצים ברמה שבקושי יש לאנשים מקום לעמוד. ללא הגזמה. (מדובר בשעות הבוקר המוקדמות).

אני לא רוצה לדמיין כמה זוועתי מצב כזה יהיה בשיא החום של הקיץ. צפיפות של תרנגולות בלול.

למה לא להגביר את התדירות של הקו שידוע כסופר עמוס ולהוסיף איזה שני אוטובוסים (לא משהו שאמור להרוס תתקציב של אף אחד או דורש התאמות מסובכות במיוחד) בשעות העמוסות כדי למנוע את המצב המתואר? מדובר על תופעה שחוזרת על עצמה, אני חושב שלפעמים נהג אפילו לא יכול לעצור בתחנה ולהעלות נוסעים כי אין להם מקום עמידה אפילו.

יש מצב שאם תנאי הנסיעה יהיו קצת יותר אנושיים גם יותר אנשים יחליטו להשתמש בקווים המדוברים.

זה פשוט כי שמים זין על הנוסעים בתחבורה הציבורית? אני מניח שהמצב הזה קיים בכל הארץ ולא רק בכמה קווים שבמקרה גיליתי.

שאלת תם אני יודע אבל אשמח להתייחסות מהמומחים פה.
 

nitsansh

New member
חסרים נהגים שמוכנים לעבוד בתנאים שהחברות דורשות

שאלת תם - למה קיים מצב של דחיסת נוסעים בצפיפות של סרדינים?

לאחרונה נסעתי בכמה קווים בשעות שלא נהגתי לנסוע בהם, וגיליתי שבשעות מסויימות הקווים סופר מפוצצים ברמה שבקושי יש לאנשים מקום לעמוד. ללא הגזמה. (מדובר בשעות הבוקר המוקדמות).

אני לא רוצה לדמיין כמה זוועתי מצב כזה יהיה בשיא החום של הקיץ. צפיפות של תרנגולות בלול.

למה לא להגביר את התדירות של הקו שידוע כסופר עמוס ולהוסיף איזה שני אוטובוסים (לא משהו שאמור להרוס תתקציב של אף אחד או דורש התאמות מסובכות במיוחד) בשעות העמוסות כדי למנוע את המצב המתואר? מדובר על תופעה שחוזרת על עצמה, אני חושב שלפעמים נהג אפילו לא יכול לעצור בתחנה ולהעלות נוסעים כי אין להם מקום עמידה אפילו.

יש מצב שאם תנאי הנסיעה יהיו קצת יותר אנושיים גם יותר אנשים יחליטו להשתמש בקווים המדוברים.

זה פשוט כי שמים זין על הנוסעים בתחבורה הציבורית? אני מניח שהמצב הזה קיים בכל הארץ ולא רק בכמה קווים שבמקרה גיליתי.

שאלת תם אני יודע אבל אשמח להתייחסות מהמומחים פה.
חסרים נהגים שמוכנים לעבוד בתנאים שהחברות דורשות
 

ArsaWhat

New member
מה המשכורת של נהג חדש באגד/דן/מטרופולין?

חסרים נהגים שמוכנים לעבוד בתנאים שהחברות דורשות
מה המשכורת של נהג חדש באגד/דן/מטרופולין?
ובהנחה שנהגי מוניות מספרים בטוקבקים על זה שהמשכורת שלהם יוצאת בניכוי כל ההוצאות שלהם כ-13-15 ש"ח לשעה (!) והם נמצאים על הכביש מעל 14 שעות ביממה, לא עדיף להם ללכת לחברה מסודרת, לקבל שכר קבוע ויציב עם הטבות למשפחה, רווחה, חופשות, ימי מחלה (מה שאין להם כעצמאים)? משרד התחבורה בשיתוף חברות האוטובוסים צריכים לגייס נהגי מוניות ספיישל ושירות ולהכשיר אותם לנהיגה באוטובוסים. ככה כולם מרוויחים - נהגי האוטובוס החדשים שהרוויחו תנאים, נהגי המוניות שנשארו על הכביש כי התחרות עם נהגים אחרים פוחתת (ממילא התחושה היא שיש הרבה יותר מדי מוניות על הכביש, בתל אביב בכל אופן), הנוסעים עצמם שלא ייתקעו בפקקים כי יש פחות נהגי מוניות שזוחלים על הכביש כדי לחפש נוסעים, ואז עוצרים באמצע הכביש (לפעמים נתיב יחיד ללא אפשרות עקיפה, למשל קינג ג'ורג') כדי לאסוף נוסע או להוריד, הולכי הרגל שינשמו אוויר פחות מזוהם (יחסית).
&nbsp
לדעתי האישית נהגי אוטובוס צריכים לקבל שכר שהולם את העבודה הקשה והאחריות שיש על הכתפיים שלהם
 

בישגד

New member
לא רק, גם את התשומות שכבר קיימות לא תמיד מנצלים באופן יעיל

חסרים נהגים שמוכנים לעבוד בתנאים שהחברות דורשות
לא רק, גם את התשומות שכבר קיימות לא תמיד מנצלים באופן יעיל
דוגמה מצויינת לזה היא למשל הבזבוז שבהפעלת קו 4 בת"א.
 
אתה צודק, קו 4 זה ביזיון- קו שהיה ריק עוד לפני הרפורמה

לא רק, גם את התשומות שכבר קיימות לא תמיד מנצלים באופן יעיל
דוגמה מצויינת לזה היא למשל הבזבוז שבהפעלת קו 4 בת"א.
אתה צודק, קו 4 זה ביזיון- קו שהיה ריק עוד לפני הרפורמה
ובטח אחרי הרפורמה במיוחד כשהוא יוצא יחד או בסמוך ל-104/204
פשוט בזבוז תשומות
 

אוהדא11

New member
ברגע שהפעילו את 104/204 טענתי, כי 4 מיותר ואמרו לי לא נכון

לא רק, גם את התשומות שכבר קיימות לא תמיד מנצלים באופן יעיל
דוגמה מצויינת לזה היא למשל הבזבוז שבהפעלת קו 4 בת"א.
ברגע שהפעילו את 104/204 טענתי, כי 4 מיותר ואמרו לי לא נכון
 

orchilit

New member
4 הכי מיותר בעולם.

ברגע שהפעילו את 104/204 טענתי, כי 4 מיותר ואמרו לי לא נכון
4 הכי מיותר בעולם.
אין שום הצדקה לענף מזלג שמהווה רק קטע משותף למזלג. זה אידיוטי. (ומי שעולה מהתחנה המרכזית יכול בקלות ללכת ללוינסקי)
 
חוץ מזה שרבים מהעולים בתחנה המרכזית

4 הכי מיותר בעולם.
אין שום הצדקה לענף מזלג שמהווה רק קטע משותף למזלג. זה אידיוטי. (ומי שעולה מהתחנה המרכזית יכול בקלות ללכת ללוינסקי)
חוץ מזה שרבים מהעולים בתחנה המרכזית
לדעתי לא יודעים ולא חושבים על האופציה של לצאת לרחוב לוינסקי, כי אינם מכירים את התח"צ בת"א והמידע לוקה בחסר. אבל זאת כבר בעיה אחרת שדורשת פתרונות אחרים.
 

orchilit

New member
עם זה אני מסכים.

חוץ מזה שרבים מהעולים בתחנה המרכזית
לדעתי לא יודעים ולא חושבים על האופציה של לצאת לרחוב לוינסקי, כי אינם מכירים את התח"צ בת"א והמידע לוקה בחסר. אבל זאת כבר בעיה אחרת שדורשת פתרונות אחרים.
עם זה אני מסכים.
(גם רבים שמגיעים לתחנה המרכזית לא יודעים שהם לא חייבים בכלל להגיע לשם אלא לרדת במקומות אחרים ולא להגיע למקום הדוחה הזה).
 

cwen

New member
אבל כמובן, אילו היו מאריכים את 4 לצד השני

עם זה אני מסכים.
(גם רבים שמגיעים לתחנה המרכזית לא יודעים שהם לא חייבים בכלל להגיע לשם אלא לרדת במקומות אחרים ולא להגיע למקום הדוחה הזה).
אבל כמובן, אילו היו מאריכים את 4 לצד השני
למשל עד האוניברסיטה (מה שהיה מייתר את קו 13 החדש) או עד לעתידים (מה שהיה מייתר את קו 12) או אז היתה לו הרבה הצדקה.
 

אוהדא11

New member


אבל כמובן, אילו היו מאריכים את 4 לצד השני
למשל עד האוניברסיטה (מה שהיה מייתר את קו 13 החדש) או עד לעתידים (מה שהיה מייתר את קו 12) או אז היתה לו הרבה הצדקה.
 

בישגד

New member
ולהשאיר קו רק בשביל לשמור על השם שלו זה ממש סיבה נהדרת...

קו 4 הוא "מוסד" בתל אביב בדומה לקו 5 לכן קשה לבטל אותו
אבל להאריך אותו לאוניברסיטה למשל בהחלט היה כדאי
ולהשאיר קו רק בשביל לשמור על השם שלו זה ממש סיבה נהדרת...
בינתיים אפשר לקרוא ל104 או 204 ארבע ולהגיד שזה ארבע מוארך, ולמהדרין אפשר שיעבור גם בצחנה המרכזית הישנה. מה שאתה מציע כבר קיים בתור 13 ואם זה כל כך חשוב אפשר להאריך אותו לצחנה המרכזית ולקרוא לו 4... בכל מקרה ההארכות שהוצעו פה לרמת אביב או עתידים לא מצדיקות תדירות סופר גבוהה.
אם כבר קו 5 לא ברור למה החזירו את המסלול ההזוי שלו בחלק הצפוני שנוצר טלאי על טלאי בגלל ההיסטוריה של תחנות הקצה שלו.
 

alantan

New member
הייתי אומר ש-204 צריך להיות הרבה יותר "מוסד", אז פשוט

ולהשאיר קו רק בשביל לשמור על השם שלו זה ממש סיבה נהדרת...
בינתיים אפשר לקרוא ל104 או 204 ארבע ולהגיד שזה ארבע מוארך, ולמהדרין אפשר שיעבור גם בצחנה המרכזית הישנה. מה שאתה מציע כבר קיים בתור 13 ואם זה כל כך חשוב אפשר להאריך אותו לצחנה המרכזית ולקרוא לו 4... בכל מקרה ההארכות שהוצעו פה לרמת אביב או עתידים לא מצדיקות תדירות סופר גבוהה.
אם כבר קו 5 לא ברור למה החזירו את המסלול ההזוי שלו בחלק הצפוני שנוצר טלאי על טלאי בגלל ההיסטוריה של תחנות הקצה שלו.
הייתי אומר ש-204 צריך להיות הרבה יותר "מוסד", אז פשוט
לשנות את מספרו ל-4. את שני הקווים שאנחנו מציעים להשאיר (104 ו-204 היום) היה עדיף להעביר בהר ציון, לאו דווקא כדי לשרת את הת"מ הישנה אלא כי הדבר מקל על מעברים לקווים שעוברים שם (X89, X42).
 
מאותה סיבה שיש פקקים, שעות עומס

שאלת תם - למה קיים מצב של דחיסת נוסעים בצפיפות של סרדינים?

לאחרונה נסעתי בכמה קווים בשעות שלא נהגתי לנסוע בהם, וגיליתי שבשעות מסויימות הקווים סופר מפוצצים ברמה שבקושי יש לאנשים מקום לעמוד. ללא הגזמה. (מדובר בשעות הבוקר המוקדמות).

אני לא רוצה לדמיין כמה זוועתי מצב כזה יהיה בשיא החום של הקיץ. צפיפות של תרנגולות בלול.

למה לא להגביר את התדירות של הקו שידוע כסופר עמוס ולהוסיף איזה שני אוטובוסים (לא משהו שאמור להרוס תתקציב של אף אחד או דורש התאמות מסובכות במיוחד) בשעות העמוסות כדי למנוע את המצב המתואר? מדובר על תופעה שחוזרת על עצמה, אני חושב שלפעמים נהג אפילו לא יכול לעצור בתחנה ולהעלות נוסעים כי אין להם מקום עמידה אפילו.

יש מצב שאם תנאי הנסיעה יהיו קצת יותר אנושיים גם יותר אנשים יחליטו להשתמש בקווים המדוברים.

זה פשוט כי שמים זין על הנוסעים בתחבורה הציבורית? אני מניח שהמצב הזה קיים בכל הארץ ולא רק בכמה קווים שבמקרה גיליתי.

שאלת תם אני יודע אבל אשמח להתייחסות מהמומחים פה.
מאותה סיבה שיש פקקים, שעות עומס
בשעות העומס רבים יוצאים או חוזרים מהעבודה. אין מספיק אוטובוסים לכולם.
 
"אין מספיק אוטובוסים לכולם" זה טיעון די מצחיק

מאותה סיבה שיש פקקים, שעות עומס
בשעות העומס רבים יוצאים או חוזרים מהעבודה. אין מספיק אוטובוסים לכולם.
"אין מספיק אוטובוסים לכולם" זה טיעון די מצחיק
&nbsp
זא בדיוק הבעיה, אם אין מספיק אוטובוסים בשעה מסויימת -הפתרון המתבקש (והמינימלי במדינה נורמלית) הוא להוסיף אוטובוס או שניים.
&nbsp
גם הטיעון על שכר הנהגים לא ברור לי, אם יש מספיק נהגים לקווי לילה אי אפשר למצוא נהגים לשעות שהביקוש סופר גבוה?
&nbsp
כנראה שהתשובה היא שלאף אחד לא אכפת, כי מקבלי ההחלטות לא נדחסים בעצמם כמו סרדינים ולכן זה לא מעניין אותם.
 

טשאפק 2

New member
ברוב המדינות יש עומס די רציני בשעות העומס

"אין מספיק אוטובוסים לכולם" זה טיעון די מצחיק
&nbsp
זא בדיוק הבעיה, אם אין מספיק אוטובוסים בשעה מסויימת -הפתרון המתבקש (והמינימלי במדינה נורמלית) הוא להוסיף אוטובוס או שניים.
&nbsp
גם הטיעון על שכר הנהגים לא ברור לי, אם יש מספיק נהגים לקווי לילה אי אפשר למצוא נהגים לשעות שהביקוש סופר גבוה?
&nbsp
כנראה שהתשובה היא שלאף אחד לא אכפת, כי מקבלי ההחלטות לא נדחסים בעצמם כמו סרדינים ולכן זה לא מעניין אותם.
ברוב המדינות יש עומס די רציני בשעות העומס
עד כדי דוחק בלתי-נעים.

זה די בלתי נמנע בערים צפופות.
 
כלומר לקנות אוטובוסים שישמשו רק שעתיים ביום?

"אין מספיק אוטובוסים לכולם" זה טיעון די מצחיק
&nbsp
זא בדיוק הבעיה, אם אין מספיק אוטובוסים בשעה מסויימת -הפתרון המתבקש (והמינימלי במדינה נורמלית) הוא להוסיף אוטובוס או שניים.
&nbsp
גם הטיעון על שכר הנהגים לא ברור לי, אם יש מספיק נהגים לקווי לילה אי אפשר למצוא נהגים לשעות שהביקוש סופר גבוה?
&nbsp
כנראה שהתשובה היא שלאף אחד לא אכפת, כי מקבלי ההחלטות לא נדחסים בעצמם כמו סרדינים ולכן זה לא מעניין אותם.
כלומר לקנות אוטובוסים שישמשו רק שעתיים ביום?
ברור שיש קווים מיותרים וניתן עוד קצת לתגבר. למרות זאת תמיד יהיה עומס בשעות העומס אוטובוסים רכבות ופקקים.
גם ביפן עם תחבורה ציבורית מצוינת זה כך.
חבל לקטר סתם.
 

גילביון

New member
למה לא נותנים להפעיל כמה חברות אוטובוסים במקביל?

"אין מספיק אוטובוסים לכולם" זה טיעון די מצחיק
&nbsp
זא בדיוק הבעיה, אם אין מספיק אוטובוסים בשעה מסויימת -הפתרון המתבקש (והמינימלי במדינה נורמלית) הוא להוסיף אוטובוס או שניים.
&nbsp
גם הטיעון על שכר הנהגים לא ברור לי, אם יש מספיק נהגים לקווי לילה אי אפשר למצוא נהגים לשעות שהביקוש סופר גבוה?
&nbsp
כנראה שהתשובה היא שלאף אחד לא אכפת, כי מקבלי ההחלטות לא נדחסים בעצמם כמו סרדינים ולכן זה לא מעניין אותם.
למה לא נותנים להפעיל כמה חברות אוטובוסים במקביל?
למה לא כל מי שעומד בתקני הסעות רשאי להפעיל איזה קו שבא לו?
למה המדינה מתערבת וקובעת בלעדיות באיזורים?
אם היו כמה חברות, היה שירות טוב, היה מספיק מקום, ואולי גם היה יותר זול...
ואם בא לי להפעיל שירות לימוזינות..או אוטובוסים עם מעסות תיאלנדיות?
תנו לפתוח כל דבר שיש לו ביקוש
 

אבישי ק

New member
יש כמה סיבות ונתחיל בראשונה, יש הגבלה של כמות נוסעים

שאלת תם - למה קיים מצב של דחיסת נוסעים בצפיפות של סרדינים?

לאחרונה נסעתי בכמה קווים בשעות שלא נהגתי לנסוע בהם, וגיליתי שבשעות מסויימות הקווים סופר מפוצצים ברמה שבקושי יש לאנשים מקום לעמוד. ללא הגזמה. (מדובר בשעות הבוקר המוקדמות).

אני לא רוצה לדמיין כמה זוועתי מצב כזה יהיה בשיא החום של הקיץ. צפיפות של תרנגולות בלול.

למה לא להגביר את התדירות של הקו שידוע כסופר עמוס ולהוסיף איזה שני אוטובוסים (לא משהו שאמור להרוס תתקציב של אף אחד או דורש התאמות מסובכות במיוחד) בשעות העמוסות כדי למנוע את המצב המתואר? מדובר על תופעה שחוזרת על עצמה, אני חושב שלפעמים נהג אפילו לא יכול לעצור בתחנה ולהעלות נוסעים כי אין להם מקום עמידה אפילו.

יש מצב שאם תנאי הנסיעה יהיו קצת יותר אנושיים גם יותר אנשים יחליטו להשתמש בקווים המדוברים.

זה פשוט כי שמים זין על הנוסעים בתחבורה הציבורית? אני מניח שהמצב הזה קיים בכל הארץ ולא רק בכמה קווים שבמקרה גיליתי.

שאלת תם אני יודע אבל אשמח להתייחסות מהמומחים פה.
יש כמה סיבות ונתחיל בראשונה, יש הגבלה של כמות נוסעים
באוטובוסים
אוטובוסים הוא כלי תחבורה מעולה כל עוד לא מדובר בנפחים גדולים מדי
מנפח מסויים האוטובוסים פשוט לא יכולים לעמוד בעומס
BRT הוא יציר כלאיים שיכול להכיל כמו אוטובוס אבל מאורגן כמו רכבת קלה(עם עלייה וירידה מהירה) כך שיכול להתמודד עם נפחים גדולים יותר.
רכבת קלה יכולה להתמודד עם נפחים גדולים מכיוון שניתן להוסיף עוד קרונות.
רכבת תחתית/עילית יכול להתמודד עם נפחים הרבה יותר גדולים גם בגלל האורך,מהירות והזמן שלוקח לאנשים לעלות ולרדת.
וחוץ מזה עם השכר שנותנים לנהג אוטובוס עדיף לשבת בבית.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה