שאלת רכבת קלה

מצב
הנושא נעול.

omer landau

New member
שאלת רכבת קלה../images/Emo13.gif../images/Emo70.gif../images/Emo35.gif

שאלת רכבת קלה

ברכבות הקלות שעתידות להיפתח בתל אביב וירושלים אז האם התחנות יהיו כמו תחנות רכבת או כמו אוטובוס הכוונה היא משלמים בתוך הרכבת או שכל תחנה היא פרוייקט?
 
כמו תחנת רכבת

שאלת רכבת קלה

ברכבות הקלות שעתידות להיפתח בתל אביב וירושלים אז האם התחנות יהיו כמו תחנות רכבת או כמו אוטובוס הכוונה היא משלמים בתוך הרכבת או שכל תחנה היא פרוייקט?
כמו תחנת רכבת
כלומר, משלמים בחוץ בקופות מיוחדות ו/או מכונות אוטומטיות בלובי של התחנה. אם כי, יש לציין שלפחות במלבורן (אוסטרליה), יש אפשרות לקנות ממכונה אוטומטית המוצבת בתוך החשמלית עצמה. ושם תחנות הרכבת הקלה וגם הטראמים הם כמו תחנות ביניים של אוטובוס בארץ, כלומר עמוד פשוט עם סימן מוסכם ולו"ז מדוייק של הקווים העוצרים בו. אין אפילו סככה להתחבא מהשמש הקופחת (ובאוסטרליה השמש חזקה מאוד) או מפני הגשם השוטף. ממש כמו 70% מתחנות הביניים של דן בת"א.
 
תחנות רכבת קלה

שאלת רכבת קלה

ברכבות הקלות שעתידות להיפתח בתל אביב וירושלים אז האם התחנות יהיו כמו תחנות רכבת או כמו אוטובוס הכוונה היא משלמים בתוך הרכבת או שכל תחנה היא פרוייקט?
תחנות רכבת קלה
אינני יודע לגבי מכירת הכרטיסים, אבל מרבית התחנות שמעל לפני הקרקע בשתי המערכות יהיו בסגנון הדומה לתחנת אוטובוס, בעוד שהתחנות התת-קרקעיות וכן תחנות הקצה ותחנות חשובות אחרות יהיו תחנות רכבת של ממש, עם כניסות, מאבטחים והכל.
 

omer landau

New member
תודה../images/Emo70.gif../images/Emo13.gif ../images/Emo13.gif

תחנות רכבת קלה
אינני יודע לגבי מכירת הכרטיסים, אבל מרבית התחנות שמעל לפני הקרקע בשתי המערכות יהיו בסגנון הדומה לתחנת אוטובוס, בעוד שהתחנות התת-קרקעיות וכן תחנות הקצה ותחנות חשובות אחרות יהיו תחנות רכבת של ממש, עם כניסות, מאבטחים והכל.
תודה

אבל לא יהיה בלבול עם הכרטיסים ?? אלה שכבר קנו בתת קרקעי ואלה שלא זה יהיה בלבול רציני ואיפה אלה שמשתמשים בתחנות העיליות יקנו כרטיסים אבל נגיע לגשר הזה רק עוד 7-8 שנים
 

alantan

New member
לא תמיד המכירה היא ממכונה

תחנות רכבת קלה
אינני יודע לגבי מכירת הכרטיסים, אבל מרבית התחנות שמעל לפני הקרקע בשתי המערכות יהיו בסגנון הדומה לתחנת אוטובוס, בעוד שהתחנות התת-קרקעיות וכן תחנות הקצה ותחנות חשובות אחרות יהיו תחנות רכבת של ממש, עם כניסות, מאבטחים והכל.
לא תמיד המכירה היא ממכונה
למרות שדעתי בעניין חד-משמעי - אני חושב שרצוי לבצע את מכירת הכרטיס לפני העליה לטראם (או לאוטובוס אם כבר מעלים את זה), יש דוגמאות שסותרות את התיאוריה הזאת. ברכבת הקלה של סן פרנציסקו, ה-MUNI, התחנות הקטנות שנמצאות על המדרכה אינן אלא תחנות אוטובוס לכל דבר, ורכישת הכרטיס מתבצעת ישירות מהנהג. זאת לעומת התחנות התת-קרקעיות הגדולות של אותם קווים העוברים ברח' מרקט. אני מקווה שזה לא מה שמתוכנן לרכבת הקלה בארץ.
 
מבחינה בטחונית זה יהיה קטסטרופה

תחנות רכבת קלה
אינני יודע לגבי מכירת הכרטיסים, אבל מרבית התחנות שמעל לפני הקרקע בשתי המערכות יהיו בסגנון הדומה לתחנת אוטובוס, בעוד שהתחנות התת-קרקעיות וכן תחנות הקצה ותחנות חשובות אחרות יהיו תחנות רכבת של ממש, עם כניסות, מאבטחים והכל.
מבחינה בטחונית זה יהיה קטסטרופה
אם התחנות העיליות "הקטנות" של הרכבת הקלה יהיו כמו תחנות ביניים של אוטובוס. שכן אז הן יהיו בלתי מאובטחות. שכן קשה מאוד מאוד לאבטח שטח פתוח. וכאמור, אם יכנס מתאבד לרכבת קלה אשר גם נכנסת למנהרה ואז הוא מתפוצץ (הבן זונה ונבלה סרוחה ימ"ש) הרי שהאפקט הפיסי וגם הפסיכולוגי של הפיגוע יהיה איום ונורא. חו"ח עלולים להרצח ולהטבח בפיגוע כזה משהו כמו בין 35 ל-80 איש ולהפצע עוד 150. לעומת פיגוע "ממוצע" באוטובוס שיש בו עד 10 קורבנות ועוד 50 פצועים. לכן, יהיו חייבים לאבטח בצורה דראסטית "אחו שקשוקה" גם את התחנות הקטנות. לדעתי יצטרכו לגדר אותן ולהציב לפחות 2 מאבטחים בכל תחנה כזאת.
 

צחקן

New member
רעיון.

מבחינה בטחונית זה יהיה קטסטרופה
אם התחנות העיליות "הקטנות" של הרכבת הקלה יהיו כמו תחנות ביניים של אוטובוס. שכן אז הן יהיו בלתי מאובטחות. שכן קשה מאוד מאוד לאבטח שטח פתוח. וכאמור, אם יכנס מתאבד לרכבת קלה אשר גם נכנסת למנהרה ואז הוא מתפוצץ (הבן זונה ונבלה סרוחה ימ"ש) הרי שהאפקט הפיסי וגם הפסיכולוגי של הפיגוע יהיה איום ונורא. חו"ח עלולים להרצח ולהטבח בפיגוע כזה משהו כמו בין 35 ל-80 איש ולהפצע עוד 150. לעומת פיגוע "ממוצע" באוטובוס שיש בו עד 10 קורבנות ועוד 50 פצועים. לכן, יהיו חייבים לאבטח בצורה דראסטית "אחו שקשוקה" גם את התחנות הקטנות. לדעתי יצטרכו לגדר אותן ולהציב לפחות 2 מאבטחים בכל תחנה כזאת.
רעיון.
ב"ה אפשר לעשות את התחנה כמו תחנת אטובוס, אבל עם מאבבטח ושהתחנה תיהיה סדורה ותיהיה דלת כניסה ודלת יציאה עם מסדרון הישר אל הרכבת . שהמחבל ימ"שלא יוכל להיכנסל לתחנה (בגלל המאבטח) ולא יוכל לצאת עד שהמאבטח יפתחאת הדלת לעליה לרכבת.
 

alantan

New member
הרעיון הוא טוב, וכבר יושם

רעיון.
ב"ה אפשר לעשות את התחנה כמו תחנת אטובוס, אבל עם מאבבטח ושהתחנה תיהיה סדורה ותיהיה דלת כניסה ודלת יציאה עם מסדרון הישר אל הרכבת . שהמחבל ימ"שלא יוכל להיכנסל לתחנה (בגלל המאבטח) ולא יוכל לצאת עד שהמאבטח יפתחאת הדלת לעליה לרכבת.
הרעיון הוא טוב, וכבר יושם
בעיר קוריטיבה, בברזיל, בה הוקם רשת של קווי אוטובוס מיוחדים על ידי ראש העיר (יהודי, דרך אגב) בשנות ה-70. מערכת זו זכתה לשבחים ממומחי תחבורה בכל העולם. הדיעות חלוקות יותר לגבי יישום במדינות מפותחות יותר, אבל דעתי היא שיש מקום לרשת כזו בצירים בהם אין הצדקה כלכלית לרכבת קלה. הרשת כוללת צירים בלעדיים לקווים מהירים שפועלים כל 2-3 דקות, כלומר במתכונת של רכבת קלה, ותחנות מיוחדות המכונות TUBE מחמת צורתן הדומה לשפורפרת. הנוסע רוכש את כרטיסו ונכנס לתוך השפורפרת הסגורה שמוגבהת יחסית למדרכה. כשהאוטובוס מגיע, הנוסעים עולים ויורדים ללא עיכובים מיותרים מכיוון שמיקום האוטובוס חופף לרציף בדיוק כמו רכבת. אין גם עיכובים הנובעים מכרטוס. מצ"ב כמה תמונות וקישור לשני אתרים מעניינים בנושא.
 

omer landau

New member
רעיון טוב מאוד וצריך ליישם גם בארץ

הרעיון הוא טוב, וכבר יושם
בעיר קוריטיבה, בברזיל, בה הוקם רשת של קווי אוטובוס מיוחדים על ידי ראש העיר (יהודי, דרך אגב) בשנות ה-70. מערכת זו זכתה לשבחים ממומחי תחבורה בכל העולם. הדיעות חלוקות יותר לגבי יישום במדינות מפותחות יותר, אבל דעתי היא שיש מקום לרשת כזו בצירים בהם אין הצדקה כלכלית לרכבת קלה. הרשת כוללת צירים בלעדיים לקווים מהירים שפועלים כל 2-3 דקות, כלומר במתכונת של רכבת קלה, ותחנות מיוחדות המכונות TUBE מחמת צורתן הדומה לשפורפרת. הנוסע רוכש את כרטיסו ונכנס לתוך השפורפרת הסגורה שמוגבהת יחסית למדרכה. כשהאוטובוס מגיע, הנוסעים עולים ויורדים ללא עיכובים מיותרים מכיוון שמיקום האוטובוס חופף לרציף בדיוק כמו רכבת. אין גם עיכובים הנובעים מכרטוס. מצ"ב כמה תמונות וקישור לשני אתרים מעניינים בנושא.
רעיון טוב מאוד וצריך ליישם גם בארץ
כאשר יפתחו הרכבות הקלות לנוסעים
 
כתבה מרתקת. הלוואי עלינו.

הרעיון הוא טוב, וכבר יושם
בעיר קוריטיבה, בברזיל, בה הוקם רשת של קווי אוטובוס מיוחדים על ידי ראש העיר (יהודי, דרך אגב) בשנות ה-70. מערכת זו זכתה לשבחים ממומחי תחבורה בכל העולם. הדיעות חלוקות יותר לגבי יישום במדינות מפותחות יותר, אבל דעתי היא שיש מקום לרשת כזו בצירים בהם אין הצדקה כלכלית לרכבת קלה. הרשת כוללת צירים בלעדיים לקווים מהירים שפועלים כל 2-3 דקות, כלומר במתכונת של רכבת קלה, ותחנות מיוחדות המכונות TUBE מחמת צורתן הדומה לשפורפרת. הנוסע רוכש את כרטיסו ונכנס לתוך השפורפרת הסגורה שמוגבהת יחסית למדרכה. כשהאוטובוס מגיע, הנוסעים עולים ויורדים ללא עיכובים מיותרים מכיוון שמיקום האוטובוס חופף לרציף בדיוק כמו רכבת. אין גם עיכובים הנובעים מכרטוס. מצ"ב כמה תמונות וקישור לשני אתרים מעניינים בנושא.
כתבה מרתקת. הלוואי עלינו.
אם אני לא טועה, כבר כתבת על קוריטיבה בעבר, הלא כן? בכל מקרה, המערכת מאוד מעניינת ומאור הייתי רוצה לבקר שם ולחוות על בשרי תחבורה ציבורית אמיתית. אלן, תודה רבה על הלינקים!
 

alantan

New member
אני די מאוהב בקונספציה, ואפילו

כתבה מרתקת. הלוואי עלינו.
אם אני לא טועה, כבר כתבת על קוריטיבה בעבר, הלא כן? בכל מקרה, המערכת מאוד מעניינת ומאור הייתי רוצה לבקר שם ולחוות על בשרי תחבורה ציבורית אמיתית. אלן, תודה רבה על הלינקים!
אני די מאוהב בקונספציה, ואפילו
ניסיתי לקדם משהו כזה פעם בארץ, אבל דרכי לא צלחה, וכן - כבר כתבתי על המערכת כאן לפני כשנה! לצערי, יש היום גישה במערב שאומרת שחייבים לבחור בין תקצוב רכבות קלות לתקצוב מערכות מוטות-אוטובוסים. מי שטוען שרכבות קלות יקרות מדי תמיד מנסה לקדם מת"צים ונת"צים ומערכות המתבססות עליהם. מי שבעד רכבות קלות נוטה לשלול פיתוח משלים של מערכות מבוססות אוטובוסים מעלה טענות שונות ומשונות לגבי התדמית שלהם. נכון שיש לאוטובוסים תדמית שלילית, אבל זה בגלל שהאמינות שלהם נפגמת הודות לתשתית לקויה וחוסר פיקוח על תפקוד החברות מצד הרשויות (ברוב העולם - לא רק בארץ). הגישה, לדעתי, צריכה להיות שילוב - בניית רכבת היכן שמוצדק וניתן, ובניית מערכות איכותיות המבוססות אוטובוסים במקומות אחרים.
 

david80

Active member
שאלה דו משמעית:

שאלת רכבת קלה

ברכבות הקלות שעתידות להיפתח בתל אביב וירושלים אז האם התחנות יהיו כמו תחנות רכבת או כמו אוטובוס הכוונה היא משלמים בתוך הרכבת או שכל תחנה היא פרוייקט?
שאלה דו משמעית:
המשפט "שאלת רכבת קלה" מהווה שתי משמעויות: שאלה קלה על רכבת כלשהי או שאלה על רכבת קלה!
 

omer landau

New member
אני יודע ...

שאלה דו משמעית:
המשפט "שאלת רכבת קלה" מהווה שתי משמעויות: שאלה קלה על רכבת כלשהי או שאלה על רכבת קלה!
אני יודע ...
מי שלא יכול לענות לי אז זאת שאלה לרכבת קלה ומי שיודע אז זאת שאלה קלה על רכבות חחחח
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה