שאלת רכבת ישראל

מצב
הנושא נעול.

tzar11

New member
שאלת רכבת ישראל

שאלת רכבת ישראל
1- מה הצבע של החברה? הלוגו כחול כהה, צבע הקרונות נע בין אדום, ללבן-כחול-תכלת וכחול, קטרים עם כחול-אדום, מה ושילוט של כחול-לבן-אדום? אז מה צבע החברה? 2- למה הדאבל דאקרים הם כולם אדומים בצבע אחד? [עם פס לבן צר] 3- נכה יכול לעלות לדאבל דאקר עם כיסא גללים? 4 - כמה עולה מערך DD או IC3 ? [ככה, פחות או יותר - מליון שקל?]
 

mucool2

New member
1. יש עוד צביעות של קטרים

שאלת רכבת ישראל
1- מה הצבע של החברה? הלוגו כחול כהה, צבע הקרונות נע בין אדום, ללבן-כחול-תכלת וכחול, קטרים עם כחול-אדום, מה ושילוט של כחול-לבן-אדום? אז מה צבע החברה? 2- למה הדאבל דאקרים הם כולם אדומים בצבע אחד? [עם פס לבן צר] 3- נכה יכול לעלות לדאבל דאקר עם כיסא גללים? 4 - כמה עולה מערך DD או IC3 ? [ככה, פחות או יותר - מליון שקל?]
1. יש עוד צביעות של קטרים
ולא רק לרכבת ישראל יש ציוד בצבעים שונים. 2. יש קרונות מאותו דגם בגרמניה, והם באותו צבע בדיוק. כנראה שבר"י החליטו שזה טוב גם לנו.
 

amirv

New member
הצבע הרשמי הוא כנראה

1. יש עוד צביעות של קטרים
ולא רק לרכבת ישראל יש ציוד בצבעים שונים. 2. יש קרונות מאותו דגם בגרמניה, והם באותו צבע בדיוק. כנראה שבר"י החליטו שזה טוב גם לנו.
הצבע הרשמי הוא כנראה
לבן כחול אדום (אם לשפוט על פי ה"דגל" עם השעון בכניסה לכל תחנה. מבחינת מחיר, אוטובוס בינעירוני עולה כמליון שקל ועירוני אפילו יותר. כך שבהערכה גסה כל קרון רכבת עולה לפחות פי חמש.
 

tzar11

New member
איך הגיוני שעירוני יותר יקר מבין

הצבע הרשמי הוא כנראה
לבן כחול אדום (אם לשפוט על פי ה"דגל" עם השעון בכניסה לכל תחנה. מבחינת מחיר, אוטובוס בינעירוני עולה כמליון שקל ועירוני אפילו יותר. כך שבהערכה גסה כל קרון רכבת עולה לפחות פי חמש.
איך הגיוני שעירוני יותר יקר מבין
עירוני שהוא הרבה יותר מאובזר ומשוכלל?
 

euronitzan

New member
תהליך התכנון והייצור של שלדה נמוכת

איך הגיוני שעירוני יותר יקר מבין
עירוני שהוא הרבה יותר מאובזר ומשוכלל?
תהליך התכנון והייצור של שלדה נמוכת
רצפה הוא הרבה יותר סבוך ויקר מזה של שלדה בינעירונית.
 

tzar11

New member
ואללה? למה

תהליך התכנון והייצור של שלדה נמוכת
רצפה הוא הרבה יותר סבוך ויקר מזה של שלדה בינעירונית.
ואללה? למה
הרי משתמשים במנוע מרכזי לאורך או אחורי עם חלק אחורי מוגבה לשלדה, ותכנון, אפילו מורכב, זה משהו שעושים רק פעם אחת ואחרי זה יש לך את העסק מוכן לשימוש במשך שנים
 

euronitzan

New member
המנוע "יושב" באחורי האוטובוס.

ואללה? למה
הרי משתמשים במנוע מרכזי לאורך או אחורי עם חלק אחורי מוגבה לשלדה, ותכנון, אפילו מורכב, זה משהו שעושים רק פעם אחת ואחרי זה יש לך את העסק מוכן לשימוש במשך שנים
המנוע "יושב" באחורי האוטובוס.
את מחיר התכנון יש להחזיר והדבר מתבטא במחירם של האוטובוסים. גם הליך הייצור אינו פשוט, יש מיני דברים שצריך למצוא פתרונות יצירתיים בשביל למקם אותם כגון - מצברים, מיתלים, כריות אוויר, ארון חשמל וכו'...
 

tzar11

New member
יש באוטובוס כריות אוייר????

המנוע "יושב" באחורי האוטובוס.
את מחיר התכנון יש להחזיר והדבר מתבטא במחירם של האוטובוסים. גם הליך הייצור אינו פשוט, יש מיני דברים שצריך למצוא פתרונות יצירתיים בשביל למקם אותם כגון - מצברים, מיתלים, כריות אוויר, ארון חשמל וכו'...
יש באוטובוס כריות אוייר????
איפה וממתי? ותגיד, ייצוב ושמירה על מרכז כובד נמוך באוטובוס תיור גבוהים לא מצריך תכנון יקר?
 

euronitzan

New member
לא הכריות שאתה חושב עליהן..

יש באוטובוס כריות אוייר????
איפה וממתי? ותגיד, ייצוב ושמירה על מרכז כובד נמוך באוטובוס תיור גבוהים לא מצריך תכנון יקר?
לא הכריות שאתה חושב עליהן..
כריות האוויר הן חלק ממערכת המיתלים ותפקידן הוא שיכוך מהמורות, תמיכה וייצוב. שחרור אוויר מהכריות הוא האמצעי (בין היתר) שמאפשר לנידר לרדת קרוב למדרכה. לגבי ייצוב ושמירה על מרכז כובד בבינעירוני.. לא יודע.
 
כל המערכות יקרות יותר בנמוך הרצפה

לא הכריות שאתה חושב עליהן..
כריות האוויר הן חלק ממערכת המיתלים ותפקידן הוא שיכוך מהמורות, תמיכה וייצוב. שחרור אוויר מהכריות הוא האמצעי (בין היתר) שמאפשר לנידר לרדת קרוב למדרכה. לגבי ייצוב ושמירה על מרכז כובד בבינעירוני.. לא יודע.
כל המערכות יקרות יותר בנמוך הרצפה
החל מהסרנים וכלה במערכת היציבות (כריות, מתלים) ואפילו מערכת הפליטה.
 

amirv

New member
תוסיף לזה צורך בעמידות

כל המערכות יקרות יותר בנמוך הרצפה
החל מהסרנים וכלה במערכת היציבות (כריות, מתלים) ואפילו מערכת הפליטה.
תוסיף לזה צורך בעמידות
בבלאי יותר גדול (דלת של עירוני נפתחת מאות פעמים ביום לעומת עשרות פעמים בבינעירוני, כנ"ל ברקסים וכו' ריצוף וכסאות עמידים יותר (גם אם הם נראים זולים יותר מהביעירוני, זה לא בהכרח כך) מערכת מיזוג חזקה יותר כי אין פתח אוורור אישי לכל נוסע כמו בבינעירוני ועוד ועוד.
 

amirv

New member
נכים

שאלת רכבת ישראל
1- מה הצבע של החברה? הלוגו כחול כהה, צבע הקרונות נע בין אדום, ללבן-כחול-תכלת וכחול, קטרים עם כחול-אדום, מה ושילוט של כחול-לבן-אדום? אז מה צבע החברה? 2- למה הדאבל דאקרים הם כולם אדומים בצבע אחד? [עם פס לבן צר] 3- נכה יכול לעלות לדאבל דאקר עם כיסא גללים? 4 - כמה עולה מערך DD או IC3 ? [ככה, פחות או יותר - מליון שקל?]
נכים
לרכבת ישראל יש מתקן מיוחד, מעין רמפה נפתחת, המאפשר לנכים בכסאות גלגלים להתגבר על המרחק ועל ההבדל בגובה בין הרציף לקרון (בגלל זה נכה צריך להודיע לרכבת מראש על הגעתו כדי שיחכו לו עם המתקן) כמובן שב-DD בארץ הוא יאלץ לנסוע צמוד לדלת הקרון. ה-DD בגרמניה, למרות שנראים זהה מבחוץ שונים במקצת,שם אתה נכנס לגובה הקומה הראשונה ואינך צריך לרדת במדרגות למפלס זה (אבל יש יותר מדרגות לקומה השניה) המעבר לדעתי צר מדי לכסא גלגלים אבל זה נוח יותר לאדם עם מוגבלות קלה יותר (קשישים, בעלי פרוטזות וכו').
 

tzar11

New member
אז נכה אם כך מקופח ברכבת

נכים
לרכבת ישראל יש מתקן מיוחד, מעין רמפה נפתחת, המאפשר לנכים בכסאות גלגלים להתגבר על המרחק ועל ההבדל בגובה בין הרציף לקרון (בגלל זה נכה צריך להודיע לרכבת מראש על הגעתו כדי שיחכו לו עם המתקן) כמובן שב-DD בארץ הוא יאלץ לנסוע צמוד לדלת הקרון. ה-DD בגרמניה, למרות שנראים זהה מבחוץ שונים במקצת,שם אתה נכנס לגובה הקומה הראשונה ואינך צריך לרדת במדרגות למפלס זה (אבל יש יותר מדרגות לקומה השניה) המעבר לדעתי צר מדי לכסא גלגלים אבל זה נוח יותר לאדם עם מוגבלות קלה יותר (קשישים, בעלי פרוטזות וכו').
אז נכה אם כך מקופח ברכבת
גם לא יכול לקחת רכבת באופן ספונטני (למה אין את הרמפה הזו מוכנה לשימוש בכל תחנה ע"י צוות התחנה, לשימוש של נכה שיגיע בארקאי? איזו חוצפה!) ולמה לא חשבו בDD על פתרון הגון וראוי לכנה, ולא לשים אותו במעבר איפה שכולם עוברים, עולים ויורדים והוא צריך להיות מושפל ככה? בושה חברה נמדדת לפי היחס שלה לנכים ולחיות, ובארץ פוגעים בשניהם!
 

urilei

New member
דובר על כך רבות

אז נכה אם כך מקופח ברכבת
גם לא יכול לקחת רכבת באופן ספונטני (למה אין את הרמפה הזו מוכנה לשימוש בכל תחנה ע"י צוות התחנה, לשימוש של נכה שיגיע בארקאי? איזו חוצפה!) ולמה לא חשבו בDD על פתרון הגון וראוי לכנה, ולא לשים אותו במעבר איפה שכולם עוברים, עולים ויורדים והוא צריך להיות מושפל ככה? בושה חברה נמדדת לפי היחס שלה לנכים ולחיות, ובארץ פוגעים בשניהם!
דובר על כך רבות
ותאמין לי שהמצב הוא לא מתוך רוע של מישהו ברכבת ישראל הבנתי שהזמנת קרונות ה-DD הבאה תכלול פתרון יותר פשוט לנכים, נדמה לי שחן אמר על זה פעם משהו חן, אמרת על זה משהו? אם כן אתה יכול להרחיב?
 
קרונות קומתיים

דובר על כך רבות
ותאמין לי שהמצב הוא לא מתוך רוע של מישהו ברכבת ישראל הבנתי שהזמנת קרונות ה-DD הבאה תכלול פתרון יותר פשוט לנכים, נדמה לי שחן אמר על זה פעם משהו חן, אמרת על זה משהו? אם כן אתה יכול להרחיב?
קרונות קומתיים
אכן, בהזמנת קרונות הקומתיים הנוכחית אמורים להיות, אם הבנתי נכון, מספיק קרונות מותאמים לנכים בשביל לשים אחד כזה בכל מערך של חמישה (וכל המערכים אמורים להיות בעלי חמישה קרונות בסופו של דבר). קרון מותאם לנכים אמור להיות בעל כבש עצמי מתקפל, וכן תא שירותים נגיש לנכים (אני מניח שבסמוך לעמדה לכסא הגלגלים, בניגוד לקרונות הנוכחיים).
 
מיקום כסאות גלגלים בקומתיים

אז נכה אם כך מקופח ברכבת
גם לא יכול לקחת רכבת באופן ספונטני (למה אין את הרמפה הזו מוכנה לשימוש בכל תחנה ע"י צוות התחנה, לשימוש של נכה שיגיע בארקאי? איזו חוצפה!) ולמה לא חשבו בDD על פתרון הגון וראוי לכנה, ולא לשים אותו במעבר איפה שכולם עוברים, עולים ויורדים והוא צריך להיות מושפל ככה? בושה חברה נמדדת לפי היחס שלה לנכים ולחיות, ובארץ פוגעים בשניהם!
מיקום כסאות גלגלים בקומתיים
נתחיל בזה שאני מסכים לחלוטין שלנכה יש אותןזכויות כמו לכל אחד אחר, ואני מסכים גם שעל הציבור שאינו נכלל בציבור הנכים לעבוד קשה בשביל שהנכים יוכלו לקבל את כל הזכויות האלו. למיטב הבנתי, המיקום המיועד לכסאות גלגלים בקרונות הקומתיים אינו 'במעבר איפה שכולם עוברים' אלא בקומת הביניים, במקום שבקרונות קומתיים אחרים ממוקמים בו בדרך כלל מושבים רגילים. למעשה, קרונות הקומתיים של רכבת ישראל, כמו מרבית קרונות הקומתיים בעולם כיום, מכילים שלושה מפלסים - קומה עליונה, קומה תחתונה ומפלס ביניים, שברכבת ישראל כמו אצל רכבות רבות אחרות, משמש גם הוא להובלה, ולא רק כחדר כניסה או חדר מדרגות. לשמחתי אינני יכול לדבר בשם נכים, אבל אני יכול לומר מכל הלב שאני לא מרגיש מושפל כשאני יושב בכסאות במפלס הביניים. לגבי השימוש בכבש בתחנות בעזרת צוות התחנה, כתבתי כבר בעבר שאין שום בעיה לספק איש צוות מסייע לכל נכה שיגיע באקראי (בהנחה שהרכבת הרצויה אכן יכולה להכיל כסא גלגלים ושהמקום עבורו לא תפוס כבר על-ידי נכה אחר), פשוט צריך להחזיק אז איש צוות נוסף בכל תחנה. בחשבון זריז, זה מסתכם בשלושים ומשהו עובדים נוספים בכל משמרת, כלומר תוספת של בסביבות 100 עובדים נוספים במשרה מלאה לרכבת ישראל. אינני יודע כמה זה עולה, אבל אני מסכים שראוי שיהיה דיון ציבורי מסודר על האם זו השקעה ראויה של כספי משלם המיסים וכספי משלם הכרטיסים (שיישא בוודאי גם הוא בחלק מהעלות). אשמח לשמוע דעותיכם בנושא.
 
צבעי רכבת ישראל

שאלת רכבת ישראל
1- מה הצבע של החברה? הלוגו כחול כהה, צבע הקרונות נע בין אדום, ללבן-כחול-תכלת וכחול, קטרים עם כחול-אדום, מה ושילוט של כחול-לבן-אדום? אז מה צבע החברה? 2- למה הדאבל דאקרים הם כולם אדומים בצבע אחד? [עם פס לבן צר] 3- נכה יכול לעלות לדאבל דאקר עם כיסא גללים? 4 - כמה עולה מערך DD או IC3 ? [ככה, פחות או יותר - מליון שקל?]
צבעי רכבת ישראל
לצבעי הרכבות עצמן לא אתייחס כאן, גם כי זה נושא מאוד רחב ומורכב, וגם כי רבות כבר נכתב לגביו בפורום. הצבעים הרשמיים של רכבת ישראל כיום בתור חברה הם צבעי הסמל שלה - כחול ותכלת (למרות שעל הנייד ועל התחנות הוא לא מופיע בצבעים האלו). עם זאת, כדאי לשים לב שמאז פתיחת הקו לנתב"ג, העלונים ולוחות הזמנים זוכים לצביע של כחול-אדום מפריד-לבן. צביעת השלטים בתחנות (לבן על כחול כהה עם פס אדום) נקבעה על-ידי המעצב דן ריזינגר ב-'פרוגרמה לתחנות נוסעים' מאמצע שנות ה-90. אינני יודע מה הסיבה לבחירה זו, אבל היא מוצאת חן בעיני. ניתןבהחלט להעלות כסאות גלגלים לקרונותו הקומתיים באמצעות הכבש הנייד הצהוב שפוזר ברוב התחנות, אם כי הדבר דורש עזרה של עובד רכבת. אינני יודע כרגע כמה עולה כל קרון קומתיים, אבל לא מזמן שאלתי את נציגי בומברדייה לגבי הקרונעים ואמרו שכל מערך עולה כ-5 מליון אירו.
 

amirv

New member
וואו, היתה לי הערכה טובה

צבעי רכבת ישראל
לצבעי הרכבות עצמן לא אתייחס כאן, גם כי זה נושא מאוד רחב ומורכב, וגם כי רבות כבר נכתב לגביו בפורום. הצבעים הרשמיים של רכבת ישראל כיום בתור חברה הם צבעי הסמל שלה - כחול ותכלת (למרות שעל הנייד ועל התחנות הוא לא מופיע בצבעים האלו). עם זאת, כדאי לשים לב שמאז פתיחת הקו לנתב"ג, העלונים ולוחות הזמנים זוכים לצביע של כחול-אדום מפריד-לבן. צביעת השלטים בתחנות (לבן על כחול כהה עם פס אדום) נקבעה על-ידי המעצב דן ריזינגר ב-'פרוגרמה לתחנות נוסעים' מאמצע שנות ה-90. אינני יודע מה הסיבה לבחירה זו, אבל היא מוצאת חן בעיני. ניתןבהחלט להעלות כסאות גלגלים לקרונותו הקומתיים באמצעות הכבש הנייד הצהוב שפוזר ברוב התחנות, אם כי הדבר דורש עזרה של עובד רכבת. אינני יודע כרגע כמה עולה כל קרון קומתיים, אבל לא מזמן שאלתי את נציגי בומברדייה לגבי הקרונעים ואמרו שכל מערך עולה כ-5 מליון אירו.
וואו, היתה לי הערכה טובה
זה יוצא קצת יותר מחמישה מליון לקרון רגיל (קרון גנרטור בטח עולה יותר)
 

tzar11

New member
הא, הגבת גם לגבי נכים

צבעי רכבת ישראל
לצבעי הרכבות עצמן לא אתייחס כאן, גם כי זה נושא מאוד רחב ומורכב, וגם כי רבות כבר נכתב לגביו בפורום. הצבעים הרשמיים של רכבת ישראל כיום בתור חברה הם צבעי הסמל שלה - כחול ותכלת (למרות שעל הנייד ועל התחנות הוא לא מופיע בצבעים האלו). עם זאת, כדאי לשים לב שמאז פתיחת הקו לנתב"ג, העלונים ולוחות הזמנים זוכים לצביע של כחול-אדום מפריד-לבן. צביעת השלטים בתחנות (לבן על כחול כהה עם פס אדום) נקבעה על-ידי המעצב דן ריזינגר ב-'פרוגרמה לתחנות נוסעים' מאמצע שנות ה-90. אינני יודע מה הסיבה לבחירה זו, אבל היא מוצאת חן בעיני. ניתןבהחלט להעלות כסאות גלגלים לקרונותו הקומתיים באמצעות הכבש הנייד הצהוב שפוזר ברוב התחנות, אם כי הדבר דורש עזרה של עובד רכבת. אינני יודע כרגע כמה עולה כל קרון קומתיים, אבל לא מזמן שאלתי את נציגי בומברדייה לגבי הקרונעים ואמרו שכל מערך עולה כ-5 מליון אירו.
הא, הגבת גם לגבי נכים
אחלה תשובה - תודה רבה... ולמה לא תענה לי גם לגבי צבע הרכבות עצמן או שתפנה אותי לשירשור שהיה פה בעבר לגבי זה? אני רוצה לקרוא על זה וואו 5 מ' אירו!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה