שאלת קרונות רכבת

  • פותח הנושא nubi
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

levikon

New member
אתה לא יכול לבנות רכבות גבוהות בקלות

לא ממש, קח קומותיים גבוהים-
יותר שייפתרו את מצב הצפיפות ושים שם כסאות נוחים יותר, זה לא בהכרח יבטל מקומות ישיבה,עדיין יהיה חסכון במקום... אני בכלל אוהב שילוב-לדוגמה- קרונוע קומותיים. יש כאלה בשווייץ וגרמנייה- כך מקבלים גם תאוצה גבוהה וגם מס' גבוה של נוסעים ברכבת מקוצרת..
אתה לא יכול לבנות רכבות גבוהות בקלות
בגלל גשרים נמוכים רבים שקיימים מעל למסילות השונות.
 

mucool2

New member
חשבתי שאנחנו רוצים לחסוך...

לא ממש, קח קומותיים גבוהים-
יותר שייפתרו את מצב הצפיפות ושים שם כסאות נוחים יותר, זה לא בהכרח יבטל מקומות ישיבה,עדיין יהיה חסכון במקום... אני בכלל אוהב שילוב-לדוגמה- קרונוע קומותיים. יש כאלה בשווייץ וגרמנייה- כך מקבלים גם תאוצה גבוהה וגם מס' גבוה של נוסעים ברכבת מקוצרת..
חשבתי שאנחנו רוצים לחסוך...
קומותיים גבוהים יותר - ספק אם יוכלו לשמש בקווים מחושמלים, וגם יצטרכו לתכנן אותם מ-א'. לא ברור לי למה חשוב כל כך שהרכבת תהיה קצרה (כי עם קומותיים ארוכה היא לא תהיה). אז ייאלצו להאריך כמה רציפים - ביג דיל! זה מה שהיה צריך לעשות כבר מזמן!
 

skooozy

New member
קודם כל-יש תחנות שכבר-

חשבתי שאנחנו רוצים לחסוך...
קומותיים גבוהים יותר - ספק אם יוכלו לשמש בקווים מחושמלים, וגם יצטרכו לתכנן אותם מ-א'. לא ברור לי למה חשוב כל כך שהרכבת תהיה קצרה (כי עם קומותיים ארוכה היא לא תהיה). אז ייאלצו להאריך כמה רציפים - ביג דיל! זה מה שהיה צריך לעשות כבר מזמן!
קודם כל-יש תחנות שכבר-
אי אפשר להאריך להם יותר את הרציפים-לדוגמה ב"ש מרכז, דבר שני-רכבת קצרה יותר משמע רכבת קלה יותר ובעלת תאוצה גבוהה יותר. רכבת מקוצרת של קומותיים קלה יותר במשקל משאר רכבת חד קומתית שקולה...
 

mucool2

New member
א. לא בטוח

קודם כל-יש תחנות שכבר-
אי אפשר להאריך להם יותר את הרציפים-לדוגמה ב"ש מרכז, דבר שני-רכבת קצרה יותר משמע רכבת קלה יותר ובעלת תאוצה גבוהה יותר. רכבת מקוצרת של קומותיים קלה יותר במשקל משאר רכבת חד קומתית שקולה...
א. לא בטוח
שאי אפשר להאריך את רציפי ב"ש מרכז. יכול להיות שזה ככה, ובכל מקרה מדובר בתחנת קצה, כך שיש לנוסעים זמן לעבור לקרונות הקדמיים. חוצמזה, כבר היום מגיעות לשם רכבות של 5 מערכי IC3 ולא שמעתי על בעיה מיוחדת, וממה שהבנתי הרכבות החד-קומתיות החדשות לא יהיו יותר ארוכות מ-5 מערכי IC3. באופן כללי - לא בטוח שיהיה צורך להאריך את רציפי כל התחנות, כי הרכבות החד-קומתיות ישמשו ככל הנראה לקווים בינעירוניים, כך שתחנות פרבריות מובהקות יכולות להישאר בצורתן הנוכחית עוד שנים רבות. ב. משקל זה לא הכול בחיים... רכבות דו-קומתיות אולי קצרות יותר (ולכן קלות יותר) אבל בגלל גובהן הן כנראה פחות יציבות. קשה לי להאמין שהן יהיו מהירות יותר מרכבות חד קומתיות בעלות "חתך נמוך", בעצם אני די בטוח שלא. לגבי התאוצה - יכול להיות שאתה צודק (גם בזה אני לא בטוח), אבל תאוצה טובה ומהירות סבירה (לא יותר) זה בדיוק מה שטוב לקו פרברי. בקו בינעירוני (עם מעט עצירות) המהירות המרבית חשובה יותר מהתאוצה, וכאן לחד-קומתיות יש יתרון.
 

urilei

New member
תגיד

הדאבלים מותאמים במילא מבנייתם
לנסיעה רצופה של 1000 ק"מ כך שכל נושא החד קומתי הוא עניין פוליטי ואחר ואיננו קשור ברצינות או בהתאמה למה שבאמת צריך. ניתן להזמין מחברת בומברדייה קרונות דו-קומתיים נוחים ביותר, המתאימים לנסיעה רציפה של למעלה מ- 1000 ק"מ ללא עצירות או עם עצירות, בעלי כושר תנועה של 200 קמ"ש ואף למעלה מזה אם מתעקשים. הבעייה היא רק תו המחיר ותולא. כל השאר זה קישקוש. זה קרון שיכול לחצות את אירופה בלי שום בעיה ויש לו יתרונות שכבר הוזכרו, שאין לקרונות החד קומתיים. אני כבר מזמן הגעתי למסקנה שבארץ כה צפופה כמו שלנו, עם מרחקים קצרים כל-כך (וגם המרחק בין אילת לנהריה הוא קצר) - אין שום היגיון ושום מקום לרכוש קרונות חד-קומתיים. רצו סימנס ? סבבה, אבל שירכשו סימנס דו-קומתי !!! שטות נוראה להמשיך לרכוש קרונות חד קומתיים כפי שאין טעם אמיתי ברכישת קטרים שאינם אמריקאים לחלוטין.
תגיד
אני הבנתי שהרכש של קרונות חד קומתיים שאינם קרונועים הוא הכרח טכני להפעלת הקו החדש לירושלים הבא עלינו לטובה לא כך? אני זוכר שמישהו פה אמר את זה לפני די הרבה זמן, אני זוכר שזה היה אחד היותר-מבינים פה, כנראה אתה או חן. (בלי לפגוע בשאר כמובן...). משהו עם שיפועים או משהו כזה אתה יודע על זה משהו?
 

raminec

New member
קרונות נכים

שאלת קרונות רכבת
האם רכבת ישראל קנתה רק קרונות DD? נדמה לי שבקרונות הללו יש הרבה פחות מקום (והם גם פחות נוחים לעמידה) מאשר קרונות IC3 או מו-דו. יותר מזה, יש עכשיו קרונות חדשים שהוציאו מהם את הכיסאות ועשו שם מעין "שביל" נגישות לכיסאות גלגלים-מה שעוד יותר הקטין את המקום לשבת או לעמוד. מה אתם אומרים?
קרונות נכים
רכבת ישראל הזמינה קרונות קומתיים על מנת להוסיף אותם למערכים הקיימים ולהפכם לנגישים יותר לנכים. הקרונות האלה אינם מפחיתים את מספר המקומות הזמינים במערך אלא מוסיפים עליהם. חוץ מזה, בקרונות קומתיים מהדור השני מספר מקומות הישיבה הוקטן על מנת לאפשר ישיבה מרווחת יותר של הנוסעים במושבים ובחלק גדול ממערכי הקומתיים הוסרו כסאות על מנת להוסיף מדפים לתיקים של אנשים שעולים על הרכבת בנתב"ג. בקרונות נכים המקום לאכסון תיקים מובנה בתוך הקרון ולא בא כתוספת מאוחרת של הרכבת.
 

urilei

New member
היה באמת בלתי אפשרי

קרונות נכים
רכבת ישראל הזמינה קרונות קומתיים על מנת להוסיף אותם למערכים הקיימים ולהפכם לנגישים יותר לנכים. הקרונות האלה אינם מפחיתים את מספר המקומות הזמינים במערך אלא מוסיפים עליהם. חוץ מזה, בקרונות קומתיים מהדור השני מספר מקומות הישיבה הוקטן על מנת לאפשר ישיבה מרווחת יותר של הנוסעים במושבים ובחלק גדול ממערכי הקומתיים הוסרו כסאות על מנת להוסיף מדפים לתיקים של אנשים שעולים על הרכבת בנתב"ג. בקרונות נכים המקום לאכסון תיקים מובנה בתוך הקרון ולא בא כתוספת מאוחרת של הרכבת.
היה באמת בלתי אפשרי
לשים כיסאות קצת יותר נורמאלים לפחות בחלק מהשטח הזה? אני בטוח שהיה אפשר, לפחות לא בצד של הירידה (אולי בצד של הירידה זה היה מפריע לנכים, לא יודע). הרכבת הזו בנתיים ממש לא מיועדת להיות מטרו ולפי מה שראיתי דווקא הקרונות החדשים משולבים דווקא בקווים הבין עירוניים. לשים שטיח למטה גם היה כזה בלתי אפשרי? כנ"ל, הקרון הזה הרי הולך להפוך ביום מן הימים לקרון שינה פיראטי, אני כבר רואה את זה... ואם כבר פתאום כל כך אכפת לר"י מהנכים, אז למה לכל הרוחות הקצו רבע קרון בשביל שירותי נכים ולא טרחו להתקין ראמפה נורמלית בכניסה לקרון בשביל שציבור הנכים לא יצטרך להתקשר לכל העולם ואשתו לפני שהוא נוסע ברכבת ועדיין לגלות אח"כ שלא דאגו לו... הרי ראמפה כזו הייתה עולה לרכבת ישראל אולי עשירית מההשקעה בשירותי הנכים והייתה ללא ספק מועילה הרבה יותר.
 

urilei

New member
אה

היה באמת בלתי אפשרי
לשים כיסאות קצת יותר נורמאלים לפחות בחלק מהשטח הזה? אני בטוח שהיה אפשר, לפחות לא בצד של הירידה (אולי בצד של הירידה זה היה מפריע לנכים, לא יודע). הרכבת הזו בנתיים ממש לא מיועדת להיות מטרו ולפי מה שראיתי דווקא הקרונות החדשים משולבים דווקא בקווים הבין עירוניים. לשים שטיח למטה גם היה כזה בלתי אפשרי? כנ"ל, הקרון הזה הרי הולך להפוך ביום מן הימים לקרון שינה פיראטי, אני כבר רואה את זה... ואם כבר פתאום כל כך אכפת לר"י מהנכים, אז למה לכל הרוחות הקצו רבע קרון בשביל שירותי נכים ולא טרחו להתקין ראמפה נורמלית בכניסה לקרון בשביל שציבור הנכים לא יצטרך להתקשר לכל העולם ואשתו לפני שהוא נוסע ברכבת ועדיין לגלות אח"כ שלא דאגו לו... הרי ראמפה כזו הייתה עולה לרכבת ישראל אולי עשירית מההשקעה בשירותי הנכים והייתה ללא ספק מועילה הרבה יותר.
אה
ותאירו את עייני, איפה בדיוק המקום לתיקים פה?
 

raminec

New member
אני לא יודע

אבל זה המפלס העליון
מה בתחתון?
אני לא יודע
לא שמתי לב. קח בחשבון שמעבר לשירותים יש המשך לקרון עם מקומות ישיבה רגילים. לא צילמתי אותו כמו שצריך אז אני לא יכול לומר אם יש שם מקום לתיקים. כמובן שלא שמתי לב לדבר בזמנו.
 

raminec

New member
יש חוק במדינה

היה באמת בלתי אפשרי
לשים כיסאות קצת יותר נורמאלים לפחות בחלק מהשטח הזה? אני בטוח שהיה אפשר, לפחות לא בצד של הירידה (אולי בצד של הירידה זה היה מפריע לנכים, לא יודע). הרכבת הזו בנתיים ממש לא מיועדת להיות מטרו ולפי מה שראיתי דווקא הקרונות החדשים משולבים דווקא בקווים הבין עירוניים. לשים שטיח למטה גם היה כזה בלתי אפשרי? כנ"ל, הקרון הזה הרי הולך להפוך ביום מן הימים לקרון שינה פיראטי, אני כבר רואה את זה... ואם כבר פתאום כל כך אכפת לר"י מהנכים, אז למה לכל הרוחות הקצו רבע קרון בשביל שירותי נכים ולא טרחו להתקין ראמפה נורמלית בכניסה לקרון בשביל שציבור הנכים לא יצטרך להתקשר לכל העולם ואשתו לפני שהוא נוסע ברכבת ועדיין לגלות אח"כ שלא דאגו לו... הרי ראמפה כזו הייתה עולה לרכבת ישראל אולי עשירית מההשקעה בשירותי הנכים והייתה ללא ספק מועילה הרבה יותר.
יש חוק במדינה
מפתיע ככל שזה ישמע. החוק הזה אומר שרכבת ישראל (בין שאר החברות בארץ) חייבת לספק שוויון בנגישות לנכים. זה אומר שאחוז מסויים מהרכבות שעולה משנה לשנה חייב להיות נגיש לנכים. אל תתבלבל, רכבת ישראל לא עושה פה שום מעשה פילנטרופי כלל וכלל! ברור שרמפה מובנית שתאפשר נגישות מקסימלית לנכים יכולה לפתור את הבעיה היסודית של הצורך להתקשר מראש. אממה, זה לא כלול בשום חוק בארץ ורכבת ישראל לא חייבת לעשות זאת. כך לפחות אני מבין.
 

urilei

New member
ושירותי נכים היא כן חייבת?

יש חוק במדינה
מפתיע ככל שזה ישמע. החוק הזה אומר שרכבת ישראל (בין שאר החברות בארץ) חייבת לספק שוויון בנגישות לנכים. זה אומר שאחוז מסויים מהרכבות שעולה משנה לשנה חייב להיות נגיש לנכים. אל תתבלבל, רכבת ישראל לא עושה פה שום מעשה פילנטרופי כלל וכלל! ברור שרמפה מובנית שתאפשר נגישות מקסימלית לנכים יכולה לפתור את הבעיה היסודית של הצורך להתקשר מראש. אממה, זה לא כלול בשום חוק בארץ ורכבת ישראל לא חייבת לעשות זאת. כך לפחות אני מבין.
ושירותי נכים היא כן חייבת?
וקרונות שבהם נכים יכולים להגיע למפלס התחתון היא כן חייבת? נראה לי שהתשובות לכל השאלות האלה היא "לא" באותה מידה (כלומר, זה לא כתוב בחוק, אבל אולי כן משתמע ממנו באיזשהו אופן) אני לא חושב שיש נכה בארץ שלא היה מוותר על שירותי הנכים האלה תמורת ראמפה נורמאלית שעולה אולי עשירית בהגזמה. והרי היה אפילו פה בפורום נכה שאמר זאת בעצמו, שהקרונות האלה לא מחדשים לו שום דבר.
 

raminec

New member
נכה שהיה פה בפורום

ושירותי נכים היא כן חייבת?
וקרונות שבהם נכים יכולים להגיע למפלס התחתון היא כן חייבת? נראה לי שהתשובות לכל השאלות האלה היא "לא" באותה מידה (כלומר, זה לא כתוב בחוק, אבל אולי כן משתמע ממנו באיזשהו אופן) אני לא חושב שיש נכה בארץ שלא היה מוותר על שירותי הנכים האלה תמורת ראמפה נורמאלית שעולה אולי עשירית בהגזמה. והרי היה אפילו פה בפורום נכה שאמר זאת בעצמו, שהקרונות האלה לא מחדשים לו שום דבר.
נכה שהיה פה בפורום
אינו מיצג את כלל הנכים או את לשון החוק. אני מסכים איתך שהקמת הרמפה היא חיונית ושהגישה לתוך הקומה התחתונה של הקרון מיותרת. אני לא מסכים איתך ששרותי נכים אינם חיוניים.
 

urilei

New member
חיוניים כן

נכה שהיה פה בפורום
אינו מיצג את כלל הנכים או את לשון החוק. אני מסכים איתך שהקמת הרמפה היא חיונית ושהגישה לתוך הקומה התחתונה של הקרון מיותרת. אני לא מסכים איתך ששרותי נכים אינם חיוניים.
חיוניים כן
לא אמרתי שלא חיוניים אך לדעתי בהחלט משניים בהתחשב במה שעוד יש לרכבת לעשות לשיפור הנגישות...
 

raminec

New member
מקובל עליי

חיוניים כן
לא אמרתי שלא חיוניים אך לדעתי בהחלט משניים בהתחשב במה שעוד יש לרכבת לעשות לשיפור הנגישות...
מקובל עליי
היעדר מעלונים בתפעול עצמי לנכים מרגיז גם אותי. אין שום סיבה שנכה יצטרך את עזרת עובדי התחנה ו/או תיאום טלפוני מראש. אפילו אם החוק אינו מחייב זאת (ואני לא יודע שהוא לא).
 

urilei

New member
הוא לא

מקובל עליי
היעדר מעלונים בתפעול עצמי לנכים מרגיז גם אותי. אין שום סיבה שנכה יצטרך את עזרת עובדי התחנה ו/או תיאום טלפוני מראש. אפילו אם החוק אינו מחייב זאת (ואני לא יודע שהוא לא).
הוא לא
לא כרגע בכל אופן החוק מחייב את ה-24 שעות הידועות לשמצה, ור"י ישראל עוד מעזה להתגאות בזה שהיא "מסתפקת" ב-12... כאילו כמה לוגיסטיקה כבר צריך בשביל לפתוח מעלון... השאלה המעניינת היא כמה מסובך יהיה להתקין אותם בקרונות קיימים כשמישהו יקים קול-צעקה ויחליטו לתקן את המצב.
 

raminec

New member
אין לי תשובה לשאלתך

הוא לא
לא כרגע בכל אופן החוק מחייב את ה-24 שעות הידועות לשמצה, ור"י ישראל עוד מעזה להתגאות בזה שהיא "מסתפקת" ב-12... כאילו כמה לוגיסטיקה כבר צריך בשביל לפתוח מעלון... השאלה המעניינת היא כמה מסובך יהיה להתקין אותם בקרונות קיימים כשמישהו יקים קול-צעקה ויחליטו לתקן את המצב.
אין לי תשובה לשאלתך
אבל הטכנולוגיה היום צריכה לאפשר לעשות את זה יחסית בפשטות.
 
לגבי השטיח

היה באמת בלתי אפשרי
לשים כיסאות קצת יותר נורמאלים לפחות בחלק מהשטח הזה? אני בטוח שהיה אפשר, לפחות לא בצד של הירידה (אולי בצד של הירידה זה היה מפריע לנכים, לא יודע). הרכבת הזו בנתיים ממש לא מיועדת להיות מטרו ולפי מה שראיתי דווקא הקרונות החדשים משולבים דווקא בקווים הבין עירוניים. לשים שטיח למטה גם היה כזה בלתי אפשרי? כנ"ל, הקרון הזה הרי הולך להפוך ביום מן הימים לקרון שינה פיראטי, אני כבר רואה את זה... ואם כבר פתאום כל כך אכפת לר"י מהנכים, אז למה לכל הרוחות הקצו רבע קרון בשביל שירותי נכים ולא טרחו להתקין ראמפה נורמלית בכניסה לקרון בשביל שציבור הנכים לא יצטרך להתקשר לכל העולם ואשתו לפני שהוא נוסע ברכבת ועדיין לגלות אח"כ שלא דאגו לו... הרי ראמפה כזו הייתה עולה לרכבת ישראל אולי עשירית מההשקעה בשירותי הנכים והייתה ללא ספק מועילה הרבה יותר.
לגבי השטיח
הגלגלים של כסאות הגלגלים הורסים את השטיח לאורך השנים ולכן במקרה הזה רצפת PVC עדיפה
 

urilei

New member
נו בסדר...

לגבי השטיח
הגלגלים של כסאות הגלגלים הורסים את השטיח לאורך השנים ולכן במקרה הזה רצפת PVC עדיפה
נו בסדר...
שיחליפו שטיח פעם ב-7 שנים. אף אחד לא מת מזה... אפשר גם לשים שטיח קצת פחות איכותי שפחות "שוקע" אבל לפחות שיהיה משהו. גם ב-IC3 המקומות המיועדים לנכים הם עם שטיח.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה