שאלת קראנקים...

M1אור

New member
שאלת קראנקים...../images/Emo115.gif

מה היתרונות והחסרונות של של זרועות קראנק קצרות(165)/בינוניות(170) וארוכות(175) מבחינה פזיולוגית אם אפשר ,לבסס את תשובותיכם ולא לנסות לשער או לנחש. זה פשוט משהו שחשוב לי לדעת עליו יותר.
 

menzib

New member
מכיון שגובה כסא בקלות יפצה על

הבדלים של עד ס"מ באורכי זרועות קראנק, ההשפעה היחידה שתהיה היא על כיפוף הגב מול הכידון, שגם את זה אפשר לפצות באמצעים שונים כגון סטם וסוג כידון, לכן ההשפעה הפיזיולוגית שמזוהה עם רוכב גבוה/נמוך בעל רגליים ארוכות/קצרות, בטלה בשישים בעיני. מה שכן, קראנק יותר קצר יספק BB יותר גבוה למעבר מכשולים קל יותר, ומומנט פידול יותר קצר, משמעותו יותר כוח או סל"ד בפידול ליצר אותה מהירות. וההיפך. הייתי אומר שהגיוני למצוא את הקצרים בהרים ואת הארוכים יותר בכביש. למען האיזון של דברי הנה ניתוח יחסית מקיף על מגוון נושאים הקשורים ברכיבה עם קראנקים באורכים שונים. חלק מהדברים המוזכרים סותרים את דעתי, אבל מה לא עושים למען חופש הביטוי.
 

menzib

New member
../images/Emo67.gifתיקון טעות

קראנק יותר קצר לא יספק BB גבוה יותר למעבר יותר קל של מכשולים, על מה בדיוק חשבתי לעצמי. הוא יספק עוד ס"מ מרווח בין הפדלים לקרקע, במקרה והנך נוטה להפגיש בינהם תדיר. חוץ מזה במעבר על מכשולים רוב הפעמים הזרועות במצב אופקי, אז אורכיהן לא עוזר לגובה הBB כמובן. מצטער.
 
הוא לא מסוג האנשים שעוברים מכשולים.

הוא קופץ מעליהם... יאללה אור,תרים כיסא באינטנס.......
 

menzib

New member
אז לדעתי רק קשיחות ומומנט פידול

כל השאר לא רלוונטי לדעתי. יאללה לקפוץ!
 

oren_hershco

New member
מעבר מכשולים:

לדעתי, באופניים עם BB נמוך - כמו כל אופני הש"מ בעלי מהלך קצר או בינוני - קרנק מעט קצר יותר ישפר את היכולת לעבור מכשולים בעליה. ברכיבה בעליה צריך לפדל כדי לעבור מדרגה או מכשול אחר, והרבה פעמים המפגש הזה בין הפדל לקרקע מכשיל את התרגיל. לצערי לא היה בחנות בה קניתי את האופניים החדשים קרנקסט עם זרועות 170 ממ - הייתי יכול לספר כאן אם זה באמת עוזר. אורן
 

M1אור

New member
נניח שאני 173 ס"מ עם אורך רגליים

ממוצע ויכולת גבוהה בספרינטים. איזה אורך קראנק ייתן לי להוריד "הספק" יותר גבוהה לגלגלים? קצר או ארוך? לי אישית נראה שקראנק קצר על הלוכים נמוכים יאפשר לי לדווש יותר מהר כי הסיבובים יהיו יותר קצרים, אבל ידרוש יותר כוח מהרגליים.
 

hetsi

New member
אור

אור מה שאתה צריך זה דרור פקץ' קטן כזה בנאבה מאחורה...
 
האינטואיציה שלי

אומרת שאתה צודק - זרועות קראנק קצרות יותר - קדנס גבוה. יותר מזה, כוח הרגליים פחות משמעותי בקדנס גבוה, אלא ההספק. אתה ממילא בהילוך נמוך, שמקל על הדיווש. לא ניסיתי בפועל, ואני בכל מקרה נוהג לרכב בקדנס נמוך - כך שכנראה זרועות ארוכות עושות לי את זה. אם תחליף, שתף אותנו בחויה. זו שאלה מעניינת שלא נתקלתי בדיון אודותיה.
 

aabramovich

New member
הבסיס הוא- ככל שאתה יותר גבוה

אתה יכול להשתמש בקראנק יותר ארוך. כי אחרת אתה תבצע כיפוף גדול מידי של הברך, וזה לא בריא. ככל ההקראנק ארוך יותר יש לך מנוף חזק יותר ללחיצה. יהיה לך יותר קל לפדל. אבל אם הוא ארוך מידי - זה לא בריא.
עזריאל
 

M1אור

New member
יותר קשור לאורך הרגליים מאשר לגובה

כללי. כי יש אנשים נמוכים עם רגליים ארוכות ויש אנשים גבוהים עם רגליים קצרות. אני מאמין שאני איפשהו באמצע. כנראה שאני אלך על קראנק 165 בזוג הבא שלי.שקרב ובא
תודה לכל העונים ,עזרתם לי לאמת דעה שכבר הרבה זמן הייתי בספק לגבי אמיתותה.
 

aabramovich

New member
צודק, אני171 ס"מ ומשתמש ב 172.5

בקראנק ...אם אני זוכר נכון באופני הכביש שלי...
עזריאל
 

roirosenthal2

New member
מאוד מכובד,

אולי תעלה את מועמדותך למשרת הבוחן במגזין הזמן הוורוד.
 
למעלה