שאלת סקר - "מה יקרה אם"

שאלת סקר - "מה יקרה אם"

שלום
יש לי שאלה (היפותטית)
עד כמה יחרב עולמכם אם יסתבר לכם שאלוהים בעצם כן נתן תורה, והיהודים הם העם הנבחר ו"צריך" לקיים מצוות ?
נגיד באופן היפותטי שאלוהים באמת ברא את העולם ואת בני האדם והשאיר ספר הוראות במעמד הר סיני, ונגיד שיום אחד יסתבר לך שזאת האמת, ולא מה שחושבים היום,
כלומר, נגיד באופן היפותטי שאת הדתות המציאו אנשים מסיבות שונות ומגוונות אבל היהדות היא הדת האמיתית היחידה,

מה יקרה ? מה ישתנה ? איך תרגיש ? האם זה יהיה אסון ריגשי ?
האם תרגיש אנחת רווחה ? כליאה ? פחד ? כעס ? רייקנות ?
האם תתחיל לקיים מצוות ? אם תהפוך לאדם דתי, עד כמה אדוק תהיה אם בכלל ?
 

אלב85

New member
לא ייחרב

אני לא רואה סיבה לחשוב שאלוהים כלשהו יודע יותר טוב ממני איך לחיות את החיים שלי.
 
סתם דוגמא

יש מצוות שברור לך שהם טובות לחיים שלך, נכון ?
כמו לא לגנוב, לא לרצוח, ואולי אפשר להגיד לחגוג את החגים ביחד, משהו משפחתי כזה, ונטילת ידיים אולי היום קצת פרימיטיבית אבל פעם כשלא ידעו שיש חיידקים ולמה צריך לשטוף ידיים זה היה יותר רלוונטי, אבל אלה דוגמאות כביכול שאלוהים רוצה בטובתנו, ותדמייני מצב שבו התורה באמת מאלוהים, אבל המצוות הם ניגזרות מפירושים של אנשים, ולא חייבים לחיות כמו דתיים, לא חייבים לקיים מצוות (צריך רק את עשרת הדיברות),
והשאלה היא הם יהיה שינוי מעשי וריגשי. (מעשי מהבחינה של קיום מצוות)
 
רגע, חידוד

לא חייבים לקיים מצוות אבל עדיף לקיים מצוות...
כי... עם ישראל ערבים זה לזה, וזה יהיה יותר טוב בשביל בעולם הבא וכו.
 

גלבטרון

New member
מצוות כמו....?

לסקול אנשים שלא שומרים שבת
להרוג ילד שלא מכבד את הוריו
להתייחס לנשים כאל רכוש
לשחוט כל יום שני כבשים עבור אלוהים
 

אייני

New member
עד היום לא הבנתי

מה אנשים מתלהבים כ"כ מעשרת הדברות כ"אמות המוסר". באמת. אין לי מושג למה. מתוך עשרת הדברות - 4 הראשונות הן דתיות *נטו* ואינן קשורות לשום מוסר שהוא, ומי שיקיים אותן אינו מוסרי יותר או פחות ממי שלא (אנוכי ה' אלוהיך, לא יהיו לך אלוהים אחרים, לא תישא את שם ה' אלוהיך לשווה, זכור את יום השבת לקדשו).
רק 6 המצוות הנותרות קשורות למוסר - וגם הן רשימה מאוד חסרה וחלקית של משהו שמתיימר להיות "רשימת העקרונות המוסריים החשובים ביותר לאנושות". איך ייתכן שברשימת העקרונות המוסריים החשובים ביותר לאנושות - אין למשל איסור על אונס? או איסור על אלימות? כאילו, באמת, עם כל הכבוד - אונס (ואלימות) בעיניי חמור פי כמה וכמה מ"כבד את אביך ואת אמך".
כאילו, זה דיי מצחיק - אבל יוצא שבסופו של דבר, מי שחי אך ורק על פי עשרת הדברות - הוא פשוט לא אדם מוסרי מספיק (לא בעיניי לפחות). ככה שבעצם, לפי הניסוי המחשבתי שלך - "אם אלוהים צודק, ואני חייב לחיות על פי עשרת הדברות בלבד ולא שום מצווה אחרת" - אזי מבחינתי יש לי הידרדרות מוסרית אישית - לא פחות ולא יותר, שאני מסרב לחלוטין לקבלה.


בנוסף - אם התורה עצמה, כפשוטה, היא באמת מאלוהים - אבל המצוות הן רק "נגזרות מפירושים של אנשים" - אז הרי הפתרון הוא פשוט לקרוא אותה כפשוטה. אבל אז, מה קורה? מה שקורה הוא שאם אתה קורא את התורה כפשוטה - אתה מקבל את אחת הדתות הנוראיות וחסרות המוסר ביותר שיש. 2 דוגמאות:

לפי התורה שבכתב - אתה נדרש להרוג כל מי ששוכב משכב זכר. (על פי התורה שבכתב בלבד! בלי שום פרשנות מיוחדת - פשוט פרשנות הפשט!).
בנוסף, על פי התורה שבכתב, אם בטעות פגעת במישהו ושברת את רגלו - יש לשבור את הרגל שלך. אם כשרבתם שברת לו שן - יש לשבור את השן שלך. האם זה נשמע לך מוסרי?

כלומר, אם התורה כפשוטה היא מאלוהים - אזי יוצא שלא רק שאלוהים "שכח" לשים דברי מוסר מאוד חשובים בעשרת הדברות - הוא פשוט לא מוסרי בכלל, חד וחלק. אז מה בעצם אתה מציע? לבחור "רק את המצוות שטובות לחיים שלי" מתוך המצוות שבתורה? אבל אז בשביל מה אני צריך את התורה? אני יכול להיות חכם יותר ממנה ולבחור מאיפה שבא לי מצוות שטובות לחיים שלי.
 

אייני

New member
חשבתי שכל היופי הוא

שכשאתה מתבגר אתה מבין שזה לא נכון
 
למה לא נכון ? כשאבא אומר לך חשוב ללמוד

או כשהוא אומר תזהר כשאתה חוצה כביש.. וכו וכו
דברים שכילד אתה לא יודע, אבל אבא (אמיתי) כן יודע
אז זאת אנלוגיה לאבא שבשמיים
כאילו דאא
 

אייני

New member
יפה, ומתי זה נגמר?

זה נגמר ביום שבו אני מקבל את היכולת להבין ולהבחין לבד בין טוב לרע, בין עיקר לטפל, ובין מסוכן ללא מסוכן. במילים אחרות - ביום שבו אתה מתבגר


שזה הרבה פעמים מה שאני אומר - דתי, במובן מסויים - הוא אדם שפוחד פחד מוות מההתבגרות האמיתית
 

ItsikH

Member
אבא הוא שווה ערך לך הוא אדם כמוך, עם חולשות ורצונות, ולכן הוא צריך ללמד אותך, להעניש אותך וכו'. אלו התנהגויות של בן אנוש, לא של אלוהים, הדימוי הזה, לא רק שאינו משרת את המטרה, הוא מחטיא אותה ממש.
 

BT24

New member
אני לא יודע אם אני מסכים עם הניסוח שלך כאן, א

אבל הנימוק לחוסר ההיגיון שבדימוי הזה מצא חן בעיני מאוד. למרות שאני רואה איך דתיים יכולים לשחק באקרובטיקה לוגית ולטעון שהוא הולם בכל-זאת.
 

אייני

New member
אין כתוביות...

יש לי בעיית שמיעה אז אני לא יכול להבין ככה, מצטער...
 

אלב85

New member
לא

ברור לי מה עושה לי טוב ומה לא. זה שמישהו גם חושב כמוני בחלק מהדברים זה צפוי, בסה"כ דברים די בסיסיים. זה לא אומר שאני הולכת להקשיב לו, אלא להמשיך לעשות מה שנראה לי טוב.

שוב, לא רואה סיבה שיהיה שינוי.
 

ItsikH

Member
אלוהים לא קשור לזה בכלל ולא יכול להיות. דת - כל דת - היא המצאה של בני אדם. אם יתברר שיש ישות כלשהי שמושלת בעולם, נעלה מכל ספק שאף אחת מהדתות לא מבטאת אותה - כי הן סותרות את עצם הרעיון (אם הוא שולט, אין לו צורך בציווי, ציווי - הוא צורך אנושי שנובע מחולשה).
 

kishonN

New member
אבל הדת טוענת שניתן לך חופש בחירה

לכן אלוהים לא יחליט בשבילך ולא יצווה עליך באופן אישי.
 

ItsikH

Member
וזה כי?.... מוסכם עלינו, שאם יש לאדם הכח למנוע פשע, והוא לא מונע אותו - הוא שותף לאחריות לפשע...
 

kishonN

New member
מנסה לענות מהיגיון דתי

אלוהים הוא לא אדם,אתה צריך לעבור תהליך כלשהו,תהליך שהנשמה שלך בחרה לעבור לפני שהיא ירדה ארצה.

יש גם עניין שכזה שנקרא "לחם של בושה",אם הוא היה הופך אותך אוטומטית לאדם מאמין וצדיק היית כביכול מתבייש ולא מרגיש ראוי לכך,כאשר אדם מקבל גמול ללא עמל הוא לא מרגיש ראוי לכך,הוא מרגיש כמו קבצן.

לכן עליך לעבור את התהליך הזה בעצמך ובעבודה קשה לחזור בתשובה ואם ירצה השם לזכות בחסדים בעולם הזה והבא וכך להתקרב לבורא
 
למעלה