שאלת נסיעות

NorthernStar

New member
שאלת נסיעות

על השאלה שלי יוכלו לענות, נראה לי, דוקטורנטים שמתגוררים בחו"ל. אני מגיעה לארץ לחודשיים (עם אופציה להארכה אם אני מזוכיסטית במיוחד), כדי לפגוש את המשפחה (לא ראיתי אותם שנה וחצי) והחברות, וגם כדי לאסוף חומרים לשני פרויקטים מחקריים שונים שאני כותבת בו"ז, אבל קשורים זה בזה. השאלה היא מה אני עושה עם חיי כאן, בקנדה. החלטתי שאני משאירה את הדירה ולא משכירה בסאבלט. אני פשוט אשאיר צ'קים לכסות את הרנט בזמן שאני לא כאן. אינטרנט וכו' אני אנתק זמנית אם אפשר. אבל השאלה הגדולה שלי היא: איך אני אמורה לשלם את חשבונות כרטיס האשראי שלי אם אני לא כאן? הרי אני לא אשלח צ'קים מתל אביב, גם כי החשבון לא יגיע לשם וגם כי הצ'קים לחברת האשראי כאן לא יגיעו בזמן. זאת אולי נשמעת שאלה טיפשית, אבל היא בהחלט מציקה לי. לא רוצה לצבור ריביות מיותרות, וברור שאני אשתמש בכרטיס האשראי שלי בארץ. או בקיצור: כשיצאתם ממקום מושבכם לנסיעת מחקר ארוכה שנמשכה כמה חודשים, מה עשיתם עם כל הדברים הפרוצדורליים הקטנים האלה של היום יום? איך שילמתם חשבונות או טיפלתם בבעיות בשלט רחוק?
 

d a p h n a

New member
אין לך אפשרות לשלם את הכרטיסים

באמצעות האינטרנט? אני לא יודעת איך זה עובד בקנדה, אבל כאן אני עושה את כל התשלומים של כרטיסי האשראי, החשבונות וכו' דרך האינטרנט. אני לא שולחת צ'קים בדואר אף פעם. כך אני גם יכולה לשלם חשבונות מכל מקום בעולם.
 

NorthernStar

New member
מכיוון שאני די אסטרונאוטית

חוץ מהסלולרי, אני לא משלמת און ליין כדי שיהיה לי מעקב טוב יותר אחרי תשלום החשבונות ואחרי ההוצאות שלי. מכיוון שיש פייפר טרייל לכל דבר, אני יכולה פחות או יותר לדעת מה מצב חשבון הבנק שלי, מה נשאר לשלם ואם החודש יהיה אפשר ללכת לראות איזה סרט. עם תקציב כל כך זערורי כמו שיש לי, אין לי הרבה בררה. אגב, איך משלמים חשבון כרטיס אשראי און ליין? עם כרטיס אשראי אחר?
 

d a p h n a

New member
לא, ישירות מחשבון הבנק

את יכולה להכניס לאתר האינטרנט מידע על חשבון הבנק שלך. הם יעשו אישור של חשבון הבנק (בדרך כלל על ידי זה שעושים הפקדה של סכום זעיר, נגיד 0.02 דולר, ואז מבקשים ממך להכניס לאתר של כרטיס האשראי את נתוני ההפקדה), ואז תוכלי לשלם ישירות מחשבון הבנק את כרטיס האשראי. בעקרון, למטרות מעקב אני פשוט עוקבת כל הזמן אחרי מצב חשבון הבנק שלי באינטרנט, אם כי אנחנו לא עובדים עם תקציב זעיר...
 

NorthernStar

New member
לפי מה שאני רואה באתר שלהם

אין לי אפשרות כזאת. אולי האתר לא מאוד מתוחכם או שפספסתי משהו.
 

d a p h n a

New member
תראי, אני לא יודעת איך כרטיס האשראי שלך עובד

אז אולי אין אופציה כזו. כאמור, אין לי ניסיון עם כרטיסים קנדיים. הייתי בעקרון מחפשת משהו כמו pay card או משהו כזה (סליחה אם אני אומרת את הברור מאליו).
 

milindapanna

New member
את יכולה גם ישירות מחשבון הבנק

בעקרון יש שתי אופציות לתשלום באינטרנט - או דרך האתר של כרטיס האשראי או דרך האתר של חשבון הבנק שלך (או דרך אתר של כרטיס אשראי אחר, אבל לא נראה לי שזה הכיוון שלך). אצלי בבנק יש חלון שנקרא BILL PAY (או משהו כזה), דרכו מוסיפים ספקים שאתה מעוניין לשלם להם לפי שם הספק ומספר החשבון שלך (במקרה שלך - נניח ויזה ומספר כרטיס האשראי), ואז מאוד מאוד פשוט לשלם את החשבון כולו או את המינימום הנדרש.
 

22ק ו ס ם

New member
אני חושב שכבר שנתיים לפחות לא הייתי בבנק

היום כל כך קל לשלם ברשת. אפשר לעשות גם הוראת קבע שכל חודש תוריד סכום מסוים או שיהיו תזכורות לכרטיסי אשראי.
 

מאי261

New member
אצלי הכל אונליין

אני כבר שנה וחצי בארץ (fieldwork) וממשיכה לנהל חשבון שם. הכל paperless - כולל מיילים של תזכורת כמובן לפני תשלום חשבון. כיוון שגם אני אסטרונאוטית היו כמה פעמים ששכחתי לשלם בזמן - ובטלפון אני תמיד מצליחה לגרום לביטול הקנסות (זה תמיד איחורים קלים ובגדול אני לקוחה טובה שמשלמת בזמן.)
 
אמממ... אינטרנט ../images/Emo8.gif?

אני לא משלמת כלום בצ'ק. חוץ מהמורה לפסנתר של הילד, שמסרבת לקבל כרטיסי אשראי משום מה
את כל מה שצריך לשלם ואי אפשר לעשות בהוראת קבע אינטרנטית (אללי, כמה שהאמריקאים האלה מפגרים מבחינה טכנולוגית) אני עושה דרך האתרים של חברות האשראי/היוטיליטיז הרלוונטיים. ואת זה אין בעיה לעשות גם מהארץ.
 

milindapanna

New member
מה הבעייה לעשות הוראת קבע באינטרנט?

האתר של הבנק שלי בארה"ב פי כמה יותר נוח ויעיל מהאתר של הבנק הישראלי שלי, והוראת קבע זה דבר פשוט וקל דרכו.
 

milindapanna

New member
../images/Emo13.gif

את לא יכולה לעשות הוראת קבע לתשלום חודשי לחברת הגז דרך האתר של הבנק שלך?
 
לא ../images/Emo46.gif

באופן עקרוני, חברת הגז שלנו נשארה תקועה אי שם בשלהי שנות החמישים של המאה הקודמת. דמיין מוסד הסתדרותי בשיא הקריירה של ירוחם משל. ככה. מעבר לעובדה שנאלצתי להתייצב (על טפי) באמצע העיר באמצע אוגוסט - סיוט לכל הדעות - רק כדי להוכיח להם שאני זו אני, ולכן אפשר לפתוח לי את השיבר של הגז (SSN או כל אמצעי זיהוי אחר לא הספיקו להם), הם פשוט לא מוכנים לקבל תשלום באמצעות הוראת קבע, ולך תשכנע אותם שזו הדרך הכי נוחה, קלה ויעילה. דבר ללמפה.
 

נחמנית

New member
אני בקנדה ואני משלמת הכל באינטרנט

באיזה בנק את? לפחות ב- TD אני יודעת שאפשר לשלם הכל דרך האתר (אינטרנט, פלאפון, לימודים ואשראי). יש לציין שהתשלום של האשראי והתשלום של הפלאפון נעשים ממקומות ("כפתורים") שונים באתר. אם את בבנק אחר אני יכולה לשאול חברים, כל אחד בבנק אחר וכולם משלמים באינטרנט.
 

NorthernStar

New member
קודם כל, תודה לכולן

נחמנית, אני אכן בTD, ואני אבדוק את עניין התשלום דרך האתר שלהם. תמיד נמנעתי מהוראות קבע - לא אוהבת שמישהו שולח יד לכיסים שלי. בעיקר כשהתקציב שלי כל כך נמוך וכל דולר משנה מאוד.
 

נחמנית

New member
לא אמרתי הוראת קבע ../images/Emo13.gif

בטח מישהו אחר. בכל מקרה, תסתכלי בצד שמאל, PAY BILLS זה לסלולרי אינטרנט וכו, ו- Make Transfer זה לתשלום אשראי
 
למעלה