שאלת מתחיל בנושא זום

liorktl

New member
שאלת מתחיל בנושא זום

למה לי להשקיע בעדשה יקרה של קנון שנותנת בקושי זום X5, אם אני יכול לקנות מצלמה דיגטלית פשוטה יותר וקומפקטית הרבה יותר שנותנת זום X10. איפה פה הקאט'צ ? הרי עדשה מפלצתית אמורה בסופו של דבר "לקרב" אלי את האובייקט. היום כל מצלמה פשוטה וקומפקטית עושה זאת יותר זול ויותר טוב. נא הסבירכם המלומדים. בנוסף, עד כמה חשוב אם המצלמה היא רפלקס בדיגיטלי ?
 

איתיבכר

New member
גודל

העדשה הוא פועל יוצא של גודל הצ'יפ. (ccd) ברפלקס התוצאה היא עדשות גדולות יותר. שים לב גם למפתח העדשה. בקטנות הוא לא גדול, מה שמגביל את יכולת הצילום באור חלש. יש עדשות גדולות גם בתחום הרחבות זווית, לאו דווקא "זום" מגדיל, תלוי, שוב, בצמצם. דיגיטלי או פילם, זה לא משנה, לרפלקס בדיוק אותם יתרונות.
 
למעלה