שאלת מפגשי חתולים

  • פותח הנושא kyle
  • פורסם בתאריך

kyle

New member
שאלת מפגשי חתולים

בוקר טוב.

אני מגדל בבית חתולה בת 4 חודשים בשם דמקה (תמונה 1). ביום כיפור הבאתי הביתה חתול בן חודש וחצי-חודשיים שאני וחברה שלי מצאנו על איילון דרום מיילל. קראנו לו פיצ (תמונה 2), והוא הדבר האנרגטי ביותר שיצא לי לראות... כל הזמן משחק, קופץ ורודף אחרי כל דבר.

בהתחלה סגרנו אותו בחדר נפרד בבית, וכל פעם שדמקה ראתה אותו היא נהמה בעצבנות. כשהתחלנו מדי פעם לשחרר אותו בקומה הם מדי פעם עצרו אחד מול השני ורשפו, ואולי הועפו מספר כאפות לפה ולשם, אבל סה"כ הם לא היו עצבניים ומפוחדים... כלומר, הם המשיכו בעיסוקיהם וריחרחו זה את זו. אפילו הצלחתי לתפוס אותם ברגע אינטימי ליד צלוחית המים (סרטון).

אבל מה - מאז ה"משחקים" שלהם היו יותר אלימים. בימים האחרונים, כל פעם שהוא יוצא, הם רבים כל הזמן. דמקה מעוצבנת כל פעם שהוא בסביבה, וכל התקרבות שלהם נגמרת במכות, גם עם ציפורניים שלופות.

אין לי מושג מה קורה איתם. מצד אחד הם לא נראים כאילו הם בלחץ במהלך היום, וכשהוא לא בסביבתה הוא בכלל ממשיך להשתגע ולשחק. אבל כשהם נפגשים הם רק רבים. בינתיים הם לא פצעו אחד את השניה, אבל העניין הוא שאני אפילו לא יודע אם הם מנסים.

מה דעתכם? אשמח לענות על שאלות מנחות, אם יש לכם רעיונות.

כרגע אני משחרר אותו ברחבי הקומה, ונותן להם לריב\לשחק עד שלדעתי זה נהיה אלים מדי, ואז אני סוגר אותו שוב והשלום חוזר על כנו. אין לי פיתרון אחר כרגע.
 

Yukita

Active member
מנהל
אין מה להתערב

גם אם לדעתך זה "אלים מדי". אם אין דם, ואף אחד לא מחרבן או משתין מרוב פחד, ולא נוצר מצב שאחד מהם מתחבא כל הזמן באיזו פינה ומסרב לצאת, אין שום טעם להפריד.

מדובר בשני דברים: האחד, קביעת מעמדות בבית - העניינים נוטים להירגע יותר אחרי שהעניין הזה מובהר ביניהם באופן אישי - והשני, ככה משחקים חתולים (וגם כלבים). מי שלא רגיל יכול לחשוב בקלות שמדובר בקרב איתנים. מי שמכיר חתולים יודע להבחין שזה לא כזה אלים כמו שזה נראה, ושקרב אמיתי נראה אחרת (שלא לדבר על תוצאות אחרות...).

עדיף לא להתערב אלא אם כן משהו באמת ובתמים נראה לא בסדר.
 

kyle

New member
אוקי

מזה חששתי... שאי אפשר לדעת מתי זה עובר את הגבול עד אחרי שזה קורה.
טוב, נקווה לטוב. תודה!
 
שניהם מתוקים :)

הסרטון המיס אותי :)

משהו שיכול לעזור לקרב ביניהם, עד שתתרגל דמקה, זה לתת להם ביחד אוכל טעים במיוחד, ולתת להם לאכול, לא מאותה צלחת, אבל קרוב, ביחד, והחיבור למשהו נעים וטוב - האוכל, יעזור לקרב ביניהם "חברתית".
לעשות את זה בצורה עקבית.
לשחק עם הגדולה כל יום כ-10-15 דק' במשחקים שתוכל לרדוף אחריהם, כדי להרגיע את ייצר ה"צייד". מומלץ חכה עם נוצה או עכבר :)
מבחינה טריטוריאלית, דמקה מאויימת. אז תבדוק אם יש לה מקומות רביצה או ישיבה, שהיא אוהבת להיות בהם, אלו מקומות שבהם היא שומרת על הטריטוריה שלה, לפחות אחד כזה, ולסדר לה שם שמיכה וכד', כדי שתרגיש פחות מאויימת.
 
למעלה