שאלת מטרונית

מצב
הנושא נעול.

איטלקי8

New member
שאלת מטרונית

שאלת מטרונית
אם יש לי כרטיסה שאפשר לנסוע בה בתעריף של נסיעה בתוך הקריות.
האם יש דרך לנקב את הכרטיסה ברב קו פעמיים כדי לנסוע עד חיפה?
 
לא, כי קוד 1 שמתאים לנסיעה בתוך הקריות לא מתאים לנסיעה בחיפה

שאלת מטרונית
אם יש לי כרטיסה שאפשר לנסוע בה בתעריף של נסיעה בתוך הקריות.
האם יש דרך לנקב את הכרטיסה ברב קו פעמיים כדי לנסוע עד חיפה?
לא, כי קוד 1 שמתאים לנסיעה בתוך הקריות לא מתאים לנסיעה בחיפה
 
תוכל לעבור לאגד, אבל עם קוד 1 רק בתוך הקריות ועד

קוד 1, 2 - אלה קודים שמשותפים גם לאגד?
כלומר אני אוכל לעבור חופשי לנסוע גם באגד בזמן ה 90 דקות?
תוכל לעבור לאגד, אבל עם קוד 1 רק בתוך הקריות ועד
מרכזית המפרץ.
לחיפה מתאים קוד 2 או קוד 4 שמתאים לנסיעות בין חיפה לקריות.
[URL]http://www.metrobus.gov.il/web/guest/tariff-regions[/URL]
 

נתנאל531

Well-known member
נסיעה מהקריות לחיפה זה קוד 4

שאלת מטרונית
אם יש לי כרטיסה שאפשר לנסוע בה בתעריף של נסיעה בתוך הקריות.
האם יש דרך לנקב את הכרטיסה ברב קו פעמיים כדי לנסוע עד חיפה?
נסיעה מהקריות לחיפה זה קוד 4
 

olli3

New member
מנהל
עוד מעט יהיה לך ערך צבור במטורונית שיכובד גם באגד

שאלת מטרונית
אם יש לי כרטיסה שאפשר לנסוע בה בתעריף של נסיעה בתוך הקריות.
האם יש דרך לנקב את הכרטיסה ברב קו פעמיים כדי לנסוע עד חיפה?
עוד מעט יהיה לך ערך צבור במטורונית שיכובד גם באגד
ואז לא תצטרך להסתובב עם מספר כרטיסיות.
 
לא שייך

עוד מעט יהיה לך ערך צבור במטורונית שיכובד גם באגד
ואז לא תצטרך להסתובב עם מספר כרטיסיות.
לא שייך
מי שמשלם בכרטיסייה קוד 4 בחיפה,
יכול להנות מנסיעה בחיפה וגם בקריות ברציפות ובמעבר חופשי בתוך 90 דקות.
גם מי שמשלם בכרטיסייה קוד 4 בקריות
יכול להנות מנסיעה בקריות וגם בחיפה ברציפות ובמעבר חופשי בתוך 90 דקות.
המחיר של קוד 4 - הוא 10.70 ₪
המחיר של קוד 1 - הוא 5.80 ₪
המחיר של קוד 2 - הוא 6.90 ₪
ולכן [קוד 1]+[קוד 2] > [קוד 4] או במילים אחרות,
קוד 4 כדאי יותר (זול)
₪5.80+₪6.90=12.70 ₪ > 10.70 ₪
למי שיש חופשי חודשי אזור חיפה צריך כרטיסייה קוד 1 לקריות לתשלום במעבר במרכזית המפרץ
למי שיש חופשי חודשי אזור קריות צריך כרטיסייה קוד 2 לחיפה לתשלום במעבר במרכזית המפרץ







 
כן שייך, כי ערך צבור אינו קשור לקוד מסויים ואפשר להשתמש בו

לא שייך
מי שמשלם בכרטיסייה קוד 4 בחיפה,
יכול להנות מנסיעה בחיפה וגם בקריות ברציפות ובמעבר חופשי בתוך 90 דקות.
גם מי שמשלם בכרטיסייה קוד 4 בקריות
יכול להנות מנסיעה בקריות וגם בחיפה ברציפות ובמעבר חופשי בתוך 90 דקות.
המחיר של קוד 4 - הוא 10.70 ₪
המחיר של קוד 1 - הוא 5.80 ₪
המחיר של קוד 2 - הוא 6.90 ₪
ולכן [קוד 1]+[קוד 2] > [קוד 4] או במילים אחרות,
קוד 4 כדאי יותר (זול)
₪5.80+₪6.90=12.70 ₪ > 10.70 ₪
למי שיש חופשי חודשי אזור חיפה צריך כרטיסייה קוד 1 לקריות לתשלום במעבר במרכזית המפרץ
למי שיש חופשי חודשי אזור קריות צריך כרטיסייה קוד 2 לחיפה לתשלום במעבר במרכזית המפרץ
כן שייך, כי ערך צבור אינו קשור לקוד מסויים ואפשר להשתמש בו
הן לנסיעות בקוד 1, הן לנסיעות בקוד 2 והן לנסיעות בקוד 4.
ערך צבור חוסך את הצורך בכרטיסיות נפרדות לכל קוד.
 
ולכן חופשי חודשי מרחבי הטוב ביותר

כן שייך, כי ערך צבור אינו קשור לקוד מסויים ואפשר להשתמש בו
הן לנסיעות בקוד 1, הן לנסיעות בקוד 2 והן לנסיעות בקוד 4.
ערך צבור חוסך את הצורך בכרטיסיות נפרדות לכל קוד.
ולכן חופשי חודשי מרחבי הטוב ביותר
.
 
עכשיו חסר ערך צבור בירושלים...

תלוי מה היקף הנסיעות. לא בכל היקף כדאי חופשי חודשי
לערך צבור יש יתרון נוסף - אפשר להשתמש בו גם באזורים אחרים, כולל גוש דן והשרון.
עכשיו חסר ערך צבור בירושלים...
היום נסעתי בקו 100 וזה ממש יתרון שהוא משתמש בערך צבור.
על הקבלה היה כתוב לי "מעבר חופשי עד שעה X באזור 255".מה זה האזור הזה? אם זה גוש דן,זה אומר שממש בתיקוף יחיד בסך 16.80 אפשר להגיע מירושלים לפתח תקווה.
 
לא מאמין שיש מעבר חופשי בין קווי שפירים לבין קווים בגוש דן

עכשיו חסר ערך צבור בירושלים...
היום נסעתי בקו 100 וזה ממש יתרון שהוא משתמש בערך צבור.
על הקבלה היה כתוב לי "מעבר חופשי עד שעה X באזור 255".מה זה האזור הזה? אם זה גוש דן,זה אומר שממש בתיקוף יחיד בסך 16.80 אפשר להגיע מירושלים לפתח תקווה.
לא מאמין שיש מעבר חופשי בין קווי שפירים לבין קווים בגוש דן
אם יש איזשהו מעבר חופשי מקווי שפירים (ולא בטוח שבאמת יש) זה כנראה בירושלים.
 
ניסיתי לחפש בגוגל "אזור 255"

לא מאמין שיש מעבר חופשי בין קווי שפירים לבין קווים בגוש דן
אם יש איזשהו מעבר חופשי מקווי שפירים (ולא בטוח שבאמת יש) זה כנראה בירושלים.
ניסיתי לחפש בגוגל "אזור 255"
ואין...זה מוסתר.
אז אם רשום לי "מעבר שעתי",איך אדע איפה לנצל אותו?
ובלי קשר,גם מעבר משפירים לגוש דן יכול להועיל,כי ישנם אנשים שממשיכים מרכבת מרכז (אחרי שירדו מהשאטל) למקומות שונים.
 
תנסה לשאול נהג בקו 100 או את המוקד של אגד תעבורה

ניסיתי לחפש בגוגל "אזור 255"
ואין...זה מוסתר.
אז אם רשום לי "מעבר שעתי",איך אדע איפה לנצל אותו?
ובלי קשר,גם מעבר משפירים לגוש דן יכול להועיל,כי ישנם אנשים שממשיכים מרכבת מרכז (אחרי שירדו מהשאטל) למקומות שונים.
תנסה לשאול נהג בקו 100 או את המוקד של אגד תעבורה
סביר שמדובר בסימון פנימי של אגד תעבורה.
לגבי מעבר חופשי בגוש דן - מכיוון שמחיר הנסיעה בקווי 10X לשפירים זול יותר ממחיר הנסיעה בקווים 480 ו 405 ומכיוון שהשאטלים בין שפירים לתל אביב ורמת גן חינמים, אין הצדקה להקנות מעבר חופשי נוסף לנוסעים בקווים הללו (מ 405 ו 480 אין מעבר חופשי ואין אפילו כרטיס המשך). יש גבול לעיוותים שאפשר לעשות בתמחור.
צריך לזכור שכל מעבר חופשי כזה עולה למדינה כסף.
אז מי שנוסע בקווי 10X + השאטלים וצריך אוטובוס נוסף בגוש דן שיואיל לשלם את ה 6.90 ש"ח הנוספים.
 
5.3 עם רכישת ערך צבור.

תנסה לשאול נהג בקו 100 או את המוקד של אגד תעבורה
סביר שמדובר בסימון פנימי של אגד תעבורה.
לגבי מעבר חופשי בגוש דן - מכיוון שמחיר הנסיעה בקווי 10X לשפירים זול יותר ממחיר הנסיעה בקווים 480 ו 405 ומכיוון שהשאטלים בין שפירים לתל אביב ורמת גן חינמים, אין הצדקה להקנות מעבר חופשי נוסף לנוסעים בקווים הללו (מ 405 ו 480 אין מעבר חופשי ואין אפילו כרטיס המשך). יש גבול לעיוותים שאפשר לעשות בתמחור.
צריך לזכור שכל מעבר חופשי כזה עולה למדינה כסף.
אז מי שנוסע בקווי 10X + השאטלים וצריך אוטובוס נוסף בגוש דן שיואיל לשלם את ה 6.90 ש"ח הנוספים.
5.3 עם רכישת ערך צבור.
 

איטלקי8

New member
מישהו יכול להסביר לי למה איאפשר לרכוש כרטיס הלוך ושוב?

שאלת מטרונית
אם יש לי כרטיסה שאפשר לנסוע בה בתעריף של נסיעה בתוך הקריות.
האם יש דרך לנקב את הכרטיסה ברב קו פעמיים כדי לנסוע עד חיפה?
מישהו יכול להסביר לי למה איאפשר לרכוש כרטיס הלוך ושוב?
ולמה לעזזל אני צריך רב קו אם המחיר של כרטיס נייר הוא בדיוק כמו רב קו?
אם אני לא סטודנט או פנסיונר אני לא רואה סיב להחזיק בכרטיס הזה
 
מחיר נסיעה בכרטיס נייר בודד אינו שווה למחיר נסיעה כאשר

מישהו יכול להסביר לי למה איאפשר לרכוש כרטיס הלוך ושוב?
ולמה לעזזל אני צריך רב קו אם המחיר של כרטיס נייר הוא בדיוק כמו רב קו?
אם אני לא סטודנט או פנסיונר אני לא רואה סיב להחזיק בכרטיס הזה
מחיר נסיעה בכרטיס נייר בודד אינו שווה למחיר נסיעה כאשר
רוכשים כרטיסיה או ערך צבור. בכרטיסיה ובערך צבור (גם בפרופיל רגיל) יש הנחה.
כיום אין אפשרות לרכוש חוזים עם הנחות שלא באמצעות טעינה לרב-קו (מלבד כרטיסים בודדים לאזרחים ותיקים, וגם זה לא בכל מקרה). גם אם הייתה במטרונית כרטיסיית שתי נסיעות (שיכולה לשמש לנסיעות הלוך ושוב) היה צורך להטעין אותה לרב-קו.
כמו כן באזורי גוש דן וירושלים (וסביר להניח שבעתיד זה יקרה גם בחיפה) רק עם רב קו אפשר ליהנות ממעברים חופשיים במשך 90 דקות.
סיבות מספיקות (ואלה אינן הסיבות היחידות) להרבה אנשים שאינם סטודנטים או פנסיונרים להחזיק בכרטיס הזה.
 

איטלקי8

New member
אין שום הנחה. יש לי רב קו פרופיל סטודנט 33%

מחיר נסיעה בכרטיס נייר בודד אינו שווה למחיר נסיעה כאשר
רוכשים כרטיסיה או ערך צבור. בכרטיסיה ובערך צבור (גם בפרופיל רגיל) יש הנחה.
כיום אין אפשרות לרכוש חוזים עם הנחות שלא באמצעות טעינה לרב-קו (מלבד כרטיסים בודדים לאזרחים ותיקים, וגם זה לא בכל מקרה). גם אם הייתה במטרונית כרטיסיית שתי נסיעות (שיכולה לשמש לנסיעות הלוך ושוב) היה צורך להטעין אותה לרב-קו.
כמו כן באזורי גוש דן וירושלים (וסביר להניח שבעתיד זה יקרה גם בחיפה) רק עם רב קו אפשר ליהנות ממעברים חופשיים במשך 90 דקות.
סיבות מספיקות (ואלה אינן הסיבות היחידות) להרבה אנשים שאינם סטודנטים או פנסיונרים להחזיק בכרטיס הזה.
אין שום הנחה. יש לי רב קו פרופיל סטודנט 33%
נסיעה חד פעמית בין קריות לחיפה עולה 10.70 ואין שום אפשרות לרכוש כרטיס הלוך ושוב אלא רק כרטיסיות.
&nbsp
אז אני לא משתמש ברב קו. לא רואה בזה תועלת.
 
יש הנחה בכרטיסיות, ערך צבור וכרטיסי חופשי חודשי וחופשי יומי

אין שום הנחה. יש לי רב קו פרופיל סטודנט 33%
נסיעה חד פעמית בין קריות לחיפה עולה 10.70 ואין שום אפשרות לרכוש כרטיס הלוך ושוב אלא רק כרטיסיות.
&nbsp
אז אני לא משתמש ברב קו. לא רואה בזה תועלת.
יש הנחה בכרטיסיות, ערך צבור וכרטיסי חופשי חודשי וחופשי יומי
שאי אפשר לרכוש ללא רב-קו. וגם בכרטיסיות שתי נסיעות באוטובוסים וכרטיסי הלוך ושוב ברכבת יש הנחה וגם אותם אי אפשר לרכוש ללא רב-קו
בכרטיסי נסיעות בודדות אין הנחה, אבל האמירה שלך שרק לסטודנטים ופנסיונירים יש סיבה לרב-קו היא שגויה מהיסוד.
כי כרטיסיות, ערך צבור, וכרטיסי חופשי חודשי וחופשי יומי אינם מיועדים רק לסטודנטים ופנסיונרים.
אולי לך, שמתעקש להשתמש רק בכרטיסים בודדים או בכרטיסי הלוך ושוב ולא בכרטיסיות, אין בהם תועלת, אבל לנוסעים רבים אחרים גם שאינם סטודנטים ופנסיונרים יש גם יש.
 

איטלקי8

New member
וכל מה שכתבת כאן לא תקף לאיזור חיפה.

יש הנחה בכרטיסיות, ערך צבור וכרטיסי חופשי חודשי וחופשי יומי
שאי אפשר לרכוש ללא רב-קו. וגם בכרטיסיות שתי נסיעות באוטובוסים וכרטיסי הלוך ושוב ברכבת יש הנחה וגם אותם אי אפשר לרכוש ללא רב-קו
בכרטיסי נסיעות בודדות אין הנחה, אבל האמירה שלך שרק לסטודנטים ופנסיונירים יש סיבה לרב-קו היא שגויה מהיסוד.
כי כרטיסיות, ערך צבור, וכרטיסי חופשי חודשי וחופשי יומי אינם מיועדים רק לסטודנטים ופנסיונרים.
אולי לך, שמתעקש להשתמש רק בכרטיסים בודדים או בכרטיסי הלוך ושוב ולא בכרטיסיות, אין בהם תועלת, אבל לנוסעים רבים אחרים גם שאינם סטודנטים ופנסיונרים יש גם יש.
וכל מה שכתבת כאן לא תקף לאיזור חיפה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה