שאלת כלב וחתול

תלתליפז

New member
שאלת כלב וחתול

אני גרה בדירה ומחזיקה שתי חתולות בנות שנתיים. הבן שלי מבקש כבר זמן רב שנביא גם כלב, ואני דוחה אותו כל הזמן כי נראה לי יותר מידי להחזיק שלושה בעלי חיים בדירה לא מי יודע מה גדולה. כמו כן אני קצת חוששת מתגובת החתולות לבואו של כלב לדירה, אני חושבת שהכלב דיי יסבול מהן וגם הן ממנו, ואפילו אם אביא כלבלב, הרי זה הקטן גדוליהיה. אני אשמח לקרוא תגובות מקוראים שיש להם נסיון בהחזקת כלב וחתול בדירה, ובכלל תגובות מקוראים .
 
קודם כל, הרשי לי להגיד לך:

איזה אמא נהדרת את! איזה כיף לקרוא שאת לפחות שוקלת ומתעניינת, ולא ישר פוסלת על הסף, כמו שאמא שלי בטח היתה עושה.
ועכשיו לעניין: אצל ההורים גרים להם כלב וחתול. הכלב הובא כשהחתול היה בן 16. בהתחלה הם לא אהבו אחד את השני, אבל אחרי כמה זמן זה הגיע להפסקת אש ושלום קר ביניהם. הבעייתיות בקשר שלהם הוא שהכלבלב די מלא שמחת חיים ורוצה לשחק עם החתול, ואילו החתול, כבר מבוגר ואין לו כוח לניג'וסים של הכלב. סך הכל, המריבות הן לא על קיום או משהו כזה. יכול להיות שבגלל שהחתולות שלך צעירות ועדיין צמאות למשחקים, הן דווקא ימצאו בכלב שותף מהנה לכך (אחרי שיתגברו על ענייני הטריטוריה). מריבות, סביר להניח שיהיו בהתחלה, אבל אפשר לסגל חתולים וכלבים אחד לשני. בנוגע לשאלת הדירה: כל עוד הכלב לא ממש מאסיבי, אפשר לגדל אותו בדירה. הרבה אנשים עושים את זה. חתולים ממילא חיים בדירה יופי, וכל עוד יש לכולם איפה לדרוך, לא צפויות בעיות מיוחדות. הרי כל ת"א מגדלת לברדורים בדירות, ומסתדרים עם זה. מה שכן, חשוב מאוד להוציא את הכלב לטיולים ארוכים ככל האפשר וכל הדברים שהם די ברורים מאליהם. השורה התחתונה - אם באמת רוצים ואוהבים, אפשר.
 

תלתליפז

New member
אני לא בטוחה שהחתולות

מאושרות להיות סגורות בדירה, לפחות לגבי אחת מהן אני בטוחה שלא כל כך כייף לה. הרבה פעמים היא נראית לי כאילו מתכוונת לנסות זינוק כלפי מטה (...שלוש קומות...). לאחרונה אני רואה שהיא מנסה למצוא דרך להגיע אל הגג . היא מטפסת על סורגי דלת המרפסת ובוחנת הרבה פעמים את הקיר המוביל לגג. ההורים שלך גרים בדירה? האם הדירה גדולה/בינונית/קטנה? מה העמדה של אמך לגבי החיות בבית?
 
דירה בינונית

חדר ממוצע לשתי הבנות, אמא ממוצעת שנמאס לה השיערות בכל הבית... אבל מסתדרים. ואם הילדים עוזרים (כדאי לחייב אותם על זה מראש) זה בכלל סביר. אני מניחה שחתולים חובבי הרפתקאות יהיו תמיד... אבל סה"כ הם בהחלט מסוגלים לחיות בדירה, והרבה יותר בטוח להם בבית מאשר בחוץ.
 

habubnik

New member
אז ככה

אני הייתי ממליצה לקחת כלב בוגר, רגוע ושרגיל לחתולים (לא חסרים כאלה המחכים למצוא בית חם) - ויהיו כאלה שלא יסכימו איתי, אבל אני מעדיפה נקבות. נכון שיש הרבה כיף בגידול גור, אבל זה דאבל סטרס עם חתולים בוגרים. בכל מקרה בהתחלה צפי לנשיפות, קיחצים, חתולות בפוזה מקושתת (מהמילה קשת) עם שיער סומר. ההסתגלות אצלנו הרבה יותר ארוכה ויותר קשה כי הבאנו גורה - הגורה כל הזמן רוצה לשחק, לא מכירה את הקונספט של חתול ורודפת אחריהם בכל הבית. היא גם חוטפת מהן די הרבה. מכיוון שהיא בעצמה עוד לא נרגעה, ורק התחילה את החינוך שלה אז זה לא פשוט כל הזמן להיות שוטר. היא מאוד אוהבת אותן אין לי ספק, אבל זה לא בהכרח הופך להיות הדדי. עם אחת מהן היא כן משחקת לפעמים, השניה ממש לא אוהבת אותה. אני מקווה שכשהכלבה תתבגר ותרגע היחסים ישתפרו. אבל זה בהחלט אפשרי, ואם אתם באמת רוצים כלב ומוכנים לכל מה שכרוך בכך - לכו על זה. בנוגע לגודל הדירה - כל החיות שלנו ואנחנו חיים בדירת 2 ורבע חדרים. יש הרבה מאוד כלבים שחיים בדירה והם מאושרים.
 
למעלה