שאלת התייעצות רפואית - דחופה

1טלינה

New member
שאלת התייעצות רפואית - דחופה

בתי בת חצי שנה, לא ישנה טוב בלילה (פחות מהרגיל)- חשבנו שזה שיניים, אבל בסביבות 7 היא התעוררה צורחת חמה מאוד והקיאה (בלי שינקה בלילה). עשינו לה אמבטיה והיא נרדמה והתעוררה שוב ב-9:30 עדין חמה( אבל פחות מ-38). כעת, היא דווקא ינקה מעט, ובחיתול היה פיפי אבל היא עדיין בוכה מתקשה לשכב על הבטן ועושה המון המון גרעפסים וכאמור עדיין חמה מאוד. מה לדעתכם כדאי לעשות? ללכת לממר"ם - או שסתם יש שם חולים... לחכות? לנסות לתת לה משהו?
 
אומנם לא סמכות רפואית

אבל לא נראה לי שצריך ללכת לממר"ם. היא יונקת ועושה פיפי , אין לה חום גבוה- יכול להיות כל דבר וירוס, שיניים תעקבי ותראי אם החום ממשיך תקחי אותה למרפאה (תבקשי תור מוקדם בבוקר) כדי לשלול דלקת באוזניים או גרון. החלמה מהירה!
 

ליאתיש

New member
זה לא נשמע חמור

את אומר חמה מאוד, אבל גם אומרת חום פחות מ 38. בד"כ אצל רופאים - עם חום פחות מ 38 הם בכלל לא מחשבים זאת כחום. היא בת חצי שנה, ואת אומרת שבעזרת אמבטיה מצליחים להוריד לה את החום (ללא אקמולי). על פניו זה נראה כמו משהו קטן שיחלוף, כנראה, ללא התערבות אנטיביוטיקה או משהו כזה. אם היא מקיאה - הכי חשוב זה לשמור שתשתה הרבה. נוזלים, יניקה - העיקר שתשתה. ולקבוע תור למחר בבוקר לרופא. חבל סתם להגרר איתה לתורות ומלא רופאים ואיכסה - על משהו שלא נראה לי חמור.
 

1טלינה

New member
תודה לכן אבל היא צורחת המון

כמה זמן זה כבר בלתי סביר וצריך בכלזאת לראות רופא לדעתכן? בנוסף, היא זוחלת המון ביומיום וכעת הפסיקה לזחול לא מוכנה בכלל להיות בתנוחה וצורחת בלי סוף.
 

1טלינה

New member
וכעת היא הקיאה שוב

א5וףףףףף נראה לי שנלך. עוד הערות/הארות לשתי דקות הקרובות יתקבלו בשמחה
 

טאניוש

New member
הייתי לוקחת אותה למוקד

בדיוק השבוע דיברתי עם האחות של מוקד מכבי ושאלתי מתי צריך לקחת למוקד. היא אמרה שאם יש חום גבוה ממש או אין מספיק חיתולים רטובים או הילד מאד לא שקט ורואים שכואב לו או הילד אפטי צריך ללכת למוקד. אם לא- לראות רופא ילדים בהזדמנות הראשונה (כי היה חום מעל 38). אם היא צורחת בלי סוף הייתי הולכת למוקד.
 

1טלינה

New member
סליחה שאני מתקרצצת אבל אנחנו עוד

כאן כי היא נרדמה. למישהי יש תובנות נוספות בענין שלנו?
 

סימבה ק

New member
מאד יכול להיות אוזניים.

אם יש לך טיפות אוזניים כמו אוטידין - שימי לה.
 

1טלינה

New member
טוב חזרנו ממלר"ם וזה לא אוזניים

למעשה הרופאה (רופאת משפחה) לא ידעה לומר מה הסיבה לחום שבינתיים טיפס. נתנה נר (בהוראות כתוב שמיועד לגילאי שנתיים + ) ולכן לא נתנו. אוףףף לתת לה מים למרות שהיא רק יונקת?
 

אביטלתל

New member
לדעתי כן

אם היא לא רוצה לינוק, אבל כן מסכימה לשתות מים אז כדאי לתת, פשוט כדי שלא תתייבש אולי אחרי קצת מים היא תסכים לינוק
 

lulyK

New member
גם לדעתי כן. חשוב לוודא שהיא לא

תתיבש (אפשר לתת גם כמויות קטנות של מים במזרק, ע"מ שלא תקיא). היא בת חצי שנה, נכון? כבר מותר לה מים. תרגישו טוב.
 
למעלה