שאלת התייעצות לא קריטית אך נחוצה לי. תודה מראש

שאלת התייעצות לא קריטית אך נחוצה לי. תודה מראש

שלום לכולן,
ביקרתי את כלתי באמצע השבוע לראות את נכדתי המקסימה. אציין שיש לי קטע שאולי אני חייבת להתפטר (לא קשור בדיוק להתייעצות, סתם הערה) אני מודיעה מראש לכמה זמן אני מגיעה. אני חושבת שזה נובע מהרצון להרגיש טוב עם עצמי וגם לא להלחיץ את האחרים בביקורי שמא יחששו שאני הולכת "להתקע". שאלתי את כלתי אם אפשר להגיע לחצי שעה שעה ואמרה ברצון.
לאחר מחצית השעה הרגשתי שהיא רוצה לישון. קמתי. אמרתי: "אתם מוזמנים גם באמצע השבוע, תבואו, תבואי את מוזמנת, עכשיו ימים יפים...".
אמרה: "כן, אולי השבוע בעוד כיומיים בעלי לוקח יום חופש ליום הולדתו, נקפוץ ואולי גם ניסע לאיזה מקום (שתמיד הצעתי לעשות כטיול משפחתי עם כולם ולא יצא) לטייל קצת. באופן ספונטני, מתוך התלהבות ובלי מחשבה אמרתי: "יה, אפשר להצטרף?"
אמרה: "כן, למה לא". שוחחנו עוד רגע על כך ואמרנו שאם כולם יבואו ולא יהיה מקום ברכב, ניסע עם שני רכבים. עד כאן הכל היה מצוין. למחרת שאלתי את הבן השני ואמר שלא יכול לקחת חופש מהעבודה אך בעלי הסכים. חשבתי שניסע בכל זאת עם רכבים נפרדים בכל מקרה כדי שלא נתחייב ולא יתחייבו.
דיברתי עם אחותי וסיפרתי לה. אמרה: "למה שתצטרפי? אולי היא רוצה לבלות יחד עם בעלה לחגוג את יום הולדתו ואת רק תפריעי להם?
אופס, ירד לי האויר וגם הרגשתי מטופשת. אמרתי, "נכון. לא חשבתי על זה. לא נצטרף".

שוחחתי עם הבן בטלפון (בעלה של כלתי) ואמרתי כדרך אגב שהייתי אצלם (היה בעבודה) וכו' וכל כך חסרת טקט הייתי שהצעתי להצטרף ...אמר: "אני יודע. היא סיפרה לי. ומה קשור לטאקט? היא אמרה לך" אמרתי שאני לא יודעת, רוצה אז אמרתי בצורה אימפולסיבית מהתלבות ואולי אני מפריעה. אמר: "אימא, די עם השטויות. את רוצה לבוא תבואי לא אז אין לי כוח לשטויות שלך".
כתבתי (כן, לקבל חיזוק או הוכחה כי הרגשתי שאני לא יודעת מה לעשות) לכלתי הודעת ווטאפ. "היי, חשבתי על כך שהייתי כל כך אימפוליסיבית ונדחפתי כמו טיפשה למשהו שלא שייך לי וביקשתי להצטרף....אני מתנצלת אם הבכתי אותך ותודה על הדרך המנומסת שלך".
כתבה: "מה פתאום, אני רוצה שתבואו. לא אמרתי סתם".

אז מה דעתכן? להצטרף או להתעסק בעינייני?

תודה מראש לעונים.
 

נומלה

New member
להצטרף

נראה שאת וכלתך מדברות אחת עם השניה בפתיחות. נתת לה פתח מילוט והיא בכל זאת דבקה בהזמנה. אפשר להסיק מזה שהיא מתכוונת לזה. בהחלט להצטרף לדעתי.
 

mykal

New member
עכשיו נכון להצטרף,

כבר המעשה נעשה, כבר הגבת,
בעיני לא נכון שאת הגבת אימפולסיבית, הגבת ספונטנית
ממקום אוהב ואכפתי.
נכון שהם גם רוצים לחגוג בעצמם, לכן נכון שתצטרפו ברכב שני--
כדי שתהיה להם פרטיות.
מציעה גם לתכנן אתם את הטיול--ואז אתם תפרשו לאחר מחצית הזמן--
ולאחר שתפרשו--תזמינו להם מקום במסעדה להם לבד, ותציעי לקחת איתך את הילדה עד שהם חוזרים.
אפשר לשלב את הביחד ואת הלבד.
ושלא תרגישי שום יסורי מצפון.
(אגב, את המסעדה תכנני עם כלתך כהפתעה לבן החוגג.--שותפות בונה מערכת יחסים נעימה יותר).
 
הצעתך מוצאת חן בעיניי. תודה תודה (חיבוק)

אני כל כך רוצה להיות בסדר ולפעמים טועה ומבוהלת :( ויש לי את הדבר הזה שאני מתלהבת כמו ילדה מתבגרת...(לדברי ילדי גם)
ובבקשה שאלה: לדעתך, היא לא עלולה לחשוב שאני לא בסדר שהרעיון בא ממני כביכול?
 

mykal

New member
לשאלתך,

אני חושבת ש'חיטוט' למה עשיתי ...ואולי לא נכון...
ואולי דוקא טוב... --הוא מיותר.
עשית--אז מה? תהני,
להבא--לפני הצעה --תחשבי יותר.
אני רואה דוקא בספונטניות ובהרגשה המשוחררת מעלה גדולה.
אבל אחרי הטיול--אפשר לומר להם. אתם נחמדים והיה לנו כיף אתכם.
אבל, אם פעמים אחרות אתם רוצים לבד--מכבדת את זה--ואני אשמח שתאמרו לי בכנות.
וזהו--תפסיקי ל'חפור' ברגשות. אי אפשר לחיות כך.
 
מייקל, אני ממש תודה על הניסיון לייעץ. האמת היא

שאם הייתי מנטרלת נכון לא נכון, רוצים לא רוצים ומתחשבת רק בדעתי, לא קרה שום דבר ואם ניתן, למה לא לנסוע יחד? כאמור, מתי כבר אפשר להיפגש? וזה יום הולדת של הבן שלי. (לא לקום עלי :) , אני כן יודעת שהוא שייך לאשתו אבל יש את הדברים הקטנים הללו שנשארו לנו כדי לשמור על קשר. הם לא זוג חדש, יש להם ילדה והכלה כבר בתוך המשפחה ואנחנו נהנים יחד וכו'. אבל מאחר שהאירו לי צדדים אחרים ולי קשה כשאין משהו טוטאלי, החלטתי לא לנסוע. אמרתי לכלתי שיש לי מה לעשות ואני רוצה שייהנו לבד. רק בבקשה להביא לי את הנכדה קצת במהלך השבת. הבטיחה אחרי הנסיעה אם יספיקו. אז להבא, אם ירצו אותי שיזמינו. אני לא אבקש.... מקווה :). י בכל אופן תודה.
 
מה רע לטייל כולם ביחד?

במיוחד אם נוסעים בשתי מכוניות. חוץ מזה נראה שלי שהשיחה שהייתה בניכם היא זו שהציעה לכם להצטרף. זה כיף ונחמד לנסוע עם המשפחה לטיול, ושזה כיום מיוחד כיום הולדת זה אפילו יותר כיף.
אני מבינה את החשש ואת הרצון לתת להם את הזמן שלהם, אבל אם כל הכבוד זה לא שאת נמצאת שם כל יום כל היום. ומה רע שגם אימא שלו ואבא שלו יחגגו יום הולדת עם הבן שלהם?
במילה אחת - לנסוע ולהנות ולא לחשוב לרגע שאת מיותרת בסיטואציה הזו.
 
תודה. אכן אצטרף. עשיתי לה ולבן שלי מבחן מילוט

ולא היה שמץ של רמז. בדקתי ויש לי רגישות בדרך כלל כי אני בודקת כדי להרגיש בטוחה וכאן באמת לא מצאתי.
 
להצטרף ואני רוצה להוסיף -

איזה מתחשב מצידך שחשבת על כל האופציות ופנית אליה אחרי שסיכמתן להבהיר דברים... ממש מעריכה את היכולת שלך לכנות וגם להתחשבות! עכשיו הם בטוח יהנו בחברתכם.
 

הדסהש1

New member
תהנו יחד בטיול..זאת הזדמנות שלא מתאפשרת

לעיתים...הזדמנות להיות עם הנכדה בטבע...טוב שלך וכלתך יש הדברות טובה...
 
לדעתי את צריכה להצטרף,

אבל דעתי היא גם שלא הייתה שום משמעות לכל מה שקרה אחרי שדיברתן ו"נדחפת" - הם לא היו אומרים לך לא לבוא, ולא משנה מה תגידי - הרי למה להם לפגוע בך? אפילו אם הם ממש ממש לא רוצים אותך שם, אין סיכוי שתקבלי תשובה כנה, ואת לא יכולה לדעת מהתשובות שלהם שום דבר לגבי אם הם כן או לא רוצים אותך שם.
מציעה שלהבא לא תקפצי ותצרפי את עצמך - אבל הפעם, פשוט תיהני מהטיול המשותף (אולי כדאי גם להביא איזו מתנה קטנה לבן שלך לכבוד יום ההולדת).
ואם כבר כן קפצת, אל תתפתלי ותקראי לעצמך טיפשה וכו' - זה לא תורם בשום צורה למצב, ולא מוסיף כלום - מקסימום גורע כי אם הם לא הרגישו שאת נדחפת, עכשיו הם אולי כן ירגישו כך.
 
תודה חייבתלהגיב. כן, אני מרגישה לא טוב עם

הדחף הזה שהיה לי. התלהבתי. שכחתי לגמרי באותו רגע שזה לכבוד יום הולדתו למרות שמתוכנן שאכין ארוחה אצלי בערב שבת. מה שחשבתי באותו רגע היה שלא שבעתי מלהיות חצי שעה עם הנכדה ובא לי להיות אתה בעיקר גם היו המון דיבורים על הנסיעה הזו בלי קשר ליום ההולדת. לגבי מתנה, אין מצב שמשהו חוגג ואני שוכחת. כולל כלתי שווה בשווה. לחברות אני עושה עניין מיום הולדתן....
הנה זה השפיע עלי :) ואולי לוותר וזהו. אגיד שאני עסוקה לקראת הטיסה... נראה...אתגבש.
&nbsp
בכל אופן אני מודה לכולכן על ההצעות. זה פותח את הראש לצאת מהקופסה של עצמך ולראות גם צדדים אחרים....יום טוב.
 
דיי, נו. אוהבת אותך בלי להכיר אותך. אלוהים בבקשה תשלח

לי חמות חדשה ושתהיה אפילו רק קצת כמו זאת שכתבה את הפוסט, אמן לו יהי.
אחת טובת לב כזאת שמתרכזת באהבתה לנכדיה הקטנטנים וחושבת שהם מקסימים גם אם הם מגהקים עליה בטעות, ולא מעבירה בכעס ביקורת עליי כאמא כי הם לא אמרו לה מייד סליחה, ושמתחשבת ברגשות שלנו ולא רק בשל עצמה.
אחת שמשקיעה בימי הולדת... (טוב, אני מבקשת יותר מדיי. אני אסתפק בשורה הראשונה, מספיק טוב לי...)
 

ויקה1222

New member
לא להצטרף

אבל בצורה נעימה וחכמה. כלומר לא להגיד "אוי, הצעתי להצטרף ואני אולי מפריעה " וכו' ואז לקבל המון חיזוקים ובקשות להצטרפות (מה חשבת שהם יגידו?) אלא למצא סיבה אמיתית לכך שאת לא יכולה לבוא.
ובפעם הבאה לחכות שיזמינו אותך או ליזום משהו בעצמך ולא להדחף (סליחה על הניסוח) לחגיגת יום ההולדת ולטיול שכבר קיים . מצטערת.
אני מאוד אוהבת את חמותי ואת ההורים שלי , אבל אם הייתי נוסעת עם בעלי והוא גם היה לוקח במיוחד יום חופש, ממש לא הייתי אוהבת אם מישהי מהן הייתה מצטרפת וכמובן שלא הייתי אומרת כלום, סתם מתעצבנת בשקט.
 
אני חושבת שזה קשור באופי

לדעתי טיול הרבה יותר מהנה עם יש בו הרבה משתתפים, ולכן, אם חמותי או אימי או כל אחד אחר היה מצטרף הייתי מאוד שמחה. הייתי רואה בכך הזדמנות לגיבוש המשפחה. דבר אחר, היא לא נדחפה. כלתה דיברה על הטיול המיועד והיא חשבה שבכך היא למעשה מזמינה אותה להצטרף. בכלל לא היה עולה על דעתה משהו אחר, אם היא לא הייתה מדברת עם אחותה, ובינינו, אחרי שהילדים מתחתנים ועוזבים את הבית, כמה הזדמנויות יש להורים לבלות עם ילדיהם? די מעט. רובם מגיעים לארוחת שישי, נשארים שעה-שעה וחצי והולכים.
יש פה הזדמנות נהדרת לבלות יום עם בנה וכלתה ונכדתה, למה לא? שתבלה ותהנה ותכייף, ותלמד להכיר אותם יותר טוב באווירה משוחררת של טיול.
אל תוותרי. האדם הוא סך חוויותיו. בכל הימים אנחנו מאוד עסוקים בחיים, יש פה פתח לצאת מהשגרה למשהו כיפי, למה לוותר? ללכת ולהנות, ולא לחשוב שהיא נטל או משקל או מפריעה. יש להם את כל החיים להיות יחד, ועוד המון טיולים לבלות בנפרד, ללא המשפחה....
 
אגיד משהו

תראי, מצד אחד - נראה שאת מאד מנסה להיות בסדר. לא להטריח. וזה מאד מרגש.
באנת נוגע ללב.

מצד שני - את מצליחה ככה "לסחוט רחמים", התחשבות.

כל זה מאד תלוי באופי שלך ושל בנך וכלתך. אולי להם זה מתאים, אבל אם אני הייתי כלתך - זה היה מפריע לי. כאילו השורה התחתונה היא שכל הזמן אני צריכה להגיד לך כמה את רצויה וכמה את מוזמנת וכולי

לגבי הטיול הזה - לדעתי - תגידי תודה רבה על ההזמנה הנדיבה, אבל נזכרת שיש לך עיסוק אחר.
 
למעלה