שאלת השאלות!

שאלת השאלות!

אני ובעלי מצאנו מגרש קטן במרכז שעליו בית להריסה.
שטח המגרש 160 מטר.
העלות שלו היא באיזור ה2 מיליון.
מכיוון שהתקציב שלנו נמוך משמעותית מכך (וזה עוד בלי עלות השיפוץ), אז חשבנו על אופציה של התארגנות של כמה זוגות חברים, ורכישת השטח ועליו לקחת קבלן ולבנות בניין של x קומות (כנראה דירה בקומה כך שמספר הקומות יהיה כמספר הזוגות) וכך להשיג לנו גם בית בישראל!

על פניו נשמע קל ופשוט,
מה הק'טש?
למי לפנות קודם? לעו"ד? לעיריה? לקבלן?
האם אפשר לרשום שטח שהיה עד כה כבית פרטי מעכשיו כבית משותף?
האם אפשר לקבל משכנתא על הרפתקאה שכזאת?
למי צריך לפנות כדי לבדוק אחוזי בנייה?
האם אפשר לקבל היתר בנייה לבנייה לגובה באיזור של בתים פרטיים בעיקר? כמה זה עולה?
כמה עולה בערך בניית בניין (נגיד 4 קומות- ארבע דירות?
והאם כדאי לי לרדת מכל זה ולהישאר בשכירות?


תודה לעונים
 

דקה1

New member
שאלה שאלה!

אני לא יודעת מאיפה להתחיל! קודם כל, לא רוצה לבאס, אבל זה לא נשמע מציאותי. המגרש פיצי. האמת, שהייתי בודקת אם יש בכלל זכויות לבניית בית.

אבל הכתובת לכל השאלות הראשוניות הן מח' ההנדסה בעיריה, שם תוכלי לברר איזה תוכניות עיר חלות על הנכס ומתוכן ללמוד איזה אחוזי בניה אפשר לבנות ומה יהיה גודל הבית, וכמה יחידות דיור מותר לבנות.
 
דעתי

1. אני מצטער לאכזב אבל סיכוי נמוך מאוד להגשים את התוכנית שציינת:
א. השטח כל כך קטן שבקושי ניתן להקים עליו בית קטן וצנוע
ב. כמעט בטוח שלא תקבלו אישור לבנות בית דירות של 3-4 קומות בשכונת וילות פרטיות

2. איפה בכל זאת בודקים?
קודם כל בעיריה. ועדה מקומית לתכנון ובניה.בעקרון למרבית העיריות יש אתר אינטרנט שאם תכניסי בו גוש וחלקה (שאותם ניתן לאתר באתרים אחרים לפי הקשת הכתובת), אז תוכלו לקבל מאתר העיריה את התב"ע החלה על המגרשים (תוכנית בניין עיר שמגדירה מה מותר ואסור לבנות על המגרש הזה).

אינטואיציה שלי זה שכדאי לרדת מהמקרה הספציפי הזה, אבל אין בזה כדי לשגר אותך בהכרח לשכירות (לא ששכירות זה רע, כלכלית כיום לטעמי זה עדיף מרכישה). בכל מקרה יש עוד חלופות באמצע, כמו לקנות דירות קטנות להשקעה (בעלות של 250-300 א' ש"ח) או לרכוש דירה למגורים שלכם בלי הרפתקאות בניה וכו' שגם יהיו בהכרח יקרות יותר.
 
על פניו שטח המגרש נראה קטן דבר אשר יגרום

למגבלות בניה לא מעטות.

כמו כן הסיכוי לרעיון שלך שואף ל-0 כיוון שהוועדה לא תשנה את אופי השכונה ולא תבנה באזור של בתים פרטיים בניין המווה בית משותף.

כמו שאבנר אמר, ממליץ לך להשאר בשכירות לפחות לשנה הקרובה... ייתכן ופעולות כאלו או אחרות יביאו לבשורה ולירידה מסויימת במחירי הדירות.
 
למעלה