שאלת הגיון על מכוני הרשמה

  • פותח הנושא 4667
  • פורסם בתאריך

4667

New member
שאלת הגיון על מכוני הרשמה

קיוויתי שתוכלו לעזור לי במשהו שנראה לי קצת מוזר, כמעט כמו שאלת הגיון, לגבי מכוני ההרשמה והקורסים לחיילים משוחררים לדצמבר: (הנתונים אגב, אמיתיים) אם: - אנקורי עושים קורס דו שבועי של 3 חודשים - קידום עושים קורס חד שבועי של 3 חודשים - לחמן עושים חד שבועי 3 חודשים או דו שבועי חודשיים אז: - איך כולם מתיימרים ללמד מלמדים את אותו החומר, אם משך כל שיעוד דיי דומה בין כל החברות (4-5 שעות) ?
 

nama150

New member
הם לא!!

בדקתי, בחנתי ואלו הן התוצאות... קידום- קורס חיילים הוא הכנה מושלמת לקראת הקורס הנוסף שתצטרך לקחת אצלם, ולכן היחס הוא בהתאם: מעט שעות לימוד, ומעט שעות תירגול. הם נותנים לך הכנה למבחן, אך בצורה לא רצינית במכוון. המטרה, שתבוא שוב ללמוד קורס בקידום, אך הפעם תשלם על הקורס 7000 ש"ח ולא 1000 ש"ח (אותה גברת בשינוי אדרת- אך אדרת יקרה במיוחד). לחמן- חד שבועי- בדיחה לא מצחיקה, שמטרתה היא דומה לזו של קידום. הקורסים אחריי הוואצר, הכסף הגדול שרק מחכה לצאת מהכיס המרוקן גם ככה שלנו החיילים המשוחררים. במקום להשתמש בפיקדון למטרות לימודים באוניברסיטה אנחנו מבזבזים אותו על קורס פסיכומטרי נוסף "כי אין לנו ברירה". כי מכונים כמו קידום ולחמן חושבים שאלף שקל לקורס זה לא מספיק כסף כדי להכין אותנו כמו שצריך למבחן ובפעם אחת, אלה לעשות עלינו קופה, עוד קורס ועוד קורס ועוד כסף ועוד כסף... אנקורי- אני לומדת שם כי נראו לי הכי הוגנים,ובעיקר כי נותנים את מ"ס השעות הרב ביותר כמעט פי שלוש ליתר דיוק משני המכונים האחרים. הקורס הוא לא תמציתי, למדריך שלי יש ניסיון של חמש שנים בהדרכת פסיכומטרי. הספרים מעודכנים וכוו.. וכוו.. אני מרוצה!! לא היתה לי כוונה לשיר שיר הלל לאנקורי אבל היחס של המכונים האחרים פשוט הרגיז אותי, אנחנו החיילים לא סחורה סוג ב', ואין שום סיבה בעולם הזה שיתייחסו אלינו אחרת כאילו הכסף שלנו שהוא אלף שקל ( סכום מכובד מאוד לטעמי) לא שווה, עד שלא נוציא עוד כמה אלפי שקלים. אנחנו לא אמורים להיות שפני נסיון של המכונים האלה, הם עושים אלינו קופה יפה והם צריכים אותנו יותר מאשר אנחנו אותם ולכן הצביעו ברגליים ותיראו איך "פתאום" התנאים שהם נותנים לנו משתנים..
 

4667

New member
תודה. עוד דעות, מישהו ?

 

פיסיקה

New member
הם המכונים היחידים שמקבלים חיילים?

חוצמזה כמה שעות יש בתכלס בכל אחד מהקורסים? העצה שלי.. קח את הקורס עם מקסימום שעות שמתפרס על מקסימום זמן.. קורס עם הרבה שעות אבל קצר יחסית הוא פחות אפקטיבי כי אין מספיק זמן להפנים את החומר או את השיטות.. בהצלחה!
 

4667

New member
אני נוטה לכיוון מה שאמרת...

שזה אנקורי (מבין קורסי החיילים) מהבירורים שעשיתי. ז"א, נתון השעות לזמן קורס הוא הרללונטי ?
 

חרגון

New member
תשובה

כולם מלמדים אותו חומר. ההבדל העקרי בין הקורסים הוא בשעות התרגול הנוסף. על מנת ללמד את החומר לבחינה צריך בערך 80 שעות פחות או יותר (תחשב כמה שיעורים זה יוצא). חלק גדול מהזמן מופנה להסברים חוזרים, תרגולים, סימולציות ועוד. אם אתה רוצה לעשות קורס, מאוד תלוי ביכולות הלימוד האישיות שלך. אם אתה מסוגל ללמוד לבד, ואתה חזק (בעיקר במתמטיקה), בחר קורס זול יחסית (כמו קורס צבאי אם אתה יכול - 990 ש"ח) ותרגל לבד. אם אתה זקוק לתמיכה אינטנסיבית, חפש קורס בו יש הרבה תרגול אישי מעבר לשעות הלימוד, וכמה שפחות תלמידים בכיתה. בדרך כלל מי שנותן את זה אלה דווקא המכונים הקטנים יותר, והמוכרים פחות. אבל - צריך לבדוק היטב, מאחר שהיקף חומר הלימוד שלהם ועדכונו יכולים להיות בעיתיים. לדעתי האישית חומר לימוד אפשר להשיג בלי סוף מחברים, בחנויות או באינטרנט(כל היום התנהל וויכוח סוער בפורום על אתר שנותן חומרים כאלה חינם). שורה תחתונה - אתה תלמיד חזק - חפש קורס זול. תלמיד שזקוק ליותר תמיכה - חפש קורס משופע בשעות ת ר ג ו ל מעבר לשיעורים. מקווה שעזרתי, בהצלחה
 

4667

New member
אני מדבר רק על קורסי חיילים.

כל הנתונים שרשמתי בהודעה הראשונה הם לקורסי חיילים. אני פשוט באמת לא יודע מה לבחור ונוטה לכיוון הקורס שיתן לי הכי הרבה שעות ומרווח יחסית כדי שיהיה לי נוח ללמוד.
 
הקורסים לחיילים טובים רק למי שחכם

מטבעו... נותנים לך את הבסיס של הבסיס, ומצידם שת**** עם זה. אני עושה קידום פוקוס, ולא ממליצה. מצד שני, רק 1000 ש"ח.
 

4667

New member
איך את יודעת שזהו הבסיס ?

כלומר, אני מניח שזה גם ככה, כי אין מצב שבארצנו מישהו יתן משהו ב-1000 שקל וזה יהיה שווה למשהו של 5000, אבל את מרגישה ככה במהלך הקורס ?
 
אני עשיתי את הקורס

ואחריו שלושה מועדי בחינה. גם בסיס לא הייתי קורא למה שמלמדים בקורס פוקוס, אפשר לקרוא לזה 'לימוד קיצורי דרך להצלחה בבחינה הפסיכומטרית', רוב השיעורים עוסקים בקיצורי הדרך הללו, רק חבל שהקיצורים בדרך כלל לא עובדים ואם כן אז הם טובים למי שרוצה ציון ממוצע+.
 

harbor

New member
בראשון שלי עבדתי לפי השיטות שלהם

קיבלתי בדיוק תממוצע הארצי 564
 
אני מרגישה בקידום פוקוס

שאני מקבלת את הבסיס, את היסודות. וכשאמרתי שזה טוב לחכמים, התכוונתי לזה בצמורה הכי מופשטת... אין מה לעשות, יש כאלה שצריכים את הקורס יותר מאחרים. אמנם כל אחד שואף לציון שונה אבל בכל זאת... אני עשיתי 4 יח"ל מתמטיקה בדם ויזע- ועל כן קשה לי בקידום פוקוס. אני מביעה דעה רק בשם עצמי...
 
מה זה משנה חכם או לא חכם?

מי שבא לקורס רוצה לקבל תמורה. אז ה'חכמים' ילמדו בבית וממש לא יצטרכו את 'הקראת הספר השמן' על ידי המדריך. אבל גם בהם זה יפגע כי הם יגיעו לקורס ויבזבזו את הזמן שלהם על שטויות. הקורס הוא אכן בסיסי ומצומצם, אבל לא יעזור לך אם סתם תהיי ממורמרת, אני מציע לך- 1. לשגע את המדריך בטלפון עם כל בעיה שתהיה לך. 2. להשיג חומר של גבע, בשביל המילולי בעיקר. 3. לא להדבק לשיטות שמנסים להשריש בך בקורס, נסי לעבוד על ההבנה, על המתמטיקה ה'טהורה', מחשבה עמוקה ומופשטת. 4. לנסות לדבר עם התלמידים האחרים ולבקש מן המדריך שיצמצם את 'הקראת הספר האדום', ולעבור לתרגול אישי או קבוצתי לפי רמות, מעבר על תרגילים מאתגרים במהלך השיעור על הלוח, ושיעורי תחקור סימולציות.
 

GGuyZ

New member
חוצפנית! מאיפה השטויות האלה?

למדת בלחמן חיילים שאת יודעת? אני עשיתי קורס בלחמן חיילים והקורס היה מלא ומקיף ביותר! אם היו מכניסים לי עוד שעות לימוד זה היה יותר ממיותר! בבחינה קיבלתי 669, אבל זה נבע הרבה מלחץ. עכשיו נבחנתי בפעם השנייה, ללא קורס בכלל, ולמדתי את הבסיס והחוקים מאותו קורס חיילים 'לא מספק' של לחמן. קיבלתי 736 - אז איפה בדיוק הלך הכסף הגדול? שלא תביני אותי לא נכון - אני מסכים איתך לגמרי לגבי קידום, ואני גם חושב שאנקורי עדיפים(אם כי לא בהרבה) בגלל איכות החומר(אך לא בגלל איכות הקורס!). יותר מדי שעות לימוד יכולות להשיג תוצאה הפוכה. בלחמן זה היה קולע.
 
אתה לא עשית את הקורס של קידום

אז אתה יכול להביע את דעתך בנוגע לקורס?, בכלל, למה להשתמש בביטויים כמו 'חוצפנית', זו כולה הבעת דעה, והבעת דעה תמיד מבורכת. בנוגע לשעות-זה לא רק הכמות, זה בעיקר האיכות. אין דבר כזה 'מכסת' שעות שמספיקה לכולם, אז נכון שהמכונים מתייחסים לתמיד ה'ממוצע' כביכול, אבל יש כל הרבה יוצאי דופן, שזה מיותר לעסוק בנושא הזה כאילו יש חוקים כתובים בנוגע לכמות השעות וכו'.
 

GGuyZ

New member
יש הבדל קטן

יש מספר אנשים שמאוד קרובים אליי שכן עשו את הקורס של קידום. אז יש לי מושג מה הולך שם.(וגם אתה באותה דעה על קידום...) מעבר לכך אני עשיתי בירור מעמיק לפני שבחרתי איזה קורס לעשות. ודבר אחרון - אני כאן מספיק זמן כדי לקבל איזשהו מושג על מה הולך במכונים. לגבי השעות - אני מסכים איתך ב100%. בגלל זה רשמתי שזה עלול להשיג תוצאה הפוכה. זה הכל אינדיווידואלי, וזה כל העניין.
 

harbor

New member
לא מבין למה מקובעים על קלישאות

מאיפה אתה יודע שיותר מדי שעות לימוד יכולות להשיג תוצאות הפוכות???? ניסית?!?!? אני טוען שזה ההפך ממה שאמרת.. אתה יכול להפריך את מה שאמרתי?
 

GGuyZ

New member
תקרא טוב את מה שרשמתי

רשמתי שזה -יכול- להשיג תוצאות הפוכות. כלומר - זה מאוד תלוי באופי של אותו אדם שהולך לעשות את הקורס. אין כאן אמת מוחלטת, ולא ניסיתי להציג אחת כזאת.
 

harbor

New member
אמרת

"בלחמן זה היה קולע.. " כאילו יש מכסה מסויימת של שעות- ואין לדעתי ככל שאדם ילמד יותר כך יצליח יותר- הכי הגיוני
 
למעלה