שאלת דו"פ לגאוני הפרום

עודי125

New member
שאלת דו"פ לגאוני הפרום

מה הקריטריונים לכך שהגיע הזמן להחליף בוכנה לדו"פ בכלל ול- 125 בפרט? אחדד את הקושיה: שע"מ אינן מד אובקטיבי, כי אין דין שע"מ בסל"ד נמוך כדין שע"מ בסל"ד גבוה, וגם שאר משתני סגנון הרכיבה משפיעים על בלאי המנוע ולכן אני תר אחרי משהו מדיד, שניתן לאבחנו בכלי עצמו, ועדיף שלא יהיה כרוך בפרוק מנוע עליון.
 

Alfa156 GTA

New member
דרך פירוק האגזוז אפשר בד"כ לראות מה מצב

הבוכנה (או לפחות צד אחד שלה), זה יכול להיות מדד מספיק טוב , מצד שני - זה 125, אם יש ספק שצריך בוכנה, צריך בוכנה.
 

hananlv

New member
כשתמצא כזה מדד בא נפתח סטארט אפ...

ממש לפי התיאוריה של שרדינגר - אין שום דרך חוץ מפתיחת מנוע .
 

TheMadHatter

New member
לא ממש,אצל שרדינגר יש סיכוי 50% שהחתול חי..

אצלך אני לא אופטימי. אבל בהחלט יהיה מעניין לראות את הבוכנה בחוץ.
 
הלוואי ויהיה מדיד שניתן להצמיד לבוכנה או

לתערובת תא השריפה בכל מקום במנוע ע"מ לבדוק בריחת פיח ...
 

amitexc

New member
כעקרון כמו שאלפא אמר דרך האגזוז וגם דרך

שסתום העלים, אם תראה סימני שריטות, בוכנה חלקה ללא סימני חריטה זה הזמן.
 

עודי125

New member
הבה נרחיבה - דרך האגזוז לא רואים טוב,

ומה שראיתי בפעם האחרונה שהצצתי נראה בסדר, אבל בהיעדר משהו להשוות אליו, אינני יודע אם זה באמת בסדר.(אין לי נסיון עם דו"פ, וזו היתה הפעם היחידה שהצצתי לו...) לעומת זאת הוא מתנהג מאוד יפה: מניע בנימוס, עוזר לי לסחוב בעליות, אינו מרעיש יתר על המידה. בקיצור, ילד לדוגמא. האם יש לצפות להתנהגות חריגה של הילד כאינדיקציה להחמרה במצבו, ואז ניתן להניח שכל עוד הוא מתנהג יפה הוא גם בריא, או שאנו מצווים על רפואה מונעת, כלומר החלפת בוכנה כל x שעות. האם ייתכן שיום בהיר אחד, ככה סתם ללא סיבה ולא התראה, האופנוע יכריז על פשיטת רגל, או פתיחת קיוסק, או כל התאבדות אחרת, וכל זה מכיוון שלא החליפו לו בזמן?
 

Fengluzon

New member
הייתי בודק גם קומפרסיה.

זה לפחות יתן לך מדד לגבי מצב הרינגים.
 

עודי125

New member
אני עם הבוכנה המקורית - האופנוע מתקתק כמו

שעון שוויצרי, או אוסטרי (איך השעונים האוסטרים?) אני רוב הזמן על סל"ד נמוך, כך ששעה שלי = רבע שעה של נער עצבני ומגזגז. אבל מעבר לזה, השאלה היא: מה הבעיה??? מה עומד לקרות? עזבו את הדעות הקדומות, אני מחפש הסבר טכני.
 

YellowBeta

New member
החריצי שימון על הבוכנה כבר בטח מזמן נעלמו

והיא שוחקת את הצילינדר בקצב גבוה יותר אם יש לך חבר עם 125 עם טווח שעות סביר על הבוכנה(60-80) קח סיבוב ותחזור לספר עם עדיין אתה חושב שיש לך שעון שוויצרי שעות מנוע זה המדד להחליף גם אם אתה רוכב כמו סבתא , בגלל זה יש טבלת טיפולים לRACE וטבלה לHOBBIE יש סיכוי גם שמיסב הבוכנה יתפרק(גם הוא היה צריך להיות מוחלף כבר פעמיים לפחות,בוכנה חדשה -מיסב חדש, תמיד) סביר להניח שאתה כבר צריך בוכנה מס' 2 (קרי צילנדר שחוק ובוכנה מס'1 חופשית בו מידי)
 

MexMex

New member
לעניות דעתי, ומנסיוני הדל

הנזק שיכול לקרות הוא שבירת הרינגים, ומשם קצרה הדרך לנזק מאוד יקר. שווה גם שווה להחליף את אלו כבר אתמול. אני מוכן להמר שהבוכנה שלך עדיין בתוך הטולרנס שקבע היצרן, אבל כבר פתחת מנוע בשביל הרינגים, הסרת צלינדר, שמת אטם בסיס חדש ושילמת למכונאי, כבר לא תחליף לאחת חדשה ותהייה בראש שקט? לא תחליף מיסב עליון שעולה גרושים? מכיוון שמדובר בבוכנות חצאית ארוכה, נדיר מאוד לראות שבר כתוצאה מבלאי עקב שימוש ארוך. גם המיסב העליון לא מחזיר את נשמתו כל כך מהר.
 
עודי, גם אני חושב כמו מקס. כבר שילמת

למכונאי שלך על הפתיחה, ועל בוכנה אתה חוסך?
אני מבין שאת ניסוי גבולות המעטפת של הקטמ 125 אתה מתנדב לבצע על חשבונך. נו שויין. אני משוכנע שהמחלקה הטכנית של קטמ תדע להעריך את ההשקעה שלך.
אני מהמר שאתה חוצה את ה-500 שע"מ בקלילות. מישהו רוצה להמר על זה?
 

עודי125

New member
חתולי, אתה ומקס קצת מפקששים.

ברור שאם אסיר את הצילינדר אחליף את הכל. זו בכלל לא שאלה. חוץ מזה, כפי שאתה יודע, אני המכונאי שלי. ואם כבר יצאת מהקופסה תמסור ד"ש לשרדינגר.
 
מי שמפקשש זה אתה,לעניות דעתי. הפסקת

לקרוא מה שכתבתי אחרי המשפט הראשון? כי אחרי שכתבתי אחרי המשפט הראשון (שנכתב כהלצה) רשמתי שלדעתי לבדוק את גבולות המעטפת של המנוע שלך הוא רעיון לא מאוד כלכלי להבנתי. ממש בא לך לבדוק מה מתי המנוע יגיד "די"?
 
למעלה