שאלת ביטוח לאומי...

רוניללה

New member
שאלת ביטוח לאומי...

למיטב ידיעתי, בתום 5 שנים במידה ושילמתי ביטוח לאומי ואני לא חוזרת לארץ, ביטוח לאומי מחזיר לי את הכסף... אתמול חמותי הודיעה לנו שביקרה בביטוח לאומי, ונאמר לה שכבר לא מחזירים את הכסף אחרי ביטול התושבות. מישהו שמע / יודע על החוק הזה? האם אני יכולה לדרוש את הכסף ששילמתי עד ליציאת אותו חוק? אני פה 3.5 שנים, האם להפסיק לשלם להם? חיפשתי באתר שלהם, אבל לא מצאתי שום דבר בנושא. המענה הטלפוני שלהם זה עד 15:00...ויש גם טלפון מיוחד למתקשרים מחו"ל...אבל הוא לא מזהה את קידומת העיר בחו"ל ופשוט מנתק אותי. תודה!
 

mike76tlv

New member
אכן, נראה ששינו את התקנות לאחרונה

ניתקתי תושבות לפני כשנה ולא החזירו לי את הכסף על התקופה ששילמתי (כשנה לפני כן). למען האמת ביקשתי ניתוק תושבות החל מיום העזיבה שלי, אך "ניתקו לי" רק מהתאריך בו הפסקתי לשלם. הרציונל - כל התקופה הזו הייתי מבוטח, אם הייתי חוזר לארץ הייתי יכול לדרוש מהם כיסוי, לכן הם לא מחזירים כסף. לדעתי, למי שעובד בארה"ב ומכוסה פה בביטוח בריאות, אין לו סיבה ממשית לשלם ביטוח לאומי בארץ. זה שהם שינו את התקנות זו חזירות לשמה.. אם יש לך זמן פנוי אולי תנסי לצעוק עליהם קצת. אני לא הצלחתי להשיג אותם בטלפון אבל שלחתי מכתבים.
 

Mירב

New member
אהה... כן

א) נתקלתי בזה בעצמי ב) תנסי למצוא איזה רואה חשבון שיכתוב להם מכתב...
 

Ayelet CA

New member
וואלה?

מתי זה השתנה? כי אנחנו מחכים להחזר הכסף, בוטלנו על ידם כבר לפני שנה וחצי והכסף-נאדה. כמובן שמכתבים וטלפונים ואפילו פניה דרך האתר לא עזרו. ממתי זה בתוקף?
 

ranshe

New member
אכן שינוי בתקנות

אם את ממש מתעקשת, חפשי פוסט שלי ב"עוברים". מצד שני, לנו הם כן החזירו (ביטלנו לפני כמה חודשים) - לא ברור למה..
 
מאוד מצא חן בעיני הרעיון

של החזרת פרמיות במקרה שבו לא משתמשים בביטוח. כדאי להרחיב גם לביטוחי רכב, דירה, חיים...
 

רוניללה

New member
ואם אתה חוזר לארץ

אחרי כמה שנים טובות, לא קונסים אותך בשביל להיות זכאי לקבל שירותי בריאות? מילא היה נחשב כחלק מהקנס...אבל משום מה נראה לי שהתשובה שאני אקבל תהיה "מצטערים גברת, אבל לא"
 

mike76tlv

New member
קונסים אם מפסיקים לשלם

וגובה הקנס, כ-8000 ש"ח, אינו גבוה ובמקרה שווה בדיוק ל-5 שנים של התשלום המינימלי של 132 ש"ח. מה שכן, תקופת ההמתנה של 6 חודשים היא הבעייתית פה. מה, אתם מתכננים לחזור ?
 

לילית462

New member
בלת"ק למה בדיוק שיחזירו לך את הכסף ?

אחרי חמש שנים מפסיקים לך את התושבות ומחזירים כסף ששולם אחרי הפסקת התושבות. אבל מה ששילמת במשך 5 שנים, לא מוחזר, שהרי במהלך השנים הללו היית מבוטחת ואולי אף קיבלת שירותים...
 
למעלה