שאלתי פעם, אנסה שוב

מצב
הנושא נעול.

four seasons

New member
שאלתי פעם, אנסה שוב

שאלתי פעם, אנסה שוב
השבוע ראיתי פעמיים, פעם בר"ח אלנבי קו מס´ 4 של דן שהאוטובוס צבוע כולו לבן, פעם שניה סמוך לתחנת רכבת ההגנה על גשר ההגנה אוטובוס נוסף קו מס´ 15 גם הואצבוע לבן, מישהו/י אולי יושעים אם דן מתכוון לצבוע את כל האוטובוסים במבע לבן, בעיני זה מוצא חן העיר נקראת "העיר הלבנה" על שם צבם של מיבני הבאואהוס התל אביביים בשנות השלושים. חוצמזה שמתם לב שמסתובבות כמה מוניות לונדיניות בעיר תל אביב (צבע לבן בניגוד לאדום בלונדון) אומנם המוניות הם מודרניות, הם מאותה חברה שיוצרה את המוניות הלונדונית המוכרות, מדובר באותה צורה של המוניות המסרתיות, רק שמבחינה עיצוב פנים וטכנוליה היא טכנולוגיה עכשווית, (בלונדון הדגם הזה מחליף את המונית המסורתית, אין הבדל בצורה, אולי כמה שיפוצים שמוסיפים ליופיה) אני בעד זה רק מוסיף לעיר, מעניין איך הנוסע/ת המקומיות יקבלו מנית עם אפשרות לשבת התא פנימי סגור בזכוכית, אישית אני רואה בכך יתרון. אז עכשיו אולי תהיה לנו עיר לבנה לפחות מבחינה תחבורתית.
 

four seasons

New member
ועוד משהו, המוניות הן עניקיות

שאלתי פעם, אנסה שוב
השבוע ראיתי פעמיים, פעם בר"ח אלנבי קו מס´ 4 של דן שהאוטובוס צבוע כולו לבן, פעם שניה סמוך לתחנת רכבת ההגנה על גשר ההגנה אוטובוס נוסף קו מס´ 15 גם הואצבוע לבן, מישהו/י אולי יושעים אם דן מתכוון לצבוע את כל האוטובוסים במבע לבן, בעיני זה מוצא חן העיר נקראת "העיר הלבנה" על שם צבם של מיבני הבאואהוס התל אביביים בשנות השלושים. חוצמזה שמתם לב שמסתובבות כמה מוניות לונדיניות בעיר תל אביב (צבע לבן בניגוד לאדום בלונדון) אומנם המוניות הם מודרניות, הם מאותה חברה שיוצרה את המוניות הלונדונית המוכרות, מדובר באותה צורה של המוניות המסרתיות, רק שמבחינה עיצוב פנים וטכנוליה היא טכנולוגיה עכשווית, (בלונדון הדגם הזה מחליף את המונית המסורתית, אין הבדל בצורה, אולי כמה שיפוצים שמוסיפים ליופיה) אני בעד זה רק מוסיף לעיר, מעניין איך הנוסע/ת המקומיות יקבלו מנית עם אפשרות לשבת התא פנימי סגור בזכוכית, אישית אני רואה בכך יתרון. אז עכשיו אולי תהיה לנו עיר לבנה לפחות מבחינה תחבורתית.
ועוד משהו, המוניות הן עניקיות
מזכירות לי את ילדותי שנסעו בתל אביב מוניות שחורות אמטנטיות, אם אני לא טועה דגם אמריקאי. אני חושב שיכול להיות מדהים לצלם נופים תל אביים ברקע של המוניות האלו, במיוחד מבני האוהאוס היסטוריים בחלקים הנמוכים של העיר.
 

Carl Freeborne

New member
אוטובוסים לבנים

שאלתי פעם, אנסה שוב
השבוע ראיתי פעמיים, פעם בר"ח אלנבי קו מס´ 4 של דן שהאוטובוס צבוע כולו לבן, פעם שניה סמוך לתחנת רכבת ההגנה על גשר ההגנה אוטובוס נוסף קו מס´ 15 גם הואצבוע לבן, מישהו/י אולי יושעים אם דן מתכוון לצבוע את כל האוטובוסים במבע לבן, בעיני זה מוצא חן העיר נקראת "העיר הלבנה" על שם צבם של מיבני הבאואהוס התל אביביים בשנות השלושים. חוצמזה שמתם לב שמסתובבות כמה מוניות לונדיניות בעיר תל אביב (צבע לבן בניגוד לאדום בלונדון) אומנם המוניות הם מודרניות, הם מאותה חברה שיוצרה את המוניות הלונדונית המוכרות, מדובר באותה צורה של המוניות המסרתיות, רק שמבחינה עיצוב פנים וטכנוליה היא טכנולוגיה עכשווית, (בלונדון הדגם הזה מחליף את המונית המסורתית, אין הבדל בצורה, אולי כמה שיפוצים שמוסיפים ליופיה) אני בעד זה רק מוסיף לעיר, מעניין איך הנוסע/ת המקומיות יקבלו מנית עם אפשרות לשבת התא פנימי סגור בזכוכית, אישית אני רואה בכך יתרון. אז עכשיו אולי תהיה לנו עיר לבנה לפחות מבחינה תחבורתית.
אוטובוסים לבנים
לא יודע למה בדיוק. אגב יש גם כמה מפרקיות לבנות, יכול להיות שבתקופה מאוד קצרה החליטו לצבוע בלבן. אבל אני יודע שרון חולדאי מבקש מדן שהקוים שעוברים ליד הבית שלו יצבעו בלבן אבל הם לא נענו.
 
אוטובוסים לבנים

אוטובוסים לבנים
לא יודע למה בדיוק. אגב יש גם כמה מפרקיות לבנות, יכול להיות שבתקופה מאוד קצרה החליטו לצבוע בלבן. אבל אני יודע שרון חולדאי מבקש מדן שהקוים שעוברים ליד הבית שלו יצבעו בלבן אבל הם לא נענו.
אוטובוסים לבנים
האמת היא שגם אני ראיתי אוטובוסים לבנים (לגמרי), בעיקר מידיבוסים. אבל ביום שישי ראיתי ברח´ בן צבי בת"א, אוטובוס לבן לגמרי, חונה על המדרכה, שהייתה לו לוחית "במבחן" והיה כתוב עליו מאוד בקטן בצבע כחול "קונקס" או "קונקט". האוטובוס היה זהה לאוטובוסים שדן מפעילה (ללא מדרגות). מישהו יודע אולי מה פשר האוטובוס הזה? אולי חברה חדשה? חות מזה, לפני כשנה, נצבע מידיבוס אחד של דן (מהסוג הישן יותר - עם מדרגות) בצבעי כחול ואפור, עם גלים... השילוב היה מאוד יפה ונדמה לי שהיה כתוב באתר שלהם שהוא נצבע ע"י תלמידים לעיצוב באיזשהו בי"ס. ומה רע בשילוב הנוכחי של לבן-כחול ואדום? או אדום ואפור לתיירותי?
 

oren*

New member
שלחתי את הודעתך הראשונה למנהל

שאלתי פעם, אנסה שוב
השבוע ראיתי פעמיים, פעם בר"ח אלנבי קו מס´ 4 של דן שהאוטובוס צבוע כולו לבן, פעם שניה סמוך לתחנת רכבת ההגנה על גשר ההגנה אוטובוס נוסף קו מס´ 15 גם הואצבוע לבן, מישהו/י אולי יושעים אם דן מתכוון לצבוע את כל האוטובוסים במבע לבן, בעיני זה מוצא חן העיר נקראת "העיר הלבנה" על שם צבם של מיבני הבאואהוס התל אביביים בשנות השלושים. חוצמזה שמתם לב שמסתובבות כמה מוניות לונדיניות בעיר תל אביב (צבע לבן בניגוד לאדום בלונדון) אומנם המוניות הם מודרניות, הם מאותה חברה שיוצרה את המוניות הלונדונית המוכרות, מדובר באותה צורה של המוניות המסרתיות, רק שמבחינה עיצוב פנים וטכנוליה היא טכנולוגיה עכשווית, (בלונדון הדגם הזה מחליף את המונית המסורתית, אין הבדל בצורה, אולי כמה שיפוצים שמוסיפים ליופיה) אני בעד זה רק מוסיף לעיר, מעניין איך הנוסע/ת המקומיות יקבלו מנית עם אפשרות לשבת התא פנימי סגור בזכוכית, אישית אני רואה בכך יתרון. אז עכשיו אולי תהיה לנו עיר לבנה לפחות מבחינה תחבורתית.
שלחתי את הודעתך הראשונה למנהל
השיווק של דן, והתשובה שקיבלתי היא שבימים אלה מגישים סקיצות לצביעה מחודשת של חלק מהאוטובוסים של דן, והאוטובוס הלבן שראית הוא אחד מהאוטובוסים שמחכים לצביעה. למיטב זכרוני המוניות הלונדוניות שהביאו לישראל הן בצבע שחור (כך לפחות היה כשהציגו אותן בחדשות), מסכים איתך לגבי המראה הנוסטלגי שלהן ויתרון נוסף הוא שהן מותאמת לנכים.
 

K85

New member
המוניות לבנות

שלחתי את הודעתך הראשונה למנהל
השיווק של דן, והתשובה שקיבלתי היא שבימים אלה מגישים סקיצות לצביעה מחודשת של חלק מהאוטובוסים של דן, והאוטובוס הלבן שראית הוא אחד מהאוטובוסים שמחכים לצביעה. למיטב זכרוני המוניות הלונדוניות שהביאו לישראל הן בצבע שחור (כך לפחות היה כשהציגו אותן בחדשות), מסכים איתך לגבי המראה הנוסטלגי שלהן ויתרון נוסף הוא שהן מותאמת לנכים.
המוניות לבנות
המוניות הלונדוניות המקוריות הן בצבע שחור אך אלו שהגיעו לארץ נצבעו בלבן. החל משנת 1992 קיים חוק שלפיו כל המוניות בארץ צריכות להיות בצבע לבן.
 
מוניות לונדוניות תוכננו בזמנן

המוניות לבנות
המוניות הלונדוניות המקוריות הן בצבע שחור אך אלו שהגיעו לארץ נצבעו בלבן. החל משנת 1992 קיים חוק שלפיו כל המוניות בארץ צריכות להיות בצבע לבן.
מוניות לונדוניות תוכננו בזמנן
עם גובה פנימי כזה שיאפשר לגברים החובשים כובעי "צילינדר" להכנס ולשבת בהן בלי להסיר את הכובע. עוד תכונה: הגה בעל רדיוס סיבוב קטן המאפשר פניית פרסה (U-TURN) ברחובות צרים מאוד. התאים הנפרדים לנהג ולנוסעים מאפשרים בטחון לנהג מפני נוסעים בעייתיים, וגם נותנים לנוסעים פרטיות. למעשה, כמה מרעיונות אלה הגיעו בירושה מדגמי הכרכרות הסגורות הגבוהות שנמשכו בעבר ע"י סוסים (HACKNEY, HANDSOME CABS - ע"ע שרלוק הולמס ודיקנס).
 

four seasons

New member
תודה.....

שלחתי את הודעתך הראשונה למנהל
השיווק של דן, והתשובה שקיבלתי היא שבימים אלה מגישים סקיצות לצביעה מחודשת של חלק מהאוטובוסים של דן, והאוטובוס הלבן שראית הוא אחד מהאוטובוסים שמחכים לצביעה. למיטב זכרוני המוניות הלונדוניות שהביאו לישראל הן בצבע שחור (כך לפחות היה כשהציגו אותן בחדשות), מסכים איתך לגבי המראה הנוסטלגי שלהן ויתרון נוסף הוא שהן מותאמת לנכים.
תודה.....
האם ידוע לך כמה מוניות לונדוניות יש בארץ וכמה בתל אביב?, בכלל בתחום המוניות מעבר למוניות הלונדוניות יש את הנסיון לישם בקטן את צורת הפירסום על הגג של המוניות, רעיון שלא אהוב עלי, תל אביב היא בעלת אופי אירופי מאמריקאי למרות שנקלטו בה כמה דברים אמריקאים, מיותר לציין שאני בעד שכל המוניות יהיו מהסוג הלונדוני, זה יכול להוסיף לעיר. אגב זה גם טיבעי לפני קום המדינה נסעו בתל אביב מוניות לונדוניות ואוטובוסים בריטיים קומותיים (אין לי סורק, אבל יש לי תמונה של אוטובוס קומותיים שנוסע בתל אביב, אם הייתי צריך להחליט בין אוטובוס קומותיים למפרקי ללא ספק הייתי אומר קומותיים), אגב שקראתי אני חושב שציץ רצה באחת הקדנציות המוקדמות שלו להביא אוטובוסים קומותיים לתל אביב.
 

יהוושע

New member
לא יודע לגבי מוניות לונדוניות ,עכ"פ

תודה.....
האם ידוע לך כמה מוניות לונדוניות יש בארץ וכמה בתל אביב?, בכלל בתחום המוניות מעבר למוניות הלונדוניות יש את הנסיון לישם בקטן את צורת הפירסום על הגג של המוניות, רעיון שלא אהוב עלי, תל אביב היא בעלת אופי אירופי מאמריקאי למרות שנקלטו בה כמה דברים אמריקאים, מיותר לציין שאני בעד שכל המוניות יהיו מהסוג הלונדוני, זה יכול להוסיף לעיר. אגב זה גם טיבעי לפני קום המדינה נסעו בתל אביב מוניות לונדוניות ואוטובוסים בריטיים קומותיים (אין לי סורק, אבל יש לי תמונה של אוטובוס קומותיים שנוסע בתל אביב, אם הייתי צריך להחליט בין אוטובוס קומותיים למפרקי ללא ספק הייתי אומר קומותיים), אגב שקראתי אני חושב שציץ רצה באחת הקדנציות המוקדמות שלו להביא אוטובוסים קומותיים לתל אביב.
לא יודע לגבי מוניות לונדוניות ,עכ"פ
אוטובוס הקומותיים ( נדמה לי שהיה רק אחד , או כמה בודדים ) נסע בקו 4 .
 

four seasons

New member
אתה מדבר על הצהובים

לא יודע לגבי מוניות לונדוניות ,עכ"פ
אוטובוס הקומותיים ( נדמה לי שהיה רק אחד , או כמה בודדים ) נסע בקו 4 .
אתה מדבר על הצהובים
באיזה שנה זה היה בקו 4, אני קראתי שנסעו כמה זמן בתל אביב, זה היה לאחר קום המדינה, אבל אין לי פרטים מדוייקים, אני מדבר על לפני קום המדינה בתקופת השלטון הבריטי, אין לי מושג אם הם נסעו גם לאחר קום המדינה והם היו שונים מאוטובוסים שמוכרים בלונדון. הם היו יותר קטנים, בכל אופן אוטובוס קומותיים מתאים לתל אביב יותר מהמפרקיים המיטרדיים והרעשניים.
 

יהוושע

New member
אני מדבר על ל פ נ י קום המדינה .

אתה מדבר על הצהובים
באיזה שנה זה היה בקו 4, אני קראתי שנסעו כמה זמן בתל אביב, זה היה לאחר קום המדינה, אבל אין לי פרטים מדוייקים, אני מדבר על לפני קום המדינה בתקופת השלטון הבריטי, אין לי מושג אם הם נסעו גם לאחר קום המדינה והם היו שונים מאוטובוסים שמוכרים בלונדון. הם היו יותר קטנים, בכל אופן אוטובוס קומותיים מתאים לתל אביב יותר מהמפרקיים המיטרדיים והרעשניים.
אני מדבר על ל פ נ י קום המדינה .
לאחר קום המדינה לא היו למיטב ידיעתי אוטובוסי קומותיים בת"א . אוטובוס/סי הקומותיים שפעל/ו בת"א ל פ נ י קום המדינה ואשר איני יודע מה היה צבעו/ם , נסע/ו בקו 4 . אגב , בלונדון עצמה מתנהל עכשיו מאבק על האוטובוסים הללו . העירייה רוצה להכניס לעיר אוטובוסים רגילים , כנראה הגיעו שם למסקנה שיעילות אוטובוסי הקומותיים מוטלת בספק . ארגוני הירוקים ושימור הסביבה מתנגדים למגמה הזו בטענם שהאוטובוסים הם חלק מצביונה ומאפייניה של לונדון . (צודקים ) ייתכן שאוטובוסי הקומותיים הישנים ישומרו וישמשו לסיורי תיירים - כך לפי גורמים בעיריית לונדון .
 

oren*

New member
גם בניו יורק יש לא מעט אוטובוסי

אני מדבר על ל פ נ י קום המדינה .
לאחר קום המדינה לא היו למיטב ידיעתי אוטובוסי קומותיים בת"א . אוטובוס/סי הקומותיים שפעל/ו בת"א ל פ נ י קום המדינה ואשר איני יודע מה היה צבעו/ם , נסע/ו בקו 4 . אגב , בלונדון עצמה מתנהל עכשיו מאבק על האוטובוסים הללו . העירייה רוצה להכניס לעיר אוטובוסים רגילים , כנראה הגיעו שם למסקנה שיעילות אוטובוסי הקומותיים מוטלת בספק . ארגוני הירוקים ושימור הסביבה מתנגדים למגמה הזו בטענם שהאוטובוסים הם חלק מצביונה ומאפייניה של לונדון . (צודקים ) ייתכן שאוטובוסי הקומותיים הישנים ישומרו וישמשו לסיורי תיירים - כך לפי גורמים בעיריית לונדון .
גם בניו יורק יש לא מעט אוטובוסי
קומותיים לסיורי תיירים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה