שאלללללה לה לה לה!!!

מצב
הנושא נעול.

XUZ ME

New member
שאלללללה לה לה לה!!!../images/Emo24.gif

שאלללללה לה לה לה!!!

למה משמשים המספרים בתוך המשולשים שנמצאים אל רמזורי הרכבת
 
מספרים מעל סימנורים

שאלללללה לה לה לה!!!

למה משמשים המספרים בתוך המשולשים שנמצאים אל רמזורי הרכבת
מספרים מעל סימנורים
רמזורי הרכבת מכונים ´סימנורים´ והמספרים על השלטים שמעליהם מסמלים הגבלות מהירות קבועות מיד אחרי הסימנור שנובעות מעיקולים חדים במסילה (בד"כ מסילה המתפצלת מהמסילה הראשית - ובמקרה זה ההגבלה בתוקף רק כאשר הנסיעה היא לכיוון ההתפצלות, או בכיוון ההפוך - מסילה שמשתלבת לתוך הקו הראשי). המהירות המותרת היא הספרה שבשלט כפול 10 בקמ"ש. לעיתים יש במקום שלט משולש קופסה גדולה ובה מנורות שניתן להאיר אותן בצורת הספרות השונות. קופסה זו, המכונה ´סימנור כיוון´, היא סוגייה הרבה יותר מעניינת. לפי חומר רשמי של הרכבת, מטרתה היא מתן אינדיקציה לנהג אודות מספר הקו אליו הוא עתיד להכנס, אולם על-פי הנסיון בשטח, אני נתון תחת הרושם הבלתי מרפה שלמעשה משתמשים בזה כגרסא משוכללת של השלטים המשולשים, כלומר כשלטי הגבלת מהירות דינמיים, שמשנים את חיווים בהתאם למצב המסילות. אם למישהו יש נתונים נוספים בעניין, אשמח לשמוע.
 

Y.G.J

New member
לא זכור לי בקשר לסימנור כיוון

מספרים מעל סימנורים
רמזורי הרכבת מכונים ´סימנורים´ והמספרים על השלטים שמעליהם מסמלים הגבלות מהירות קבועות מיד אחרי הסימנור שנובעות מעיקולים חדים במסילה (בד"כ מסילה המתפצלת מהמסילה הראשית - ובמקרה זה ההגבלה בתוקף רק כאשר הנסיעה היא לכיוון ההתפצלות, או בכיוון ההפוך - מסילה שמשתלבת לתוך הקו הראשי). המהירות המותרת היא הספרה שבשלט כפול 10 בקמ"ש. לעיתים יש במקום שלט משולש קופסה גדולה ובה מנורות שניתן להאיר אותן בצורת הספרות השונות. קופסה זו, המכונה ´סימנור כיוון´, היא סוגייה הרבה יותר מעניינת. לפי חומר רשמי של הרכבת, מטרתה היא מתן אינדיקציה לנהג אודות מספר הקו אליו הוא עתיד להכנס, אולם על-פי הנסיון בשטח, אני נתון תחת הרושם הבלתי מרפה שלמעשה משתמשים בזה כגרסא משוכללת של השלטים המשולשים, כלומר כשלטי הגבלת מהירות דינמיים, שמשנים את חיווים בהתאם למצב המסילות. אם למישהו יש נתונים נוספים בעניין, אשמח לשמוע.
לא זכור לי בקשר לסימנור כיוון
אבל אם אתה אומר אתה בטח יודע/זוכר יותר טוב ממני מה שלא יהיה אני חושב שלא יהיה דבר כזה הגבלת מהירות דינאמית מישום שההגבלות הן קבועות משום שזמני הרכבות קבועות וגם אם יש בעית זמים כלשהי יוצרים קשר רדיו עם כל הנהגים במירס על מצב אירוע ומודיעים מה יש ומה לעשות אם להאיט לעצור להמשיך בנסיעה רגילה וכו´
 
הגבלות מהירות משתנות

לא זכור לי בקשר לסימנור כיוון
אבל אם אתה אומר אתה בטח יודע/זוכר יותר טוב ממני מה שלא יהיה אני חושב שלא יהיה דבר כזה הגבלת מהירות דינאמית מישום שההגבלות הן קבועות משום שזמני הרכבות קבועות וגם אם יש בעית זמים כלשהי יוצרים קשר רדיו עם כל הנהגים במירס על מצב אירוע ומודיעים מה יש ומה לעשות אם להאיט לעצור להמשיך בנסיעה רגילה וכו´
הגבלות מהירות משתנות
כמו שהסברתי, כאשר רכבת מגיעה למסוט (התפצלות המסילה) מהכיוון של המסילה הבודדת, ישנן שתי אפשרויות לגבי הנתיב שלה בהמשך הנסיעה - אחת היא בד"כ של המשך נסיעה על קו ישר, כלומר ללא הגבלת מהירות (בד"כ), ואילו השנייה היא על עקומה (סיבוב), לעיתים חדה, שדורשת בד"כ האטה, לפעמים משמעותית. במידה ואחרי המסוט הראשון יש עוד כמה, הרי שיש יותר משתי אפשרויות של תנוחות מסילה, וייתכן שלכל אחת תידרש הגבלת מהירות אחרת. מכיוון שתכנון לוח הזמנים מתחשב בכל תנאי המסילה והשימוש בה, הרי שאין בכך בעיה. הבעיה מתחילה כשמתחילים להשתמש בהגבלות מהירות זמניות, שמסומנות בד"כ ע"י שלטים בצידי המסילה. אני לא מדבר על הגבלת מהירות באיזור בו יש פיתולים חדים בתוואי, שהרי אלו קבועות, אלא על נקודות בהן מצבה התחזוקתי של המסילה מתדרדר לפתע (שטפונות וכיו"ב) או אזורים בהם נעשתה לא מזמן תחזוקה של המסילה, לאחריה יש לאפשר למסילה תקופת ´התאקלמות´ לפני מתן אפשרות לנסיעה במהירות המירבית המותרת. אלו הן מסוג הבעיות שדופקות לוחות זמנים. ודבר אחרון - המירס הוא המצאה חדשה יחסית. בשנות ה-50 בכלל לא היו כלל מכשירי קשר בקטרים.
 

Y.G.J

New member
המירס נכנס לרכבת לפני

הגבלות מהירות משתנות
כמו שהסברתי, כאשר רכבת מגיעה למסוט (התפצלות המסילה) מהכיוון של המסילה הבודדת, ישנן שתי אפשרויות לגבי הנתיב שלה בהמשך הנסיעה - אחת היא בד"כ של המשך נסיעה על קו ישר, כלומר ללא הגבלת מהירות (בד"כ), ואילו השנייה היא על עקומה (סיבוב), לעיתים חדה, שדורשת בד"כ האטה, לפעמים משמעותית. במידה ואחרי המסוט הראשון יש עוד כמה, הרי שיש יותר משתי אפשרויות של תנוחות מסילה, וייתכן שלכל אחת תידרש הגבלת מהירות אחרת. מכיוון שתכנון לוח הזמנים מתחשב בכל תנאי המסילה והשימוש בה, הרי שאין בכך בעיה. הבעיה מתחילה כשמתחילים להשתמש בהגבלות מהירות זמניות, שמסומנות בד"כ ע"י שלטים בצידי המסילה. אני לא מדבר על הגבלת מהירות באיזור בו יש פיתולים חדים בתוואי, שהרי אלו קבועות, אלא על נקודות בהן מצבה התחזוקתי של המסילה מתדרדר לפתע (שטפונות וכיו"ב) או אזורים בהם נעשתה לא מזמן תחזוקה של המסילה, לאחריה יש לאפשר למסילה תקופת ´התאקלמות´ לפני מתן אפשרות לנסיעה במהירות המירבית המותרת. אלו הן מסוג הבעיות שדופקות לוחות זמנים. ודבר אחרון - המירס הוא המצאה חדשה יחסית. בשנות ה-50 בכלל לא היו כלל מכשירי קשר בקטרים.
המירס נכנס לרכבת לפני
5 שנים?! אם אני לא טועה ולפני זה היה ועדיין יש מכשירי קשר של Motorola על כל גדליהם
יש אחד ברכבת שאני אוהב במיוחד
קטן כזה מתוק (ווקי טוקי מזה חמוד)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה