שאלות:

מצב
הנושא נעול.

55מוטי

New member
תשובות:

שאלות:
1. האם יש סיבה מיוחדת, בגינה נוטים חלק מנהגי "דן" להפעיל את שילוט הקו באוטובוסים בצורה מוזרה - 5_5 ולא 55_ למשל (באגד לא נתקלתי בזה מעולם)? 2. מישהו מוכן לעזור לי עם הסברים למושגים "טור" ו-"חצי-טור" ?
תשובות:
אין שום סיבה וגם באגד יש נהגים שנוהגים כך. למה? ככה. למרות שככה זה לא תשובה ולמרות שגם אני אישית מעדיף את הצורה הנכונה. ולגבי הנושא השני קיבלת כבר תשובה.
 

scooby5

Member
באמת שבאגד לא נתקלתי בזה,

תשובות:
אין שום סיבה וגם באגד יש נהגים שנוהגים כך. למה? ככה. למרות שככה זה לא תשובה ולמרות שגם אני אישית מעדיף את הצורה הנכונה. ולגבי הנושא השני קיבלת כבר תשובה.
באמת שבאגד לא נתקלתי בזה,
וזו בהחלט תופעה מוזרה. מה שעוד תמוה בעיני, היא העובדה שלא כל נהגי הניד'ים של אגד ושל המארסים החדשים, משתמשים בפתרון המעולה (!!) של תצוגת יעד האוטובוס. האם לזה יש הסבר? תודה לכולם.
 

55מוטי

New member
נתקלתי גם נתקלתי

באמת שבאגד לא נתקלתי בזה,
וזו בהחלט תופעה מוזרה. מה שעוד תמוה בעיני, היא העובדה שלא כל נהגי הניד'ים של אגד ושל המארסים החדשים, משתמשים בפתרון המעולה (!!) של תצוגת יעד האוטובוס. האם לזה יש הסבר? תודה לכולם.
נתקלתי גם נתקלתי
ובקשר לתצוגה של יעד האוטובוס יש נהגים עצלנים ולכן הם לא משתמשים בזה או שלא מחליפים צד בחצי הטור וככה אפשר לראות אוטובוס למשל עם שילוט פתח תקוה כשהוא בכלל בצד השני לתל אביב. כל זה עצלנות של נהגים. בזמני לפחות השיכלולים האלה לא היו אז לא היינו עצלנים.
 

scooby5

Member
פעם היו ניירות / גלגלות

נתקלתי גם נתקלתי
ובקשר לתצוגה של יעד האוטובוס יש נהגים עצלנים ולכן הם לא משתמשים בזה או שלא מחליפים צד בחצי הטור וככה אפשר לראות אוטובוס למשל עם שילוט פתח תקוה כשהוא בכלל בצד השני לתל אביב. כל זה עצלנות של נהגים. בזמני לפחות השיכלולים האלה לא היו אז לא היינו עצלנים.
פעם היו ניירות / גלגלות
והכל היה יותר פשוט. חבל שלא הולכים עם הקידמה. לטעמי, זו תצוגת שילוט הקו הברורה ביותר שיש לאוטובוסים (מלבד ה-LCD) מאז השילוט של הקומותים.
 

55מוטי

New member
לדעתי דווקא המספרים בגלגלות

פעם היו ניירות / גלגלות
והכל היה יותר פשוט. חבל שלא הולכים עם הקידמה. לטעמי, זו תצוגת שילוט הקו הברורה ביותר שיש לאוטובוסים (מלבד ה-LCD) מאז השילוט של הקומותים.
לדעתי דווקא המספרים בגלגלות
נראו למרחוק הרבה יותר טוב. מה שכן המספרים החדשים באדום בהחלט בולטים אבל יש כל מיני שיטות במספרים הדיגיטליים האלה ובחלק מהן יש ממש בעיות וכל פעם שהאוטובוס קופץ המספרים נהיים כמו 888 כי ככה זה היה בנוי בזמנו ועדיין בנוי בכמה אוטובוסים.
 

scooby5

Member
אדום לא טוב, במיוחד

לדעתי דווקא המספרים בגלגלות
נראו למרחוק הרבה יותר טוב. מה שכן המספרים החדשים באדום בהחלט בולטים אבל יש כל מיני שיטות במספרים הדיגיטליים האלה ובחלק מהן יש ממש בעיות וכל פעם שהאוטובוס קופץ המספרים נהיים כמו 888 כי ככה זה היה בנוי בזמנו ועדיין בנוי בכמה אוטובוסים.
אדום לא טוב, במיוחד
כשהאוטובוס נוסע מול השמש, וכך גם לגבי הכתומים. התכוונתי ללוחות המגנטיים באגד, ולצגי ה-LCD בדן.
 

אוהד11

New member
לדעתי את הספרות האדומות והירוקות

אדום לא טוב, במיוחד
כשהאוטובוס נוסע מול השמש, וכך גם לגבי הכתומים. התכוונתי ללוחות המגנטיים באגד, ולצגי ה-LCD בדן.
לדעתי את הספרות האדומות והירוקות
לא רואים היטב, ביחוד כאשר זוית השמש והאור מסנוורות.
 

846

Active member
אני יכול לתת לדוגמא את עצמי: עבדתי

נתקלתי גם נתקלתי
ובקשר לתצוגה של יעד האוטובוס יש נהגים עצלנים ולכן הם לא משתמשים בזה או שלא מחליפים צד בחצי הטור וככה אפשר לראות אוטובוס למשל עם שילוט פתח תקוה כשהוא בכלל בצד השני לתל אביב. כל זה עצלנות של נהגים. בזמני לפחות השיכלולים האלה לא היו אז לא היינו עצלנים.
אני יכול לתת לדוגמא את עצמי: עבדתי
על וולבו B12B עם השילוט החדש ואחרי כחצי שעה, החלפתי את המק"ט למק"ט הכללי שכלל רק את מס' הקו ולא את היעד, והסיבה: לא עצלנות! פשוט קיבלתי כאב ראש מהרישרושים החוזרים ונישנים, זה פשוט היה מעצבן, בנוסף גם נוסעת שאלה מה זה הרעש המעצבן, ומאחר והיא היתה אחרי משמרת לילה בנתב"ג, התחשבתח בה והפסקתי את הרישרושים...... אני יודע שבנמוכי ריצפה הבעיה כמעט ולא קיימת כי השילוט סגור בתא משלו.
 

scooby5

Member
וזה אומר דרשני,

אני יכול לתת לדוגמא את עצמי: עבדתי
על וולבו B12B עם השילוט החדש ואחרי כחצי שעה, החלפתי את המק"ט למק"ט הכללי שכלל רק את מס' הקו ולא את היעד, והסיבה: לא עצלנות! פשוט קיבלתי כאב ראש מהרישרושים החוזרים ונישנים, זה פשוט היה מעצבן, בנוסף גם נוסעת שאלה מה זה הרעש המעצבן, ומאחר והיא היתה אחרי משמרת לילה בנתב"ג, התחשבתח בה והפסקתי את הרישרושים...... אני יודע שבנמוכי ריצפה הבעיה כמעט ולא קיימת כי השילוט סגור בתא משלו.
וזה אומר דרשני,
אולי באגד צריכים לשקול מעבר ל- LCD, למרות שזה יקר יותר, אני מניח.
 

mister K

New member
שילוט המגנטים במארסים החדשים

באמת שבאגד לא נתקלתי בזה,
וזו בהחלט תופעה מוזרה. מה שעוד תמוה בעיני, היא העובדה שלא כל נהגי הניד'ים של אגד ושל המארסים החדשים, משתמשים בפתרון המעולה (!!) של תצוגת יעד האוטובוס. האם לזה יש הסבר? תודה לכולם.
שילוט המגנטים במארסים החדשים
פשוט משגע את הנהגים. כשהשילוט מתחלף הוא עושה רעש מעצבן ששומעים אפילו בחלק האחורי של האוטובוס. בנידרפלורים הבעיה הזאת לא קיימת מכיוון שהשילוט מכוסה ולא שומעים את הרעש. בכל מקרה, שילוט LCD יכול לפתור את הבעיה הזאת.
 

scooby5

Member
הוא גם ברור בהרבה,

שילוט המגנטים במארסים החדשים
פשוט משגע את הנהגים. כשהשילוט מתחלף הוא עושה רעש מעצבן ששומעים אפילו בחלק האחורי של האוטובוס. בנידרפלורים הבעיה הזאת לא קיימת מכיוון שהשילוט מכוסה ולא שומעים את הרעש. בכל מקרה, שילוט LCD יכול לפתור את הבעיה הזאת.
הוא גם ברור בהרבה,
ולפי מה שהבנתי כאן בעבר, מג'קי אם אינני טועה, הוא לא מועד לתקלות כמו המגנטים, מכיוון שמדובר במסך מחשב, ולא בלוחיות מתחלפות. אני מאמין שקצת מוסיקה לנהגים, גם תרגיע אותם ואת הנוסעים (תוחזר המוסיקה גם לאוטובוסים) וגם תמנע מהם את הרחש הטורדני. אני זוכר את זה מנסיעה שנסעתי במארס של כרמיאל (שגם כך היה מעצבן לנסוע עם ה- I-SHIFT המעפן הזה).
 

846

Active member
דווקא באוטובוסים החדשים יש רדיו

הוא גם ברור בהרבה,
ולפי מה שהבנתי כאן בעבר, מג'קי אם אינני טועה, הוא לא מועד לתקלות כמו המגנטים, מכיוון שמדובר במסך מחשב, ולא בלוחיות מתחלפות. אני מאמין שקצת מוסיקה לנהגים, גם תרגיע אותם ואת הנוסעים (תוחזר המוסיקה גם לאוטובוסים) וגם תמנע מהם את הרחש הטורדני. אני זוכר את זה מנסיעה שנסעתי במארס של כרמיאל (שגם כך היה מעצבן לנסוע עם ה- I-SHIFT המעפן הזה).
דווקא באוטובוסים החדשים יש רדיו
דיסק לנהג.
 

scooby5

Member
אכן, הוא נראה משוכלל וטוב שכך,

דווקא באוטובוסים החדשים יש רדיו
דיסק לנהג.
אכן, הוא נראה משוכלל וטוב שכך,
הנקודה שלי היא הנעמת הנסיעה גם לנוסעים. אני לא מסוגל (!!!) לנהוג בלי שתהיה מוסיקה ברקע (והדגש הוא על מוסיקה, ברברת ברדיו מעצבנת לא פחות מאשר שקט).
 

846

Active member
לגבי התוכן של הרדיו, אי אפשר לרצות

אכן, הוא נראה משוכלל וטוב שכך,
הנקודה שלי היא הנעמת הנסיעה גם לנוסעים. אני לא מסוגל (!!!) לנהוג בלי שתהיה מוסיקה ברקע (והדגש הוא על מוסיקה, ברברת ברדיו מעצבנת לא פחות מאשר שקט).
לגבי התוכן של הרדיו, אי אפשר לרצות
את כולם. הסיבה שניתקו את הרמקולים לנוסעים היתה דרישה מופרזת של תמלוגים מצד אקו"ם, עד לאותו זמן אגד שילמה כמה מאות אלפי ש"ח לתקופה עד שאקו"ם הגדילה את הסכום לכמה מיליונים!!!!
 

scooby5

Member
אני יודע.

לגבי התוכן של הרדיו, אי אפשר לרצות
את כולם. הסיבה שניתקו את הרמקולים לנוסעים היתה דרישה מופרזת של תמלוגים מצד אקו"ם, עד לאותו זמן אגד שילמה כמה מאות אלפי ש"ח לתקופה עד שאקו"ם הגדילה את הסכום לכמה מיליונים!!!!
אני יודע.
זה בהחלט לא מוצדק, ואני יכול רק להצר על כך. לא מאגד תבוא הישועה לאקו'ם. לא רק שהם לא הרוויחו יותר, הם פשוט הפסידו. גם כסף וגם חשיפה. מעבר לזה ברור שאי-אפשר לרצות את כולם, אבל מוסיקה בעוצמה סבירה, ונעימה לאוזן, בדרך-כלל תהיה מוסכמת על רב הנוסעים. אבל רק בדרך-כלל.
 

mister K

New member
נסעתי במארס הזה בשבוע שעבר

הוא גם ברור בהרבה,
ולפי מה שהבנתי כאן בעבר, מג'קי אם אינני טועה, הוא לא מועד לתקלות כמו המגנטים, מכיוון שמדובר במסך מחשב, ולא בלוחיות מתחלפות. אני מאמין שקצת מוסיקה לנהגים, גם תרגיע אותם ואת הנוסעים (תוחזר המוסיקה גם לאוטובוסים) וגם תמנע מהם את הרחש הטורדני. אני זוכר את זה מנסיעה שנסעתי במארס של כרמיאל (שגם כך היה מעצבן לנסוע עם ה- I-SHIFT המעפן הזה).
נסעתי במארס הזה בשבוע שעבר
בקו 848 לתל אביב (יוצא קבוע בימי ראשון בשעה 7:45) ישבתי מאחורה ושמעתי עד לשם את הרעש של השילוט המתחלף. כשהגענו לתל אביב והאוטובוס התרוקן הלכתי לנהג ושאלתי אותו אם הרעש לא משגע אותו, הוא ענה שבהתחלה זה היה קצת מעצבן אבל עם הזמן מתרגלים. בכל אופן, אני מכיר הרבה נהגים אחרים של אגד שפשוט משתגעים מהרעש הזה. מספר ה-B12B עם ה-I SHIFT של אגד כרמיאל הוא 88-108-01 והוא די מושקע ושמור הודות לנהג הקבוע שלו, דניאל רביב.
 

scooby5

Member
נסעתי עם האוטובוס בקו 261

נסעתי במארס הזה בשבוע שעבר
בקו 848 לתל אביב (יוצא קבוע בימי ראשון בשעה 7:45) ישבתי מאחורה ושמעתי עד לשם את הרעש של השילוט המתחלף. כשהגענו לתל אביב והאוטובוס התרוקן הלכתי לנהג ושאלתי אותו אם הרעש לא משגע אותו, הוא ענה שבהתחלה זה היה קצת מעצבן אבל עם הזמן מתרגלים. בכל אופן, אני מכיר הרבה נהגים אחרים של אגד שפשוט משתגעים מהרעש הזה. מספר ה-B12B עם ה-I SHIFT של אגד כרמיאל הוא 88-108-01 והוא די מושקע ושמור הודות לנהג הקבוע שלו, דניאל רביב.
נסעתי עם האוטובוס בקו 261
בקריות, והתאוצה הכבדה שלו, מעיקה על הנוסעים. הוא מגיב כמעט כמו רכב בעל גיר ידני. מזכיר התנהגות של משאית, ואת זה לא מצפים באוטובוס שעובד בקטעים עירוניים.
 

Image of me

New member
גם אני לא נתקלתי בזה באגד

באמת שבאגד לא נתקלתי בזה,
וזו בהחלט תופעה מוזרה. מה שעוד תמוה בעיני, היא העובדה שלא כל נהגי הניד'ים של אגד ושל המארסים החדשים, משתמשים בפתרון המעולה (!!) של תצוגת יעד האוטובוס. האם לזה יש הסבר? תודה לכולם.
גם אני לא נתקלתי בזה באגד
ואני גר בנשר ונוסע כל יום לחיפה וחזרה כבר שנים, אז ברוך השם יצא לי לראות הרבה אוטובוסים. בכל השנים האלה אולי פעם או פעמיים נהג שם מספר עם רווח באמצע. בדן זאת תופעה קבועה, וכל פעם שאני בתל אביב אני רואה המון מספרים עם רווח באמצע.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה