שאלות:

מצב
הנושא נעול.

scooby5

Member
שאלות:

שאלות:
1. האם יש סיבה מיוחדת, בגינה נוטים חלק מנהגי "דן" להפעיל את שילוט הקו באוטובוסים בצורה מוזרה - 5_5 ולא 55_ למשל (באגד לא נתקלתי בזה מעולם)? 2. מישהו מוכן לעזור לי עם הסברים למושגים "טור" ו-"חצי-טור" ?
 

אורי404

New member
טור-הלוך ושוב. חצי טור-כיוון אחד.

שאלות:
1. האם יש סיבה מיוחדת, בגינה נוטים חלק מנהגי "דן" להפעיל את שילוט הקו באוטובוסים בצורה מוזרה - 5_5 ולא 55_ למשל (באגד לא נתקלתי בזה מעולם)? 2. מישהו מוכן לעזור לי עם הסברים למושגים "טור" ו-"חצי-טור" ?
טור-הלוך ושוב. חצי טור-כיוון אחד.
 

55מוטי

New member
למה ריק?

תודה, זה מאשש את מחשבתי,
אבל - לא חבל על הנסיעה חזרה עם אוטובוס ריק?
למה ריק?
חצי טור זה בדיוק חצי מטור שלם. למה לנסוע ריק? לא זאת הכוונה במושג חצי טור. אבל לעומת זאת בשעות מסויימות אכן יש סידורים שעושים סידור של חצי טור + חוזר ריק כדי לתגבר את הנסיעות בכיוון הלחץ. ואין בכך בזבוז אלא תועלת.
 

scooby5

Member
תן לי להבין...

למה ריק?
חצי טור זה בדיוק חצי מטור שלם. למה לנסוע ריק? לא זאת הכוונה במושג חצי טור. אבל לעומת זאת בשעות מסויימות אכן יש סידורים שעושים סידור של חצי טור + חוזר ריק כדי לתגבר את הנסיעות בכיוון הלחץ. ואין בכך בזבוז אלא תועלת.
תן לי להבין...
אם נהג עושה קו 261 מכרמיאל למרכזית המפרץ, ממשיך בקו 103 לחוף הכרמל, חוזר ב-103 ונוסע לכרמיאל בסופו של יום בקו 261, ניתן לומר כי הוא עשה שני חצאי טורים (261 בכל כיוון) וטור אחד (103 הלוך-חזור)?
 

55מוטי

New member
באגד זה אמנם שונה מאשר בדן

תן לי להבין...
אם נהג עושה קו 261 מכרמיאל למרכזית המפרץ, ממשיך בקו 103 לחוף הכרמל, חוזר ב-103 ונוסע לכרמיאל בסופו של יום בקו 261, ניתן לומר כי הוא עשה שני חצאי טורים (261 בכל כיוון) וטור אחד (103 הלוך-חזור)?
באגד זה אמנם שונה מאשר בדן
אבל גם בדן יש סידורים כאלה שמחליפים קווים ובכל מקרה לפי הדוגמה שנתת מה שהנהג הזה עשה זה טור בקו 103 וטור בקו 261 כי לא היתה לו שום נסיעה ריק לפי הדוגמה וזה שבאמצע היה לו טור בקו אחר לא משנה את העובדה שהוא עשה טור בקו 261 וטור בקו 103. ודרך אגב, היה לי ידיד מאגד לפני הרבה שנים שהיה מחולון והיה מתחיל את יום עבודתו בחצי טור בקו 84 מחולון לתחנה מרכזית ת''א ומשם היה עושה חצי טור 901 לחיפה ובחיפה טור באיזה קו פנימי (לא יודע איזה) וחוזר לתל אביב בקו 901 ומתל אביב עוד חצי טור באיזה קו לבת ים ושם היה מסיים את יום העבודה ככה במשך הרבה שנים.
 

scooby5

Member
עכשיו ירדתי לסוף דעתך.

באגד זה אמנם שונה מאשר בדן
אבל גם בדן יש סידורים כאלה שמחליפים קווים ובכל מקרה לפי הדוגמה שנתת מה שהנהג הזה עשה זה טור בקו 103 וטור בקו 261 כי לא היתה לו שום נסיעה ריק לפי הדוגמה וזה שבאמצע היה לו טור בקו אחר לא משנה את העובדה שהוא עשה טור בקו 261 וטור בקו 103. ודרך אגב, היה לי ידיד מאגד לפני הרבה שנים שהיה מחולון והיה מתחיל את יום עבודתו בחצי טור בקו 84 מחולון לתחנה מרכזית ת''א ומשם היה עושה חצי טור 901 לחיפה ובחיפה טור באיזה קו פנימי (לא יודע איזה) וחוזר לתל אביב בקו 901 ומתל אביב עוד חצי טור באיזה קו לבת ים ושם היה מסיים את יום העבודה ככה במשך הרבה שנים.
עכשיו ירדתי לסוף דעתך.
המושג "סידור קבוע" נפוץ באגד, או שנהגים עובדים על סידורים באופן אקראי?
 

אורי404

New member
גם וגם.

עכשיו ירדתי לסוף דעתך.
המושג "סידור קבוע" נפוץ באגד, או שנהגים עובדים על סידורים באופן אקראי?
גם וגם.
באגד ובדן, ואולי גם בחברות אחרות יש גם סידורים קבועים, וגם לא קבועים. למשל, נהגים, שנועדו "להשלים חורים".
 

mister K

New member
הסידור של 86-977-01 של אגד צפת

באגד זה אמנם שונה מאשר בדן
אבל גם בדן יש סידורים כאלה שמחליפים קווים ובכל מקרה לפי הדוגמה שנתת מה שהנהג הזה עשה זה טור בקו 103 וטור בקו 261 כי לא היתה לו שום נסיעה ריק לפי הדוגמה וזה שבאמצע היה לו טור בקו אחר לא משנה את העובדה שהוא עשה טור בקו 261 וטור בקו 103. ודרך אגב, היה לי ידיד מאגד לפני הרבה שנים שהיה מחולון והיה מתחיל את יום עבודתו בחצי טור בקו 84 מחולון לתחנה מרכזית ת''א ומשם היה עושה חצי טור 901 לחיפה ובחיפה טור באיזה קו פנימי (לא יודע איזה) וחוזר לתל אביב בקו 901 ומתל אביב עוד חצי טור באיזה קו לבת ים ושם היה מסיים את יום העבודה ככה במשך הרבה שנים.
הסידור של 86-977-01 של אגד צפת
הוא חצי טור על קו 846 לתל אביב בבוקר, חצי טור 85 לראשל"צ, חזרה לת"א ריק, טור על קו 96 לאזור הלוך וחזור, וחזרה אחר"צ לצפת בקו 846. את הסידור הזה עושים שלושה נהגים קבועים.
 

אורי404

New member
דרך אגב, קו 901 כבר לא קיים שנים.

באגד זה אמנם שונה מאשר בדן
אבל גם בדן יש סידורים כאלה שמחליפים קווים ובכל מקרה לפי הדוגמה שנתת מה שהנהג הזה עשה זה טור בקו 103 וטור בקו 261 כי לא היתה לו שום נסיעה ריק לפי הדוגמה וזה שבאמצע היה לו טור בקו אחר לא משנה את העובדה שהוא עשה טור בקו 261 וטור בקו 103. ודרך אגב, היה לי ידיד מאגד לפני הרבה שנים שהיה מחולון והיה מתחיל את יום עבודתו בחצי טור בקו 84 מחולון לתחנה מרכזית ת''א ומשם היה עושה חצי טור 901 לחיפה ובחיפה טור באיזה קו פנימי (לא יודע איזה) וחוזר לתל אביב בקו 901 ומתל אביב עוד חצי טור באיזה קו לבת ים ושם היה מסיים את יום העבודה ככה במשך הרבה שנים.
דרך אגב, קו 901 כבר לא קיים שנים.
לפני מספר שנים קו 901 בוטל. קו 910 החל בשנים האחרונות - פחות מעשור. יש לי מפה של אגד מאמצע שנות התשעים, בה קו 910 לא מופיע.
 

scooby5

Member
910 הוא "יצור כלאיים"

דרך אגב, קו 901 כבר לא קיים שנים.
לפני מספר שנים קו 901 בוטל. קו 910 החל בשנים האחרונות - פחות מעשור. יש לי מפה של אגד מאמצע שנות התשעים, בה קו 910 לא מופיע.
910 הוא "יצור כלאיים"
שאיחד שני קווי אקספרס - 980 ממסוף ארלוזרוב לחיפה ובחזרה, ו 901 מתחנה מרכזית חיפה לתל-אביב וחזרה. כמות הנוסעים, כנראה לרכבת יש חלק בכך, בכל אחד מהקווים לא הצדיקה, כנראה, את קיומו באופן עצמאי, ולכן שני הקווים אוחדו תחת 910. סתם השערה.
 

846

Active member
../images/Emo45.gif

910 הוא "יצור כלאיים"
שאיחד שני קווי אקספרס - 980 ממסוף ארלוזרוב לחיפה ובחזרה, ו 901 מתחנה מרכזית חיפה לתל-אביב וחזרה. כמות הנוסעים, כנראה לרכבת יש חלק בכך, בכל אחד מהקווים לא הצדיקה, כנראה, את קיומו באופן עצמאי, ולכן שני הקווים אוחדו תחת 910. סתם השערה.
 

mister K

New member
הכניסה של 910 לתוך המסוף טיפשית

910 הוא "יצור כלאיים"
שאיחד שני קווי אקספרס - 980 ממסוף ארלוזרוב לחיפה ובחזרה, ו 901 מתחנה מרכזית חיפה לתל-אביב וחזרה. כמות הנוסעים, כנראה לרכבת יש חלק בכך, בכל אחד מהקווים לא הצדיקה, כנראה, את קיומו באופן עצמאי, ולכן שני הקווים אוחדו תחת 910. סתם השערה.
הכניסה של 910 לתוך המסוף טיפשית
לא ברור לי מה התועלת בכך אם הקו עוצר ממילא גם בתחנה שבדרך נמיר, הנמצאת במרחק של כ-100 מטר מהתחנה שבמסוף. הכניסה של האוטובוס אל תוך המסוף סתם מעכבת ומיותרת לחלוטין.
 

scooby5

Member
צודק ב- 100%

הכניסה של 910 לתוך המסוף טיפשית
לא ברור לי מה התועלת בכך אם הקו עוצר ממילא גם בתחנה שבדרך נמיר, הנמצאת במרחק של כ-100 מטר מהתחנה שבמסוף. הכניסה של האוטובוס אל תוך המסוף סתם מעכבת ומיותרת לחלוטין.
צודק ב- 100%
זו כנראה עוד סיבה למה אנשים מעדפים כבר את אמצעי התח'צ השני של המסוף, ואין הכוונה למוניות...
 

522 אוקטן

New member
כנ"ל קו 72 של דן

הכניסה של 910 לתוך המסוף טיפשית
לא ברור לי מה התועלת בכך אם הקו עוצר ממילא גם בתחנה שבדרך נמיר, הנמצאת במרחק של כ-100 מטר מהתחנה שבמסוף. הכניסה של האוטובוס אל תוך המסוף סתם מעכבת ומיותרת לחלוטין.
כנ"ל קו 72 של דן
 

אוהד11

New member
הכניסה של 72 היא שמום שהוא מחליף את

כנ"ל קו 72 של דן
הכניסה של 72 היא שמום שהוא מחליף את
קו 12 שתחנת המוצא שלו היתה תחנת הרכבת, והיות שמסלולו של 72 חופף בשעות היום למסלולו של קו 12 ז"ל הרי שנקודת האיסוף נשארה בכניסה לתחנת הרכבת.
 

אוהד11

New member
שמום = משום

הכניסה של 72 היא שמום שהוא מחליף את
קו 12 שתחנת המוצא שלו היתה תחנת הרכבת, והיות שמסלולו של 72 חופף בשעות היום למסלולו של קו 12 ז"ל הרי שנקודת האיסוף נשארה בכניסה לתחנת הרכבת.
שמום = משום
 

522 אוקטן

New member
לא חידשת דבר

הכניסה של 72 היא שמום שהוא מחליף את
קו 12 שתחנת המוצא שלו היתה תחנת הרכבת, והיות שמסלולו של 72 חופף בשעות היום למסלולו של קו 12 ז"ל הרי שנקודת האיסוף נשארה בכניסה לתחנת הרכבת.
לא חידשת דבר
עדיין זו כניסה מיותרת.
 

אורי404

New member
נכון מאוד.

הכניסה של 910 לתוך המסוף טיפשית
לא ברור לי מה התועלת בכך אם הקו עוצר ממילא גם בתחנה שבדרך נמיר, הנמצאת במרחק של כ-100 מטר מהתחנה שבמסוף. הכניסה של האוטובוס אל תוך המסוף סתם מעכבת ומיותרת לחלוטין.
נכון מאוד.
 

mister K

New member
באגד כרמיאל יש הרבה סידורים כאלה

תן לי להבין...
אם נהג עושה קו 261 מכרמיאל למרכזית המפרץ, ממשיך בקו 103 לחוף הכרמל, חוזר ב-103 ונוסע לכרמיאל בסופו של יום בקו 261, ניתן לומר כי הוא עשה שני חצאי טורים (261 בכל כיוון) וטור אחד (103 הלוך-חזור)?
באגד כרמיאל יש הרבה סידורים כאלה
חצי טור לחיפה בבוקר, טור או שניים בתוך חיפה על אחד הקווים שיוצאים מהמפרצית (לרוב 103) וחצי טור חזרה לכרמיאל (262/261 או לדיר חנא בקו 169) אחר הצהריים או בערב.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה