שאלות .

שאלות .

לק"י 1) נטילת ידי'ים של 'אשר יצר' פוטרת את נטילת הידי'ים של הבוקר\צהרים כאשר קמים משינה?(במקרה ואדם נכנס קודם לבית הכסא לפני שנטל ידיו אחר השינה.) 2) ידוע לי שבתפילה אסור,אולם-לקרוא תהילים\ליקוטי תפילות ברגלים יחפות-מותר? 3) אם שתיתי כוס חלב לפני השינה,אמרתי קריאת שמע,ושכחתי לברך 'בורא נפשות',מה עלי'י לעשות (הרי אסור לדבר אחרי קריאת שמע)? חודש טוב ומבורך כל הישועות.
 

Guy3331

New member
תשובות.

1) נטילת ידיים של שחרית קודמת לכל. ולכן קודם הולכים ליטול ללא ברכה, אח"כ מתפנים, נוטלים ידיים להעביר את הטומאה של בית-הכסא, ואז נוטלים ידיים עם ברכה. 2) אם יש הזכרת שם-ה', לא ראוי להזכיר יחפים (ואולי גם אם לא?). 3) תברכי "בורא נפשות" ולאחר-מכן תגידי שוב קריאת-שמע. אם אמרת ברכת "המפיל" עם ברכה, אין לברך שנית. חודש טוב!
 
אמ..עוד 3 שאלות קטנטנות..../images/Emo13.gif

לק"י 1) אחרי שאני מרימה תרנגולות\אפרוחים\ברווזים ושאר חיות טהורות בידי'ים, אין צורך ליטול נכון (כי הן טהורות) ?רק אם למשל נגעתי בכלב שזו חי'ה טמאה,אזי יש צורך ליטול ידי'ים.וכאשר נוטלים במקרה זה(לאחר נגיעה בחי'ה טמאה) - איזו נטילה זו תהי'ה?כמו של הבוקר?לסירוגין? 2) פעם כשהי'יתי קטנה,אמרו לי שאסור אפילו לדבר לשון הרע על חי'ה כלשהיא..למשל "התרנגולת הזו מכוערת"..האם זה נכון,או שמא עבדו עלי'י?.
3)לעיתים רחוקות- מוסיקה לועזית משנות ה50,60 מותר לשמוע ? (גם ככה את רובה אינני מבינה בגלל האנגלית הגרועה שלי.)
 
אממ..עוד שאלה..ששכחתי..../images/Emo9.gif

בס"ד האם המנהג הזה שאומרים לא להניח נעלים הפוכות כלפי מעלה(שהסולי'ה הפוכה כלפי השמים),הוא נכון? מה המקור שלו?
 

asaf2000

New member
תשובה

חיפשתי קצת ב'גוגל'...: זו לא הלכה אלא מנהג חסידות שמופיע בספר חסידים וגם בספר בספרו "הליכות תימן" של המרי"ק זצ"ל. את הטעם למנהג מסביר הרב רצון ערוסי בשו"ת מורשת: "אין משאירים את הנעל הפוכה שזה כאלו זלזול כלפי מעלה מאחר והסוליה של הנעל דורכת בכל מקום, גם בדברים מזוהמים, היו נעלבים אפילו בני אדם, כשאדם הפנה לעברם נעל הפוכה. כל שכן כלפי מעלה, ולא משום שיש כלפי הקב"ה פגיעה בכבודו, אלא שעלינו להיזהר בכבודו, לפחות בכבוד בשר ודם".
 
תשובות

בקשר לחיות יש סיפור יפה פעם הלכו 2 אנשים וראו נבילה אז אחד אמר משהו לשון הרע עליה אז השני אמר לו"מה יפות שיניה" תחשבי כל הבריאה זה של ה' יתברך . בקשר למוזקיה רבנו אמר שנגינה ממנגן רשע מזיקה לעבודת הבורא ממש מרגישים את זה שמנגן שלא שר לשם שמיים...וגם ההפך! לולא רבנו רחת עלינו!
 

asaf2000

New member
תשובה

1. אחרי נגיעה בבעל חיים, צריך ליטול ידיים (3 פעמים לסירוגין, כמו בבוקר), ולא משנה אם זו חיה 'טמאה' או 'טהורה'. 3. לבנות נראה לי שמותר.
 

asaf2000

New member
תשובה

אחרי ששותים או אוכלים מאכלים שברכתם "שהכל נהיה דברו", או פירות (שלא משבעת המינים) וירקות או אורז, בשיעור של "כזית".
 

asaf2000

New member
תשובה

"ברוך אתה אדוני אלוהינו מלך העולם בורא נפשות רבות וחסרונן על כל מה שבראת להחיות בהם נפש כל חי ברוך חי העולמים" גם אחרי בשר מברכים "בורא נפשות". שבעת המינים: חיטה, שעורה, גפן, תאנה, רימון, זית, תמר.
 
למעלה