שאלות

the z girl

New member
שאלות

בזמן האחרון אני מתעניינת בלימודים באוניברסיטה הפתוחה ואני לוקחת את זה כאופציה. התחלתי לקרוא ולהתעניין (באינטרנט בעיקר) על האופן בו לומדים ואם זה בכלל אפשרי בשבילי. בתור אנשים שיותר מבינים, האם אני בתור תלמידת יא' (שנה הבאה..), לא מחוננת אולי טיפה מעל הממוצע, אוכל להסתדר גם עם הבצפר, האו"פ והחיים (לא מוותרת!)? רוב הדוגמאות שקראתי בפורום ובאינטרנט הן של אנשים מחוננים ששיעמם להם בבצפר. לי לא משעמם, קל אבל לא משעמם. (אותי לא משעממים בקלות!
) האם אתם חושבים שאני אסתדר מבחינת עומס? האם הרמה של החומר הלימודי תהיה קשה בשבילי? תודה מראש,
עפר נ.ב.- פסח שמח!!
 

OutOfControl

New member
התשובה היא אינגיוידואלית

מאוד. ולכן אין כאן "כן" ו"לא". מה בכל זאת ניתן לומר, באשר לחומר הלימוד. כנראה שהוא יהיה לך קשה עכשיו בדיוק באותה מידה שהוא יהיה לך קשה בעוד מספר שנים. היותך צעירה כנראה שאינו מהווה גורם בנידון. מבחינת עומס על החיים. בשביל זה את צריכה להביט אל תוך חייך ולחשוב על אילו פעילויות מחייך את מוכנה לוותר (שכן לימודים לוקחים זמן, ובזמן שהם יקחו את עושה משהו בתקופה זו). אם יש הרבה זמן כזה- אז לא תהא בעיה של עומס. אם לא- אז לא. (לאור האיות של שמך- איך הוגים אותו?)
 
שלום ../images/Emo140.gif

כמה את משקיעה בלימודים בבית הספר? אני בכיתה יב' למדתי בבי"ס, באוניברסיטה, עבדתי, הייתי בהנהגה בתנועת הנוער (עד אמצע השנה בערך, אז הפכתי בוגרת), וסיימתי בגרות בציונים גבוהים. אה, והספקתי לתחזק חיים פרטיים באותו הזמן. באוניברסיטה מאידך הציונים שלי יחסית נמוכים - בדיוק בגלל שלא רציתי לוותר על ה'חיים'. ואגב - בביצפר לא השתעממתי בכלל! מצאתי עכשיו התכתבויות שלי עם ידידים משיעורים שונים, והן מרתקות! בקיצור - תסדרי אם זה משהו שאת רוצה. לימודים בגיל צעיר הם פריווילגיה, פריווילגיה ללמוד בלי להשקיע אלא נטו לשם ההנאה, בלי לחשוב יותר מדי קדימה. ככה אני מסתכלת על זה. גם באוניברסיטה - הציונים היו נמוכים כי לדעתי חווית הגיל חשובה לא פחות, ולמדתי הרבה יותר בשנים האלו מאשר שיכולתי ללמוד באיזשהו מוסד לימודי. אז אם את מסוגלת להתייחס לאוניברסיטה כדבר נחמד שאפשר ללמוד ממנו - לדעתי, אין סיבה שלא תנסי. בהצלחה ופסח שמח!!
 
היי ../images/Emo13.gif

קודם כל, ברוכה הבאה לפורומינו הקט. בית ספר לא חייב לשעמם בשביל להצביע על יכולות למידה גבוהות מהממוצע, אבל רצוי שיהיה קל :). כשאני התחלתי לפני 7 שנים ללמוד באו"פ, (אמנם הזיכרון שלי הוא די גרוע), אני לא בטוח עד כמה היה לי משעמם בבית הספר. בכל מקרה, עצתי לך היא פשוטה - בחרי תחום שמעניין אותך, הירשמי לקורס אחד, ותראי איך ילך לך. הלך טוב? מצוין! תוכלי להירשם לכמה קורסים בסמסטר שאחרי זה, וגם תהיי כבר מודעת לכמה עומס מטיל עליך קורס. לא הלך? לא נורא, תוכלי לחזור ללימודים אקדמאיים אחרי התיכון, וגם יהיה לך היתרון שמתישהו בעברך הרחוק התנסית בסוג חדש זה של לימודים
 

the new L

New member
אופס

אני על המחשב של נועה, אז בטעות כתבתי מהיוזר שלה.
 

the z girl

New member
תודה לכולם על התשובות!

אני אדבר על זה עם ההורים שלי ונראה לאן נגיע.. בעיקרון אני חושבת שבאמת הכי טוב זה לנסות סמסטר אחד
תודה לכם על העזרה, ודרך אגב מבטאים את השם שלי כרגיל, עופר.. רק שאני כותבת עם חולם חסר, עׂפר
 

the z girl

New member
יש לי כמה נושאים שמעניינים אותי

בכללי אני חושבת בכיוון ביולוגיה (מדעי החיים?) ומדעי החברה (פסיכולוגיה וסוציולוגיה). (אני גם לומדת את שניהם בבצפר ברמה של 5 יח"ל) צריך לבוא אל הקורסים עם ידע קודם?
 
למעלה