שאלות של לפני

talilu

New member
שאלות של לפני

שבוע 37 מתכוננת ללידת ויב"ק בביח לניאדו במרכז הטבעי עם פנינה. אני מתרגלת יוגה, שיטת קיי ואפילו קורס הכנה בשיטת התחנות. רק דבר אחד אני לא מצליחה לעשות - עיסוי פירינאום.... וגם אין לי כ"כ שיתוף פעולה מצד בן הזוג בעניין הזה, פשוט לא מצליחים להתחבר לכל העיסוי הזה, ואני לא מצליחה לעשות את זה לעצמי. עד כמה זה נורא? קנות אפי-נו וזהו?
 

savvysunflower

New member
לא נורא.

אני לא יודעת אם יהיה לך יותר קל עם האפי-נו אם את לא אוהבת את העיסוי... בכל אופן האפי-נו הרבה יותר אפקטיבי במניעת קרעים. אבל גם בלי זה ובלי זה זה לא סוף העולם. את תלדי בתנאים טובים, ופנינה תהיה שם בשביל לשמור על הפרנאום ולדאוג שאת נמצאת בתנוחות טובות, ולא תחתוך אותך סתם, אז יש לך יתרון גדול גם ככה.
 
נורא? ממש לא

בשקט בשקט אני אגיד לך שאני מתוכננת לזירוז ב-38 (עכשיו 32) ואני לא מתכננת שום עיסוי להרגשתי אולי זה מועיל. בטח שלא חייבים. ואם זה גורם לי לתחושה לא נוחה- אני לא עושה אחרי חתך אחד אני גם לא מפחדת נורא מהחתך- היה, החלים מעולה ועבר כאילו לא היה בלי שום נזק מצטבר (אה כן- בהצלחה!!!! איזו התרגשות לראות אותך לקראת ויב"ק
)
 

סטסיוס

New member
אני ממש לא ממליצה על אפי-נו

הייתי בגישה שאני עושה הכל אבל הכל בכדי שלא יהיה לי חתך. קניתי אפי-נו, ולא השתמשתי בו אפילו פעם אחת. הסתכלתי עליו, הוא הביט בי חזרה וחזר לקופסא.. והמשכתי עם עיסוי הפירנאום בעזרת הבעל. אני גם מתאמנת שנים ביוגה, ילדתי בלניאדו עם המיילדת פזית, וכשהיא ראתה את הוגינה שלי - תגובתה היתה, אוי את מאד צרה שם.. בלידה עצמה פזית עשתה לי עיסוי פירנאום שזה כלל לא היה דומה לעיסוי שהבעל עשה.לקראת הציר האחרון, המיילדת עמדה עם המספרים מעליי ואמרה "עוד ציר אחד" - ובאמת בציר הבא היא יצאה.. מה עזר? ויטמין E, המון ויטמין E מרוכז. זה השמן שהשתמשנו. יקר מאד, 30CC עולה כ100 ש"ח וצריך המון.. לאחר לידה טבעית (מאד אבל מאד קשה) ללא קרעים רק עם שיפשוף קל בקצה השפה הפנימית. ללא היוגה, לא הייתי מצליחה ללדת בכלל.. :)
 
אני איתך

מי שאינה מרגישה נוח מכל סיבה עם עיסוי פרינאום, אז פשוט לא!!! מאוד מאוד ממליצה על שימון הפרינאום פעם או פעמים ביום בשמן ויטמין e זה הרבה יותר מאפשרי ללדת ללא חתך או קרעים, ההוכחה לכך האחוזים הנמוכים ומגמת הירידה משנה לשנה. לסיכום, עשי רק מה שטוב לך ונוח לך. לידה טובה
 
ויטמין E

מסכימה לגמרי לגבי הויטמין E. כיוון שהוא מאד 'כבד' וסמיך מומלץ למהול אותו בערך 50/50 עם שמן שקדים. אם כבר בעיניין השקעה כספית ובא ממש להשקיע- אפשר להוסיף אובליפיחה שהוא נשא מעולה. ומעולה לעור. ויטמין E -בחנויות טבע לפעמים אפשר לקנות לפי cc ולא חייבים לקנות כמות גדולה.
 

רננית ב

New member
לא נורא בכלל

תשחררי. עשית המון כדי שתהיה לך לידה טובה. עצם העובדה שיש לך מיילדת פרטית שיודעת שאת רוצה להמנע מחתך, מקדמת אותך מאוד לקראת לידה נטולת תפרים. שיהיה בשעה טובה!
 
פנינה מומחית בשמירה על פירנאום שלם

עוד לפני שנים,שהיה כ"כ מקובל לחתוך כרוטינה ,היא לא חתכה,תסמכי עליה ותביאי בקבוק שמן...
 
רציתי להציע לך עוד משהו

מלבד האפי-נו שאני אישית כן היתנסיתי בו, לקראת הלידה השלישית חשבתי שזה יהיה נכון לי לנסות אותו . אני חושבת שהוא עושה יופי של עבודה . לקראת לידה ראשונה זה חשוה במיוחד, מכיוון שמעבר להגמשת הפירינאום את יכולה להתאמן באמצעותו על לחיצות. אני רואה גם על יולדות ומטופלות שלי, שהאפי-נו נותן תוצאות ולטעמי שווה שווה לנסות. מלבד האפינו יש קרמים בהכנה של הארומטרפיסטית עונגי חרפק שמכילים המון המון תמציות אתריות ועושים הכנה של הפירינאום רק במריחה, גם זה מומלץ מאד. בנוסף להקפיד על תזונה ואפילו לקחת ויטמין כל יום C בשבועיים שלפני הלידה. לטעמי , את עושה הכנה מצויינת תבחרי לך דרך כלשהי שבה את עושה משהו לטובת הפירינאום שלך. אני בלידה ראשונה יצאתי עם המון המון קרעים למרות שלא ילדתי בשכיבה, לידה טבעית ומיילדת מעולה . (לא ידעתי בכלל שצריך לעשות הכנה, זה היה ממש מזמן) לכל אחת יש מבנה עור שונה וזה מאד אישי . המון בהצלחה מירב
 
למעלה