שאלות של חדשה כאן...

mishtal

New member
שאלות של חדשה כאן...

בעוד מספר שבועות אנחנו עוזבים את הארץ ועוברים לאנגליה. בן זוגי נמצא שם שלושהחודשים ואני מצטרפת אליו עם הילדים. רציתי לשאול אם מישהו כאן הוא מאזור אילפורד/רדברידג' בלונדון? או האם מישהו מכיר ישראלים באזור? בן זוגי הוא בריטי במקור אבל הוא חוזר לשם אחרי 20 שנה והוא די מרגיש קצת זר בעצמו... הוא גם לא מתמצא בגני ילדים/בתי ספר. האם מישהו שמע על שני בתי הספר היהודים הנמצאים באזור BARKING SIDE ? (אני מקווה שאני מאייתת נכון את שם האזור). כשאגיע יהיה עליי לבחור אחד משניהם... אשמח לשמוע חוות דעת. כמו כן אשמח לשמוע טיפים להקלה על הסתגלות חברתית של בתי בת הארבע וחצי. אנחנו הולכים לגור אצל המשפחה אבל בכל זאת אני מאד חוששת בהתחלה. בתי אינה דוברת אנגלית כשפת אם (לצערי, למרות שאבא שלה בריטי) ואני צופה תסכול וקשיים בהתחלה. האם בבתי ספר יהודים מלמדים עברית כבר בכתה א'?
 

Luly4

New member
../images/Emo140.gifברוכה הבאה!

לא מהאזור שציינת. לא כ"כ מכירה את האזור אבל רציתי לתת לך טיפ קטן,אם הבתי ספר הם יהודיים אני מקווה שיצרת איתם כבר קשר כמה שיותר מהר על מנת לנסות להבטיח את המקום. לגבי העברית זה תלוי בבית הספר. מקווה שתהיה לכם הסתגלות קלה
 

mishtal

New member
כן, כבר ביררנו האם יש מקום

ובשניהם יש עדיין מקומות. בן זוגי יצר איתם קשר כבר לפני חודש וחצי ואמרו שאין בעיה של מקום בתאריכים שאנחנו אמורים להגיע. אנחנו נגיע בדיוק בחופשת חג המולד אז רק עם סיום החג אתחיל בהליך המעשי של ההרשמה וכ'ו. הילדים שלי הם בעלי אזרחות בריטית אוטומטית כך שאולי יש עדיפות מבחינת הקבלה למסגרות החינוכיות. אני לא בטוחה, אבל אולי בגלל זה אמרו מיד שאין בעיה.
 

mamma1

New member
קבלה לבית ספר

אין קשר לאזרחות (לנו אין), הנתון הכי חשוב זה קירבה לבית ספר, כך שאנשים קונים או שוכרים ליד בתי ספר רצויים, וכמובן להיות יהודי.
 

mamma1

New member
שוב שלום

"שוחחנו" קצת בעבר. כמו שאמרתי אני לא מכירה את האיזור ובת שלי לא בבית ספר יהודי. יש לנו חברים עם ילדים בבית ספר יהודי בהנדון לונדון ולמיטב ידיעתי הם לומדים עברית מההתחלה, גם קריאה וכתיבה, כך שהם קוראים שתי שפות. אבל אני מבינה שהאנגלית שולטת יותר בבית ספר. ההמלצה היחידה שאני יכולה לתת לך היא לתחזק לה את האנגלית כבר עכשיו. מוטב מאוחר מאשר מאוחר יותר. אפילו בכמה שבועות שיש לך להסביר לה שיש שפה חדשה. לתרגם מלים, להגיד משפטים בשתי השפות. לראות טליווזיה או לשחק מחשב באנגלית. באתר http://www.bbc.co.uk/cbeebies/ יש הרבה שירים משחקים וסיפורים באנגלית עם הרבה דמויות אהובות. ההשקעה של כמה שבועות עכשיו יכולה לדעתי לקצר את תקופת ההסתגלות שלה. אל תשכחי שהיא גם מתחילה בית ספר שזה לא קל גם לדוברי אנגלית. אני לא מנסה להלחיץ אלא להכין. רוב האנשים יגידו לך שילדים מסתגלים לכל מצב ולומדים שפה בצ'יק. אני לא מכירה מקרים כאלה, לדעתי זה דורש הכנה והשקעה ואחר כך הם פשוט פורחים. כשתגיעי תבדקי עם בית הספר אם יש לו אפשרות (בעיקר תקציבית) להצמיד לה סייעת שדוברת עברית. אני מכירה מקרים שאישרו באיזור שלי. תתכוננו גם שאתם מגיעים בשיא החורף, אמנם זה רק אנגליה ואין פה שלג, אבל כבר לא יוצאים הרבה לפארק והימים קצרים. שיהיה בהצלחה!
 

mishtal

New member
תודה על האינפורמציה...

אני אבדוק אם ניתן להצמיד סייעת. ולגבי ההכנה לקראת המעבר- אנחנו מדברים על זה והיא דווקא גולשת בהרבה אתרים באנגלית. היא מבינה די הרבה משפטים בסיסיים באנגלית ואני מאמינה שכרגע, בגלל שלא תרגלה ושמעה בזמן האחרון את השפה, זה קצת נשכח אצלה אבל כשנחזור לשם וסבתא שלה שוב תדבר איתה רק אנגלית (כי היא לא יודעת שפה אחרת), אז הכל יחזור אליה. לדבר ממש זה בטח יקרה רק עם הזמן והשהות האינטנסיבית עם דוברי אנגלית. והמזג אוויר מה זה מלחיץ אותי, אוף. אני ממש שונאת קור. לא יודעת איך אני אתרגל לקור ולגשם נון סטופ... הילדים נפגשים שם לפחות אחה"צ בבתים למרות שהימים קצרים?
 

mamma1

New member
מזג אוויר

יש מיתוס שישראלים פיתחו על אנגליה שאני חייבת לשבור, אבל קודם חייבת להגיד למה לדעתי הם פיתחו אותו: 1. כי הם מבקרים באנגליה בחודש אפריל (פסח) שהוא החודש הכי גשום באנגליה. 2. כי כשהם משווים את החיים באנגליה לישראל הם חייבים למצוא משהו שלילי וזה לא קל! דצמבר-פברואר הם חודשים קרים יחסית אבל מדובר ב 4 עד 10 מעלות בדרך כלל, כלומר די סביר, זה לא סקנדינביה, קנדה או בוסטון. שלג זה דבר נדיר, בדרך כלל יורד יום אחד בשנה וכולם מתרגשים. הימים הכי קרים הם 2 מעלות ביום. יש ימים אפורים ויש ימי שמש ויש ימים שגם זה וגם זה. הגענו לפה בספטמבר מוכנים לחורף עם ערימת גטקסים ומעילים חורפיים מהונגריה ולא השתמשנו בכלום. יש יותר זמן ללא גשם ומאשר עם גשם. צריך רק להתרגל לעובדה שהוא מפוזר יחסית על כל השנה, קשה לתכנן אירועים בחוץ, ולא להתבאס אם ביולי אחרי שבוע חם יש יום גשם! בקיץ הראשון היה לי קשה עם זה. זה אבסורד אבל כשביקרתי בישראל בדצמבר אחד ובמקרה הגיעה לביקור גם חברה שלי מניו יורק, כולם שאלו אותי איך אני מסתדרת עם מזג האוויר באנגליה והתעלמו ממנה. בניו יורק קר לא פחות! כל פעם שאני מראה תמונות מאנגליה למשפחה וחברים בישראל הם שואלים, איפה צילמת בשמש כזאת, מה הלכתם עם קצר? אז יש פה גם קיץ והוא לא רע! בכל מקרה הבתים פה מוסקים נהדר, הרבה אנשים לובשים לעבודה חולצה קצרה מתחת למעיל בגלל החימום. בביקורים בארץ בחורף, קל לנו יותר בחוץ, אבל בבתים קר מאוד, אפילו עם החימום והמזגנים המייבשים. כל ביקור חורפי בארץ אנחנו נהיים חולים, המשפחה שלי מכירה אותי רק משתעלת בתשע שנים אחרונות.... הילדים נפגשים בבתים אחרי בית ספר, הם גם משחקים בחוץ כל יום בבית ספר ובגן. גם אם יש מעלה אחת בחוץ או מטפטף. רק בגשם שוטף משאירים אותם בפנים. לא מפתיע לראות מדי פעם ילד או מבוגר עם חולצה קצרה כשקר בחוץ. או תינוק בלי גרביים.....
 

Luly4

New member
../images/Emo45.gifמסכימה עם כל מילה

הדבר שבאמת מבעס זה הימים הקצרים בחורף.אבל יש חיי חברה,כלומר הילדים בד"כ נפגשים בבתים של החברים.
 

Orna L N

New member
את המיתוס שפיתחת אני חייבת לשבור:))

באנגליה ברוב חודשי השנה גשום וקר. ואילו בקנדה 6 חודשים מאוד קר ויש אזורים השוואתית לאנגליה שלא קר בכלל. הקיץ בקנדה בערך 6 חודשים בשנה לעומת אנגליה הקיץ אולי מסתכם בחודשיים. אני זוכרת כשעברנו מאנגליה לקנדה הדבר הראשון שהתלהבנו זה ממזג האויר הקנדי.עברנו באוקטובר , לבשתי חולצה קצרה עם עליונית דקה , באנגליה להתלבש ככה זה חלום:) . מה שקצת ביאס אותי זה שאני לא יכולה לכבוש את כל הכובעים היפים שקניתי באנגליה . סליחה שהורסת שמחות אנוכי.
 

mamma1

New member
איפה בקנדה?

אני חייבת להגן על עמדתי
יש לי פה חברה מקנדה שברחה ולא מתכננת לחזור לעולם בגלל מזג האויר. היא מספרת שרוב השנה האנשים פשוט מתחרפנים בבית וכבר מהסתיו לא יוצאים אפילו לפגוש חברים. נפשגנו כמה חברות הפאב והיא אמרה שבקנדה אף אחד לא היה יוזם דבר כזה. והיא באמת לא בחורה דחויה, אלא מקסימה למי שחושד! אני באוקטובר דווקא כן הסתובבתי עם קצר ומשהו קל מעל...הימים קצרים ומבאסים כרגע, אבל פשוט התרגלתי. 10 מעלות כל יום בחוץ, 24 מעלות בבית, אין מה להתלונן, נראה אותכם חיות ברוחות של שיקגו או בקור של בוסטון! לפחות בקיץ מקבלים פיצוי של אור עד אחרי 9 וחצי.
 

Forestia

New member
תשובה חלקית

אני לא יודעת הרבה על בתי הספר האלה אבל ממה ששמעתי מדובר בבתי ספר טובים. יש לנו חברה לא יהודיה שגרה באילפורד ואני זוכרת לפני כשנתיים שהיא אמרה שהיא מקווה לרשום את בתה לבית הספר היהודי הקרוב כי זה בית ספר טוב כל כך, אבל אני לא יודעת אם זה יצא בסוף ולצערי הרב אני לא יכולה לשאול אותה כי הבת שלה נהרגה ביולי האחרון והנושא רגיש מדי. את יכולה לקרוא על בתי הספר באזור באתר http://www.redbridge.gov.uk/learning/ilfordjewish.cfm ובאתר זה http://www.dfes.gov.uk/cgi-bin/performancetables/dfepx1_04.pl?School=3173509&Mode=Z&Type= יש מיידע סטטיסטי על בית הספר. בלינק הזה http://www.ofsted.gov.uk/portal/site/Internet/menuitem.2daefc8f97e956fe628a0d8308c08a0c/?vgnextoid=ba6a8587fd24a010VgnVCM1000008192a8c0RCRD יש גישה לדוחות על כל בתי הספר באנגליה ואפשר למצוא את בית הספר על פי המיקוד. לגבי השפה, אני לא חושבת שיש מקום לדאגה. הבן שלי בן 4 ובקיץ האחרון שהינו בארץ 3 חודשים לקראת המעבר הסופי שלנו בינואר הקרוב. אני ניסיתי לדבר איתו עברית והיו לנמו תמיד די וי די בעברית אבל הוא לא דיבר עברית. אחרי חודשיים בגן בארץ הוא דיבר שוטף. הבת שלך קצת יותר גדולה אבל עדיין צעירה מספיק בשביל לקלוט מהר מאוד, בעיקר אם כבר יש לה רקע. את מזג האוויר כבר הזכירו, אני יכולה רק להוסיף שאכן הקור בדרך כלל לא נורא ממש, מה שקשה לי אלו הימים הקצרים כל כך ושלא רואים מספיק שמש. ילדים בהחלט נפגשים אחר הצהריים בבית ואם מזג האוויר לא ממש גשום אפילו הולכים לפארק או מבקרים יחד במוזיאון (מוזיאון הטבע, מוזיאון המדע, המוזאון הימי בגרנוויץ' והורנימן - כולם אהובים מאוד על ילדים). בהצלחה עם המעבר! יערה בלונדון
 
למעלה