שאלות, שאלות, שאלות:

מצב
הנושא נעול.

א ו ר ח 1

New member
שאלות, שאלות, שאלות:

שאלות, שאלות, שאלות:
אני קורא בהמון עיתונים ומגזינים ובכלל על כל הנושא של רכבות קלות/רכבות תחתיות וכולם אומרים שם "עדו כמה שנים....." האם יש באמת איזושהי עיר בארץ שבאמת התחילה לבנות את המסילה וזה סתם תוכניות.... על הנייר
תודה! אורח 1
 

א ו ר ח 1

New member
* וזה לא סתם תוכניות על הנייר...

שאלות, שאלות, שאלות:
אני קורא בהמון עיתונים ומגזינים ובכלל על כל הנושא של רכבות קלות/רכבות תחתיות וכולם אומרים שם "עדו כמה שנים....." האם יש באמת איזושהי עיר בארץ שבאמת התחילה לבנות את המסילה וזה סתם תוכניות.... על הנייר
תודה! אורח 1
* וזה לא סתם תוכניות על הנייר...
 
רכבות קלות בארץ ומעלות הסבלנות

שאלות, שאלות, שאלות:
אני קורא בהמון עיתונים ומגזינים ובכלל על כל הנושא של רכבות קלות/רכבות תחתיות וכולם אומרים שם "עדו כמה שנים....." האם יש באמת איזושהי עיר בארץ שבאמת התחילה לבנות את המסילה וזה סתם תוכניות.... על הנייר
תודה! אורח 1
רכבות קלות בארץ ומעלות הסבלנות
כמו שכתבתי בכותרת, הסבלנות היא אכן מעלה. כמו שאין סיבה להתייאש אם לא מקבלים תשובה להודעה באותו יום ממש, אין גם סיבה להתייאש אם יותר מ-30 שנים לאחר שנקבע כי יש צורץ במערכת תחבורה עירונית מסילתית בת"א היא עדיין לא קמה. למיטב ידיעתי, קיימים כיום בארץ שלושה פרויקטים ´חיים´ שמטרתם הקמת מערכת תחבורה מסילתית עירונית. המתקדם ביותר משלושת הוא זה בירושלים, אותו מנהלת חברת ´מוריה´. כרגע מתבצעות עבודות תשתית מכינות לקראת בניית הקו הראשון מתוך כ-8 מתוכננים ובשבועות הקרובים ייוודע הזוכה במכרז לבניית והפעלת קו זה. כמובן שיעברו לפחות 5 שנים עד שקו זה יתחיל להיפתח, והשאיפה להשלמת המערכת כולה (כל 8 הקווים) עד 2020 נראית אופטימית משהו, אבל זה הפרויקט היחיד מסוגו בארץ שבו ממש מתבצעות עבודות בשטח. הפרויקט החשוב ביותר בקטגוריה זו בארץ הוא זה של הקמת קווי הרכבת הקלה בגוש דן. שני קווים בפרויקט זה כבר תוכננו באופן מפורט וקו נוסף נמצא בתכנון ראשוני. על הפרויקט אחראיות חברות נ.ת.ע. ו-מסילות, והוא קיבל כבר את האישור התקציבי לביצועו. כיום נמצא הפרויקט בשלב המכרז ובמקביל מתוכננות עבודות התשתית המכינות. הבנייה ממש צפויה להתחיל במהלך 2003 והתחזיות האופטימיות טוענות שהקו הראשון יעבוד כבר בשנת 2003. למרות שהרעיון להקמת רכבת עירונית בחיפה קיים כבר שנים רבות והפרויקט נמצא בשלב ה-´תכנון´ בחברת יפה-נוף כבר כמה שנים, עדיין לא נעשתה כל התקדמות מעשית במימוש התוכנית, מלבד פרסום חוברת יפה ובה תוכניות הקווים והדמיות מחשב. לאחרונה קיבל הפרויקט ממשרד התחבורה תמיכה במאמציו לקבל מעמד של פרויקט לאומי, ואם הדבר אכן יתממש, אזי יש סיכוי להפעלת הקו הראשון בחיפה עוד לפני סוף העשור הנוכחי. כמו שאמרתי, הסבלנות היא מעלה, ואנו חייבים להצטייד בכמויות גדולות שלה, אם כי אסור לנו לנוח בצד ולנסות לתת לעניינים החשובים לנו ´להתנהל מעצמם´ - אנו חייבים לעודד את העוסקים במלאכה ולשכנע את המפקפקים בצדקת הדרך, לפי מיטב המסורת הדמוקרטית. אני ממלית ל-´אורח´ ולכל מי שמתעניין בהתקדמות הרכבות הקלות בארץ להתעדכן מדי פעם לפחות באתר ´חדשות הרכבת´, שמכיל כבר כיום בארכיון החדשות שלו כמעט את כל המידע שהצגתי לעיל, כמו גם מאמר דעה על ישימות הפעלת רכבות קלות ברחובות משולבים ועוד.
 

א ו ר ח 1

New member
תודה רבה נתת לי תשובה מעולה! ועוד

רכבות קלות בארץ ומעלות הסבלנות
כמו שכתבתי בכותרת, הסבלנות היא אכן מעלה. כמו שאין סיבה להתייאש אם לא מקבלים תשובה להודעה באותו יום ממש, אין גם סיבה להתייאש אם יותר מ-30 שנים לאחר שנקבע כי יש צורץ במערכת תחבורה עירונית מסילתית בת"א היא עדיין לא קמה. למיטב ידיעתי, קיימים כיום בארץ שלושה פרויקטים ´חיים´ שמטרתם הקמת מערכת תחבורה מסילתית עירונית. המתקדם ביותר משלושת הוא זה בירושלים, אותו מנהלת חברת ´מוריה´. כרגע מתבצעות עבודות תשתית מכינות לקראת בניית הקו הראשון מתוך כ-8 מתוכננים ובשבועות הקרובים ייוודע הזוכה במכרז לבניית והפעלת קו זה. כמובן שיעברו לפחות 5 שנים עד שקו זה יתחיל להיפתח, והשאיפה להשלמת המערכת כולה (כל 8 הקווים) עד 2020 נראית אופטימית משהו, אבל זה הפרויקט היחיד מסוגו בארץ שבו ממש מתבצעות עבודות בשטח. הפרויקט החשוב ביותר בקטגוריה זו בארץ הוא זה של הקמת קווי הרכבת הקלה בגוש דן. שני קווים בפרויקט זה כבר תוכננו באופן מפורט וקו נוסף נמצא בתכנון ראשוני. על הפרויקט אחראיות חברות נ.ת.ע. ו-מסילות, והוא קיבל כבר את האישור התקציבי לביצועו. כיום נמצא הפרויקט בשלב המכרז ובמקביל מתוכננות עבודות התשתית המכינות. הבנייה ממש צפויה להתחיל במהלך 2003 והתחזיות האופטימיות טוענות שהקו הראשון יעבוד כבר בשנת 2003. למרות שהרעיון להקמת רכבת עירונית בחיפה קיים כבר שנים רבות והפרויקט נמצא בשלב ה-´תכנון´ בחברת יפה-נוף כבר כמה שנים, עדיין לא נעשתה כל התקדמות מעשית במימוש התוכנית, מלבד פרסום חוברת יפה ובה תוכניות הקווים והדמיות מחשב. לאחרונה קיבל הפרויקט ממשרד התחבורה תמיכה במאמציו לקבל מעמד של פרויקט לאומי, ואם הדבר אכן יתממש, אזי יש סיכוי להפעלת הקו הראשון בחיפה עוד לפני סוף העשור הנוכחי. כמו שאמרתי, הסבלנות היא מעלה, ואנו חייבים להצטייד בכמויות גדולות שלה, אם כי אסור לנו לנוח בצד ולנסות לתת לעניינים החשובים לנו ´להתנהל מעצמם´ - אנו חייבים לעודד את העוסקים במלאכה ולשכנע את המפקפקים בצדקת הדרך, לפי מיטב המסורת הדמוקרטית. אני ממלית ל-´אורח´ ולכל מי שמתעניין בהתקדמות הרכבות הקלות בארץ להתעדכן מדי פעם לפחות באתר ´חדשות הרכבת´, שמכיל כבר כיום בארכיון החדשות שלו כמעט את כל המידע שהצגתי לעיל, כמו גם מאמר דעה על ישימות הפעלת רכבות קלות ברחובות משולבים ועוד.
תודה רבה נתת לי תשובה מעולה! ועוד
שאלה, אני קראתי לפני כמה חודשים בעיתון הארץ על זה שיש מכרז להפוך את רכבת ישראל לחשמלית וזה עולה משהו כמו 250 מיליון דולר/שקל (לא זוכר) לא חשוב, האם משיהו זכה במכרז לזה? או שנמשיך לסוע על מנועי דיזל?! -והפעם אני ימתין בסבלנות
- אורח 1
 
חשמול ברכבת ישראל

תודה רבה נתת לי תשובה מעולה! ועוד
שאלה, אני קראתי לפני כמה חודשים בעיתון הארץ על זה שיש מכרז להפוך את רכבת ישראל לחשמלית וזה עולה משהו כמו 250 מיליון דולר/שקל (לא זוכר) לא חשוב, האם משיהו זכה במכרז לזה? או שנמשיך לסוע על מנועי דיזל?! -והפעם אני ימתין בסבלנות
- אורח 1
חשמול ברכבת ישראל
העלות של חשמול מסילות ברזל היא אכן לא זולה (נדמה לי שהערכה שהצגת מתייחסת לחשמול של כמעט כל המערכת, ולא רק של איזור גוש דן), אבל בקנה מידה לאומי, ביחס להשקעות בכבישים, זה כמעט סכום פעוט. למיטב ידיעתי, אין עדיין התקדמות ממשית בנושא. אני מניח שכרגע בודקים את ההצעות במכרז, אם כי לפי מה שאני זוכר, המכרז היה רק לתכנון, ולא להקמה ממש. מישהו זוכר יותר טוב? כמו שכבר אמרתי בעבר, היתרונות של רכבות חשמליות לעומת רכבות מונעות דיזל הם בהחלט קיימים וניתנים למדידה, אבל בעזרת תכנון נכון וטכנולוגיה מתקדמת ניתן לצמצם את רוב הפערים, וכרגיל אני מביא כדוגמה את הקרונועים מדגם IC3 - שימו לב כמה הם שקטים וזריזים. אמנם עשן הפליטה שלהם מסריח, משום מה, יותר מזה של הקטרים, אבל עדיין מדובר בפליטות נמוכות בהרבה מאלו העולות מהרחוב שליד הבית שלי בחיפה. חשמול הוא נחוץ במערכות בהן הדרישות הן רבות - מבחינת תדירות, מהירות וכיו"ב - אבל מחירו עושה אותו לבלתי כדאי במקומות רבים. אני לא מכיר לעומק את החישובים שנעשו ברכבת ישראל בנושא זה, אבל אני מניח שאם הם רואים לנכון לדרוש את חשמול המערכת כולה (או לפחות את כל קווי הנוסעים), יש משהו מוצק מאחורי זה.
 
חן אתה בטוח???

רכבות קלות בארץ ומעלות הסבלנות
כמו שכתבתי בכותרת, הסבלנות היא אכן מעלה. כמו שאין סיבה להתייאש אם לא מקבלים תשובה להודעה באותו יום ממש, אין גם סיבה להתייאש אם יותר מ-30 שנים לאחר שנקבע כי יש צורץ במערכת תחבורה עירונית מסילתית בת"א היא עדיין לא קמה. למיטב ידיעתי, קיימים כיום בארץ שלושה פרויקטים ´חיים´ שמטרתם הקמת מערכת תחבורה מסילתית עירונית. המתקדם ביותר משלושת הוא זה בירושלים, אותו מנהלת חברת ´מוריה´. כרגע מתבצעות עבודות תשתית מכינות לקראת בניית הקו הראשון מתוך כ-8 מתוכננים ובשבועות הקרובים ייוודע הזוכה במכרז לבניית והפעלת קו זה. כמובן שיעברו לפחות 5 שנים עד שקו זה יתחיל להיפתח, והשאיפה להשלמת המערכת כולה (כל 8 הקווים) עד 2020 נראית אופטימית משהו, אבל זה הפרויקט היחיד מסוגו בארץ שבו ממש מתבצעות עבודות בשטח. הפרויקט החשוב ביותר בקטגוריה זו בארץ הוא זה של הקמת קווי הרכבת הקלה בגוש דן. שני קווים בפרויקט זה כבר תוכננו באופן מפורט וקו נוסף נמצא בתכנון ראשוני. על הפרויקט אחראיות חברות נ.ת.ע. ו-מסילות, והוא קיבל כבר את האישור התקציבי לביצועו. כיום נמצא הפרויקט בשלב המכרז ובמקביל מתוכננות עבודות התשתית המכינות. הבנייה ממש צפויה להתחיל במהלך 2003 והתחזיות האופטימיות טוענות שהקו הראשון יעבוד כבר בשנת 2003. למרות שהרעיון להקמת רכבת עירונית בחיפה קיים כבר שנים רבות והפרויקט נמצא בשלב ה-´תכנון´ בחברת יפה-נוף כבר כמה שנים, עדיין לא נעשתה כל התקדמות מעשית במימוש התוכנית, מלבד פרסום חוברת יפה ובה תוכניות הקווים והדמיות מחשב. לאחרונה קיבל הפרויקט ממשרד התחבורה תמיכה במאמציו לקבל מעמד של פרויקט לאומי, ואם הדבר אכן יתממש, אזי יש סיכוי להפעלת הקו הראשון בחיפה עוד לפני סוף העשור הנוכחי. כמו שאמרתי, הסבלנות היא מעלה, ואנו חייבים להצטייד בכמויות גדולות שלה, אם כי אסור לנו לנוח בצד ולנסות לתת לעניינים החשובים לנו ´להתנהל מעצמם´ - אנו חייבים לעודד את העוסקים במלאכה ולשכנע את המפקפקים בצדקת הדרך, לפי מיטב המסורת הדמוקרטית. אני ממלית ל-´אורח´ ולכל מי שמתעניין בהתקדמות הרכבות הקלות בארץ להתעדכן מדי פעם לפחות באתר ´חדשות הרכבת´, שמכיל כבר כיום בארכיון החדשות שלו כמעט את כל המידע שהצגתי לעיל, כמו גם מאמר דעה על ישימות הפעלת רכבות קלות ברחובות משולבים ועוד.
חן אתה בטוח???
לגבי הקו הראשון בגוש דן כתבת:"והתחזיות האופטימיות טוענות שהקו הראשון יעבוד כבר בשנת 2003". לא נראה לי שנזכה לראות את הקו הראשון בפעולה לפני 2010.
 
אופס... תיקון טעות

רכבות קלות בארץ ומעלות הסבלנות
כמו שכתבתי בכותרת, הסבלנות היא אכן מעלה. כמו שאין סיבה להתייאש אם לא מקבלים תשובה להודעה באותו יום ממש, אין גם סיבה להתייאש אם יותר מ-30 שנים לאחר שנקבע כי יש צורץ במערכת תחבורה עירונית מסילתית בת"א היא עדיין לא קמה. למיטב ידיעתי, קיימים כיום בארץ שלושה פרויקטים ´חיים´ שמטרתם הקמת מערכת תחבורה מסילתית עירונית. המתקדם ביותר משלושת הוא זה בירושלים, אותו מנהלת חברת ´מוריה´. כרגע מתבצעות עבודות תשתית מכינות לקראת בניית הקו הראשון מתוך כ-8 מתוכננים ובשבועות הקרובים ייוודע הזוכה במכרז לבניית והפעלת קו זה. כמובן שיעברו לפחות 5 שנים עד שקו זה יתחיל להיפתח, והשאיפה להשלמת המערכת כולה (כל 8 הקווים) עד 2020 נראית אופטימית משהו, אבל זה הפרויקט היחיד מסוגו בארץ שבו ממש מתבצעות עבודות בשטח. הפרויקט החשוב ביותר בקטגוריה זו בארץ הוא זה של הקמת קווי הרכבת הקלה בגוש דן. שני קווים בפרויקט זה כבר תוכננו באופן מפורט וקו נוסף נמצא בתכנון ראשוני. על הפרויקט אחראיות חברות נ.ת.ע. ו-מסילות, והוא קיבל כבר את האישור התקציבי לביצועו. כיום נמצא הפרויקט בשלב המכרז ובמקביל מתוכננות עבודות התשתית המכינות. הבנייה ממש צפויה להתחיל במהלך 2003 והתחזיות האופטימיות טוענות שהקו הראשון יעבוד כבר בשנת 2003. למרות שהרעיון להקמת רכבת עירונית בחיפה קיים כבר שנים רבות והפרויקט נמצא בשלב ה-´תכנון´ בחברת יפה-נוף כבר כמה שנים, עדיין לא נעשתה כל התקדמות מעשית במימוש התוכנית, מלבד פרסום חוברת יפה ובה תוכניות הקווים והדמיות מחשב. לאחרונה קיבל הפרויקט ממשרד התחבורה תמיכה במאמציו לקבל מעמד של פרויקט לאומי, ואם הדבר אכן יתממש, אזי יש סיכוי להפעלת הקו הראשון בחיפה עוד לפני סוף העשור הנוכחי. כמו שאמרתי, הסבלנות היא מעלה, ואנו חייבים להצטייד בכמויות גדולות שלה, אם כי אסור לנו לנוח בצד ולנסות לתת לעניינים החשובים לנו ´להתנהל מעצמם´ - אנו חייבים לעודד את העוסקים במלאכה ולשכנע את המפקפקים בצדקת הדרך, לפי מיטב המסורת הדמוקרטית. אני ממלית ל-´אורח´ ולכל מי שמתעניין בהתקדמות הרכבות הקלות בארץ להתעדכן מדי פעם לפחות באתר ´חדשות הרכבת´, שמכיל כבר כיום בארכיון החדשות שלו כמעט את כל המידע שהצגתי לעיל, כמו גם מאמר דעה על ישימות הפעלת רכבות קלות ברחובות משולבים ועוד.
אופס... תיקון טעות
כמובן שהתחזיות האופטימיות לפתיחת הקו הראשון של הרכבת הקלה בתל-אביב מדבר על 2008 ןלא על 2003. ט.ל.ח.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה