שאלות על שיטת הקשב

ענתוש 24

New member
שאלות על שיטת הקשב../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif

אחד מהדברים שנשנעו לי בהתחלה פסיכיים, אבל ככל שהעמקתי לקרוא- נשמע יותר ויותר הגיוני... עדיין יש לי כמה שאלות שאשמח לשמוע תשובות מבעלי הניסיון: גיל חודש זה זמן טוב להתחיל? כמה זמן עובר מרגע שמזהים את הסימנים לצרכים? כלומר מה מרווח הזמן שיש להגיע לשירותים- למשל אם נמצאים בקניון או מקום ציבורי? מה עושים אם נמצאים במקום שאין שירותים בהישג יד? (למשל עומדים בתור בדואר/ בנק/ סופר) האם בסוף התינוק יעשה על עצמו? האם אתם גם מחתלים את התינוק "ליתר בטחון"? והשאלה הכי חשובה בעיני- מה עושים כאשר צריך להיפרד מהתינוק לזמן מה ולהשאיר אותו עם בייביסיטר/ סבא/ סבתא וכו?
 

naamazohar1

New member
גיל חודש זה מצוין

אני התחלתי בגיל 3 שבועות והיא קלטה את העניין ממש מהר. לגבי הזמן - זה מאוד תלוי בילד ובגיל, ובכמה מוקדם את מזהה את הסימנים. בהתחלה זה רק כמה שניות, אז אם את יוצאת איתה החוצה תחתלי או תתכונני להחלפות בגדים. בהמשך יכולת ההתאפקות של התינוק מתפתחת ואז הוא יכול לחכות עד שתקחי אותו למקום נוח ותושיבי אותו בתנוחה המתאימה. בכל מקרה, במקומות שבהם אני יודעת מראש שלא תהיה לי אפשרות להקשיב לה, אני מחתלת. פיפי היא בדרך כלל תעשה בחיתול אם לא אענה לסימונים שלה. קקי - לרוב היא תתאפק עד שנגיע למקום נוח, אבל היא גם מסוג התינוקות שלא עושה הרבה קקי אז רוב הזמן זה לא מדאיג אותי. אני לא מחתלת כשאני איתה בבית - כרגע היא לא מאוד ניידת (בת 5.5 חודשים) ומקסימום היא משאירה לי שלולית קטנה על הרצפה, לא משהו שמצריך חיתול מבחינתי. אני כן מחתלת כשאני אצל אנשים אחרים או בסביבה זרה כי אני יודעת שיותר קשה לה במקומות כאלה ולא רוצה להעמיס על שתינו. לגבי להשאיר - אבא מתמודד עם זה בסדר, סבתא גם למדה את העקרונות. האמת שעוד לא יצא לי להשאיר אותה ליותר משעה-שעתיים וכיום היא לא עושה יותר מדי פיפי בזמן כל כך קצר, אז זה לא משנה. אם הייתי משאירה עם בייביסיטר מן הסתם הייתי משאירה עם חיתול. בהצלחה
 
למעלה