שאלות על ייחורים...

fleur1

New member
שאלות על ייחורים...

קראתי באיזשהו מקום פה בפורום על אפשרות לתקוע באדמה ענף של נענע, אפילו מצרור שנקנה בחנות הירקות, ולראות תוצאות של קליטה. האם מישהו כאן התנסה בזה, ואפילו אם אין לי בהישג יד הורמון השרשה? שאלה דומה: ייחור של בוגונוויליה - אני מבינה שיש יתרון לענף מעוצה, אבל הבוגונוויליה שברשותי מוציאה רק ענפים דקים מכיוון שהיא נגזמת באופן קבוע. אך מצאתי ענף מעוצה חתוך אמנם אך ממנו יוצא ענף צעיר. צרפתי כאן ציור שלו. לייחור, עדיף לייחר את הענף הנ"ל, או ענף צעיר?
 

YOYODIDU

New member
נענע גם אם תתאמצי מאד לא תצליחי

להיכשל בשתילה שלה.נקלטת בכל מצב.קחי ענף תשכיבי אותו באדמה כסי אותו מעט להשקות המון וזהו. הכי ליד ברז או מקור מים קבוע מזגן גם הולך בוגונוויליה למיטב הבנתי עדיף ענף צעיר מקצה עליון להוריד את כל העלים לשמור על לחות קבועה במקום מוצל בהצלחה
 

shlumbergera

New member
ייחורים תמיד מענפים רכים ולא מעוצים

למה? כי מענפים מעוצים הרבה יותר קשה ולפעמים בכלל לא הולך.ותמיד צריך הורמון השרשה. נענע - עשב פרא. לחתוך, לתקוע, אנכית? אפשר אופקית? אפשר. להשקות ולא בשמש. רק כשמתחיל ללבלב להעביר לשמש ולהשקות כמה שיותר. ככה רוב הצמחים.
 

barakd

New member
מהרבה צמחים מומלץ לעשות ממעצים

או מעוצים למחצה, זאת משום שהלא מעוצים נוטים להרקב, כך גם בבוגונביליאה, מעוצה למחצה או מעוצה חדש - לא טוב יחורים רכים. הורמון השרשה מאד רצוי ובהחלט עם מעוצים בד"כ עוד יותר רצוי (וקיים הורמון טוב יותר למעוצים), אבל תלוי גם בעונה.
 

crazyflower

New member
כל כך מעט? הוא נראה מצוין

אני צריכה לנסות את זה. איזה סוג גדל אצלך?
 

chimni

New member
איזו עונה אפשר לעשות ייחור של רימון

מעוצים זה אומר ענף קשיח? תודה
 

BloodyWolf

New member
הזמן הכי טוב בסביבות ט"ו בשבט

קצת לפני ההתעוררות שלו מתרדמת החורף. ייחרתי בט"ו בשבט - 100% הצלחה. כולם נקלטו, אבל בעקבות רשלנות פושעת מצידי, חלק גדול מהם התייבש לי לפני חודש בערך. חלק מהייחורים היו מעוצים וחלק לא. הייתרון העיקרי של המעוצים הוא בזמן הצימוח (הייחורים המעוצים צומחים מהר יותר). הייתרון העקרי של הענפים הרכים הוא קליטה מהירה. בכל אופן, בתקופה הזו של השנה קשה לייחר (אם כי הדבר אפשרי.)
 

fleur1

New member
היכן לחתוך?

מתחת לעלה או מעל? קראתי שצריך להיות ליד המפרק, אבל איפה בדיוק? תודה
 
למעלה