שאלות על חתולתי החדשה

yaelhr

New member
שאלות על חתולתי החדשה


שלום לכולם,
אני מאוד שמחה להצטרף לכאן עכשיו כש(סוף סוף) אימצתי חתולה קטנה, גורה בת כ-4 חודשים שנמצאה על ידי חברה ברחוב והיא אצלי כבר שבועיים.
מעולם לא גידלתי חיות מחמד, ולכן אני חסרת ניסיון עם חתולים. חברה מנוסה ליוותה אותי בתחילת התהליך, הדריכה אותי מה לקנות ואיך לפעול בשגרה, וכל השאר.. אתם יודעים, אינסטיקטיים אימהיים כאלה של איך לגדל את החתלתולה שלי. (המון אהבה בעיקר).

אליכם הגעתי עם מספר שאלות שלא הצלחתי למצוא להן מענה: (ותור לוטרינר יהיה רק בשבוע הבא!)
1. עשיתי טעות והרגלתי את הקטנה שמותר לה לנשוך אותי. בהתחלה זה היה נחמד אבל עכשיו הידיים שלי כבר די מחוררות. האם זה מאוחר מידי עכשיו להעביר לה את המסר שזה אסור? איך לעשות את זה?
2. נפלה לה אתמול שן! זה היה בלי כאבים, בלי דם, ואחרי משחק עדין עם בובת פרווה. זה נורמלי?
3. לפעמים (לעיתים די רחוקות) היא מקמרת את הגב, ואז גם קופצת ככה. (עם הגב קמור. זה היה מצחיק מאוד אם זה לא היה מוזר). מכירים?
4. היא יונקת! האם זה סימן שאני צריכה לתת לה משהו? בקבוק של תינוקות או משהו? כרגע היא מוצצת שמיכות, אצבעות, שיער, ובעצם כל דבר.
5. מה גזר הדין לגבי חתולים ומוצרי חלב? מותר לתת כפית קוטג' אם היא ממש רוצה?
6. החתולה כבר חודשיים מחוץ לרחוב, נמצאת בבתים בטוחים של בני אדם. אחרי שהיא שרטה את אמא שלי אתמול (עם קצת דם) היא נבלה ותהתה איך אפשר לדעת שאין לה מחלות. האם אפשר להניח שמעצם היותה בסביבה סטרילית בחודשים האחרונים היא בריאה? או שזו תשובה שאוכל לקבל רק מהוטרינר?

תודה רבה!! אשמח לכל עצה ועזרה


(מצרפת כמה תמונות של התינוקת).
 

g l o r y

New member
קודם כל מזל טוב!!

שתרווי נחת ממנה


עכשיו לתשובות:
1. תראי, אף פעם לא מאוחר לנסות. ואם היא בת 4 חודשים, עוד אפשר לעצב אותה. פשוט, בכל פעם שהיא נושכת, תקפיאי את היד, תגידי "לא" תקיף, ואז תענייני אותה במשחק אחר, כמו חכה או משהו כזה. אם היא מסרבת לשחרר, לי הייתה הצלחה טובה עם לחיצה של האיבר הננשך אל פנים הפה במקום משיכה החוצה. החתול מרגיש שהוא "נגס יותר משהוא יכול לבלוע" ומשחרר.

2. כן, זה נורמלי. בגיל 4-5 חודשים מתחלפות להם שיני החלב בשיניים קבועות. יש שלב מגניב כזה שיש להם שני סטים של ניבים אחד ליד השני והם נראים כמו ערפדים קטנים
זה חמוד.

3.כן, זו מן צורת משחק שהם עושים אחד עם השני בקיקר. זה מבע שובבות, בגיל הזה, ורצון למשחק, אבל זה גם יכול להפוך למשחק די פרוע. תוציאי לה אנרגיה במשחק כשהיא עושה את זה.

4. אצל גורים שנגמלו מוקדם יש לפעמים חסך יניקה. רואים את זה בעיקר אצל גורים מאומצים
. תני לה. כל עוד זה לא חומר שהיא יכולה לבלוע ויכול להזיק לה (שיער אולי לא כדאי, וגם שמיכות צמר לא). טומיקו שלי היה מוצץ ידיים. שנים הוא היה עושה את זה. עכשיו פחות, כי אני לא בבית ואני היחידה שעדיין מרשה לו. כשהוא היה קטן הוא היה מוצץ גם חולצות וזה היה חמוד, חוץ מהעובדה שהוא היה מרטיב אותן לחלוטין והן עדיין היו עלי בדרך כלל.

5.מוצרי חלב זה דואלי. יש הרבה חתולים שזה מזיק להם. אם זה בכמויות ממש קטנות, ניחא, ותמיד עדיף עיזים, באופן כללי. אצלי בבית החתולים לא מתרגשים מחלב מבחינה בריאותית, אז אני נותנת לפעמים אבל באופן כללי עדיף שלא.

6.תמיד כדאי לקחת לווטרינר, ורצוי לחסן, לטובתה יותר מלטובתכם. יש באופן כללי מעט מאוד דברים שעוברים מחתולים לבני אדם. כלבת בטוח אפשר לשלול אחרי חודשיים, וכל השאר לא מסוכן לאדם בריא. תמיד כדאי לחטא טוב עם אלכוהול, באופן כללי, כי לשריטות של חתולים יש נטייה מרושעת במקצת להזדהם, אבל חוץ מזה, אין צורך להיבהל. ווט, באופן כללי, כדאי לראות. שוב, תילוע, חיבונים וכאלה. לטובת החתולה.
 

MissPell

New member
מזל טוב על החתולה

היא מקסימה!
גורים נושכים תוך כדי משחק. הכי טוב זה להרגיל אותם מגיל קטן שלא נושכים אותך, אם את רואה שבא לה לנשוך תביאי צעצוע שלה ותשחקי איתה כך שתנשך את הצעצוע ולא אותך. נשיכות של גורים הופכות להיות נשיכות של חתול בוגר ואז קשה להפסיק. היא עדיין גורה, כך שיהיה קל יחסית להרגיל אותה. אני מאד ממליצה על "חכה"- מקל שקשור אליו בחוט צעצוע, לא הכרתי חתול שלא השתגע על החכות הללו, וזו דרך להריץ אותם בלי להריץ אותך (בלהוציא את הכדור/צעצוע מתחת לספה). אל תוותרי לה ולעצמך, גם אם הנשיכות חמודות, התמידי בתגובות שלך וחנכי נגד נשיכות.
לגבי השן כבר ענתה לך גלורי.
לי יש דעה מאד ברורה לגבי קימור הגב. חתול שמקמר את הגב נראה אדיוט גמור, אז אפשר לצחוק עליו לפחות כמה דקות. החתול של אחותי שעושה זאת תוך כדי משחק תמיד נעלב, מצד שני- הוא באמת אידיוט... יש סיבה לקימור הגב- זה צורת התגוננות- יוצר אשליה שהם גדולים יותר. בחתול בית לרוב זה תוך כדי משחק תמים, אבל רק את יכולה לראות בוודאות אם היא מרגישה מאויימת או משחקת.
אני לא בעד לתת מוצרי חלב לחתולים. חתולים הם חיות טרף, הם אמורים לאכול בשר. אבל אפשר לתת קצת כפינוק וכגיוון. אגב, אם הזכרתי כבר אוכל, אני מאד ממליצה לך להרגיל אותה לאכול אוכל חתולים בלבד- בלי אוכל של בני אדם (בלי שאריות מהארוחות שלך), זה ימנע ממך את התופעה של חתול שקופץ על השולחן/שיש ומלקק צלחות.
לגבי השריטה, אימך צריכה לשים לב שאין נפיחות או אדמומיות, פעם הבאה לחטא מיד. ספרי זאת גם לוטרינר והתיעצי איתו, חבל שעובר זמן רב מהרגע שלקחת אותה ועד שתראי את הוטרינר. גורים ושריטות די הולכים יחד, כך שתכיני את עצמך ואת אימך...
 

dimitrygo

Active member
מנהל
ברוכה בהאה ומזל טוב!

אחדד 2 נקודות:
5. מוצרי חלב מוחמצים כמו שמנת חמוצה, קוטג', גבינה לבנה ויוגורט ביו לבן וללא תוספות מותר בכמויות קתנות. יש חתולים שגם שותים חלב ללא בעיה אבל להרבה מהם זה גורם שלשול כך שהייתי נמנע אלא אם היא ממש מתעקשת לטעום.
6. יש מעט מאוד מחלות שעוברות מחתולים לבני אדם. אבל שריטות זה לא מחלה ותמיד יש סיכוי לחטוף זיהום אן טטנוס במקרה של שריטה מספיק עמוקה. זה לא קשור לחתול או למצב בריאותו.
לגבי וטרינר - בכל מקרה כדאי לקחת לוטרינר לחסן אותה. בפעם ראשונה זה למעשה שני חיסונים בהפרש של חודש.
 

yaelhr

New member
תודה רבה לכולם

עזרתם לי מאוד.
היום אנחנו הולכות לוטרינר לבדיקה כללית ולקבוע חיסונים.

 
כמה עצות ל-yaelhr 1. להפסיק לתת לה את הידיים או הרגליים ( או בגד) למשחק. זה הופך להרגל שיהיה קשה לשרש. מעכשו , אם היא תשחק ביידיים שלך, תעשי קול של בכי ותלכי! אני הייתי מוסיפה גם נזיפה. בסוף היא תלמד שאסור. כדאי שתהיה מילה נזיפה כמו "פוי" או "אסור" וכו, שתהיה קבועה, עם טון נוקשה "מפחיד". ללטף אותה אך ורק (!!) כשהיא שקטה ורגועה והתנהגותה טובה. לקנות אלכוהול ואבן מיוחדת לעצירת שטפי דם משריטות ויוד. השריטות מתגברות עם הגיל וזה מאוד כואב. עם הזמן היא תרגע וזה יהיה יותר טוב, אבל יש לך כמה חודשים רעים עם שריטות אקראיות. כדאי ללמד אותה שזה כואב. כשהם גורים הם לא יודעים את זה.
2. השיניים נופלות בלי בעיה. בד"כ אנחנו לא מרגישים בזה.
3. היניקה הזו היא הרגל רע מאוד אצל חתולים ואם זה מפריע לך, תמנעי את העניין. אצלי הוא מצץ לי את הבגדים בצורה אובססיסית ולקח לי שנה (!) לגמול אותו. משיכה חינוכית בעורף עוזרת. זה לא כואב רק מפסיק את היניקה. משיכה חינוכית כזו טובה לנזיפות אחרות, אם צריך.
4. קימור הגב כפי שתארת, קיים לצערי רק אצל גורים. וזה מה-זה חמוד!! חבל שזה עובר עם הגיל. תצלמי אותה כך , כי הימים החמודים הללו לא יחזרו.
5. מוצרי חלב נחשבים לא מתאימים לחתול , אבל למרות זאת אצלי אני כן נותנת קצת לפי בקשת החתול. בזמנו הווט' אמר לי כן לתת לו קצת גבינה מדי פעם. בפורום זה מתנגדים למתן מוצרי חלב. אם היא מאוד רוצה, תני לה, במידה.
6. בג"כ הם בריאים ואין בעיות. כדאי להרגיל אותה לקיצוץ קצות הציפורניים . זה יעזור לשריטות על העור ועל הרהיטים. לא פשוט להרגיל , אבל אם תקבלי הדרכה אצל הווט' או אצלי במסר, זה יעזור לך. הם נורא נורא פוחדים מהקיצוץ הזה וקשה להרגיל אותם שזה לא כואב. אני הצלחתי בחתול הנוכחי, בקודם התחלתי מאוחר והוא פחד עד סוף ימיו.
7. תארגני לה משטח שריטות, ומתקני גרוד גבוהים. ההוצאות גדולות אבל אם היא תתרגל, זה יהיה נפלא. אין ערובה שהיא תשתמש במתקנים. כל חתול מגיב אחרת ולפעמים לוקח להם זמן להתרגל אליהם. בנוסף לשחק איתם עם נוצת יונה, חבל שזז כמו נחש, כדור עשוי מנייר כסף, סמן לייזר אדום, כדור ספוג בפרוטה מחנות חיות- היא תהיה מאושרת.
 
למעלה