שאלות על העלאת מינון

איה1974

New member
שאלות על העלאת מינון

אני נוטלת 40 מ"ג ריטלין LA פעמיים ביום, כל 6 שעות. לאחרונה הרגשתי שהוא פחות משפיע. מתחילת השבוע אף חלו "משברים" בעבודה. פתאום התחלתי להרגיש:). לההיעלב מאנשים. לכעוס על הבוס. לצאת להפסקה בגלל שהתעצבנתי. והעניין הוא שאנשים רק מחכים לזה שאדם אחר יחוש חולשה ויפול, ואז הם נטפלים אליו. בכל מקרה כך זה במקום העבודה שלי. אז היום הוספתי 10 מיליגרם מכדור אחר (סה"כ 50מ"ג ואני שוב אדישה בכיף והמחשבות לא מתפתחות להן לתיאוריות קונספירציה ולתגובות עצבניות.

השאלה היא, האם יש צורך להעלות מינון גם אם אני נוקטת בשיטה של לא ליטול ריטלין יום אחד בשבוע?(בדרך כלל יום שבת). אני לומדת ביום שישי ועובדת כל השבוע במשרה מלאה לכן צריכה ליטול כל השבוע מלבד שבת. זאת אומרת, ניסיתי את השיטות שגורמות לא להתרגל לכדור. האם הפסקה של יומיים בשבוע תעזור? או שפשוט אעשה ניסוי ותעיה. יש לציין שלאחרונה פשוט נהייתי עסוקה יותר כי התחלתי קורס מקצועי ביום שישי ויש לי בחינות בקרוב ולכן הלחץ הכללי עלה.

אז למי שנוטל תקופה ארוכה - האם היה לכם צורך להעלות מינון אחרי תקופה של שנה-שנתיים? האם קרה לכם שהעלתם מינון בתקופה קשה של לחץ עבודה/אירועים אחרים בחיים?
 

איה1974

New member
ועוד שאלה על מתן מרשמים

אני כפי שרשמתי מקודם, עובדת במשרה מלאה, וגם לומדת לבחינות. בסבב האחרון של הבחינות שהיה לפני מספר חודשים, ניסיתי ללמוד אחרי שהגעתי מהעבודה בערב, אבל עד שנחתי מהעבודה, כבר השפעת הכדור השני פגה. וכך ההכנות למבחן נדחו ונדחו. באיזשהו שלב הבנתי שיש צורך לקחת כדור שלישי, אבל היה לי חשש לקחת 120 מ"ג ליום. אז הוספתי 30 מ"ג והצלחתי להתכונן, אבל נשארתי עירנית עד 2-3 בלילה ולעיתים אפילו יותר.

לצערי רופאת המשפחה שלי שרושמת את המרשמים בדרך כלל, נעדרה לתקופה ארוכה בגלל מחלה. ואני קבעתי תור עם רופאה מחליפה וביקשתי להעלות את המינון היומי ל-90 מ"ג (כדי שהיא תוסיף לי 10 מ"ג ריטלין רגיל ליום וכך אוסיף כדור וחצי ליום 3-4 שעות בערב כדי ללמוד).
הרופאה המחליפה לא הסכימה לזה, ואף טענה שגם כך המינון שאני מקבלת (80 מ"ג) הוא גבוה. מאז הרופאה שלי חזרה, אך נהיה לי חשש לבקש ממנה תוספת, למקרה שהיא לא תסכים ואולי אפילו יתחילו לעשות לי בעיות עם המינון שאני מקבלת עכשיו.

אני מבינה שבחוק מותר 90 מ"ג ריטלין. כעקרון הבנתי שכדורים ארוכי טווח מכילים אפילו פחות מזה בגלל מנגנון ההשהיה. השאלה היא כמה באמת מותר לאדם ליטול ליום מבלי לסכן את הבריאות ומבלי להתרגל לתרופה? (אני יודעת שזה נמדד יחסית למשקל. יחסית למשקלי אני יכולה ליטול 120 מ"ג, העניין הוא האם זה מסוכן לטווח ארוך). ועוד דבר: האם יש סיכוי שרופאה של קופ"ח תרשום לי מינון שכזה? האם זה מורכב מבחינת בירוקטיה? פשוט הגעתי למצב שבו התוספת במינון היא ההבדל בין להחזיק מעמד במקום העבודה לבין להחזיק בקושי/להתפטר מיוזמתי/להיות מפוטרת וגם ההבדל בין לעבור מבחנים לבין להיכשל.
 

sharon10000

New member
אסור להגדיל את המינון על דעת עצמך

עלייך לפנות אך ורק לפסיכיאטר שמתמחה בהפרעות קשב וריכוז למבוגרים בלבד כדי לבדוק מהו המינון המתאים לך.
את המינון המתאים עלייך למצוא ביחד עם הרופא, הנחיתו ובפיקוחו, ולא להעלות אותו על דעת עצמך.
לא מומלץ להעלות את המינון על דעת עצמך, שכן עלולות להיות תופעות לוואי חמורות מאוד (תוכלי לקרוא על תופעות אלו בעלון המצורף לכדורים). רופא המשפחה אינו מתמחה בהפרעות קשב וריכוז, וזאת למרות שחלקם מחלקים רטלין בצורה חופשית.
רופא המשפחה אמור רק לתת לך מרשמים על פי הוראתו של הפסיכיאטר.
הקשיים שציינת שכיחים למי שסובל מהפרעות אלו, ולכן חשוב לפנות רק לפסיכיאטר שמכיר התופעה ואת הפרטים הקטנים כדי שיוכל להנחות אותך, ולהתאים לך את המינון המתאים.
 

RATTOL

New member
רק עם הוראות של הפסיכיאטר.

האם את לוקחת ריטלין כל יום כל השבוע ?
ניסוי ותעיה על המוח שלך?
זה האיבר הכי רגיש בגוף.
למה לשגע אותו?
הוא במילא סובל בגלל ההפרעה.
 
למעלה