שאלות מנוע..

טרקר 50

New member
כאילו שהמוסכים יעשו מה שכתוב בספר..

תודה על הפירוט שלומי. יש פה מישהו שעשה טיפול 12,000 ויודע מה עושים באמת המוסכים בטיפול כזה?
 

Shlomi TC

New member
אם תעמוד להם על הראש, הם יעשו

ביום שאתה חופשי ומוכן נפשית להמתנה הארוכה והקשה, פשוט שים את הקטנוע בטיפול ותעקוב אחרי המוסכניק. אמנם הוא ירגיש באי נעימות אך אם תתחבב אליו, דבר איתו, קצת תבקש שילמד איתך, תצחק איתו, הוא יעשה עבודה טובה, אתה תקבל קטנוע אחרי טיפול טוב וגם תצא בידיעה שלמדת קצת על הקטנוע שלך ושיש מוסכניק שאתה סומך עלי. ומצטרף לשאלה המציאותית שלך, מה באמת עושים המוסכים? אוטוטו אני באותו המצב כמו שלך.
 

טרקר 50

New member
ועוד משהו..

נראה לי שאם המוסך יעשה את כל מה שאמרת , נראה שזה יעלה לא מעט כסף לא? ניקוי אגזוז כבר עולה כ-200 שקל ( במוסך שלי ) , ואני מאמין שניקוי ראש צילינדר גם לא עולה מעט , וידוע שטיפול קטן אמור לעלות כ - 200-300 שקל. אז מישהו יכול להושיע אותנו ולהגיד לנו מה באמת עושים בטיפול הזה?
 

Ofirdt

New member
לפי מה שאני יודע......

לא עושים לא ניקוי צילינדר ולא בוכנה..... מנוע לא פותחים עד שיש סיבה לפתוח..... בחיים לא שמעתי על מה שאמרת.......
 
במקום טוב..

לא צריך לקחת יותר מ-200 שקל לטיפול קטן... ובמקום מאפען כמו שאני הלכתי עולה 70 שקל.. וזה כלל: מצת חדש, ניקוי פילטר אויר, החלפת שמן גיר לשמן מכונות ישן, ואולי הוא עשה עוד משהו שלא הסתכלתי..
 

Shlomi TC

New member
בקרוב אדע

עד כה הגיע הבחור ל 11242.5, מתקרבים לשעת האפס (או הקילומטראז' ה 12000)
 
כשהייתי במוסך עם חבר...

שהוא בעל טרקר המכונאי אמר שהטרקר נפתח בטיפול 12K...ומגיע בסיביבות ה-100, ובתכל'ס שחבר שלי הגיע ל12 הקטנוע הגיע ל95 ככה הוא אמר, וזה בשל האופטימיות של הטרקרים...וגם היה לו קפיץ ספורט, לא יודע כמה זה הוסיף
 

טרקר 50

New member
הבנתי אותך...

אתה יודע במקרה מה עשו לו בטיפול? ( שלומי זה גם בשבילך )
 
אם יורשה לי, dptnl....

יש כמה סיבות לציפוי ניקסיל (ואני לא בטוח שכרום זו ההגדרה הנכונה) לצילנדרים. העיקרית שבהם
משקל. בד"כ (
) צילינדרים אלו יהיו מאלומיניום.... עם כל יתרונותיו וחסרונותיו. כשעושים מנוע מאלומיניום יש שני פתרונות נפוצים לאזור הצילינדר עצמו. האחד הוא "סליב" (sleev), והשני הוא ציפוי ניקסיל לאזור הצילינדר עצמו. חלק מהסליבים לא ניתנים לחריטה אבל יש אפשרות להחלפתם. ניקסיל הוא ציפוי קשיח מאד ועמיד מאד שאינו ניתן לחריטה (בגלל עוביו הדקיק של הציפוי) אבל ניתן ל"חידוש" עדין ע"י הונינג. תהליך שמחליק את הצילינדר לרמה הרצויה ומעלים שריטות עדינות מאד. רשמת, dptnl, שאתה אינך מסכים עם עניין אמינות הציפויים האלו... ובכן... הם הוכיחו את עצמם. ניקסיל עמיד ה-ר-ב-ה יותר מהברזל הרגיל, ולצורך העניין, מהבוכנה ו\או הרינגים. משמעות העניין, שהוא (הניקסיל) בקושי נשחק לעומת הרינגים והבוכנה. מנועים שדורשים אוברול "עליון" כתוצאת שחיקה רגילה (ולא תקלה) בד"כ מגיעים למצב זה בגלל שני סיבות עיקריות : או שהצילינדר נשחק ונשרט, או שהרינגים נשחקו. (או שילוב ביניהם כמובן) הפתרון בשניהם דומה. חריטת OS כנדרש, החלפת הבוכנה והרינגים למידת ה-OS הדרוש. בכל מקום כזה שבו הצילינדר רגיל והגיע למצב המתואר, אם תקח צילינדר מצופה ניקסיל תוכל לראות שזה לא הזיז לו. משמעות העניין
הוא אמין הרבה יותר. הוא עמיד הרבה יותר. איפה חסרונותיו אם כן ? אם ישנה תקלה (נתפס מנוע נניח) והצילינדר הקשיח לא הצליח לספוג את הטראומה ונפגע... צריך להחליפו. כלומר... הוא לא ניתן לשיפוץ... אבל עמיד הרבה יותר. אתה תחליט מה אמין יותר מהשני. זו לא תיאוריה. לגבי עניין המנועים ה"מצופים". אני לא מכיר 50 סמ"ק אוטומטי מצופה ניקסיל במקור... וכמובן שמאד מאד יכול להיות שאני טועה.... בכל מקרה, הצילינדר של האפריליה 50 האוטומטי, ככל הידוע לי, ניתן לשיפוץ. כנ"ל קטנועי פיג'ו. דוגמה למנוע שאינו ניתן לחריטה
טייפון 125....
 

dptnl

New member
../images/Emo45.gif חידשת לי מספר דברים

אבל בכל זאת, אני בספק אם צלינדר של אפריליה ניתן לשיפוץ, אם כן, מדוע אוברול מנוע עליון לאפרילה ולפג'ו עולה מעל 2000+ שקל!? ובנוגע לטייפון, אתה בטוח שהצלינדר שם לא ניתן לחריטה? כי ל50ים שלהם אין שום בעיה לעבור מספר חריטות כל אחד (לפחות הטייפון ככה)
 
אין לי מושג איך הגעת למחירים האלו

וכמו שהרבי אמר... 50 אפשר לחרוט, 125 לא. (בטייפון)
 
גם אני מתקן....

לא. זה לא נכון. לפחות לא במנועי ה-50 סמ"ק. ניתנים לחריטה ושיפוץ... ועוד איך.
 

טרקר 50

New member
תודה שדון..../images/Emo156.gif

ומקפיץ ובקשר לטיפול 12,000 , מה עושים בו במוסך?
 

Hell ad

New member
מנצל"ש, מנוע לפנסי, כמה יעלה?

להזכירכם - 50 סמ"ק של סאן יאנג אותו מנוע כמו של הפיור. איך אני בכלל יודע מתי צריך לעשות מנוע? הרי אם אני צריך, ואני לא עושה זה יכול להרוס עוד דברים לא?
 
למעלה