שאלות לפני גידול ארנבת

sarabara

New member
שאלות לפני גידול ארנבת

חברים רוצים להעביר אלינו ארנבת שלהם לחצי שנה.
היא באה עם כלוב גדול וכל האביזרים.
לפני הכל יש לי שאלות בסיס.
אני רוצה לשים אותה במרפסת בלבד. יש לנו מרפסת גדולה, לשחרר אותה שם.
גובה הגדר הוא 65 ס"מ, האם היא יכולה לקפוץ את זה ולברוח?
וכן, חתולי רחוב נכנסים לנו למרפסת, האם הם יאכלו אותה?
אם התשובה לשאלות אלו שלילית אשמח לשאול עוד שאלות.

תודה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
65 ס"מ זה גובה שארנבת צעירה ובריאה תוכל לקפוץ מעליו בקלות

היא לא בהכרח תנסה, בפרט אם זו גדר אטומה והיא לא יודעת מה יש מאחוריה; אבל כשמדובר בגדר גורים (שהיא בעצם מעין כלוב נייד, כלומר רשת) שדרכה הם יכולים לראות שיש משהו מעניין בצד השני, הם בהחלט מסוגלים לקפוץ מעל זה, קל וחומר אם יש להם נקודת זינוק גבוהה יותר מהקרקע. לנו יש גדר גורים של 91 ס"מ והייתה תקופה ששמתי עליה שמיכה, והייתה פעם שהוא הצליח לקפוץ ממש לראש הגדר, עמד על השמיכה, ואז קפץ מעבר.

מה שיכול למנוע ממנה לקפוץ לגבהים הוא גיל; כשהם מזדקנים (אחרי 5–6 שנים ומעלה) האגן שלהם נחלש וגם יכולת הניתור. כמו כן אם היא ננסית או סתם קטנה, גם זה יכול להשפיע.

חתולים לא טורפים בעלי חיים בגודל שלהם. הסיכוי שחתולי רחוב יאכלו ארנבון בוגר קלוש; מנגד, ייתכן שהם יציקו לה, יריבו איתה (מלחמות שליטה וכו'), ילכו מכות ויפגעו בה. כך שזו עלולה להיות בעיה. יש ארנבונים שחיים בבית עם חתולים אבל זה כמובן נעשה בצורה מבוקרת ולא מדובר בחתולי רחוב שסתם נכנסים.

בעיה נוספת היא שחתולי רחוב אינם מחוסנים ויכולים להעביר לה טפילים כמו קרציות, פרעושים, סקביאס... ואולי גם גם מחלות. אם היא ארנבונת שחיה עד היום רק בבית בלי בעלי חיים אחרים סביר להניח שהיא נקייה מטפילים מצד אחד, ומצד שני מערכת החיסון שלה גם לא מאוד מנוסה בפגישה עם העולם החיצון (במידה מסוימת זה קצת כמו לחיות ב"בועה"). צריך לקחת זאת בחשבון.

אחרון חביב, ארנבונים הם חיה חברתית. אם היא מגודלת לבד, בלי ארנבונים או בעלי חיים נוספים (לפחות אחד), היא צריכה להיות בחדר שבו יש בני אדם לפחות חלק משעות היום (סלון זה אידאלי). אם נוסעים לנופש ומדובר בכמה ימים פה ושם, ניחא; אבל לשים אותה במרפסת לבד לחצי שנה, גם אם יוצאים לשחק איתה כמה דקות פה ושם, זו התעללות.
 

sarabara

New member
תודה רבה, עזרת לי מאוד

בעיקרון זה ארנבת שגודלה במרפסת של משפחה.
היא בת חצי שנה.
הם משחררים אותה במרפסת חופשי, והילדים מגיעים להיות איתה כל אחר הצהריים.
רציתי שיהיה ככה גם אצלנו, אבל אצלנו זה מרפסת שהיא בגובה של חצי קומה, אז חתולים נכנסים.
הגדר זה גדר אטומה של מרפסת.

חשבתי לשחרר אותה כל הבוקר שאנחנו בעבודה, לטייל במרפסת, להכניס אותה לכלוב רק כשחייבים, אם נניח יש הרבה אורחים.
הקטע עם החתולים והמחלות הבעית אותי, האמת. ממש לא חשבתי על זה ותודה.
להכניס אותה הביתה, זה לא בשבילי.
הילדים יצטרכו להתמודד עם האכזבה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אם יש לכם דרך לתחום לה אזור מגודר במרפסת או כלוב גדול

(כמו בפינת חי, כזה שבני אדם יכולים להיכנס אליו, כמו חדר קטן בעצם) שאליו לא יוכלו לחדור אורחים לא רצויים והיא תהיה מוגנת בו משמש/גשם ושלל פגעי מזג האוויר, זה אפשרי. לגרום לארנבונת שרגילה להיות משוחררת לחיות בתוך כלוב קטן (רגיל) זו לא אפשרות. דווקא להכניס אותה הביתה זו אפשרות שהייתי שוקלת (אני אישית מקיימת אותה...
) אבל זה עניין שלכם.
 
למעלה