שאלות למי שיודע

erandb

New member
שאלות למי שיודע

נכנסתי לאתר שהטכנאי קרמר המליץ עליו בפורום צרכנות ואבקש להבין משהו בבקשה ,להודעה המקורית.שאלתי גם שם .אך אשמח גם אם יענו לי פה. 1.תאשר לי בבקשה אם הבנתי נכון .אם אני עושה צלחת לווין לערוץ 10 דרך Amos 1 אני יוכל לקלוט דרכו גם את ערוץ 2 ? 2. מה ההבדל בין אנלוגי לדיגטלי לצלחת ? איכות יותר טובה ? דרך אנטנה איך קולטים אנלוגי או דיגטילי ? 3.האם יש לנו אנטנה מרכזית .יהיה לנו 2 תחנות של ערוץ 2 .מהאנטנה ומהלווין ? 3.האם הצלחת שקולטת שידוריים של Amos 1 תוכל לקלוט את עמוס 2 או שיצטרכו להחליף צלחת ? תודה רבה על תשובתכם וסבלנותכם לענות על שאלות אלה.
 

max2003

New member
תשובות

התשובות לכל השאלות שלך הן כן. שידור אנלוגי הולך ונעלם מהעולם, אך רשות השידור עדיין משדרת אנלוגי ולא דיגיטלי. האיכות של השידור הדיגיטלי אמורה להיות טובה יותר, אם כי לעיתים בשל דחיסת יתר התמונה לא איכותית מספיק. לפרטים והסברים נוספים, כנס לאתר של עלי שביט. יש לינק מעל להודעות.
 

geostant

New member
סתם בדרך אגב

איכות שידור אנלוגי תמיד יותר טוב מדיגיטלי בדיוק כמו שאמרת שלפעמים בעת דחיסת יתר ממש רואים את האיכות הירודה. אך בעקרון תמיד האיכות יותר ירודה, אך פשוט לא רואים את זה בעין בדיוק כמו עם קבצי MP3 של מוזיקה, האיכות ירודה יותר אך זה לא נשמע באוזן.
 
לא נישמע לאוזן . ועוד איך זה נישמע

במערכת סטראו מיקצועית כמו שיש לי . ושמיעה כמו שיש לי . מרגישים את ההבדל . צליל יבש חסר בו הכל . יש לי כמה הקלטות של MP3 שלא שוות כלום . אים זה הייה טוב אז כל חברות התקליטים היו עוברים להקליט בMP3 זה טוב למערכות מאוד פשוטות . הרמקולים שיש לי הם אלקטרוסטיטים . שעובדים על מתח הפעלה של 5000DC ועוד הרבה דברים טובים . מגבר סטראו ניפרד לבאסים . עוד סאב
 

erandb

New member
מבקש לחדד את הנושא הזה ../images/Emo12.gif

התבלבלתי לגבי איכות השידור של דיגטלי לעומת אנלוגי.אתם אמורים שאמורים לראות יותר טוב ,אך למעשה בגלל הדחיסה השידור נראה יותר גרוע וגם הקול נשמע כך ?! אם כך בשביל מה אמורים לעבור לדיגטלי ישארו עם אנלוגי ? או מדוע שלא ידחסו זאת יותר מידי ואז יראו יותר טוב או שהדבר לא אפשרי ? אגב ההסבר יש קשר בין הממירים הדיגטלים של הכבלים לעומת השידור האנלוגי ? שאני לא מבחין בשום הבדל. שוב תודה על תשובתכם .
 
שידור דיגיטלי חסכוני בצורה משמעותית

לכל מי שמשדר : בכל משיב לוויניאנלוגי אחד אשרפ להכניס עשרות ערוצי טלויזיה ורדיו דיגיטליים - אמנם האיכות לא תמיד מי יודע מה ( מרבית הצופים והמאזינים לא מבחינים בזה בכלל) אבל סבך הכל הציבור מרוויח יותר ערותים והערוצים משלמים פחות על השידור הלוויני. אין קשר בין ממירים דיגיטליים לאלה האנלוגיים -הם עובדים על טכנולוגיה שונה לחלוטין.
 
אז כך . חברי המלומד לא דייק למעלה

השידור הדגיטלי הוא הרבה יותר טוב מהאנלוגי . והינה ההסבר . רוחב פס של ערוץ טלויזיה זה 5MH בשיטה הישנה העבירו תחנה אחת בלוויין . וכמה פסי קול שהם יותר צרים כ20KH .כאשר הולכים ומפרקים את התמונה לקווצים . ורוצים תמונה איכות ומעולה אפשר לדחוס כ 8 ערוצי טלויזיה . באיכות הטובה ביותר . ואז 8 תחנות מיתחלקות בעלות של התדר של הלוויין . אבל יש תחנות שאין תקציב כספי גדול . ואז על אתו רוחב פס של 5MH מיתחלקות 20 תחנות שקיבלו רצוע יותר דקה . העלות מיתחלקת בין עשרים תחנות אבל איכות התמונה היא על הפנים . במיוחד כאשר יש תנועה מהירה בסרט . אז נוצרים מרובעים בתמונה . ולזה קוראים דחיסה על חשבון הטיב והכיס הכספי . גם איכות הצליל מעולה כמו תקליטר וניתן לשדר באיכות AC3 יש איזה 2-3 תחנות שעושות שידורי ניסיון. אז מי שקיקש שאיכות האנלוג יותר טובה . סתם כתב שטויות . עוד יתרונות . כאשר עוצמת הקליטה היא אפילו 40% . איכות התמונה היא 100% משבאנלוג הייה עושה שלג רב . כימעט והפרעות לא ניכנסות לשידור . אלה אים הם ממש חזקות מאוד מאוד . ובאנלוג גם הפרעות חלשות חלשות ניכנסות לקליטה . אים יש לך טלויזיה כמו אצלי 41' סוני אים צליל היקפי כמו אצלי . הייתי רואה ושומע . מה זה דגיטל . הנתונים הם בערך יכול להיות סטייה לכאן או לכאן . אבל העובדות הם שהעולם עובר לדגיטלי . גם חברות הפלאפון עוברות לדגיטלי שבוע טוב
 
אגב . דחיסה יש גם בתקליטור DVD

כאשר דוחסים סרט של 5 שעות על תקליטור שמתאים לשעתיים . איכות התמונה על הפנים וגם הצליל . וקוראים לזה CVD ועוד כל מיני שמות .בקיצור חיסחון=איכות ירודה
 

eligabr

New member
קרמר התחלת לדבר כמו עו"ד

וואתה כותב בלי טעויות זה די מוזר לא? מישהו כותב בשם של קרמר??????????
 

DAVID523

New member
יש לשידור אנלוגי יתרון נוסף

מדיגיטל אבל זה משמעותי יותר לבעלי צלחות לווין גדולות.מ 2.7 מטר רגיל. והוא ששידור אנלוג רגיש יותר לקליטה ואיתו אפשר ליקלוט באיכות לא כל כך טובה אבל קולטים שידורים שלא ממש משודרים אלינו.לדוגמא הערוץ באנלוג TV4 שוודיה בלווין טור 2 עכשיו באנלוג אני קולט די טוב. אבל אם הוא יעבור לגיגיטל אז אני לא אקלוט אותו אלא אם כן אגדיל בהרבה את הצלחת.כנ"ל הערוץ ויוה גרמניה ו הערוץ יורוספורט ,בלווין ב19.2E.באנלוג.
 
נכון צודק חברי המלומד . באנלוג

גם בעוצמה של 30% רואים תמונה באיכות מאוד מושלגת שכואבות העניים . אבל רואים . שבדגיטל המכשיר יכתוב NO SIGNAL אבל ב40% עוצמה . איכות התמונה היא 100%
 

m8m8

New member
קליטות ערוצים

לכל מקלט יש את הרגידות שלו מקלטי נוקיה NOKIA 9200S מספיק 30 % מרלטי ECHOSTAR 3000IP מספיק 40 % לקלוט לוינים חלשים לגבי לויון THOR TV 4 מיקלט בדיגיטל עם 2.7M אנלוג מאוד חלש לקראת סוף 2004 TV 4 שודיה מטור לגבי ההפרעות ZINWELL LNB עוד GAIN טוב 60 DB סיפרת רעש 0.6 לא חסין מעפרעות מכם מיקורו גל INVACOM יותר יוצב מאשר ZINWELL GAIL חלש מאוד סיפרת רעש לא כמו שכתוב 0.3 יש פריזים על 2.4 M PRIMA TV מה שתוב ב FEED יש כיוון ל F.D בין 0.3-0.4 בי
 

תומר

Member
הפיד של האינווקום מתאים רק

לצלחות עד מטר ותשעים לצלחות גדולות יותר צריך פיד מתאים ביומקס צריך 47 אחוז איכות קליטה בצלחת מטר ושלושים כדי לקלוט תדרים חלשים באיזה פיד משתמשים לצלחת גדולה יותר ?
 

DAVID523

New member
אתה רשמת

"לקראת סוף 2004 TV 4 שודיה מטור " מה זה -מטור?מה צריך להיות לקראת סוף שנת 2004 לגבי הערוץ הזה? נ.ב אני לא יודע למה אתה מיתכוון שאתה אומר שזה ניקלט חלש אבל אני קולט את הערוץ הזה TV4שוודיה עם צבע קבוע ושומעים את מה שאומרים מרגישים שזו שפה שוודית. אני אוהב את הערוץ הזה.מרבים להראות בו תחרות סוס ועגלה וסדרות וסרטים. שרובם בדיבור אנגלי ורק הכתוביות זה בשוודית. נ.ב אני מקווה שהערוצים מצרפת באנלוג ימשיכו לשדר באנלוג בלווין אטלנטיק בירד 3 ב מיקום 5W אני קולט אותם לא רע. אבל אם הם יעברו לאנלוג בגודל הצלחת הזה עם הציוד שיש לי אני אאבד אותם. כי הם משדרים באלומה סופר ואת הסופר עכשיו אני קולט רק מאנלוג.
 

m8m8

New member
קליטות ערוצים

לכל מקלט יש את הגדרות שלו מקלטי נוקיה NOKIA 9200S מספיק 30 % מקלטי ECHOSTAR 3000IP מספיק 40 % לקלוט לוינים חלשים לגבי לויון THOR TV 4 מיקלט בדיגיטל עם 2.7M אנלוג מאוד חלש לקראת סוף 2004 TV 4 שודיה מטור לגבי ההפרעות ZINWELL LNB הגבר GAIN טוב 60 DB סיפרת רעש 0.6 לא חסין הפרעות מכם מיקורו גל INVACOM יותר יוצב מאשר ZINWELL GAIL חלש מאוד סיפרת רעש לא כמו שכתוב 0.3 יש פריזים על 2.4 M PRIMA TV מה שכתוב ב FEED יש כיוון ל F.D בין 0.3-0.4 בי
 

DAVID523

New member
בקשר לשאלה 3.

נראה לי שלא תיצטרך להחליף צלחת אלא אם כן תרצה ליראות את האלומה האירופאית אבל זו צלחת מעל 5 מטר.נכון לעכשיו בצלחת 2.7 שלי אני לא קולט את האלומה אירופאית אבל בלווין עמוס 2 הכל יכול להיות.
 
למעלה