שאלות לכל משתתפי הפורום

שאלות לכל משתתפי הפורום

האם בתור נכה 100% יש לי הקלה במיסים? ואם כן באיזה מהם? ולדעתי, הפורום הזה מצויין, אני נהנית לחלוק את מצוקותיי עם אנשים שמבינים אותי, ממני, ליאת לוי.
 

שלמה.ל

New member
ליאת שלום../images/Emo13.gif

יש לך בהחלט הקלות במיסים שונים. אפרט לך אותם ככל שאזכור מס´ הכנסה פטור מלא עד כ-450000 שח הכנסות לשנה מיסי ערייה (ארנונה) 70% הנחה חשבון טלפון הנחת נכה (תפני ל-199 לקבלת פרטים מדויקים) רכב במידה וקיבלת אישור לניידות אגרה שנתית 20 ש"ח בלבד זה מה שאני זוכר כרגע
 
תלוי איזה 100% נכות....../images/Emo7.gif

באם אלו 100% אי כושר השתכרות אבל רפואית פחות מ - 100% באנגלית קוראים לזה "יו גאט נאטינג מיי דיר".... * לבזק צריך 100% רפואי יציב או לצמיתות. זמני לא נחשב. * לשר"ם את צריכה 60% לפחות עם בעיית ניידות. * לניידות את צריכה נס. * לארנונה - את תלויה בחסדי חוקי העזר העירוניים במקום מגורייך. הנהוג הוא 60% על 100 מ"ר ראשונים ועל היתרה (באם דירתך גדולה מזה) מחיר מלא. * באם יש לך ילדים - במסגרות החינוך - ההנחה תחושב לפי מרכיבי ההכנסה - כשהקצבאות נחשבות להכנסה! * ללונה פארק בתל-אביב לדוגמא - תשלמי מחיר מלא גם אם את על כסא גלגלים ולא יכולה להנות כמעט משום מתקן - כי - אין גישה לכסאות גלגלים לאף אחד מהם כמעט!!!!! עבור כל השאר - אנחנו טובים לשלם אבל בעיקר פסולים מלקבל או להנות מהטבות שהיו מקילות מעט על מצוקות חיינו...... שרק נהיה בריאים ומצבנו לא יחמיר!!!
 

שלמה.ל

New member
נעמי שלום

אכן יש להבדיל בין סוגי הנכויות השונות וכל מוסד מתייחס לסוג נכות אחר. מס הכנסה מתייחס לנכות רפואית בלבד ערייה מתיחסת ל- אובדן כושר עבודה בזק כמדומני -נכות רפואית משרד הרישוי תלוי בניידות
 
מישהי שאיכפת לה

לא הכל שחור כפי שתואר. עם יש לך 100 אחוז לצמיתות את זכאית: קצבה קבועה. קצבת ניידות עם את יכולה לנהוג בעצמך והנך מעל גיל 18 או קצבה כחסרת רכב עם אינך יכולה לנהוג. שרותים מיוחדים במידה והנך נזקקת לעזרת הזולת. לגבי ארנונה, כפי שנאמר, לכל עירייה פטור על פי שיקול דעתה. שלחי עותק אחוזי הלקות לעירייה באזור מגוריך ותקבלי פטור שמעניקה העירייה. לגבי הנחה על אחזקת טלפון וכמות שיחות אפסי כמעט. למיטב זכרוני הפניה נעשית למשרד הפנים בירושלים למידע 1770225969 בזק 1800333166 או פניות הציבור 1770221100 מצורף כאן מכתב ששלחתי עכשיו לבזק. העדר מידע באתר לאנשים עם מוגבלויות על פי חוק חופש המידע. מקווה לתשובה מהירה.
 
לגבי ההנחה בבזק..

את הטופס מקבלים בבזק - אך לאחר המילוי לפי ההוראות, שולחים למשרד העבודה והרווחה בירושלים. מנסיון. ורק באם מדובר בנכות רפואית מעל 90% צמיתה או יציבה. בנכות זמנית הם כלל לא מכירים.
 
למעלה