שאלות ליועצת שינה מבית גנית פרג

שאלות ליועצת שינה מבית גנית פרג

מחר יום ה תתארח בפורום יועצת שינה מבית גנית פרג.
אתם מוזמנים לשרשר שאלות בנושא הקניית הרגלי שינה והתמודדו עם קשיי שינה
 
שינוי הרגלי שינה לא טובים

שלום,
המצב אצלינו בנושא הזה ממש לא טוב עד גרוע ביותר!!!
יש לי שלוש בנות בת 7 , בת 5 וחצי ובת שנתיים ושמונה,
המצב כיום : הגדולה בסדר,- מסוגלת להירדם במיטה שלה.
האמצעית - נרדמת על הספה מול הטלוויזה
והקטנה הכי בעייתית(בגללינו...)- הרגלנו אותה לישון עלינו/לידינו גם על הספה מול הטלוויזיה- הסיבה היא הבנאלית והפשוטה שזה היה לנו הכי נוח...... וגם היא ישנה איתנו במיטה, כך גם כאשר היא נרדמת על הספה ואנחנו מנסים להעביר אותה למיטה שלה , היא מתחילה לבכות/לצרוח שהיא רוצה במיטה שלנו ושוב מחוסר כוח לשמוע אותה בוכה והכי נוח , פשוט מעבירים אותה למיטה שלנו.
כרגע שתי הבנות הגדולות ביחד בחדר ולקטנה יש חדר בנפרד, אז ניסינו להעביר את המזרון שלה לחדר של הגדולות, סיפרנו סיפור לכולם, זה עבד כמה ימים ושוב היא לא מוכנה לשכב על המזרון ובוכה שהיא רוצה למטה( זה בית קומות...)
היא הולכת לישון בסביבות 9 וזה נראה לי מאוחר וגם אנחנו רוצים להתחיל את מנוחת הערב שלנו קודם...
אני מחפשת כרגע דרך לאפס את המצב , כלומר לא להתחיל בוויכוחים כן/לא מיטה, אלא מה אני יכולה לעשות כדי לשנות את המצב..- אני די יודעת מה אני לא עושה נכון ומה הטעויות שלי, אבל פשוט אין לי כוח בערב להתחיל וויכוחים אז אני מוותרת ו"נכנעת"...
ואז חשבתי אולי להעביר את הגדולה לחדר נפרד(היא רוצה...) ואת האמצעית והקטנה לשים ביחד ולעשות מזה נקודת התחלה חדשה (למרות שאני מעדיפה שכן ישנו שלושתן יחד- נראה לי...)
עוד קצת על סדר הערב שלנו: 6 / 6וחצי ארוחת ערב, אח"כ מקלחות ואח"כ יורדות לראות קצת טלוויזיה - שזאת גם טעות....
נראה לי שמה שאני מבקשת ממך זה: הכוונה, שלבים , איך עלי לנהוג ולעשות את זה בדרך הנכונה שכולן תישנה במיטות שלהן...(חשבתי אולי לקנות איזו כרית למיטה לכל אחת- שירצו ויהיה להן כיף במיטה...)
ורציתי לשאול האם להציע פרסים על שינה במיטה זה נכון בעינייך?
אשמח מאוד לשמוע את דעתך
תודה.
 
איילת ההודעה לא נכתבה בתגובה לשרשור השאלות

ליועצת השינה ויתכן שעידית פיספסה אותה.
אני משרשרת עכשיו את השאלה למקום ומקווה שעידית תחזור לכאן ותראה אותה
 
שינוי הרגלי שינה לא טובים

הי איילת,
אני מבינה את הקושי, גם כך הימים אינטנסיביים ובוודאי שבערב כדאי שתהיה את אפשרות לנוח כדי לצבור כוחות. מעבר לכך-בתך הצעירה זקוקה לשינה טובה לצורך ההתפתחות התקינה שלה.
אתחיל דווקא מן השאלה האחרונה שלך לגבי פרסים-אני לא בעד... כי לתפיסתי זה לא מניע ללמידה ולשיתוף פעולה אלא לצורך נקודתי לקבל את הפרס כך הדרישה לעוד ועוד תעלה ותמצאי את עצמך גם עם בעיות שינה וגם קונה פרסים רבים....ולכן בהחלט נראה שצריך להתחיל בתהליך הדרגתי בו תלמדו את בתכם להירדם במיטה ולישון במיטתה ברציפות כל הלילה וכמובן שזה אפשרי בגילה.
כפי שכתבת, שעת ההשכבה שלה מאוחרת, בגילה מומלץ להשכיב לכל המאוחר ב-20:00 והכוונה שבשעה 20:00 היא תהיה במיטה אחרי א.ערב ואמבטיה. אני מציעה שתתחילי בכך שיהיה לה טקס שינה קבוע שיסמל עבורה את הסיום של היום וההתחלה של הלילה, אני מציעה שארוחת הערב תהיה לפני האמבטיה, לאחר מכן אמבטיה ואז כניסה אל החדר (בלי לעבור בסלון לטלוויזיה ולמשחק) כדי שהיא תגיע אל המיטה מוכנה לשינה נינוחה ורגועה ולא תוצף בגירויים. מפני שהיא לא יודעת להירדם במיטה-שימי כיסא על יד מיטתה ושבי על ידה עד להירדמות, הניחי עליה יד כל הזמן כדי לעזור לה להירדם, את יכולה ללטף/לטפוח/מגע סטטי/לשיר וכך עד להירדמות. אם היא בוכה-לאחר שניסית להרגיע אותה במיטה, תרגיעי על הידיים וכשהיא נרגעת תחזירי אל המיטה ושוב לטפי וכך עד שהיא תרדם. קחי בחשבון שתהיה התנגדות בהתחלה כי זה שינוי גדול עבורה ולכן עקביות זה שם המשחק. כדי לעודד אותך אני יכולה לומר שלמידה מתפתחת מהר ולכן אם תהיי עקבית סביר להניח שכעבור מספר השכבות היא תיכנס ברצון אל המיטה ולא תתנגד. אם יהיו יקיצות בלילה-אל תיקחי אלייך למיטה אלא תחזירי לשינה כפי שעשית בהשכבה.
בהחלט אפשר לקנות כרית ולומר לה שאת רוצה ללמד אותה להירדם ושקנית כרית כדי שיהיה לה נעים וכיף במיטה.
חשוב לי לומר שזה מענה בפורום, אני משתדלת לתת לך הסבר ברור ומקיף עד כמה שאפשר בכזו מסגרת...
לילה טוב ובהצלחה,
עידית
 
אכילה בלילה

מאיזה גיל הם כבר לא צריכים את האכילה בלילה? האם הם משלימים את הכמות ביום?

הקטנה בת 6.5 חודשים מתוקן (8.5 כרונולוגי) ומתעוררת בלילה פעם אחת בשביל לאכול, ואוכלת כמות כמעט רגילה ונרדמת מייד. היא עולה יפה במשקל ואפילו נכנסה,בקושי, לאחוזונים הרגילים כך שמשקל לא מהווה עניין. נראה לפעמים שהיא פיתחה הרגל. האם זה באמת כך?
 
הי שגית

האירול הזה הסתיים ביום חמישי בלילה ושרשור חדש לשיטת גנית פרג יפתח ביום חמישי הקרוב.
אם תרצי תוכלי בינתיים לכתוב את השאלה בשרשור של עידן ההורות הנעוץ כרגע בראש הפורום
 
למעלה