שאלות לגבי היתרי בנייה והעלויות הכרוכות בכך

anatzara

New member
שאלות לגבי היתרי בנייה והעלויות הכרוכות בכך

אני מעוניינת לרכוש דירת גג בחולון ומתברר שיש מספר בעיות: 1. התוספת של החדר על הגג נבנה ללא היתר 2. הפינת אוכל במטבח הוגדל ע"ח חדר המדרגות (ללא אישור השכנים אבל גם אף אחד לא מתלונן...) ללא היתר 3. ישנה פרגולה ענקית על הגג ללא היתר בעל הדירה מתעקש שהוא ידאג להיתרים ואין לי מה לדאוג אבל עדיין לא פתח תיק בעירייה. מה ניתן לעשות במקרה כזה? חשבנו לקנות את הדירה כמו שהיא ולבצע אנחנו את התהליך לקבלת ההיתר. מה דעתכם? מישהו מכיר את התעריפים של מיסי הבנייה והיטלי הפיתוח (הבית בערך 90 מטר למטה+90 מטר למעלה כולל גג) כדי שאני ידע בערך כמה עלול לעלות לנו הסיפור הזה? (היטל השבחה הוא כבר שילם) תודה!
 
אתם עומדים בפני מס' בעיות

1. אישור לתוספת של חדר על הגג ניתן רק אם עדיין יש אחוזי בנייה שניתן לנצל בבניין זה - במידה ולא, לא תקבלו היתר לחדר זה. 2. היתר להגדלת פ' אוכל על חשבון ח' מדרגות - קשה לי להאמין שמישהו ייתן לזה היתר גם עם הסכמת השכנים. 3. לגבי הפרגולה - אני מניח שניתן לאשר את זה אבל במידה ויבואו מהפיקוח העירוני לראות את זה הם גם ייראו את שאר ה"תוספות". לדעתי, לפני הכל, תתייעצו עם עורך הדין שלכם (כמובן בתנאי שהמומחיות שלו זה נדל"ן) לבדוק האם כדאי לדחוף ראש בריא למיטה כזו חולה... אם ממש התאהבתם בדירה - תבררו על אדריכל שעובד עם עיריית חולון ויכול להשיג לכם אישור לכל התוספות הנ"ל - שיבדוק אם זה אפשרי בכלל. בכל מקרה - חשוב שתציינו בחוזה המכירה שכל עלויות ההיתרים הן על חשבון המוכר. אני שוב אומר - תתייעצו עם עורך דין מומחה לנושא - זה שווה כל שקל. דעה אישית שלי כאזרח במדינת הקומבינות שלנו - אל תיגעו בדירה הזו - חפשו משהו שלא יגרור אתכם לבתי משפט....
 
למעלה