שאלות לגבי דחיפת ומשיכת קרונות:

מצב
הנושא נעול.

david80

New member
שאלות לגבי דחיפת ומשיכת קרונות:

שאלות לגבי דחיפת ומשיכת קרונות:
תמונת השבוע בחדשות הרכבת עוררה אצלי שאלות חדשות:
האם ניתן למשוך ולדחוף רכבת בו זמנית כשמחברים קטרים בשני קצוות הרכבת?
האם ניתן לדחוף את הקרונות הישנים של רכבת ישראל כשמחברים בקצה שלהם קרון ניהוג של ´מודו´ ספרדי או קומתיים?
האם ניתן להפעיל רכבת הנמשכת ונדחפת בו זמנית ע"י קטר אחת, כלומר, כשבשני קצוות הרכבת מחוברים קרונות ניהוג ובאמצע הרכבת מחובר קטר?
האם ניתן לערב קרונות מסוגים שונים (ישנים/מודו/קומתיים) ברכבת אחת? אם כן, האם ניתן גם לדחוף אותם?
 

fireman

New member
השערות

שאלות לגבי דחיפת ומשיכת קרונות:
תמונת השבוע בחדשות הרכבת עוררה אצלי שאלות חדשות:
האם ניתן למשוך ולדחוף רכבת בו זמנית כשמחברים קטרים בשני קצוות הרכבת?
האם ניתן לדחוף את הקרונות הישנים של רכבת ישראל כשמחברים בקצה שלהם קרון ניהוג של ´מודו´ ספרדי או קומתיים?
האם ניתן להפעיל רכבת הנמשכת ונדחפת בו זמנית ע"י קטר אחת, כלומר, כשבשני קצוות הרכבת מחוברים קרונות ניהוג ובאמצע הרכבת מחובר קטר?
האם ניתן לערב קרונות מסוגים שונים (ישנים/מודו/קומתיים) ברכבת אחת? אם כן, האם ניתן גם לדחוף אותם?
השערות
לגבי משיכה ודחיפה עם 2 קטרים משני הצדדים לא נראה לי שצריכה להיות בעיה עם זה....קח לדוגמא חיבור של 4 מערכי IC3 אותו דבר גם עם קטר דוחף וקטר מושך לדעתי, השליטה על שניהם מן הסתם תיעשה אך ורק מאחד מהם, כמובן שזה בתנאי שזה אפשרי מבחינה טכנית "לסנכרן" אותם בצורה כזאת שיעבדו בדיוק אותו דבר אני חושב שעקרונית זה אפשרי כי משיכה של 2 קטרים המחוברים אחד לשני זהה למשיכה ע"י אחד ודחיפה ע"י השני, שניהם נשלטים מתא ניהוג אחד לגבי התאמת קורונות ניהוג אין לי שמץ רכבת שנמשכת ונדחפת ע"י קטר אחד בו זמנית כלומר קטר שעומד באמצע, טכנית נראה לי אפשרי, פשוט הקטר יהווה חוצץ בין שני המערכים שכן נוסעים לא יוכלו לנוע לכל אורכה של הרכבת ערבוב קרונות לא יודע גם כן
 
מו-דו ו-´ראש-זנב´

שאלות לגבי דחיפת ומשיכת קרונות:
תמונת השבוע בחדשות הרכבת עוררה אצלי שאלות חדשות:
האם ניתן למשוך ולדחוף רכבת בו זמנית כשמחברים קטרים בשני קצוות הרכבת?
האם ניתן לדחוף את הקרונות הישנים של רכבת ישראל כשמחברים בקצה שלהם קרון ניהוג של ´מודו´ ספרדי או קומתיים?
האם ניתן להפעיל רכבת הנמשכת ונדחפת בו זמנית ע"י קטר אחת, כלומר, כשבשני קצוות הרכבת מחוברים קרונות ניהוג ובאמצע הרכבת מחובר קטר?
האם ניתן לערב קרונות מסוגים שונים (ישנים/מודו/קומתיים) ברכבת אחת? אם כן, האם ניתן גם לדחוף אותם?
מו-דו ו-´ראש-זנב´
לפי סדר השאלות: 1. רכבות כמו משפחת ה-TGV הצרפתית (כולל Eurostar, AVE וכיו"ב), ICE1 הגרמנית, ETR500 האיטלקית, Acela Express הצרפתית-קנדית-אמריקאית ועוד הן בעצם מערך קרונות עם קטר בכל קצה, כששני הקטרים עובדים בו זמנית. גם ברכבות משא מאוד ארוכות נהוג לפזר את הקטרים על מנת להקל על העומס על המצמדים בין הקרונות ועל השלדות שלהם ובעבר היה נפוץ השימוש בקטרים ´מסייעים´ (Bankers) באחרוי הרכבת בשיפועים תלולים, ותמונה של רכבת נוסעים עם קטר קיטור פעיל בכל קצה חוצה את רחובות תל-אביב ניתן למצוא בספרו של פול קוטרל The Railways of Palestine and Israel. כמובן שצריך לתאם בין הפעלת הקטרים השונים - כיום ע"י מערכות בקרה מרחוק ובעבר ע"י צוותים נפרדים בכל קטר שתיאמו ביניהם ע"י סימנים מוסכמים וכיו"ב. 2. לדעתי אי אפשר להשתמש בקרונות הישנים של רכבת ישראל כבקרונות מו-דו מהסיבות הבאות - א. אין להם מתקני ממסור בקרה - קרונות ה-מו-דו שלנו שולטים בקטרים ע"י קשר אלקטרוני קווי ובמערכות הבילום ע"י הפעלה ישירה. ב. אני לא בטוח שניתן להסיעם בדחיפה באופן בטוח במהירויות של 100 קמ"ש ויותר. 3. הרעיון של קטר באמצע שני מערכי מו-דו (או, למעשה, קומותיים) כבר חלף במוחי בעבר, ואני חושב שגם בראשם של אנשי רכבת ישראל בעת שתכננו את ניסוי הפעלת רכבת הקומותיים הכפולה באורכה ומרות שלבסוף הסתפקו בקטר בקצה. אני מניח שאין בעיה עקרונית, אם כי צריך אולי לשנות קצת את תכנות מערכת הבקרה. אם חושבים על זה, הרי שלא חסרות בעולם דוגמאות למערכי קרונועים שמכילים קרון או קרונות מנוע אמצעיים ושקרונות הקצה הם קרונות ניהוג בלבד. 4. ניתן בהחלט לערב קרונות מסוגים שונים ברכבת אחת, אפילו קרונות נוסעים וקרונות משא, והדבר אף נעשה לעיתים תכופות יחסית לצרכים תעפוליים (העברת קרונות למוסכים וכיו"ב). יצא לי אפילו פעם לראות זוג קטר G12 חולפים בשעות הערב תחנת ת"א מרכז עם רכבת שהקרון הראשון בה הוא דו-קומתי ושאר הקרונות הם קרונות משא שונים... כמובן שלא נהוג בארץ כיום להפעיל רכבות מעורבות באופן מסחרי, אולם אין הגבלה טכנית מכיוון ששיטות הבילום והצימוד הנהוגות כיום בארץ הן אחיגות (למעט חריגות בודדות). כמובן שניתן לדחוף רכבת כזו לצורך עיתוק, אבל השוני בין מערכות הבקרה מונע, לדעתי, הפעלה מסחרית בדחיפה של רכבות מעורבות מו-דו/קומותיים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה