שאלות חשובות...

ortali2000

New member
שאלות חשובות...

1. איך מזהים דיכאון אחרי לידה?
האם לא להרגיש מחוברת זה סימן?
2.אומרים שתינוק קולט שפות טוב יותר ממבוגר או בוגר אנחנו בבית מדברים עברית אבל אבא של הקטנצ'יק מדבר אנגלית שוטפת ורצינו לדבר עם הילד גם וגם מה דעתכם יבלבל אותו או שנצליח לגרום לו ללמוד 2 שפות כשפת אם?
 

mitmit11

New member
עונה לגבי הראשון - דיכאון אחרי לידה


זה שונה אצל כל אחת. אצלי זה היה סוג של "ריצה על אוטומט". אני לא עניינתי את עצמי, הסביבה לא עניינה אותי, עשיתי הכל בשביל הילד והזנחתי את עצמי בעיקר. ההתנהלות הזו גררה הרבה מאוד תסכולים שיצאו בעיקר על החצי. הייתי מבלה לילות של הנקה ובכי. רק שלא יראו. רק שלא ידעו.
לחברה אחרת זה היה חוסר התחברות לילד. לא הצליחה לטפל בו. לא היתה מסוגלת. אני לא יודעת לתאר מעבר לזה.
שתינו טופלנו בפסיכותרפיה וזה מאחורינו.

במחלקה לאחר הלידה בד"כ מדריכים על איך לזהות. זה מאוד כללי ולכן אני מייעצת לך שאם את מרגישה שמשהו מוזר או שונה ולא מתחבר לך - לכי להתייעצות בתחום בריאות הנפש. נכון - האימהות היא שינוי גדול מאוד שנעשה בבת אחת. אבל ההסתגלות אמרוה לקרות אחרי תקופה קצרה יחסית ולא אחרי חודשים. אני חיכיתי חצי שנה עד הטיפול והיום מאוד מצרה על כך. פשוט זמן מבוזבז.
 

ortali2000

New member
תודה על התשובה

זה לא שאני מרגישה חוסר התחברות אבל ראיתי אמהות שהילד זה דבר שלא נפרד ואצלי זה אחרת שאני איתו לבד אני דואגת לו וכל בכי הכי קטן אני רצה אליו ונהנת מהתינוקי שלי
אבל איך שנכנס מישהו אני כאילו מתנתקת ומרשה לעצמי לתת לאדם שנכנס להתמודד עם הילד ללא התערבותי ונחה לי...נראה לי קצת מוזר לא?
 

לילך 56

New member
לא דכאון ובכל זאת מפריע לך

לא נשמע לי שזה קשור לדכאון, אבל בכל זאת נשמע שזה מפריע לך, תבדקי עם עצמך למה זה מפריע לך.
מי זה האדם שנכנס שאת נותנת לו להתמודד עם הילד- בן משפחה קרוב - בעל/אמא/אחות/חמות/גיסה/חברה טובה או אנשים מהמעגל היותר מורחב - ידידה/שכנה ?

בעקרון אם יש מי שעוזר לך עם התינוק ואת נחה זה נשמע ממש מצוין, לא ברור לי למה זה נראה לך מוזר? בגלל תפיסות קדומות שלך לגבי אמהות? שאמא אמורה להיות המטפלת הטוטאלית והמוחלטת של הילד, וכשהוא בידים זרות היא אמורה להרגיש "מרוקנת"? או משהו אחר?
בקיצור אם יש לך תחושות לא ברורות, נסי לעבד אותן, נסי להסביר לעצמך יותר מה את מרגישה/חושבת ואז - או שתמצאי תשובות בתוך עצמך, או שתדעי לחפש תשובות בצורה יותר ממוקדת....
 

ortali2000

New member
אגיב לך..

האדם שנכנס זה בדרך כלל חמי או בעלי ואני מרגישה רע כי איך שהם נכנסים אני נותנת להם אותו ואומרת בלי מילים עכשיו תורכם להתמודד!
ראוי לציין שאני גננת במקצועי ועם הילד אני מרגישה כמו בגן שכשהוא באחריותי אתן לו הכל!! וברגע שבאו לקחת אותו מבחינתי אני לא אראית לו(כמובן שאם הם לא מסתדרים אני מגיעה אבל ללא חשק)
 

לילך 56

New member
בייבי בלוז לעומת דכאון אחרי לידה:

מעתיקה לך מפורום אחר שמצאתי:

שאלה: יש לי נדודי שינה ואין חשק לעשות כלום כמו פעם... מקווה שזה לא דכאון...

תשובה:
יש את "הבייבי בלוז" שאת זה חוות הרוב המוחלט של הנשים, ירידה במצב רוח, אין חשק לכלום, בוכות הרבה בלי סיבה וכו' זה יכול להמשך גם כמה שבועות אחרי הלידה.

כדי להגדיר אישה כחווה "דיכאון אחרי לידה" בודקים כמה שטח של תפקוד נפגע ולמשך כמה זמן, זאת אומרת אם זה ממשיך מעבר לחודשיים שלושה אחרי הלידה, אם יש יותר ירידה ויותר ירידה בתפקוד לאורך הזמן הזה - פחות תפקוד בבית, יותר הסתגרות, פחות תפקוד בטיפול בתינוק, אז כבר נוטים לאבחן "דכאון שאחרי לידה"

מה שאישה יכולה לעזור לעצמה לצאת מהבייבי בלוז ולא להגיע לדכאון זה קודם כל, לעזור לגוף לחזור לבריאות ולמצב מאוזן - לעשות בדיקות דם, לראות אם חסר ברזל, ויטמין B12, מצב בלוטת התריס, אם משהו מאלה חסר כמובן לטפל, ובלי קשר מומלץ לקחת פרנטל, במיוחד אם את מניקה. זה עושה פלאים למצב הרוח - את פשוט מגלה שהמצב הגופני הירוד השפיע אוטומטית על המצב הנפשי.

מעבר לזה - תזונה מסודרת ובריאה, שינה מספקת. במצב שאת נמצאת בו זה בטח קצת קשה לך לדאוג לעצמך לאכול כמו שצריך, אז או שתגייסי לעצמך עזרה תומכת מסביבך שיעזרו לך להתארגן עם זה, או שתנסי בכל זאת "לתפוס" את עצמך בכח מתוך ידיעה כמה זה חשוב לבריאות שלך ושל התינוק.

אם בכל זאת לא מרגישים שיפור, או ממשיכים להרגיש ירידה, אז מומלץ מאד לפנות למישהו מקצועי שיוכל לעזור ולכוון, אפשר לטפל בדברים והחיים יכולים להיות הרבה יותר יפים, חבל להזניח...

המעט שאת מתארת - נדודי שינה ואין חשק לעשות כלום כמו פעם

זה נשמע כמו דכדוך/בייבי בלוז זה רחוק מאד מלהיות דכאון.

יש לזה הסברים שונים, כמו השינוי האדיר שעובר על האישה בלידה ואחריה, חוץ ממפל ההורמונים, יש תקופת הסתגלות למציאות חדשה, ליצור חי שכל קיומו תלוי בך, השינוי והטלטלה שעוברת הזוגיות כשהופכים מזוג להורים, וגם פיזית - הגוף צריך להתאושש מהלידה עצמה, השוני בדפוסי השינה שאת כבר לא אדון לעצמך ויש מישהו קטנצ'יק חדש שמכתיב את הסדר...

ויש את הפער בין הציפיות למציאות, במיוחד אם חיכית מאד להריון הזה, יש כל כך הרבה חלומות ורודים על האושר המושלם, ולא כל כך חושבים שיהיה גם קשיי הסתגלות, כמו לכל שינוי בחיים, שינוי מבורך, אבל דורש הסתגלות, בהחלט, המון אושר ביחד עם הקושי, זה בא ביחד ולפעמים קשה לנו לקבל את עצמינו, מחשבות כמו "איך יכול להיות שכל כך קשה לי, אחרי שכל כך חיכיתי לזה"

אז אל תהיי קשה עם עצמך, תרשי לעצמך לחוות את הקושי, זה בסדר, תזרמי עם זה וזה יעבור בסופו של דבר.

קחי לך את הזמן שלך להתאושש, בלי לחץ, אל תוותרי על בדיקות דם, תוספים במקרה שיש לך חוסרים כלשהם, וחוץ מזה נסי לפנק את עצמך, פרגני לעצמך דברים שעושים לך טוב, לצאת, להתאוורר, עם הבעל/חברה/אחות, אמבטיה ארוכה ומפנקת, ספר טוב... כל אחת ומה שהיא אוהבת.
 

Ronronit1

New member
בקשר לשאלה השניה

לילד רגיל ונורמאלי אין בעיה לקלוט שתי שפות כל עוד כל מבוגר מדבר איתו בשפה אחת בלבד. ברגע שמערבבים שפות - הילד מתחיל להתבלבל ולבלבל את השפות גם כן. בהתחלה יכול להיות שהוא ידבר בשתי השפות ביחד ובשלב מסויים זה יסתדר והוא ידע עם מי לדבר באיזו שפה.
זו התשובה שקיבלתי מקלינאית תקשורת.
לילדים עם לקויות לימודיות שונות (הרבה פעמים כשיש לקוליות למידה במשפחה זה עובר בתורשה, לפעמים בצורה קצת אחרת - קשה יותר או קלה יותר) הסיפור שונה ויכול להיות שהילד יסתבך עם שתי שפות, אפשר יהיה לראות את זה בגיל שהילד מתחיל לדבר ולחבר מילים יחד.

אנחנו בית עם שלוש שפות. שתי שפות בבית ושפה שלישית בחוץ ובגן.
 
למעלה