שאלות ותשובות עם מנהלת השמ"ט.

יצחק ד

New member
שאלות ותשובות עם מנהלת השמ"ט.

גברת הניה ברקוביץ מנהלת השרות המטאורולוגי נענתה ברצון לפנייתינו למתן תשובות אשר יישאלו על ידי הגולשים,בכל הקשור לעבודת השמ"ט,תחזיות השמ"ט וכל הקשור לעבודת השמ"ט. הנכם מוזמנים לשאול את שאלותיכם.
 

adi cb14

New member
תודה!!!!!

מכ"ם...מה יהיה איתו?? כל מערכת גדולה הוא קורס ולפעמים העידכונים באים בהפרש של שעה וחצי... כמה אני צריך לשלם כדי לזכות למכ"ם אמין שיתעדכן לפחות כל חצי שעה? והאם אפשר לארגן עיסקה לחברי הפורום? 2.על איזה מודלים אתם מסתמכים ומה המשקל של כל אחד? תודה מראש עדי
 

phoenix100

New member
תודה

למה עד עכשיו 16.11.05 אין תחזית שנתית של השמ"ט?! ולמה הם מסתמכים רק על ברנקל?!
 

eyali one

New member
תודה על היוזמה

1. האם זה נכון השמועה שהשמ"ט יחל בתהליך של הפרטה? 2. אם זה נכון אז האם יהיה קל יותר לאנשים שרוצים לעסוק במקצוע להכנס לשמ"ט בעתיד? 3. האם ניתן לארגן סיור של הפורום במרכז החיזוי?
 

אריאל5

New member
שאלה דומה.

למה השמ"ט מתעלמים מכל המודלים שאינם ברקנל למרות שנראה שברקנל איננו המודל האמין ביותר?
 

אריאל5

New member
עוד שאלה:

למה מי שמבקש נתונים מהשמ"ט צריך לשלם כסף רב בעוד נתונים ממשרד איכות הסביבה ניתנים בחינם.
 

בועז ד

New member
הערה

למייטב ידיעתי המשרד הממשלתי היחיד הגובה כסף עבור שירות לאזרח הוא השמ"ט בועז
 

barnea1

New member
../images/Emo45.gifמצטרף לשאלותיו של עדי.

בנוסף יש גם לי שאלה אל השמ"ט - היכן ממוקמת התחנה המטאורולוגית בנתניה וכשאתם מודדים משקעים לאילו מקומות בעיר אתם מתייחסים? תודה.
 

assafp27

New member
יצחק תודה! שאלה:

האם תחנת הגשם המוצגת בדף המשקעים באתר שלכם נמצאת במרחביה? ואם כן אס בקיבוץ או במושב? אני אשמח לדעת איפה זה כדי להשוות את המדידות שלי ממרחביה.
 
שאלות למנהלת השמ"ט:

1. האם בכוונתכם להוסיף תחנות מדידה בירושלים ה"אמיתית", קרי במקומות כמו מערב העיר, דרומה, צפונה וכו', במקום להסתפק במיקום הבעייתי של בניין ג'נרלי במרכז אי ה"חום" העירוני? 2. מתי ניתן יהיה למצוא באתר האינטרנט שלכם נתונים ארכיוניים אקלימיים? 3. את איזה גורמים משרת היום השמ"ט (מלבד התחזית לאמצעי התקשורת הממלכתיים)? האם אין מצב להפרטת השירות ולפתיחת הפתח לתחרות אמיתית בתחום (כדוגמת "מטאוטק")? 4. האם כבר הוחלף השטיח במרכז החיזוי? *** תודה ליצחק דגני על היוזמות הברוכות!!!***
 

laserjet

New member
כל הכבוד על המיזם

ברוח זו שאלה: ברצוני לשאול אתכם מדוע אתם לא מאפשרים גישה יותר נרחבת לנתונים מטאורולוגים בארץ? עושה רושם כי באתרכם המידע הזמין לציבור הרחב הינו דל. אני מדבר על נתוני ערך מוסף כגון מפות עם ממוצעי משקעים וטמפרטורות בארץ, ארכיונים, ימי שלג בעבר, ועוד מידע רב ומעמיק שקצרה היריעה מלפרטו שלמרבה ההפתעה מצוי כיום דווקא באתרים פרטיים. האין מקום לגוף הרשמי במדינה להציע שירותים אלה? נדמה לי שפעם עלתה הסוגיה באיזשהו עיתון בארץ ונאמר כי נתונים אלה כן קיימים אצלכם אולם אינם מוצעים בחינם. ובכן מדוע? משוטטות קצרה באתרים דוגמת השמ"ט האוסטרלי, או השירות המטאורולוגי המלכותי (של אנגליה...) דווקא כן ניתנים נתוני ארכיון אלה, שדווקא מאוד מעניינים חלקים רחבים בציבור חובב מז"א. בכלל עושה הרושם כי אתרכם אינו עשיר בכמות הנתונים שהוא מציע ולמעשה תוך דקה וחצי כבר אין לו איך להפתיע את הגולש בדפים נוספים מעבר לדף התחזית ודף כמות המשקעים עד כה מתחילת העונה. תגובתכם בנושא? תודה, אורן.
 

יוסילה2

New member
1.מה אחוז הדיוק

של תחזיותיכם? ל5 ימים 4 3 וכן הלאה? 2. האם שקלתם לפרסם בנוסף לתחזית המוסמכת תחזית נוספת+הערה כי לטווח ארוך אחוז ההצלחה יודד, למשל תשקיף ביום חמישי התקררות,והרי תחזית לטווח של 5 חמשה ימים שבה אחוז הדיוק הוא x : ביום שישי שלג בת"א. תודה.
 
בלון הרדיוסונדה משולח מבית דגן

פעמיים ביום. האם, בשל השונות הרבה בין מרכז הארץ לצפונה ולדרומה, אין מקום לשלוח עוד בלון רדיוסונדה בצפון הארץ ובדרומה (בלון באילת דווקא יכול לעזור קצת בחיזוי אי"ס)? האם המגבלה היא תקציבית? תודה מראש, מאיר בית הלוי
 

tcu6

New member
מאיר אני חושב שהשמ"ט משתף פעולה

למשל עם גורמי חיל האויר ואלו שולחים בלונים במקומות נוספים וקים שיתוף פמידע עם השרות. אבל באמת מענין לשמוע את תשובתם.
 
למעלה