שאלות ותשובות עם מנהלת השמ"ט.

tcu6

New member
שאלה שלי באותו נושא- באיזה מרחק

מבית דגן אפשר להסתמך על תוצאות הרדיוסונדה?
 

שי אגם

New member
יש לי כמה שאלות...

1. האם שקלתם פעם לעשות שהמכ"ם גשם שלכם יעודכן כל פרק זמן קצר יותר משעה (לדוגמא רבע או חצי שעה)? ואם כן, למה החלטתם שהמכ"ם יתעדכן כל שעה? הרי בשאר הארצות באירופה יש כל רבע שעה בערך, וגם כך אפשר לדעת את כיוון תנועת ענני הגשם. תחשבו על זה, במכ"ם שמתעדכן כל שעה רואים את ענני הגשם בצד אחד ואז פתאום בצד אחר בלי שום כיוון מוגדר... 2. לאילו חברות אתם מוסרים את התחזית שלכם מידי יום? האם גם למערכת החדשות של ערוץ כלשהו אתם מוסרים תחזית? בתודה, שי אגם...
 

tcu6

New member
תודה על היוזמה, שאלותי הם:

1. האם אפשר לקבל מיקום גיאוגרפי של האתרים בהם מצוירים משורות המדידה במפת המשקעים. 2. ידוע לי מתשובה שניתנה לי בעזרת מערכת המשוב באתר שמכ"ם ברזולוציה של פחות משעה זמין רק בתשלום, אך האם יש אפשרות להגדיל את תדירות המכ"ם לפחות משעה כשרות אמיתי לכל חובבי החורף כאן. 3. תודה על האתר היפה והשימושי של השמ"ט שהקמתם.
 

יצחק ד

New member
כמה שאילות:

א- במידה וברקנל חוזה שלגים או גשמים כבדים לעוד שלושה ימים,ולעומתו ג.פ.ס. ואי. סי טוענים שלא יהיה כלום,מה תהיה התחזית שלכם. ב-איך אתם מתייחסים לאופנבך למשל,האם הוא או ג.פ.ס משמשים כפקטורים בתחזיות שלכם. ג-מה הדרישות האקדמאיות מחזאי אותו תקבלי לעבודה בשמ"ט, ומהו הרקע המקצועי והאקדמאי של חזאי השמ"ט. ד-האם ישנה אפשרות לתת את חוברות אמ"י (האיגוד המטאורולוגי הישראלי),לחברי הפורום,או לפחות לצעירים שבינינו, במחיר סמלי,על מנת שיתקרבו יותר לנושא,ויהיו מעודכנים במחקרים ובחידו שים האחרונים? ותודה ענקית לך הניה,על הרצון,וההיענות המיידית לפנייתינו.
 

רוננין

New member
האם מסוגל השמ"ט לחזות גשם לפי:

כמות,מקום וזמן?? אם כן,מדוע הוא אינו נותן תחזית יותר מפורטת??
 
הנה שאלות שלי:

1: כמו רוב השאלות פה, לפי איזה מודל אתם מבססים את התחזית שלכם ? 2: ע"פ איזה נתונים אתם חוזים צפי לשלג בי-ם ? [דוגמא: -2 (850מ"ב) -20 (500מ"ב)] 3: האם זה נכון שכדי לעבוד בשמ"ט צריכים להיות בוגרי קורס מטאורולוגיה בצה"ל ? בקשה ענקית :-:תעדכנו את המכ"ם בתדירות גבוהה יותר:-:
 

משה שבה

New member
שאלה

לפי מה שאני הבנתי בכל יום יש חזאי/ת תורן/תורנית, כשאתם כותבים ומפרסמים את התחזית שלכם באתר או בטלוויזיה, האם כל חזאי/ת מפרסם/מפרסמת את התחזית שלו/שלה לפי המודל שעליו הוא/היא מסתמך/מסתמכת עליו? אם כן לדעתי זו הסיבה שהתחזית שלכם לפעמים מבלבלת או פתאום משתנה בקיצוניות לדוגמא-השלג בירושלים בשנת 1998 שרוב החזאים לא ציפו. ---------- תודה רבה על היוזמה
 

er77

New member
ראשית תודה על הנכונות, וליצחק על

היוזמה. לשאלות: 1. האם התחזית שלכם לטווח של מעבר ל 48 שעות מתבססת על ניתוח מודלים בלבד כדוגמת ברקנל, אי.סי, G.F.S, או ניתוח אנליזות שלכם + נתונים בזמן אמת ומהם הפקת תחזית, אן כמובן שילוב של השניים, ובאם כן אז למי משקל כבד יותר. 2. מהאזנה כמעט יום יומית לתחזית שלם המשודרת מידי בוקר ב"בוקר טוב ישראל" בגל"צ, מתקבל הרושם ישינם אסכולות שונות של חזאים בשמ"ט: כאלו שמרניים יותר שתחזיותיהם איך להגיד זאת בלשון זהירה "יבשות" הכוללות כמעט את כל אפשריות מז"א במשפט אחד (מעונן חלקית עד בהיר, לעיתים מעונן עם אפשרות לגשם מקומי...), ואחרים ה"מעיזים" יותר אשר תחזיותיהם יאנן כלליות. האם אין מקום קצת יותר למקד ולהפיק תחזיות בסגנון אחיד פחות או יותר. 3. ביחס לאתר האינטרנט: ברור לי שכגוף ממשלתי השייך למשרד שכלל אינו רלוונטי אליו (התחבורה), אינכם נמצאים בראש סדר העדיפויות מבחינה תקציבית. יחד עם זאת, צר לי אך האתר עלוב, בהחלט ביחס לשאר אתרי משרדי הממשלה שסה"כ מאוד מושקעים. אני לא יטריד בשאלות על המכ"מ, אך יותר לעניין ארכיונים, תאור ארועים מיוחדים - קיצוניים, מאמרים שנכתבו ע"י חזאי השמ"ט, סיכומים ותקצירים של ימי עיון בנושא ועוד ועוד. שוב אודה לך לסיום על הנכונות, ווהשקעה, ונשמח לראות השתתפות שלכם בפורום. ושוב תודה ענקית ליצחק דגני על היוזמה וההשקעה. ערן.
 

er77

New member
../images/Emo52.gif עוד שאלה קטנה

האם יש לכם תחנת מדידה באזור מודיעין, ובאם כן, מה ממוצע המשקעים בה. תודה.
 

er77

New member
../images/Emo51.gif, עדיין מעניין לדעת על

מודיעין עצמה, שגם גבוהה יותר משעלבים (260 ממוצע לעומת 180 ממוצע) וגם צפונית יותר (כ 5 ק"מ בממוצע)., וגם גבוהה יותר מבן- שמן (250 אל מול 80),ומזרחית יותר (כ 10 ק"מ). מה שעוד מעניין שעל פי נתוניך אין הבדל בין בן שמן לשעלבים, שדי מרוחקות אחת מהשניה (שעלבים נמצאת כ 12 ק"מ דרומית מזרחית לבן שמן), בעוד שבין בן שמן לנתב"ג בינהם מפרידים לא יותר מ 5 ק"מ, ישנו הפרש של 20 מ"מ (נתב"ג 570 ??), או שאני טועה.
 

בועז ד

New member
שאלות

להניה שלום: 1.מאיזה שנה התחלתם לפרסם את התחזית העונתית בתקשורת? 2.מה היו התחזיות העונתיות שלכם בכל שנה ושנה מאז התחלתם לפרסמם בתקשורת? 3.מה דעתך באופן כללי על אתרי האינטרנט הקשורים למזג האוויר בארץ? 4.מה גרם השנה לאיחור בפרסום התחזית העונתית? 5.כיצד אתם מחליטים על התחזית המתקבלת כלומר האם חזאי בודד נותן את התחזית או מספר חזאים? תודה מראש בועז
 
שאלה + בקשה

האם יש סיכוי שהשמ"ט יצליח לגייס כסף ולהצטרף כחבר ב-ECWMF שידוע לכל שזהו המודל הטוב ביותר לאזורנו ופתיחתו המלאה בפני השמ"ט תביא לשדרוג משמעותי בתחזיותיו. לגבי המכ"מ שוחחתי בביקורי בשמ"ט בשבוע שעבר עם אבנר לגבי עדכון המכ"מ כל חצי שעה. ידוע לי שמצד אחד השמ"ט לא רוצה לעדכן את המכ"מ לעתים תכופות מדי, מאחר שהוא מוכר את שירותי המכ"מ לגופים מסויימים אך מצד שני השמ"ט רוצה להראות שהוא גוף רלוונטי וללא ספק פתיחת המכ"מ הביאה לקפיצה אדירה בכניסות לאתר השמ"ט. ההחלטה הראשונית לפתוח אותו כל שעה היתה שרירותית והצעתי לאבנר לחשוב על פתיחה כל חצי שעה שלטעמי לא תביא את הגופים הפרטיים שרוכשים את שירותי המכ"מ לוותר על רכישת השירות ומצד שני תספק יותר מידע רלוונטי לגולשים. רצוי לעשות זאת לפחות באופן ניסיוני ולראות אם יש לכך השפעה על הגופים שחתומים עם השמ"ט על רכישת המכ"מ (להערכתי גופים רציניים לא יסתפקו בעדכון כל חצי שעה). אבנר אמר לי שהוא ישקול זאת ואשמח אם תשתכנעו לעשות זאת. חשוב לציין שמכ"מ הגשם מעניין לא רק את ה"שרופים" אלא מעגל מאוד גדול של גולשים. בתודה מראש, נועם חלפון- אוניברסיטת חיפה.
 
למעלה