מבחינת האדם החלש, בדיכאון או במצוקה רגשית קשה
זה קצת מזכיר את ה-"אם אין לחם תאכלו עוגות".
אולי אף אחד לא אשם בכך, בטח לא יעל שהביאה את המידע לנוחיותנו - ותודה על כך. אבל זו המציאות במסגרת השינוי, והיא לא נוחה למשתמש.
23 ביוני, עוד שבוע לרפורמה, ואף אחד במרפאות או בקופ"ח לא פנה למטופליו המוכרים לו והסביר להם בעברית פשוטה מה יהיה ומה הם צריכים לעשות (ועם אילו כוחות...).
אני לא יכולה לנבא מה קורה במשרדי הסניפים והמחוזות של הקופות בנוגע לרפורמה בבריה"נ.
אבל אני יכולה לספר מה קרה בנוגע לפרוצדורה הניתוחית "קיצור קיבה" הקיימת בסל הבריאות כבר עשרות שנים(!):
הסובל מהשמנה מורבידית מטלטל את שומניו במדרגות למשרד קופת החולים, ושם נתקל בחוסר ידיעה, במידע שגוי, בבלבול ובחוסר אונים של הפקידים. לפעמים הוא נאלץ לבצע פרוצדורות כפולות ומיותרות בגלל חוסר הידע. לרוב הוא נתקל באטימות ובתורים בלתי סבירים והגיוניים ובדרישות מוזרות של הקופה, וכשהוא מתייעץ בבעלי הניסיון מקרב ציבור המנותחים, הוא מגלה שהבעיות האלה נפתרו רק עם יצירתיות + אסרטיביות... (ולא פעם בליווי הרמת קול, ולרוב ע"י פנייה לממונה על הפקיד, ולממונה המחוזי על הממונה הסניפי).
ברוב רובם של המקרים רופאי המשפחה בורים לגמרי בנושא הזה, מדברים דברים לא נכונים, לא מבינים איזה בדיקות צריך לרשום למעוניין בניתוח, ומטעים אותו שהאחריות על אישור ניתוח היא בידיהם, ובלעדיהם לא יקום דבר...
אז כנראה גם כאן יהיו הרבה בעיות, שהנכה בנפשו יצטרך לפתור ביצירתיות עם הכוחות שאין לו, דווקא ברגע הצורך האקוטי בטיפול.
יהיו עבירות על חובת חיסיון המידע, כמו שתמיד יש, מניעת זכויות, כמו שתמיד יש, והנכה הפגוע יצטרך לדעת את זכויותיו המפורטות ולהתלונן על הפרתן כי אין בעצם אכיפה מסודרת.
אם במשרד הבריאות יש חששות גדולים על שימוש לא מתאים של הקופות בתוספת התקציב - בראשו של הסובל הם יהפכו מהר לייאוש טוטאלי. אין שם הרבה מקום לעומס בעיות, באיזור של הרגשות במוחו של הסובל.