שאלות - וגם קצת על מי אני

daphnali

New member
שאלות - וגם קצת על מי אני

האם יש לכם טיפים, עצות על נסיונות שהצליחו עבורכם בשינוי מסגרות חברתיות, במציאת חברים חדשים שלא חיים סביב הקמת משפחה? ועוד משהו...האם הפורום הזה הוא גם קהילה שנפגשת לפעמים מחוץ לאינטרנט? אני הייתי נשואה תקופה קצרה מאד לפני עשר שנים, ולמרות שלא הספקנו לעשות ילד, למדתי אז על עצמי שאני לא רוצה ילדים. תמיד ועד לפני שנתיים שלוש חשבתי שיצר האמהות פשוט יגיע אלי יותר מאוחר מלאחרות, אבל עכשיו אני כבר יודעת שאין בי את זה (או שחסום ע"י טראומה של הילדות הקשה שלי, מי יודע) או שאין בי מספיק פחד מלהישאר מחוץ לחברה או שפשוט חוסר התמיכה ממשפחה ומצבי הכלכלי גורמים לזה שעבורי ילד = מצוקה כלכלית עבורו ועבורי. עוד משהו שמשפיע עלי זה (אולי כתוצאה מנישואים נוראיים) אני מפחדת להצטרך להישאר נשואה או בקשר כלשהו, או תלויה במובן כלשהו, באיזה גבר נוראי בגלל שיש ילד משותף. אני שואלת את עצמי אם מצבי הכלכלי והמשפחתי היה שונה, האם הייתי רוצה ילדים, ונראה לי שגם לא. מעניין, כי אני מתה על ילדים והם עלי. זהו על עצמי.
 
הי דפנלי

למרות שיש לך סיבות חיצוניות לאי הרצון בילדים (מצב כלכלי, פחד מפני זוגיות כפויה) נראה שהסיבה האמיתי היא פנימית - את פשוט לא רוצה ילדים. וזה בסדר גמור. באמת. גם אם את אוהבת ילדים. יש כאן לא מעט נשים שמעדיפות שלא להביא ילדים דוקא מפני שהן אוהבות ילדים. גם אם זה נשמע כמו פרדוקס, זה ממש לא. את אהבתך לילדים את יכולה למלא בדרכים אחרות: עבודה עם ילדים, התנדבות עם ילדים או סתם להנות מאחיינים/אחייניות אם יש לך. אין סתירה בין אהבת ילדים לאי רצון בילדים משלך. מסגרות חברתיות אפשר לבנות על בסיס תחומי עניין משותפים (חוגים, הרצאות, כנסים, פעילויות משותפות - כל אלה מובילים להיכרות עם אנשים אחרים וליצירת חוגים חברתיים), או על בסיס היכרות וירטואלית (בפורומים שונים, דרך מסרים ומפגשי פורום). כאן בפורום אנו נוהגים לארגן מפגשים כל חודשיים שלושה, וזה בסיס טוב להיכרויות אישיות. יחד עם זאת, ניתן להכיר אנשים מהפורום גם מחוץ למפגשים, להתכתב במסרים ולקבוע מפגשים פרטיים. לא מעט חברויות נולדו מהפורום הזה.
 

daphnali

New member
אלף תודות...

המון תודה על התובנות ועל העידוד והמידע. זה עשה לי המון טוב, אני מסכימה עם מה שאת אומרת על הסיבות שלי,והשאיר לי טעם טוב בפה, ממש כמו היין המצויין הצ'ילאני (גטו נגרו).
 
למעלה