שאלות בקשא למגילת אסתר

loli2

New member
שאלות בקשא למגילת אסתר

שלום, יש לי שתי שאלות הקשורות למגילה: 1.אם שמה האמיתי של אסתר הוא הדסה,מדוע היא נקראת אסתר? 2.מדוע חרבונה זכור לטוב? מה הוא עשה שיכירו אותו לטובה? תודה.
 

בסג

New member
תשובות בקשר למגילת אסתר

1. נראה לי שזה כמו שבגלויות היו נותנים שמות כפולים (אחד עברי ואחד לועזי; צבי הירש, יצחק אייזיק וכו', וגם דברים שלא קשורים). דוגמא לכך יש בתחילת ספר דניאל "... וישם להם שר הסריסים שמות; וישם לדניאל - בלטשאצר, ולחנניה - שדרך, ולמישאל - מישך, ולעזריה - עבד נגו." אולי אותו דבר קרה עם אסתר. אגב, מקור השם "אסתר" (אני חושב) קשור לאלילה פרסית בשם דומה. 2. זה בגלל הסיפור עם הץ שהמן עשה למרדכי, וחרבונה אמר את זה בעיתוי מוצלח כל כך (כשאחשורוש היה כבר מחומם) וזה נתן את ה"מכה בפטיש" לחיסולו הפומבי ("גבוה חמישים אמה") והתקיף של המן. עכשיו, אחרי ששאלת את זה, באמת זה לא נשמע לי כל כך משהו מיוחד; אבל מסתבר שישנה הכרת הטוב גם על מעשים פעוטים.
 

וונדר.

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo149.gif

יפה כתבת, אסתר אכן היה השם הגלותי של הדסה (וזה אכן על שם האלילה "אישתאר", כפי שמרדכי היה השם הגלותי על שם האליל "מורדוך", אבל כמובן שאותם צדיקים עשו גיור לשמות האלו והכניסו להם תכנים חיוביים כך שהיום כל הורה יהודי יכול להיות גאה להעניקם לבניו/ בנותיו). לגבי חרבונא - זה לא רק מה שאמר לגבי העץ אלא לגבי איך שאמר, הרי הוא הזכיר שהמן תכנן לתלות את מרדכי אשר דיבר טוב על המלך - כלומר גרם לאחשורוש להבין שהסיבה בגללה המן רצה לחסל את מורדכי היא תמיכתו במלך ובכך "חימם" עוד יותר את אחשורוש כנגד המן. שבוע טוב בציפייה לגאולה....
 

התמ-ים

New member
היה היה

מי זוכר את הסידרה הזאת? חרבונה תמיד הזכיר לי את הניג'ס הקטן עם הקרבולת המוזרה ... "המלך, זה הוא, זה הוא התחיל !" צעירים !!!!!
 

ש ו נ י

New member
לדעתי זה היה אחד הדברים היפים יותר

שנעשו וזה זכרון מאוד מאוד נעים ומצחיק דרך יפהפיה להעביר היסטוריה
 

וונדר.

New member
זו הסידרה עם

ההוא עם הקרחת שפתיח (או בסיום) היה מעופף, ומדבר בטון כזה שבתור ילדה קטנה מאוד הפחיד אותי? בציפייה...
 

התמ-ים

New member
מייטי מאוס?

לא, זה לא זה ! סידרה אחרת, ללימוד היסטוריה. עם איש חכם (שעשה קמבק בסידרה היסטורית אחרת: היסטריה !) !!
 
ידוע במפרשים שחרבונה הוא אליהו

שבא אליהו הנביא למלך בדמות חרבונה ואמר לו גם הנה העץ אשר הכין המן לתלות את מרדכי עליו.ואליהו הנביא זכור לטוב ולכן אומרים חרבונה זכור לטוב.
 

asaf2000

New member
הדסה \ אסתר

קרי לה הדסה וקרי לה אסתר תניא ר"מ אומר אסתר שמה ולמה נקרא שמה הדסה על שם הצדיקים שנקראו הדסים וכן הוא אומר (זכריה א) והוא עומד בין ההדסים רבי יהודה אומר הדסה שמה ולמה נקראת שמה אסתר על שם שהיתה מסתרת דבריה שנאמר אין אסתר מגדת את עמה וגו' ר' נחמיה אומר הדסה שמה ולמה נקראת אסתר שהיו אומות העולם קורין אותה על שום אסתהר בן עזאי אומר אסתר לא ארוכה ולא קצרה היתה אלא בינונית כהדסה ר' יהושע בן קרחה אמר אסתר ירקרוקת היתה וחוט של חסד משוך עליה. מסכת מגילה פרק א' דף יג.
 
תשובות פשוטות..

הדסה היה שמה האמיתי אבל היא נקראה אסתר. כי זה שם פרסי ועדיף היה שהיא תשתמש בו. ובקשר לחרבונא, זה כתב במפורש שהא הזכר לאחשוורוש על העץ שהמן הכין.
 
למעלה