שאלות בנושא חשמל

roiosdona

New member
שאלות בנושא חשמל

1)האם במכשיר חשמלי שמחובר לשקע בבית האלקטרונים בעצם רק נעים מעלה ומטה ויוצרים גל ? או שהם ממש עוברים מאטום לאטום ? האם המעגל נייטרלי בכל רגע ? 2) כיצד מתאפשרת מדידה של הספק צריכה בבית , כיצד זה נעשה ? ולמה משתמשים דווקא בקילו וואט שעה? אם השתמשתי במכשיר כלשהו פחות משעה זה לא יחשב ? מה המשמעות של קילו וואט שעה? תודה רבה מראש לכל העוזרים :)
 

Rus Almighty

New member
קצת סדר

1- מה אתה מגדיר בתור אלקטרון אשר עובר מאטום לאטום. איך אתה מגדיר אלקטרון השייך לאטום? מתכות ומולכים למחצה למיינהם בנוים במבנה גבישי/סריגי ואלקטרון חופשי(אלקטרונים חופשים הם האלקטרונים האחראיים להולכה) בתוך הגביש בעצם שייך לכל האטומים בו זמנית. בשקעים ביתיים יש זרם חילופי(זרם שהולך הלוך וחזור) ולכן ניתן להגיד שהאלקטרונים פשוט זורמים קדימה ואחורה. בקשר לשאלת הניטרליות, המעגלים לרוב ניטרליים כי משיכה חשמלית מאוד חזקה וכך במקרה וכן היה נוצר מטען במעגל אז הוא היה מושך מטענים מנוגדים מהסביבה או מהרשת החשמלית אשר היו מקזזים את המטען . 2- בחירת יחידות אנרגיה של קוט"ש זה רק שיקול היסטורי של מי שהמציא את הסטנדרט(באותה מידה אפשר היה לעשות מונה של מספר קלוריות). אני אשאל אותך שאלה אחרת שאולי תעזור קצת, אם אתה נוסע במהירות של 60 קילומטר לשעה, מה קורה אם אתה נוסע פחות משעה? זה לא יחשב?
 
הערות ל"1"

האלקטרונים מתנודנדים בתדירות של 50 פעם בשניה ונשארים במקום (עוברים מילימטרים בודדים). עובר בחוט גל.
 

roiosdona

New member
תודה רבה , עם זאת יש לי

עוד שאלות : איך המונה הביתי מודד את ההספק ? אם הזרם הוא זרם חילופין , אז גם העוצמה שלו משתנה כל רגע? איך מגדירים את העוצמה שלו במקרה כזה? לפי מה שהבנתי המתכות והמוליכים למחצה מכילים אלקטרון חופשי בתוך כל גביש שבנוי מכמה אטומים . וכתוצאה מהמתח שמופעל האלקטרונים לא נעים מגביש לגביש ,אלא נעים בתוך הגביש עצמו למעלה ולמטה כך שהם יוצרים גל סינוסואידי . הבנתי נכון ?
 
תשובות

1. את הספק מגדרים כממוצע של ריבוע ההספק (זרם כפול מתח). 2. לא יודע 3. הבנת נכון
 

Rus Almighty

New member
המונה מודד אנרגיה ולא הספק

ההספק עצמו חילופי ולא קבוע. בקשר לגבישים, זה לא בהכרח למעלה למטה. לרוב זה פשוט קדימה אחורה(תנודה בכיוון התקדמות גל הזרם).
 

roiosdona

New member
תגובה

תודה רבה ..:) אשמח לעוד הבהרות: אבל האלקטרונים לא עוברים מגביש לגביש נכון ? KW היא יחידת הספק ששווה ל1000 וואט .. למה כוונתך הספק חילופי ? הספק של נורת ליבון ,לדוגמא, הוא קבוע , הלא כך ? לפי מה שאני מבין , אם השתמשתי במכשיר שהספקו 1000 וואט לדוגמא .. במונה יהיה רשום שצרכתי 1KW*H.. או שזה לא מדויק? שוב תודה מראש רועי
 

Rus Almighty

New member
נכון קילו וואט זה יחידת הספק

אבל פה מדובר על קוט"ש(קילו וואט - שעה) וזה יחידת אנרגיה. כמו שמהירות אתה מודד בקילומטר לשעה ומרחק אתה מודד בקילומטר לשעה כפול שעה(שזה פשוט קילומטר). אלקטרונים יכולים לעבור מגביש לגביש ויכולים לא לעבור, זה הכל תלוי מבנה פיזי של המוליך שלך ומתח שאתה מפעיל עליו. הספק חילופי הכוונה להספק לא קבוע(ואף יכול להיות שלילי ברגעים מסוימים).ועקב כך שאספקת מתח חשמלי בשקעים היא חילופית אז ההספק הוא לא קבוע ומשתנה בכל רגע. ולכן יותר נוח לדבר על הספק ממוצע ולא על הספק רגעי. אם השתמשת במכשיר חשמלי בעל הספק ממוצע של P=1KW במשך זמן T=0.5HOUR אז האנרגיה המבוזבזת שהמונה יראה תהיה E=P*T=0.5KW*H
 

Rus Almighty

New member
אנרגיה ולא אנרגיה ממוצעת

לממוצע יש משמעות רק כאשר יש לך על מה ל"מצע".
 

roiosdona

New member
לפי מה שהבנתי למרות שההספק משתנה

האנרגיה קבועה לאורך זמן מסויים ,, נכון ?
 
למעלה