שאלות בנושא הקלטת שירה

gatinho

New member
שאלות בנושא הקלטת שירה

אז ככה:
הרבה פעמים שאני מקליט זמרים/ות, אני נתקל בבעיה שיש חלקים מאוד דינמיים בשיר. הבית יכול להיות מאוד שקט, ברמה שיש רק כלי מלווה אחד לדוגמה והזמר שר קרוב ואינטימי והפיזמון ממש שירה חזקה ויש להקת רוק שלמה מסביב.

האם אתם מכוונים GAIN שונה לכל חלק ומקליטים בנפרד? כשעשיתי את זה, יצא לי מעבר להבדלי ווליום, גם סאונד מהותי שונה בין החלקים ולא יכולתי להשתמש בשני הטייקים יחד.

אם אתם מכוונים גיין לפי החלק החזק, מה קורה עם החלש? פשוט מגבירים?

קומפרסיה אמורה לפתור את הבעיה אבל בחלקים החזקים זה פשוט מקומפרס מדי....

מה העיצות שלכם לגבי הקלטת שירה?

תודה...
 

gatinho

New member
ושאלה נוספת לגבי מיקסוס שירה

מה הטריק שלכם לגרום לשירה לשבת עם המיקס ולא מעליו בצורה שהוא לא מחובר אליה?
 
נראה לי ש

זה טעם אישי, ישנם כאלה שידאגו לעוצמת ווליום אחידה בכל הטראק,
ישנם כאלה שיתנו לזמר לשיר בעוצמה שלו כדי לתת אוירת סאונד מציאותית
כלומר לתת לזמר לשיר בכיף שלו ללא שינויי ווליום. יצא לי לשמוע המון קטעי אקפלה של מוזיקאים שהסאונד שם הזוי לגמרי,
והבדלי העוצמה ממש מורגשים עד כדי כך שמי שמאזין ליצירה יצטרך לשנות ווליום המון פעמים.

אבל כמובן שאסור לך לכוון GAIN שונה לכל קטע, אלא להקליט את הכל באותה רמה,
ואם צריך להגביר ווליום בקטעים שונים בשירה אז פשוט תגביר.

"מה הטריק שלכם לגרום לשירה לשבת עם המיקס ולא מעליו בצורה שהוא לא מחובר אליה?"
לגבי הקלטת שירה והמיקום שלה במיקס, תוכל להיעזר בפאנינג (צידוד), או לשים אפקטים כמו קורוס, ריוורב,
או שאפשר לשכפל את השירה ואז לצדד אחד לשמאל ואחד לימין, בצירוף של כל מיני טריקים של דיליי וכ'ו, ואז זה נותן אוירה סטריאופונית.
כמו שתוכל לראות בסרטון הזה.
כלומר לגבי מיקום השירה, הכל תלוי בך.
 

barlevy

New member
אם מדובר במקרה קיצוני

אפשר להקליט בנפרד את הבתים (שהם בדכ חלשים יותר)
ואחכ בערוץ נפרד את הפיזמונים (בדכ חזקים יותר)
 
למעלה