שאלון זריז על מבחן מו"ר שהיה היום \ מבחני

Y a n i B

New member
שאלון זריז על מבחן מו"ר שהיה היום \ מבחני

מו"ר בכלל: "עד כמה אתם מרגישים שהמבחן \ הבוחנים \ המשימות "ציפו" מכם להתנהג באופן שלא מתאים להתנהגות הרגילה שלכם בחיי היום יום? עד כמה אתם מרגישים שצריך לזייף את ההתנהגות ע"מ להצליח במבחן?" אם אתם חושבים ש "כן, הייתי צריך לזייף את ההתנהגות שלי" - שלחו הודעה עם הספרה 10. אם אתם חושבים ש "בכלל לא - התנהגתי הכי טבעי שאפשר - זה מה ששביקשו ממני" - שלחו הודעה עם הספרה 1. אם אתם איפושהוא באמצע - תקלידו מספר כלשהו בין 1 ל-10. הבחירה שלי: 9.
 

תומש3

New member
זימונים למו"ר

אני קורא כאן שהמון אנשים כבר זומנו למבחן מו"ר. אני נרשמתי לאוניברסיטה ועוד לא קיבלתי תשובה לחיוב או שלילה ולא זימונים למבחן מו"ר. האם זה נשמע הגיוני? האם יש עוד אנשים שלא קיבלו זימון אבל גם לא קיבלו תשובת דחייה מהאוניברסיטה? אודה לכם אם תוכלו לעזור לי.
 

HawkEmpire

New member
אני חושב

שבהחלט סביר שבחלק מהאוניברסיטאות עוד יש המתנה. גם במו"ר וגם במרק"מ, אאל"ט, יש מיוני ספטמבר שמלבד אנשים בעלי רקע אקדמאי, יגיעו אליהם גם אנשים בעלי סכם גבולי, שיכולים בהחלט להיות בהמתנה עוד כמה זמן. אם אתה מעוניין לקבל פרטים בבהירות מעט גדולה יותר, אולי תנסה לבדוק בדף האישי שלך באוניברסיטה אליה נרשמת, אם יש לך כזה, או להרים טלפון למזכירות הרלוונטית ולנסות לשאול. בכל מקרה, אני מאחל לך המתנה קצרה וקלה, וכמובן תשובה חיובית בסופה. בהצלחה!
 
1

התנהגתי באמת טבעי, נכון שהיו מצבים שהרגשתי שמצפים למשהו מסויים או שלא בדיוק ידעתי איך להגיב להם באותו רגע אבל סה"כ המבחן די זרם בטבעיות ולא הרגשתי שאני צריכה לזייף התנהגות... אני מקווה שצדקתי... :) סה"כ היה פחות נורא משחשבתי אחרי ביקורי בפורום אתמול.. בהצלחה לכל מי שעשה ולכל מי שעוד יעשה....
 

ohad60

New member
3

באמת היו סימולציות שיש בהם את ההתנהגות הנכונה והישרה החד משמעית שלא רואה תחומים אפורים, לדוגמא המצב עם החבר שהעתיק בבחינה אבל אני אישית התנהגתי כמו שהייתי מתנהג באמת אם זה היה חבר ממש טוב (כמו שהוא הציג את עצמו) ובמקרה זה לא הייתי הולך ישר עם הראש בקיר אלא מוותר כי לי אישית חשוב מאוד גם הערך של חברות ולכן אולי הם כן מכוונים לאיזושהי תשובה נכונה ששונה מההתנהגות שלי אבל אני העדפתי להתנהג כמו שהייתי מתנהג באמת ולכן אולי אני אפגע מזה, ימים יגידו...
 
דווקא בדוגמא הזאת אני אמרתי לו שיש תחום אפור

אני אמרתי שבמקרה הספציפי לא הייתי מודה והורסת לעצמי את הבגרות אבל לא הייתי אומרת גם שזאת היא שהעתיקה אם היא לא הייתה מוכנה להודות, הוא שאל שאם היא הייתה גונבת מקופת הכיתה הייתי אומרת משו ואמרתי שלא..הוא אמר אם היא הייתה מאיימת להתאבד אם הייתי מסכימה וכמובן ש.... בקיצור אמרתי לו שזה לא שחור ולבן וזה תלוי סיטואציה ולא תמיד יושר מעל חברות או להיפך.... זה היה תחקיר קצת מעצבן והוא טיפה נקטע באמצע..... הסימולציות עם האבא ועם גב' לרמן היו ממש טובות נראה לי, באמת שבכל סימולציה הרגשתי שאני מתנהגת כמו במציאות....
 
3

אני חושב שבמהלך הסימולציות אין דרך לזייף את ההתנהגות בצורה משכנעת מספיק. בשאלון הביוגרפי לעומת זאת...
 

Y a n i B

New member
באופן אישי, הרגשתי פשוט מטומטם בסימולציות

עם הלגו \ התכונות אופי. מה זה זה? מיונים פסיכולוגיים לחטיבת ביניים? HOW LOW CAN YOU GO? וכל המזוייפים מסביבי: "כן, מאוד נהניתי מהמטלה. זה היה ממש כיף. הרגשתי שהבעתי את תכונות האופי שלי בצורה טובה, בלה-בלה-בלה". איזה חרטא, אלוהים ישמור.
 

johngalt2

New member
נו, באמת

תקשיב, יניב, אם כולם מסביבך כל כך מזוייפים והמבחנים שאתה עושה הם חרטא אחת גדולה, למה אתה לוקח בזה חלק? אף אחד לא מכריח אותך לגשת למו"ר אם אתה כל-כך סולד ממנו. זו חוכמה מאוד קטנה להתלונן שהמבחן לא משקף ושכולם מזוייפים (מה, שדרך אגב, נשמע לי מוזר מאוד. אני לא נתקלתי במישהו שאמר שהוא מאוד נהנה מהמטלות ושהוא הביע את תכונות האופי שלו בצורה טובה וכל שאר הדברים שכתבת. עד כמה שאני ראיתי, כולם פשוט עשו את המיטב מבחינתם וזהו.), ומצד שני לעשות את הכל בעצמך כמו כולם. כדאי לך להשתחרר מההרגשה שאתה איזה הולדן קולפילד רפואי שמצליח להצביע על כל עוולות המערכת שכולם עיוורים להם חוץ ממך. זה לא נכון ואתה סתם מכניס את עצמך לסרטים. כולם מודעים לזה שקשה מאוד לעמוד על תכונות האופי האמיתיות של בנאדם מחצי יום של סימולציות ושאלונים. אבל מה לעשות, זה מה יש. אם אתה רוצה ללמוד רפואה, get with the program. וכמו שאמרתי, אם זה כל-כך חורה לך, פשוט אל תעשה את זה.
 

Y a n i B

New member
תגובה לדבריך

א. אני חושב שהתחנות של הסימולציה ושל השאלונים אכן מסננות את אלו שיהיו רופאים טובים. לא יצאתי כנגד המערכת הזו באופן גורף כ"כ, כמו שאתה מייחס לי. ב. אם כן, הבעיה שלי הייתה רק עם ה"סימולציות הקבוצתיות". ג. לא אמרתי ש"כולם מסביבי כ"כ מזוייפים". מי שהיה מזוייף זה הנבחנים בקבוצה ש-ל-י. אני לא יודע, אולי בקבוצה שלך כולם היו כנים, אבל מהקבוצה שלי התרשמתי אחרת. למה אתה קופץ למסקנות באשר לחשיבה שלי על אחרים? יש בזה משהו לא הוגן. ג. מה זה אומרת "לוקח בזה חלק"? זאת הפעם הראשונה שניגשתי למו"ר או מבחן דומה, ואת דעתי כי הסימולציות הקבוצתיות מטופשות (כמו גם את דעתי כי השאלונים והסימולציות האישיות אכן עושים את תפקידם נאמנה בסינון המועמדים) גיבשתי באותו יום עצמו. אתה מדבר על זה כאילו שידעתי, עוד לפני שבאתי לשם, שאצטרך לזייף את ההתנהגות שלי. אז לא, לא ידעתי. הופתעתי מאוד. ד. כשהבוחנים שאלו אותי את רצף השאלות הקבוע: "מה זה אומר עליך?" "מה זה לא אומר עליך?" וכו' וכו', אמרתי להם מה שאני באמת חושב: שהתחנה הזאת הייתה משעממת, שלא נהניתי בה, שאני לא חושב שאפשר ללמוד עליה משהו ממישהו. וכמובן - הסברתי להם למה. זה לגבי הדברים שלך: "ומצד שני לעשות את הכל בעצמך כמו כולם". ואני באמת לא מבין למה אתה מניח כ"כ הרבה הנחות לא נכונות לגבי, חשבתי שתבסס את הדעה שלך בצורה שקולה יותר. ה. לא כל מי שמעביר ביקורת על מערכת מסויימת צריך להתרחק ממנה. שלך, בכנות, יניב
 

ohad60

New member
תשמע

אם אין איזה עוד יניב שנפל על הבוחנים בסימולציות הקבוצתיות ואמר להם שזה לא מעניין אותו וזה מטופש וכ' אז הייתי איתך בקבוצה. דבר ראשון כל הכבוד על האינטגריטי והביצים להגיד לבוחנים בפנים שלדעתך זה לא משקף כלום. אבל, אני לא מסכים איתך סימולציות קבוצתיות דווקא מוציאות מאנשים תכונות שלא היו יוצאות מהם בצורה אחרת ואם תחשוב רגע על מה שהלך אצלנו ב-2 הסימולציות אז אתה תבין לבד איזה תכונות יצאו ממי... כך שלמרות שאנשים אולי מנסים לזייף את התכונות שלהם פה ושם ומייפים את זה אח"כ בתחקיר בכל מיני משפטי, "אני חושב שחתרתי להבאת הקבוצה לפתרון וכ' " עדיין מי שמסתכל מבחוץ רואה טוב מאוד מי יוצא שתלטן מי שקט ולמי נשבר הזין מהסימולציות, (רמז, זה אתה). במקרה הזה ומן הסתם בעוד מקרים בחיים, אין מה לעשות לפעמים צריך לשחק את המשחק ולנסות להוציא מזה את המיטב, נכון שלשחק בלגו זו לא שאיפת החיים לי אבל אם זה מה שצריך אז תביאו את המולקולה הזו אני אעשה ממנה וולוו.
 

natalysh

New member
דברים שרואים מפה לא רואים משם...

חשבת אולי שזווית הראייה שלך את המיונים מוגבלת יותר מזווית הראייה של הבוחנים ושל מקימי מס"ר, רופאים ואנשי מקצוע ידועי שם? לא הכל חייב להסתובב סביב שביעות רצונך - מאחורי היום המוקפד הזה עומדים הרבה מחשבה ותכנון, ומאחורי כל תחנה יש סיבה ברורה ואיתנה, שאולי אתה לא מבין בשלב זה של חייך המקצועיים, אבל אנשים בשלבים הרבה יותר מתקדמים כן מבינים וחושבים שראוייה. לבוא ולהגיד לאותם אנשים שהתחנה משעממת/לא טובה רק כי אתה לא מבין את מה שעומד מאחוריה לא נראה לי חכם במיוחד, שלא נאמר על קצת מגלומני. כמו כן, לא כל אדם שבא בגישה שונה למשימות הינו "מזוייף". יש אנשים שמבינים שזה לא חכם להיות אנטי, אז זורמים עם זה ומחליטים שאם כבר הם שם הם יעשו את זה על הצד הטוב ביותר.
 

Y a n i B

New member
לא מסכים

כל מבחן שכזה מניח שיש לך אינטרס כלשהו בתהליך הבחינה, בגלל שעוברת עליך חוויה רגשית. אם אי אפשר להתחבר למשימה (למשל - כי היא מטומטמת, כמו במקרה שלנו) - אי אפשר לבדוק איזה בנאדם אתה. אתה יושב מהצד וצוחק בינך לבין עצמך על האוויליות סביבך.
 
למעלה